Mä teen kohta raskaustestin, enkä tiedä, miten suhtaudun tulokseen.
Vauvat on ihania, mutta oma vauva juuri nyt onkin eri asia. Yritän tässä selkeyttää ajatuksia ennen sitä.
Kommentit (96)
Jos olisin suunnitellut raskautta pidempään ja mulla olisi ollut vauvakuume, olisin kyllä selvittänyt käytännön asioitakin enkä vain haaveillut. En tiedä, mihin pyrit.
ap
Että turhaa syyttää mitään suunnitteluvaiheen puuttumista, koska aika monella ei ole nitään sellaista.
Toki olisit voinut suunnitella sen mukaan että raskaudut jos annat miehen pelleillä kortsujen kanssa.
Onhan se ihan kamalan vaikeaa ajatella että raskaana olevana soitetaan neuvolaan, joka hoitaa raskaanaolevia.
Järkyttäviä vastauksia!
Järkyttäviä vastauksia järkyttävän yksinkertaiselle ihmiselle joka jo aiemmin täällä valittanut että pelkää olevansa paksuna kun mies sählää kortsujen kanssa, ja mieluummin elää raskauden pelossa kun sanoo miehelle että seksiä ei tipu. Tai keksis jonkun keinon saada ehkäisy kuntoon.
Nyt mä alan asioita selvittää. Enkä mä ole pahoillani tästä raskaudesta. Jos kaikki nyt menee hyvin, meille tulee vauva. Kunpa menisi.
ap
Jos olisin suunnitellut raskautta pidempään ja mulla olisi ollut vauvakuume, olisin kyllä selvittänyt käytännön asioitakin enkä vain haaveillut. En tiedä, mihin pyrit. ap
Että turhaa syyttää mitään suunnitteluvaiheen puuttumista, koska aika monella ei ole nitään sellaista. Toki olisit voinut suunnitella sen mukaan että raskaudut jos annat miehen pelleillä kortsujen kanssa. Onhan se ihan kamalan vaikeaa ajatella että raskaana olevana soitetaan neuvolaan, joka hoitaa raskaanaolevia.
Jos ap on yöllä tai aamulla tehnyt raskaustestin, ei sitä varmaan vielä voikaan tietää ihan kaikkea mitä jotkut neljättään pungertavat.
En minä tiennyt ainakaan kun esikoista aloin odottaa ja se oli ns yllätysvauva.
Miten näin voi käydä yhden päivän aikana.
ap
Miten näin voi käydä yhden päivän aikana.
ap
Kihlatun ilo-viivat muuttuikin suru-viivaksi. Toivottavasti ei vedä liikaa että joutuu taas sairaalaan.
niin alkuviikoilla, silloin kun menkat olisi pitänyt tulla, mulla oli ihan helvetillisiä vatsakipuja. Pahempia kuin menkkakivut, olin suunnilleen kaksinkerroin... Ja otin surutta särkylääkettä, koska en tietenkään ajatellut olevani raskaana - menkathan ne sieltä vain tulee kipujen kanssa! :S Terve lapsi syntyi kuitenkin, onneksi. Ihan normaaleja noi vatsakivut alussa käsittääkseni. Kohtu kasvaa.
En tiedä, olisiko nyt oikea aika vauvalle. On monta syytä, miksi ei. Tätä olisi silti rakastettu valtavasti, tiedän sen.
Mun mieheni ei puhu mun kanssani ja mä pelkään, että se syyttää mua tästä. Kai se onkin osittain mun syyni mutta ei ihan kokonaan.
ap
Kyllähän sinä sen varmaan siellä sairaalassa sait selville? Olen itse kokenut keskeytyneen keskenmenon. Alkion kehitys oli pysähtynyt rv 9, mutta ultrassa vkolla 12 vasta havaittiin km. Sain kohdun tyhjentävän lääkkeen, ja kovien kipujen kanssa "raskausmateriaali" tuli ulos. Kyllä sieltä erottui viikolle 12 kehittynyt, kämmenen kokoinen istukka ja ehkä jopa alkio (parin sentin kokoinen). Tunne oli kyllä sanoinkuvaamattoman järkyttävä. Olemme kuitenkin tuon keskenmenon jälkeen saaneet terveen lapsen, joka on jo 3-vuotias. Voimia sinulle ap, ehkä aika olisikin nyt oikea vauvalle eli voisitte alkaa yrittämään raskautta?
