Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen äitiyslomalla (saan sen minimirahan) ja mieheni lomautettiin vuosi sitten

Vierailija
20.12.2012 |

eikä ole vielä töitä löytänyt, tällä hetkellä on yhdellä kurssilla, eli saa sen työttömyyspvärahan+9e/pvä kurssilta. Eli yhteensä emme kovin paljon, meillä 1 lapsi.

Silti jokaikinen kk laitamme n 100-300e säästöön kotiin, ostamme sitä ruokaa mitä haluamme, eivätkä meiltä koskaan ole loppunut rahat kesken.

Joten en kyllä ymmärrä näitä 'olen niin köyhä ei ole varaa mihinkään' puheita, oppikaa elämään oikein !!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo asumistuki asia uudelleen. Tiedän tasan tarkkaan, että 600e ette maksa noilla tuloilla :D että älä viitsi puhua paskaa. Tai maksakaa vaan mutta väärin perustein on maksussa tuki ja se kannattaisi tarkistuttaa...

MEILLE maksetaan kk 1300!! Eli kun ne rahat on meidän tilillä on ne MEIDÄN rahoja. Niistä rahoista me maksamme 600 e vuokraan. Ja joo, asumistuki on molemmilta 150e.

Ja sinä joka puhuit että minä säästelen sinun verorahoistas, hah, joo sovitaan vaikka niin :) olenkin tämmöinen loinen, äititäyslomalla ja kaikkea!

En tajunnut mitään tästä viestistä. Eli Kela maksaa 150 e asumistukea teidän tilille? Ja siis teidän vuokrako on 600e? Selitä uudestaan...

Ja he maksavat sen tuistaan jotka tulevat tilille. Saavat ilmeisesti asumistukea 300€ yhteensä. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
42/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole vielä töitä löytänyt, tällä hetkellä on yhdellä kurssilla, eli saa sen työttömyyspvärahan+9e/pvä kurssilta. Eli yhteensä emme kovin paljon, meillä 1 lapsi.

Silti jokaikinen kk laitamme n 100-300e säästöön kotiin, ostamme sitä ruokaa mitä haluamme, eivätkä meiltä koskaan ole loppunut rahat kesken.

Joten en kyllä ymmärrä näitä 'olen niin köyhä ei ole varaa mihinkään' puheita, oppikaa elämään oikein !!

"oppikaa elämään oikein"... Olen yhden lapsen yksinhuoltaja ja päiväkoti maksu on 160e/kk. Ja vuokrani on 850e/kk ja en saa penniäkään mitään tukia koska burttona tienaan niin HYVIN! Tienaan 2300 e/kk - verot siitä, mutta kun vain bruttotulot huomioidaan..eli asumistukea ei tipu. No joo saan elatusmaksun 140e ja lapsilisän 152 mutta kuitenkin, ei kuule hirveästi juhlita kun pitää syödä ja ostaa linja-autokortit ja vaatteet.

Älä sä tule tänne leveilemään ja opettamaan muita elämään. Tiukkaa on kuule minulla vaikka tienaan tripalet sinuun verrattuna! Elele sinä vaan minun veroilla maksamillani rahoilla ja säästä.

Se on helppo leveillä rahoillaan kun makaa himassa tekemättä mitään. Ei silloin paljoa kulu. Ne jotka käy töissä ja elättää himassamakoilijoita, maksaa päiväkodista, työmatkoista, usein korkeampia asumiskuluja kun ei voi asua keskellä metsää, vaatekuluja (töihin ei voi mennä verkkareissa), jne. Että kannattaa tulla levelilemään sillä miten meidän töissä käyvien ihmisten kustantamasta elämästä jää rahaa säästöön. Meillä ei paljoa jää, ne kun menee veroihin...

Tsemppiä sulle yh, olet reipas kun et jää makaamaan himaan!

On kuule pikkasen eri asia maata työttömänä haluamatta mennä töihin vuodesta toiseen, kun että on lomautettuna /ÄITIYSLOMALLA (sehän onkin vaan lomailua),idiootti.

Sen jälkeen jää Lasten kotihoidon tuelle märehtimään että lapsi täyttää kolme jonka jälökeen tai jo ennen sitä tekee lisää lapsia ja ehkä me saadaan tuo nainen sitten joskus 8 vuoden päästä työelämään :D LOL. Ihan sama mulle kuka mistäki penneistä säästää.. Mitä järkeä tuonki perheen on vähistään noin paljon säästää kun voisivat tehdä NYT niillä rahoilla jotain. esim ostaa vaippoja ettei lapsen tarvitse yhtä vaippaa pitää koko päivää XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teillä on kotona rahaa säästössä, ok. Tuskin olette niitä tuota 1300e:stä säätäneet kuitenkaan? Etkä vastannut kysymykseeni, kuinka paljon menee bensaan rahaa viikossa ja minkä hintaisia matkanne ovat?

Ei mene läpi se, että pystytte kerryttämään säästöjänne matkoja yms varten samalla kun elätätte perhettä ja käytössä on auto.

Vierailija
44/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se en ollut minä joka kirjoitin 1vaippapaketti per kk. Yksi paketti riittää meillä n 1,5vko.

