Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ysräväni eivät halua pitää minuun yhteyttä koska mieheni on ulkomaalainen.

Vierailija
26.12.2012 |

Tai oikeastaan, poikaystäväni.

Olemme seurustelleet puolitoista vuotta ja kukaan ei tunnu ajattelevan että "ulkomaalainen" voisi olla tarpeeksi hyvä minulle.

Mutta tämä mies on ollut paras ja luotettavin mies kenen kanssa olen ikinä seurustellut.

Tekee osansa kotitöistä,hieroo hartioita,käy kaupassa. Seksissä on erittäin huomioiva.Ei käy baareissa kun ehkä neljä kertaa vuodessa.

Ihan tavallinen nuori mies.

Ongelmana varmaan on että mies ei ole akateemisesti koulutettu eikä huippurikas.

Ja koska hän on ulkomaalainen.

Onko tämä oikein?

Meitä ei haluta mihinkään bileisiin yhdessä,minut vaan.

Vaikka tuo mies on hyvin kiltti ja sosiaalinen.

Ja tulee toimeen kaikkien kanssa. Työpaikallaan tiedän että hänestä pidetään. Ja hänellä on ihan hyvä koulutuskin.

Mitä hittoa mun pitäis oikein ajatella?

Olenko mä jotain vähemmän koska mulla on intialainen mies?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ahdistuvat jos joutuvat puhumaan muuta kuin suomea.

Osaako miehesi small talkia Suomesta tai onko hänellä mitään yhteistä sun ystävien miesten kanssa? Oletteko kutsuneet sun ystäviä teille kylään?

Vierailija
22/27 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan odottavat hetkeä jolloin eroamme.

ap.

ajatelutapaa monikulttuurisista liitoista. Monet kerrat olen kuullut tuttavapiirissä tätä arvuuttelua, kun joku on mennyt yhteen muun kuin suomalaisen kanssa. Tuskin kukaan sanoo noin, kun kaksi suomalaista avioituu.

Aikoinani, kun itse avioiduin oman mieheni kanssa, kyseltiin minultakin miksei suomalainen kelvannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni joudun jonkin verran käyttämään englantia. Se sujuu kohtuudella kun puhutaan nimenomaan työasioista.

Vapaa-ajalla koen todella raskaaksi jutella englanniksi. Joudun koko ajan pinnistelemään että ymmärtäisin toisten puhetta (ja välillä menee pätkiä ohi varsinkin jos toinen puhuu murteella). Meillä on perhetuttuja, sukulaisia ja ystävien puolisoita joiden kanssa väännetään väärällä kielellä mutta aina tällaisen tapaamisen jälkeen olen todella väsynyt. Lisäksi sellaiset juhlat tai illanvietot on hankalia joissa ei kaikilla ole yhteistä kieltä käytettävissä. Eli minulla ainakin on tuo keilimuuri joka ei estä mutta hidastaa yhteydenpitoa.

Toisekseen toivon kovin että läheisimmät ihmiseni löytäisivät puolisonsa suomesta tai ainakin ihan läheltä niin todennäköisemmin jäisivät asumaan kohtuullisen lähelle. Näin on helpompi nähdä toisiaan useammin.

Lisäksi minua epäilyttää jos parisuhteessa on kovin erilaiset arvot tai erilainen tausta. Olenkin leikkimielisesti sanonut sisarusten lapsille että jos otatte ulkomaisen miehen niin miettikää todella tarkasti. Tai pohjoismaalainen nyt ei eroa taustaltaan niin paljoa mutta mitä kauempaa ja mitä erilaisemmasta uskonnosta niin sitä enemmän pitää miettiä ja tutustua ennen lopullista sitoutumista.

Tsemppiä ap;lle. Jos olet varma siitä mitä olet tekemässä niin anna mennä. Kyllä niitä uusia elämäntilanteeseen sopivia ystäviä löytyy ajan kanssa ja ilman ulkomaalaista mietäkin ihmisen ystävyydet vaihtuvat osin elämän varrella monista eri syistä johtuen.

Vierailija
24/27 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne kaverit jotka osaa paremmin englantia, puhuvat kyllä paljonkin hänen kanssaan.

Harmi vaan että nämä eivät ole kovin läheisiä kavereita.

En mä tiedä.

Mitä mieltä on av-raati?

Olenko jotain vähemmän jos menen naimisiin erimaalaisen kanssa?

Ihan rehellisesti?

Vierailija
25/27 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummin tulevat jos mies ei ole.

Säälittää vaan tuo mies, hän kun kysyy AINA minua mukaan jos menee tapaamaan kavereitaan,oli sitten leffa,baari ,ravintolaan syömään mitä vaan..

Ei ole paikkaa minne hän ei minua veisi.

Ja minä joudun liian usein sanomaan että hei, ei nyt onnistu. Mennään vaan tyttöporukalla, kunnes paljastuu että on myös miehiä.

Minun mieheni vaan ei kelvannut.

ap.

Vierailija
26/27 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne kaverit jotka osaa paremmin englantia, puhuvat kyllä paljonkin hänen kanssaan.

Harmi vaan että nämä eivät ole kovin läheisiä kavereita.

En mä tiedä.

Mitä mieltä on av-raati?

Olenko jotain vähemmän jos menen naimisiin erimaalaisen kanssa?

Ihan rehellisesti?

Ja kysyt tota ihan tosissasi, niin sun ei kannata mennä naimisiin. Et ole riittävän vahva siihen.

Sun itsetunto ei voi riippua, jonkun av-raadin mielipiteestä, vaan sun pitää itse ymmärtää, ettet ole "vähempää" valitsemalla rakastamasi ja jo hyväksi todetun miehen.

Vierailija
27/27 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko koskaan uskaltanut kysyä miksi haluavat mieluummin tavata vain sinua?

Minulla siis myös ulk.mies ja vaikka hänkin osaa suomea, niin stressaa jo etukäteen iltoja ystävieni kanssa ja tästä johtuen yritän välttää näitä yhteisiä kutsuja, koska se miehen stressi pilaa omaakin iltaa. Miehen ystävien kanssa minulla on yleensä ihan mukavaa, mutta he eivät ole minulle kovin läheisiä ja tuntuu että puhumme yleensä vain small talkia, ystävyyssuhde ei syvene minun osaltani. Onneksi meillä on muutama yhteinen ystäväperhe, joista kummatkin nautimme. Mielellään sitä kumminkin näkisi, että mieskin nauttisi niistä ihmisistä, joiden seurasta itse nauttii. Asia on iso, ja välillä olen katunut, että en tarkemmin miettinyt asiaa seurustellessamme, jo silloin mies ei hirveästi välittänyt ystävieni seurasta ja minä taas kuljin hänen ystäviensä kanssa tosi paljon.