Meillekin oli tulossa yllätysvauva, mutta raskaus meni kesken. Tylyltä se tuntui, mutta jotain hyvääkin siitä seurasi. Tuli pysähdyttyä ja mietittyä, mitä haluaa elämältä.
Yllätysvauvat ovat yhtä ihania kuin tekemällä tehdyt.
rikkeymä riittää. Ihmettelen miten nykyaikana valistetaan. Ennen kyllä kerrottiin, että kondomi ei yksistään ole riittävä ehkäisy.
käyttänyt kondomeja varmaankin 20 vuotta elämästäni eikä koskaan hajonnut,revennyt,naarmuuntunut...että jos vaan harjoittelisitte ettekä selittelisi.
Miksi mies syyttää sinua? Käytitkö alkoholia, huumeita tai lääkkeitä raskausaikana? Miksi muuten et tiennyt olevasi raskaana? Miksi et tiedä seksuaaliterveydestä enempää, vaikka olet aikuinen ihminen ja sinulla on ilmeisesti erittäin värikäs ja runsas seksielämä?
Epäilisikö mies omaa isyyttään ja olisi siksi puhumaton? Teillähän on aikamoinen historia ja ilmeisesti luottamus heikkoa. Nyt ei oikeasti ole vauvan aika, kun suhteenne on tuolla tolalla!
En tiedä, olisiko nyt oikea aika vauvalle. On monta syytä, miksi ei. Tätä olisi silti rakastettu valtavasti, tiedän sen.
Mun mieheni ei puhu mun kanssani ja mä pelkään, että se syyttää mua tästä. Kai se onkin osittain mun syyni mutta ei ihan kokonaan.
Sählää kortsujen kanssa niin ettei muru edes tiedä onko raskaana ja sitten syyttää murua kun raskaus josta muru ei mitään tiennytkään menee kesken.
Wuptiduu.
tuntuuko nyt, että haluat alkaa yrittää vauvaa vai haluatko vielä miettiä?
Seksitaukohan teille tulee pakosti, ainakin kuukauden ajaksi, kunnes vuoto on varmasti loppu. Vaikka miehesi kuinka pyytäisi seksiä, sano että seksi jälkivuodon aikana voi aiheuttaa tulehduksen, joka pahimmillaan menee kohtuun. Ja siitä onkin leikki kaukana.
Eli nyt malttia.
Muutama tunti sitten alkoi kova vatsakipu, sellainen terävä, joka säteilee selkään päin. En tiedä, mihin se liittyy tai kuuluuko asiaan.
ap
(Pakollisella ehkäisyn puutteella tarkoitin minun käyttämäni ehkäisyn puutetta.)
Mikä ihmeen "pakollinen ehkäisyn puute"? Miten tuo muka on pakollista? Ostat paketin kondomeja yöpöydän laatikkoon, tai sitten jonkun muun ehkäisytavan, mutta noi kondomit on helpoimmat, ja sopii useimmille. Jotkut ovat lateksiallergisia, mutta heillekin on sitten muusta materiaalista valmistettuja hieman kalliimpia kumeja.
se tarkoita mitään mutta voi olla uhkaava keskenmenokin.
Ja jos et käytä ehkäisyä, miksi harrastat seksiä, jos et halua raskaaksi? Oletko tyhmä?
mitä tarkoittaa "käyttämäni ehkäisyn puute".
kondomit käytössä, mutta mä en täysin luota niihin (eli mieheeni). Ja olin ihan oikeassa.
ap
mitä tarkoittaa "käyttämäni ehkäisyn puute".
ei vain olisi kohdun ulkopuolinen raskaus. Googleta.