Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt selvisi syy, miksi eräs tuttu on lakannut pitämästä yhteyttä...

Vierailija
27.12.2012 |

... sain kiertotietä kuulla syyn. Laitoin syksyllä ison kasan vaatteita Uffiin, ja mainitsin siitä Facebookissa. Tämä tuttu on sitten vetänyt herneen nenään, kun en antanut hänen ensin tutkia ja katsoa haluaisiko hän jotain niistä vatteista!! Kun olen kuulemma sellaista luvannut! Ja nyt hän haukkuu minua paskaksi yhteisille tutuille. Voi huokaus.

Olen siis kerran antanut tuon ihmisen katsoa minun kierrätykseen menevät vaatekassini läpi, mutta hänen käytöksensä oli niin huonoa, että päätin että mielummin annan muualle vaatteet. Mitään "jatkuvaa sopimusta" ei meillä ole ollut.... Emmekä edes ole kavereita, pelkkiä tuttuja, joilla muutama sama kaveri. Menetys ei siis osaltani ole suuri, mutta huvittaa tuollainen lapsellinen käytös ja kiukuttelu... :D

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...miten pitäisi suhtautua aikuisen ihmisen kiukutteluun? Alentua hänen tasolleen, ja kiukutella takaisin?

Vierailija
2/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös muutama kaveri jotka pitävät oikeutenaan käydä vaatevarastoni läpi ennenkun vien vaatteita vaikkapa kirppikselle. Hirveeseen ääneen mollataan ja kauhistellaan vaatteita, mutta kuitenkin melkein kaikki kelpaa. Ennemmin vien kirppikselle, saan niistä rahaa kuin annan kiittämättömille ihmisille, jotka ovat vaan liian pihejä ostamaan kunnon vaatteita itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sille kuuluu mitä vaatteillasi teet. Ette taida olla fiksuimmasta päästä kukaan...

Vierailija
4/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneen junaan. Jos kyseessä pelkkä satunnainen tuttu, niin so what.

Vierailija
5/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitäis antaa ilmaiseksi hänelle, jopa kalleimmatkin lastenvaatteet ja vanhat lelut. Muutama vuosi sitten kyseli meillä käydessään vaatteiden ym perään ja juuri silloin meillä oli kirpputorilta paikka vuokrattuna. Sanoin hänelle et siellä ne on ja sieltä voi ostaa. No naama vääntyi heti mutkalle ja jäätävä vastaus oli et aha. Vituttaa kyllä tuollainen. Joillekin sukulaisille olen vaatteita tai leluja antanut kiertoon jaen ole niistä rahaa ottanut. Et kysymys ei ole siitä, että olisin itsekäs tai jotain. En tiedä ymmärtääkö kukaan mun pointin, mut ihan periaatteesta en anna ilmaiseksi mitään tuollaiselle tyypille.

Vierailija
6/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut kavereille tai tutuille että annoit UFFiin koska kaverin käytös ollut kurjaa.

Minusta on melko kurjaa että joku on niin karsea että tekee kuten sinä. Palkitset ja rankaiset ihmisiä?

Minäkin loukkaantuisin jos joku tekisi niin että antaisi lapsiensa vaatteita palkintona mutta rankaisee jättämällä antamatta jos ei kelpaakaan!

Onko tuo sinusta ystävyyttä?

On hyvä että sinun tarkoitusperäsi on mennyt sen ihmisen korviin. Luulisi ettei sinua edes kiinnostaisi.. :(

Vierailija
7/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin mitä tarkoitat. Osa ihmisistä vaan tuntuu ajattelevan, että heillä on jonkinlainen oikeus saada saada saada, mutta ei ikinä vastavuoroisesti antaa mitään (eikä kyse aina ole tavarasta, vaan vaikkapa lastenhoitoavusta tai muusta). Kiitos-sanakin on usein näille tuntematon.

Vierailija
8/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut kavereille tai tutuille että annoit UFFiin koska kaverin käytös ollut kurjaa.

Minusta on melko kurjaa että joku on niin karsea että tekee kuten sinä. Palkitset ja rankaiset ihmisiä?

Minäkin loukkaantuisin jos joku tekisi niin että antaisi lapsiensa vaatteita palkintona mutta rankaisee jättämällä antamatta jos ei kelpaakaan!

ihan terve????

On hyvä että sinun tarkoitusperäsi on mennyt sen ihmisen korviin. Luulisi ettei sinua edes kiinnostaisi.. :(

Vierailija
9/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärräm pointtisi.

Ei kenenkään tartte ilmaisena antaa tavaroitaan vaan sillä että joku niitä kaipaa.

Jos tarttee aina kaikkeen ilmaisia tavaroita niin voisi kääntyä johonkin jossa köyhiä autetaan.

Menee melko pitkälle tuollainen käytös eräiltä. Sanoisin että samaa tekee ap kun toisien kuuluu elää kuten hän tahtoo ja jos ei hän ole tyytyväinen niin ei anna silloin tavaraa jonka muutoin antaisi.

8

Vierailija
10/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Siis ihan oikeasti haloo, onko sulla nyt kaikki kotona? "Palkitsee ja rankaisee?" Wtf?