Vierailija
45/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko niitä vaatteita joka kk ostaa ??

Olen humanistisen alan akateeminen, eli työni on aika "posh" mutta palkka ei kovinkaan huima. Joudun (tai saan minun tapauksessani) kuitenkin pukeutumaan asiallisesti, välillä jakkupukuihin ja pikkumustiinkin. Eli kyllä niihin rahaa uppoaa.

Ennen kävin ihan perus back office-työssä, mutta kyllä sielläkin ihmiset pukeutui asiallisesti.

Kaikissa töissä kun ei ole niitä vaatteita talon puolesta:)

Hassua,te samat ihmiset huudatte kuinka alistettuja muslimi naiset ovat,ja kuinka "miehet päättää heidän pukeutumisesta jne". Kuitenki, sinä käyt töissä,heräät joka aamu aikaisin laittautumaan ja lähdet ei niin hyväpalkkaiseen töyhösi. Palkalla jonka saat ostat sitten tonneilla Lisää vaatteita,töitä varten. Ja kehtaapas sanoa etteikö sitä hienosti pukeutumista teiltä odoteta. Alistamista on monessa muodossa, tämä yksi niistä. Pukeudutte heidän tahdon mukaan miellyttääksenne heidän silmiään. Nojoo. Kaikki tavallaan :)

Vierailija
46/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua ettet nyt suostukaan kertomaan enempää menoistanne kun siitä kysellään.

Mutta siis 600e käyttörahasta vähennetään 60e puhelinlaskuihin, paljonkohan se bensa olisi? Sanotaan vaikka että pärjäätte 40e viikolla, jolloin käyttörahaa jaa ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin yms enää 300 euroa?

Tuosta siis ostatte vaipat, pesuaineet, vauvan tarvikkeet plus kaikki ruuat kuukaudeksi??

Vierailija
47/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo aiemminkin kuin vasta nyt näistä pienistä tukiaisista, ok.

Vierailija
48/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minimiäitiysraha + miehesi rahat tekee verojen jälkeen 1187e/kk. Siihen lapsilisä, tekee 1291. Siinä ei ole vielä asumistukia, joita saatte siis 300e yhteensä? Eli loppusumma 1591e, josta menee vuokraan 600e.... Eli käyttöön jää 991e. Melkein tonni!

Juu, kyllähän siinä pärjää ihan hyvin.

Minkä laskujen mukaan saate vain 1300e yhteensä josta menee vuokraan 600e niin että jää 700 josta säästää ruhtinaalliset 300e?

Vierailija
49/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minimiäitiysraha + miehesi rahat tekee verojen jälkeen 1187e/kk. Siihen lapsilisä, tekee 1291. Siinä ei ole vielä asumistukia, joita saatte siis 300e yhteensä? Eli loppusumma 1591e, josta menee vuokraan 600e.... Eli käyttöön jää 991e. Melkein tonni! Juu, kyllähän siinä pärjää ihan hyvin. Minkä laskujen mukaan saate vain 1300e yhteensä josta menee vuokraan 600e niin että jää 700 josta säästää ruhtinaalliset 300e?

Vierailija
50/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nämä aloitukset menee samalla tavalla. Tehdään aloitus siitä miten perhe tulee loistavasti toimeen pienellä rahalla. Kun menoja pyydetään erittelemään, vastausten tulo loppuu jossain vaiheessa.

Sitten joko selviää että perheellä on säästöjä tai jotain helpotuksia minkä vuoksi menot onkin todellisuudessa laskettua pienmmät.

Tai sitten kuten nyt, eli ap lakkaa vastaamasta tai kuittaa koko homman sillä, ettei hänen tarvitse mitään kenellekään perustella. Silti teki itse aloituksen aiheesta.

Vierailija
51/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaa ihan kusessa samassa tilanteessa kk menot:

vastike+laina 650e

netti 60

puhelimet 60

sähkö 30

vakuutukset 50

opintolaina 150

visan lyh 30

terveyskulut 30

sitten bensaan 40e, ruokaan mitä jää.

kertokaa nyt ihmeessä mistä laitetaa se 300 säästöön?!

Tässä kuussa tuli vielä remonttia ja koiran lääkärikäyntiä, ni ei kyl yhtää pistä hymyilyttää

Vierailija
52/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minimiäitiysraha + miehesi rahat tekee verojen jälkeen 1187e/kk. Siihen lapsilisä, tekee 1291. Siinä ei ole vielä asumistukia, joita saatte siis 300e yhteensä? Eli loppusumma 1591e, josta menee vuokraan 600e.... Eli käyttöön jää 991e. Melkein tonni! Juu, kyllähän siinä pärjää ihan hyvin. Minkä laskujen mukaan saate vain 1300e yhteensä josta menee vuokraan 600e niin että jää 700 josta säästää ruhtinaalliset 300e?

Niin verotusta verojen jälkeen vai?

Jos luit ton viestin niin siinä lukee verojen jälkeen (laskettu -20% minimituista)

Vierailija
53/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin tuolla edellä, että kuussa jäisi 300e ruokaan yms. Eli siitä menee vaipat, vessapaperit, terveyssiteet, shampoot, voiteet mahd. lääkkeet ka kaikki vauvan tarpeet plus kahden aikuisen ruoka.

Entä sitten ne kuukadet kun säästätte saamastanne summasta sen 300e Silloin edellä mainittuihin jää rahaa 100e, jos säästöön kerran menee 200 lisää??

Eli kerro nyt ihmeessä AP, miten ruokit perheesi 100e kuussa??

Vierailija
54/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysimetyksellä, tekee soseet itse kun lapsi rupee syömään, on saanut sukulaisilta kestovaippoja niin vaippakulutkin minimissä, molemmat aina terveitä kun syövät terveellistä kotiruokaa jne

Vierailija
55/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen humanistisen alan akateeminen, eli työni on aika "posh" mutta palkka ei kovinkaan huima. Joudun (tai saan minun tapauksessani) kuitenkin pukeutumaan asiallisesti, välillä jakkupukuihin ja pikkumustiinkin. Eli kyllä niihin rahaa uppoaa.

Ennen kävin ihan perus back office-työssä, mutta kyllä sielläkin ihmiset pukeutui asiallisesti.

Hassua,te samat ihmiset huudatte kuinka alistettuja muslimi naiset ovat,ja kuinka "miehet päättää heidän pukeutumisesta jne". Kuitenki, sinä käyt töissä,heräät joka aamu aikaisin laittautumaan ja lähdet ei niin hyväpalkkaiseen töyhösi. Palkalla jonka saat ostat sitten tonneilla Lisää vaatteita,töitä varten. Ja kehtaapas sanoa etteikö sitä hienosti pukeutumista teiltä odoteta. Alistamista on monessa muodossa, tämä yksi niistä. Pukeudutte heidän tahdon mukaan miellyttääksenne heidän silmiään. Nojoo. Kaikki tavallaan :)

Millä ihmeen tavalla musliminaisten asema ja se, että työpaikoille (tai yleensä julkisille paikoille) on tapana pukeutua siististi, liittyvät toisiinsa?

En esittele töissä itseäni, en laittaudu tuntitolkulla enkä yritä miellyttää työpaikkani miehiä. Pidän työstäni, minulla on aivot ja koulutus, tykkään käyttää niitä.

Ja myös ne miehet pukeutuvat asiallisesti töihin. Jos minä menen edustustilaisuuteen pikkumustassa, miespuolinen työparini on pukeutunut pukuun.

Oletko sä ap koskaan ollut töissä? Tuntuu nimittäin, ettet oikein ymmärrä miten siellä ollaan:D

Vierailija
56/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen heidän?

Asiakkaidenko? Onpa kamalaa! Niin, onhan se todella kamalaa että asiakasplavelussa ja ns "hienommissa" ammateissa odotetaan myös vähän hienompaa pukeutumista.

Ettei ihan rikkirevityissä farkuissa ja kulahtaneissa collegepaidoissa viitti näyttäytyä, tukka sojottaen joka suuntaan.

hassu kirjoitus sinulta.

Vierailija
57/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen heidän?

Asiakkaidenko? Onpa kamalaa! Niin, onhan se todella kamalaa että asiakasplavelussa ja ns "hienommissa" ammateissa odotetaan myös vähän hienompaa pukeutumista.

Ettei ihan rikkirevityissä farkuissa ja kulahtaneissa collegepaidoissa viitti näyttäytyä, tukka sojottaen joka suuntaan.

hassu kirjoitus sinulta.

eli myönnät. Mitä hienompi kampaus,sen parempi , mitä kauniimpi meikki sen parempi, mitä tiukemmat/kauniimmat vaatteet...

Kaikki tämä jotta miellyttäisitte toisten silmiä. Ja ei muka alistamista ? Ja väitätte olevanne vapaita :)

Vierailija
58/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen heidän?

hassu kirjoitus sinulta.

eli myönnät. Mitä hienompi kampaus,sen parempi , mitä kauniimpi meikki sen parempi, mitä tiukemmat/kauniimmat vaatteet...

Kaikki tämä jotta miellyttäisitte toisten silmiä. Ja ei muka alistamista ? Ja väitätte olevanne vapaita :)

Joiden mielestä koko työelämä on yhtä alistamista ja oravanpyörää. Luulee raukka varmaan olevan jotenkin hyödyllinen kotona makaamalla....

Vierailija
59/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on 3000 euroa kotona? Eli toisin sanoen, säästätte jemmaan ja ahnehditte sossusta turhaan rahaa. Paljonko menee auton vakuutuksiin? Entä huollot ja korjaukset, renkaat ja bensat?

Vierailija
60/61 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme pärjäisi teidän tuloillanne, tai edessä olisi melkoinen elämänmuutos kuten asunnon myynti, muutto toiselle asuinalueelle, lasten koulun vaihtaminen jne.

Mutta toisaalta olen aina saanut neljästä lapsesta äitiysrahani palkan mukaan ja jopa osan palkallisena eikä mieheni ole ollut koskaan lomautettuna. Osaammeko kenties sittenkin elää oikein ja joku muu ei?