Mä teen kohta raskaustestin, enkä tiedä, miten suhtaudun tulokseen.
Vauvat on ihania, mutta oma vauva juuri nyt onkin eri asia. Yritän tässä selkeyttää ajatuksia ennen sitä.
Kommentit (96)
jonka mä joudun tekemään syksyn ja talven aikana. Alkaa ottaa päähän tämä pakollinen ehkäisyn puute, kun lapsi ei ole mulle ajankohtainen. Jaarittelen yksinäni ja kerään rohkeutta. Oletko sä ollut samassa tilanteessa? Mitä silloin ajattelit ja mikä oli lopputulos?
ap
ns. epävakaa persoonallisuus ( vrt Chisun sabotage -biisi) vai tekopyhä uhriksi heittäytyvä narkkari? Tuollaisia ne ovat, tunteet kovin laidasta laitaan ja kriisiä pukkaa ihan kaikesta, väärin antaa sympatiaa tällää...
Mikä ihmeen "pakollinen ehkäisyn puute"? Miten tuo muka on pakollista? Ostat paketin kondomeja yöpöydän laatikkoon, tai sitten jonkun muun ehkäisytavan, mutta noi kondomit on helpoimmat, ja sopii useimmille. Jotkut ovat lateksiallergisia, mutta heillekin on sitten muusta materiaalista valmistettuja hieman kalliimpia kumeja.
ns. epävakaa persoonallisuus ( vrt Chisun sabotage -biisi) vai tekopyhä uhriksi heittäytyvä narkkari? Tuollaisia ne ovat, tunteet kovin laidasta laitaan ja kriisiä pukkaa ihan kaikesta, väärin antaa sympatiaa tällää...
Jos mekin kirjotettais tunteitamme ja ajatuksiamme ylös niin aika sotkulta se näyttäis.
Kun menee hyvin, on mukavaa.
Kun ei mene hyvin, ei ole mukavaa.
Niin murulla kuin muillakin.
Kyllä keskenmeno ketä tahansa hetken vituttaa
vaikka se olis helpotuskin.
Jos mekin kirjotettais tunteitamme ja ajatuksiamme ylös niin aika sotkulta se näyttäis.
Kun menee hyvin, on mukavaa.
Kun ei mene hyvin, ei ole mukavaa.
Niin murulla kuin muillakin.
Kyllä keskenmeno ketä tahansa hetken vituttaa
vaikka se olis helpotuskin.
Ei mun teinipäiväkirjaan edes mahdu niin paljon draamaa kun murun teksteihin.
Ja minulla kuitenkin diagnosoitu bipo ja päiväkirja täynnä itsarisuunnitelmia.
Jos mekin kirjotettais tunteitamme ja ajatuksiamme ylös niin aika sotkulta se näyttäis. Kun menee hyvin, on mukavaa. Kun ei mene hyvin, ei ole mukavaa. Niin murulla kuin muillakin. Kyllä keskenmeno ketä tahansa hetken vituttaa vaikka se olis helpotuskin.
Ei mun teinipäiväkirjaan edes mahdu niin paljon draamaa kun murun teksteihin. Ja minulla kuitenkin diagnosoitu bipo ja päiväkirja täynnä itsarisuunnitelmia.
Miesystävä onkin naimisissa: vituttaa.
Paluu vanhan poikkiksen kainaloon: kivaa.
Kihlaus: kivaa.
Keskenmeno: vituttaa.
Onko tuo paljon draamaa? Ei minusta.
Jos mekin kirjotettais tunteitamme ja ajatuksiamme ylös niin aika sotkulta se näyttäis. Kun menee hyvin, on mukavaa. Kun ei mene hyvin, ei ole mukavaa. Niin murulla kuin muillakin. Kyllä keskenmeno ketä tahansa hetken vituttaa vaikka se olis helpotuskin.
Ei mun teinipäiväkirjaan edes mahdu niin paljon draamaa kun murun teksteihin. Ja minulla kuitenkin diagnosoitu bipo ja päiväkirja täynnä itsarisuunnitelmia.
Miesystävä onkin naimisissa: vituttaa.
Paluu vanhan poikkiksen kainaloon: kivaa.
Kihlaus: kivaa.