Vierailija
11/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8

Vierailija
12/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, ei ole ystävyyttä, kuten sanoin, vaan pelkkä tuttu kyseessä. Annoin vaatteet Uffiin, koska halusin niistä eroon. Voin kyllä lähettää tuttuni sotkemaan sinun kotisi, jos haluat? Niin hän nimittäin teki minun kodilleni sen kerran kun hänelle vaatetta erehdyin antamaan. Opin kerrasta :)

-ap

Vierailija
13/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan anna ilmaiseksi vaatteita. Ainoa poikkeus on hyväntekeväisyys. Mutta jos joku tuttava haluaa vaatteita katsoa niin sovimme niistä aina jonkun nimellisen korvauksen esim. 10eur/ kassillinen vaatetta ja kenkiä.

Tulee molemmin puolin reilu fiilis -ostajalle siitä, että ei ole "pummannut" ja mulle siitä, että olen jotain saanut vastineeksi.

Aloittajalle komppi siitä, että tuo tuttavasti edustaa kyllä todella ärsyttävää ihmistyyppiä. Niitä löytyy työpaikoiltakin -koko ajan hirvee haloo päällä, kuinka tarvitsee sitä ja tätä tai kuinka elämä on kurjaa kun puuttuu sitä ja tätä. Ja jos joku tarjoaa sitten valittajalle apua niin kiitosta tuskin kuuluu vaan todennäköisemmin löytyy tältä palstalta ketju, jossa valittaa kun lahjoituksena saadut vaatteet eivät ole oikeaa merkkiä.

Vierailija
14/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ap:n kirjoituksen perusteella.

Vierailija
15/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä muutakaan se sinusta on?

Niinhän ap kirjoitti: Antaa lapsien vaatteita UFFiin koska kaverin käytös oli hänestä ollut sellaista ettei tahtonut ystävälle antaa niitä! :)

Kerro miksi sinä luet sen jotenkin erilailla kuin sellaisena että arvostelee ja tavallaan rankaisee tämän käytöksestä.

Jos kaveri olisi ollut erilainen, siis mieliksi ap.lle niin olisi hänen lapset saaneetkin ne vaatteet.

Jos ap on kertonutkin tälläisiä jossain niin kyllä on silmiä pyöritelty ap.n selän takana ja uutinen tosiaan kiertänyt suoraan sille kaverille: Maija ei antanut sulle sen lapsien vaatteita sun lapsille koska sä teit/sanoit niin vaan vei ne vaatteet UFFiin.

Minä ihmettelen miksi ap. vollottaa tapahtunutta asiaa tässä.

8

Vierailija
16/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin koulun penkille oppimaan sisälukutaitoa :)

Vierailija
17/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se voi katsoa niitä vaatteita.

Ja päätti ettei anna koska kaveri on ollut kurja.

Missä menee väärin?

8

Vierailija
18/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten näin:

Ei ole antanut tutun ymmärtää että saisi katsoa vaatteita.

Tuttu on kerran saanut viedä haluamansa vaatteet, mutta käyttäytyi tökerösti.

Tuttu olettaa ihan itse että saa aina jatkossa katsoa vaatteet, vaikka sellaista ei ole luvattu, ja haukkuu toista yhteisille tutuille, kun ei saakaan ilmaistavaraa.

:)

Vierailija
19/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se käyttäytyy typerästi ja sen takia jäi vaatteet saamatta?

Ja sinä olet mennyt muille niin vielä kehumaan! :)

Jos jätät jonkun saamatta vaatteitta ja teet sen vielä noilla sanoilla niin miksi siitä ei sinulle loukkaannuttaisi?

Olisit vaan sanonut että oli väärinkäsitys mutta kun sinä teit siitä piikin toiselle. Sun aikomus ei ollut että annat vaan kerran, vaan olisit antanut lisää ja olet muille kertonut miten viet vaatteita UFFiin koska se oli moukka.

Sehän tässä se pointti oli miksi sinulle on suututtu. Ja se sinulla oli tarkoitus.

Vierailija
20/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

22' olet lukenut ihan omiasi. Tuttu siis sai ne vaatteet silloin kerran, VAIKKA käyttäytyi tökerösti (m.m, heitti kaikki vaatteet lattialle, ja kun pyysin laittamaan takaisin kasseihin kun on katsonut mitkä haluaa niin totesi että ei viitsi, totesi "hyi" ja "yäk" vaatteille joista ei pitänyt jne...)

Tällöin päätin että hänelle en enää mitään anna, kun ei selvästi ollenkaan arvosta. En ole hänelle lisävaatetta ikinä luvannut... vaan hän omassa päässään nähtävästi olettanut että tämä olisi pysyvä diili. Minulle siitä mainitsematta, tai siitä kysymättä! En ole tästä muille ole puhunut... Paitsi täällä, ja hän ei tätä palstaa lue.

Oletko sinä siis niitä ihmisiä, joiden omasta mielestään pitäisi saada paljon ilmaista tavaraa kaikilta tutuilta ja puolitutuilta, ja jos et sitä saa, niin he ovat sitten paskoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi