Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku todellinen kristitty kertoa

Vierailija
20.12.2012 |

Missä kohtaa raamattua Jeesus kertoo millä tavoin ihminen tulee haudata sekä miten paljon kirkollisveroa pitää maksaa?

Lisäksi olen pohtinut 5. Mooseksen kirjan 23 sanomaa:

1. "Älköön kukaan, joka on kuohittu musertamalla tai leikkaamalla, pääskö Herran seurakuntaan.

2. Älköön kukaan sekasikiö pääskö Herran seurakuntaan; älköön sellaisen jälkeläinen edes kymmenennessä polvessa pääskö Herran seurakuntaan.

Mitä nuo tarkoittavat?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Room. 10:4

Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

Room. 13:10

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Gal. 3:10

Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

Gal. 3:11

Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".

Gal. 3:13

Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -

Gal. 3:23

Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.

Vierailija
22/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;

20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.

21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,

22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit

26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.

28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,

30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.

31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin joulun alla huolettaa kovasti tämä 3. Mooseksen kirjan kohta:

7 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi.

8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia.

Onko siis kinkku kielletty?

Tässä vaiheessa uskovaiset sanovat, että Vanhassa Testamentissahan on oikeastaan juutalaisten sääntöjä ja lakeja, UT on kristittyjen kirja!

Niinhän ne sanovat aina, kun tulee joku kiusallinen kohta VT:sta, mitä ne eivät halua noudattaa :D

Vierailija
24/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matteus 5:

17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Vähäisintäkään tappamis-sääntöä ei pidä mennä muuttamaan

Vierailija
25/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysykää Vanhasta Testamentista joltain ortodoksi juutalaisilta, he sen mukaan elävät. Kristityt elää Uuden Testamentin mukaan, vaikka sinä olisit mitä mieltä siitä tahansa.

Vierailija
26/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysykää Vanhasta Testamentista joltain ortodoksi juutalaisilta, he sen mukaan elävät. Kristityt elää Uuden Testamentin mukaan, vaikka sinä olisit mitä mieltä siitä tahansa.

Uhmaatko Jeesuksen suoraa käskyä Matteus 5:17-20?

Vierailija
27/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan usko että ortodoksijuutalaiset surmaavat äitinsä ja isänsä herjaajat, tai aviorikoksen tehneet.

Niin Raamatussa käsketään kuitenkin tehdä.

Vierailija
28/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoivat erkaantua juutalaisuudesta alkukirkon aikaan. Jeesuksen opetusten mukaisesti alettiin muodostamaan alkukirkkoa. Siitä alkoi erkaantuminen juutalaisesta kulttuurista.

Onko tätä nyt vaikea käsittää. Kristitty on NS uuden liiton uskovainen, ei enää vanhan liiton.

Edellähän sanottiin, että lakia ei kukaan ihminen pystynyt täyttämään, vaan se oli ohjenuora jonka mukaan pyrittiin elämään. Kaikki kuitenkin tekevät syntiä, joten laki EI pelasta ihmistä, vaan usko Jeesukseen ja hänen pelastustekoihinsa.

Jeesus oli lain täyttymys.

Tietenkin jos ei halua myöntää Jeesuksen teon merkitystä ja sanomaa, niin sitten ei voi mitään. Vanhasta testamentissa kun on todellakin kaikkea raakaa ja julmaa nykyihmisen silmissä. Onneksi ei tarvitse elää tuohon aikaan!

Vierailija
29/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miten sinä vuorostasi perustelet Matteus 5:17-20?

Totisesti, et taida päästä taivasten valtakuntaan.

Vierailija
30/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua surettaa varsinkin toi kohta jossa sekasikiöt ei pääse taivaaseen edes kymmenessä sukupolvessa.

Mut saatetaan nyt tunnistaa siitä mitä kerron. Mun äitini isän isä on myös minun äidin isä eli menemättä yksityiskohtiin niin mä en pääse koskaan taivaaseen isoisoisäni synnin vuoksi?

Mun viattomat vauvat saa saman kylmän kohtelun? =(

Vierailija
31/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin kukaan meistä tänne kirjoittelevista on siellä portilla sisääntulijoita valkkaamassa.

Vierailija
32/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua surettaa varsinkin toi kohta jossa sekasikiöt ei pääse taivaaseen edes kymmenessä sukupolvessa.

Mut saatetaan nyt tunnistaa siitä mitä kerron. Mun äitini isän isä on myös minun äidin isä eli menemättä yksityiskohtiin niin mä en pääse koskaan taivaaseen isoisoisäni synnin vuoksi?