Keskenmeno: vituttaa.Onko tuo paljon draamaa? Ei minusta.
Se TAPA millä muru kirjoittaa ja tekee niistä asioista draamaa.
Muru on aika lattea siihen verrattuna ;)
Kun on prinsessaksi syntynyt, pitää prinsessana elää.
Ap ei halunnut ensin lasta ja on suhtautunut siihen muutenkin holtittomasti. Siksi se meni kesken.
Olen, ap, kanssasi samassa tilanteessa. Huomenna aion tehdä testin kun pääsen apteekkiin, mutta oireet ovat kyllä pelottavan selvät...
Jos hormonaalinen ehkäisy ei sovi, niin konstit ovat todella vähissä! Niin ja tuo tosi luotettava kondomi meilläkin on ollut käytössä :/
Tsemppiä ap, kyllä asioilla on tapama järjestyä!
Mulla on jäänyt kahdet tai kolmet menkat väliin, koska lopetin pillerit (ja siirryimme kondomiin ihan lääkärin käskystä). En ole ihan varma. Yhdet tuli sen jälkeen enkä mä ole pitänyt laskua. Ajoitusta ei voi sen mukaan laskea, koska mähän olen voinut tulla raskaaksi missä vaiheessa tahansa.
Raskaus ei ollut suunniteltua, mutta ehdin jo päivällä ajatella, että ei tämä sen takia vähemmän onnellinen asia tarvitse olla. Meistähän se on kiinni. Mies oli tosi iloinen.
ap
Muhun sattuu niin, että mun otsani hikoaa. En uskaltanut ottaa särkylääkettä. ap
Vasta raskauden viimeisellä kolmanneksella ei voi. Mut parempi jos löytyy panadolia. Mihin sua tarkalleen ottaen sattuu? Kyllä kohdun kasvukivutkin voi olla kovia. Koska sun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ts. miten pitkällä olet?
Mun mieheni on tulossa kotiin päin ja on täällä vasta myöhemmin. Olisipa se täällä nyt.
ap
Ja itse lähtee juhlistamaan asiaa vetämällä viivat, jiihaa.
ja vaikka ois vuotoakin, niin ei ne siellä mitään voi. Jossain vaiheessa voivat sitten ultrata että tuliko kohtu tyhjäksi.
Soittele huomenna neuvolaan ja varaa aika itsellesi, jos nyt siis vuoto ei ala.
Ei kai se lääkäri teitä seksiin pakota. Ja onhan näitä nyt. Kierukkaa ym.
Soitetaanko ensimmäiseksi neuvolaan? Luulin, että ekaksi käydään lääkärissä. En ole näitä ehtinyt miettiä ja selvittää, kun ei mulla ole ollut sitä suunnitteluvaihetta.
ap
ja vaikka ois vuotoakin, niin ei ne siellä mitään voi. Jossain vaiheessa voivat sitten ultrata että tuliko kohtu tyhjäksi. Soittele huomenna neuvolaan ja varaa aika itsellesi, jos nyt siis vuoto ei ala.
Soitetaanko ensimmäiseksi neuvolaan? Luulin, että ekaksi käydään lääkärissä. En ole näitä ehtinyt miettiä ja selvittää, kun ei mulla ole ollut sitä suunnitteluvaihetta.
ap
ja vaikka ois vuotoakin, niin ei ne siellä mitään voi. Jossain vaiheessa voivat sitten ultrata että tuliko kohtu tyhjäksi. Soittele huomenna neuvolaan ja varaa aika itsellesi, jos nyt siis vuoto ei ala.
Kaikilla raskaanaolevilla on se suunnitteluvaihe, sinä olet ainut joka olet suunnittelematta, täysin yllättäen raskaana.
Jos olisin suunnitellut raskautta pidempään ja mulla olisi ollut vauvakuume, olisin kyllä selvittänyt käytännön asioitakin enkä vain haaveillut. En tiedä, mihin pyrit.
ap
"Ei mun ajatukseni ole oikeasti näin siistejä. En edes uskaltaisi kaikkea ajatuksenvirtaani ulos vuodattaa. Mulla on kovin ristiriitaisia tunteita enkä käyttäydy täällä kotonakaan nyt täysin johdonmukaisesti"