MIKSI ammutun lapsen vanhempi pitää tiedotustilaisuuden,millainen lapsi hän oli??
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288524655203.html
ei herätä minussa juurikaan myötätuntoa, tuntuu aika omituiselta, pitää tiedotustilaisuus sitä varten ja lukea paperilta...
miksi? miksi noin toimitaan? tulee mielee taas kerran, että "vain amerikkalaiset"....
Kommentit (17)
Asiasta on tosiaan niin vähän aikaa,on varmaan vain "reaktio", jota media käyttää hyväksi saadakseen vielä samaistuttavampaa ja koskettavampaa materiaalia. Niin länsimaista.
Näin toimitaan Suomessakin. Lähi-idässä, Afrikassa ja Afganistanissa vain huudetaan ja parutaan kaduilla kun lapsia kuolee..ja poltetaan Jenkki-lippuja.
Usa on tiedotustilaisuuksien luvattu maa. Ihan normaalia. Pitihän ne ekaluokkalaisetkin heti tuoreeltaan tiedotustilaisuuden kun pääsivät luokasta ulos
Miksi oma isä ei saa olla se, joka julkisesti muistelee pientä enkeliään.
Toki alla on shokkia, mutta on tämä myös opittua käytöstä.
Lasten nimet, kuvat ja elämäntarinat eläköön! Murhaajan nimeä ja kuvaa ei tarvitse kenenkään enää julkaista.
Sitä ei tiedä, ennen kuin se sattuu omalle kohdalle, miten siihen reagoi.
Ehkä hänellä on jonkinlainen persoonallisuushäiriö? Haluaa kerätä huomiota ja sääliä?
Onhan sellaisia leskiäkin, joilla on kamala tarve alleviivata omaa menetystään puolison kuollessa. Minä minä -ihmisiä, joille läheisen kuolema on kätevä tapa saada huomiota osakseen.
Ehkä hänellä on jonkinlainen persoonallisuushäiriö? Haluaa kerätä huomiota ja sääliä?
Onhan sellaisia leskiäkin, joilla on kamala tarve alleviivata omaa menetystään puolison kuollessa. Minä minä -ihmisiä, joille läheisen kuolema on kätevä tapa saada huomiota osakseen.
ap
on vielä shokissa eikä tajua tapahtunutta. ihmiselle iskee selvitymisvaisto päälle ja se saa tekemään tällaisia tekoja, joilla pyrkii esittämään, että selviää ja hakemaan tapahtuneelle merkitystä.
läheisten ja tiedotusvälineiden olisi syytä suojata ihmisiä itseltään ja jättää tällaiset tilaisuudet väliin. mutta kun voiton tekemisen logiikka ohjaa uutisointia, on selvä että juuri järkyttyneen eteen kannattaa työntää mikrofoni.
rauha pienten uhrien sieluille. voi tätä maailmaa.
yhteisöllisen surun ja järkytyksen vuoksi me pidimme isot hautajaiset ja siellä oli vielä erikoisia järjestelyjä ihan vain kyläläisiä ajatellen. Tuolla tuo juttu on ollut vielä valtavan paljon suurempi juttu ja ainakin minä ymmärrän tuollaisenkin julkitulon ja olen myötätuntoinen ja surullinen hänen ja monien muiden vuoksi.
Heti täällä tehdään diagnooseja ja arvioidaan ihmisen olevan näin traagisen tapahtuman jälkeen huomionkipeä.
Jokaiselle se oma lapsi on rakas ja tärkeä ja menetystä jokainen käsittelee omalla tavallaan. Tämä isä halusi ehkä antaa kasvot tapahtumalle ja tulla menehtyneen lapsen vanhempana julkisuuteen.
Ei syyn tarvitse olla sen kummallisempi.
ja vanhemmat ovat puhuneet lapsistaan ja surustaan. Mitä ihmeellistä? Kaupungissahan on kameroita nyt joka nurkalla ja joku on halunnut muistella lastaan julkisesti ja kertoa miten kokee surun ja halunnut ehkä lapsensa jäävän useammankin muistoihin elämään. En näe mitään pahaa.
Ei se tajua, missä mennään. Sen lapsi on tapettu. Hän toimii kuin robotti ja halunnee sanomisillaan saada lapsensa takaisin jotenkin. Ei nyt saatana tuomita tuossa tilanteessa olevaa!!!! Mitä me tehtäis?? Juu, kyllä me keksitään ne tehtävät asiat nyt, mutta todellisuus voisi viedä meidät ihan uusiin ulottuvuuksiin. Toivokaamme, ettei niin koskaan tapahdu.
Ei se tajua, missä mennään. Sen lapsi on tapettu. Hän toimii kuin robotti ja halunnee sanomisillaan saada lapsensa takaisin jotenkin. Ei nyt saatana tuomita tuossa tilanteessa olevaa!!!! Mitä me tehtäis?? Juu, kyllä me keksitään ne tehtävät asiat nyt, mutta todellisuus voisi viedä meidät ihan uusiin ulottuvuuksiin. Toivokaamme, ettei niin koskaan tapahdu.
<a href="http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288524655203.html" alt="http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288524655203.html">http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288524655203.html</a>
ei herätä minussa juurikaan myötätuntoa, tuntuu aika omituiselta, pitää tiedotustilaisuus sitä varten ja lukea paperilta...
miksi? miksi noin toimitaan? tulee mielee taas kerran, että "vain amerikkalaiset"....
se vaan vitun hienoa että olet parempi ihminen kuin ameriikalaiset.
Toivottovasti joudut itsekin moisia joskus miettimään ihan tosissaan. :)
Tiedostustilaisuus vaatii järjestelyjä ja harkintaa. Jotenkin se tuntuu mun mielestä oudolta tavalta toimia surun keskellä.
En tiedä, mutta ehkä amerikkalaiseen kultuuriin kuuluu enemmän julkisesti tekeminen? Kun katsoo jotain amerikkalaisia tosi tv -ohjelmia, niin niissäkin on aina sellaista ylitunteellisuutta ja itkemistä vaikka kuinka paljon.
Todennäköisesti aika moni niistä on jo perustanut nettisivut tai Facebook-yhteisön lapsensa muistoksi. Seuraavaksi tulee säätiö, jossa kerätään rahaa johonkin hyväntekeväisyystarkoitukseen lapsen muistoksi. Mahdollisesti jokunen kirjoittaa kirjan.
arvostella isän toimintaa? Ei hän ollut yksin puhumassa tuossa tilaisuudessa ja tuskinpa tapahtumaa oli itse edes järjestänyt, vaan sinne oli kutsuttu vanhempia puhumaan menetyksestään, koska puhuminen tietenkin helpottaa traumaattisten asioiden prosessointia. Tuollakin isällä on täysi oikeus tehdä surutyötä lapsensa järkyttävän murhan jälkeen. Samalla tätä kamalaa tapahtumaa käsitellään yhteisöllisesti.
On paljon parempi kiinnittää median huomio uhreihin kuin tekijään. Mitä enemmän uhreistä puhutaan ja mitä vähemmän tekijä saa huomiota, sitä parempi, koska juuri huomiota tuollaiset massamurhaajat teollaan hakevat. Vaikka tekijä ei enää itse ole paikalla paistattelemassa julkisuuden valokeilassa, uutisointia seuraavat myös ne, jotka vasta suunnittelevat jotain vastaavaa.