Mun viattomat vauvat saa saman kylmän kohtelun? =(

Lait ovat tiukkoja mutta kaikille samat :(

Jos kannustaisit lapsiasi hannkiutumaan jo nuorena raskaaksi niin tuo 10 polvea menisi nopeammin ohi.

Vierailija
33/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät enää noudata VT:n lakioppia. Jeesuksen ristintyö on se mikä riittää. Jeesushan kuoli ristillä, juuri sen takia, että saamme syntimme anteeksi ja pelastumme siksi. Jokainen joka ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä ja elää siten, että Jeesus on sydämen ja sielun Herra, pelastuu (tähän juuri Jeesus viittasi syntiselle naiselle sanoessaan "äläkä enää syntiä tee").

Ihminen joka uskoo Jeesukseen ja tekee "kääntymyksen pois" synneistään, pelastuu.

Ei uskovat enää ajattele tuota VT:n lakioppia. Miksi siis jauhaa siitä??? Jos haluatte elää Mooseksen lain mukaan, niin teidän pitää kääntyä Juutalaisiksi!

Vierailija
34/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tais mennä provoiluksi tääkin ketju : (

Vierailija
35/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät enää noudata VT:n lakioppia. Jeesuksen ristintyö on se mikä riittää. Jeesushan kuoli ristillä, juuri sen takia, että saamme syntimme anteeksi ja pelastumme siksi. Jokainen joka ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä ja elää siten, että Jeesus on sydämen ja sielun Herra, pelastuu (tähän juuri Jeesus viittasi syntiselle naiselle sanoessaan "äläkä enää syntiä tee").

Ihminen joka uskoo Jeesukseen ja tekee "kääntymyksen pois" synneistään, pelastuu.

Ei uskovat enää ajattele tuota VT:n lakioppia. Miksi siis jauhaa siitä??? Jos haluatte elää Mooseksen lain mukaan, niin teidän pitää kääntyä Juutalaisiksi!

Miten sinä käsität Matteus 5:17-20? Et taida olla mikään kristitty vaan pakanatrolli.

Vierailija
36/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus teki Uuden Liiton opetuslastensa kanssa, jonka alaisuudessa me olemme. Luukas 22:28-30. Kyse on siis valtakunnasta, jonka kuningas Jeesus on. Tätä valtakuntaa me odotamme ja rukoilemme: Tulkoon sinun valtakuntasi....

Roomalaisille 6 luku kokonaan ja vaikka jae 14 kertoo ettei olla Lain alaisuudessa. Jeesus siis täytti lain ennustukset itsessään ja siksi se jäi tarpeettomaksi. On huomioitava, että monet periaatteet silti säilyivät kuten käskyt. Mooseksen lakia emme myöskään voi noudattaa, koska temppelijärjestelyä ei enää ole eikä pappeutta, joka olikin vain tulevan hyvä varjo ja johdatti Kristukseen.

Kristus poisti lain Efesolaisille 2:15

Vierailija
37/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki siis tapahtui Laissa kun Jeesus täytti sen. Onko tuo nyt niin vaikeata tajuta? Vai noudattivatko opetuslapset Jeesusken oppeja vai jäivätkö koukkuun tuohon Lakiin?

On kyllä sanottava, että ei se Laista kokonaan luopuminen sekunnissa tapahtunut vaan pikkuhiljaa Jeesuksen opetusten myötä!

Vierailija
38/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matt.10:34-36

"Älkää luulko että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle, en ole tullut tuomaan rauhaa vaan miekan.

Sillä minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa"

Tuoko muka järkevää puhetta Jumalan pojalta ja ihan Uudesta Testamentista.

Vierailija
39/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki siis tapahtui Laissa kun Jeesus täytti sen. Onko tuo nyt niin vaikeata tajuta? Vai noudattivatko opetuslapset Jeesusken oppeja vai jäivätkö koukkuun tuohon Lakiin?

On kyllä sanottava, että ei se Laista kokonaan luopuminen sekunnissa tapahtunut vaan pikkuhiljaa Jeesuksen opetusten myötä!

18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Miten tuo nyt mitenkään sopii yhteen tuon sinun selityksesi kanssa? Laki on, eikä muutu.

Vierailija
40/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Room. 10:4

Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

Room. 13:10

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Gal. 3:10

Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

Gal. 3:11

Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".

Gal. 3:13

Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -

Gal. 3:23

Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.

joku kysyi tätä:

Joulu

Näin joulun alla huolettaa kovasti tämä 3. Mooseksen kirjan kohta:

7 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi.

8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia.

Onko siis kinkku kielletty? ei ole vaikka adventistit eivät halua syödä.raamatussa sanotaan että siunattu ja kiitollisena vastaan otettu ruoka ei ole saastaista. Vanhassa testamentissa juutalaisilla näin oli. En ole juutalainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi