Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku todellinen kristitty kertoa

Vierailija
20.12.2012 |

Missä kohtaa raamattua Jeesus kertoo millä tavoin ihminen tulee haudata sekä miten paljon kirkollisveroa pitää maksaa?

Lisäksi olen pohtinut 5. Mooseksen kirjan 23 sanomaa:

1. "Älköön kukaan, joka on kuohittu musertamalla tai leikkaamalla, pääskö Herran seurakuntaan.

2. Älköön kukaan sekasikiö pääskö Herran seurakuntaan; älköön sellaisen jälkeläinen edes kymmenennessä polvessa pääskö Herran seurakuntaan.

Mitä nuo tarkoittavat?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävät kohdat Raamatussa ovat vertauskuvallisia, mutta mukavat kohdat ovat täyttä totta. Jos joku pykälä ei miellytä, sen voi sijoittaa kohtaan vertauskuvalliset. Mutta heti seuraava pykälä voikin olla niin tiukkaa jumalan sanaa, että sitä ei sovi epäillä yhtään.

selvensi kaiken, kiitos!

Kyllä nyt ymmärrän miten fiksuja hihhulit ovatkaan.

Vierailija
42/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kysyi tätä:

Joulu

Näin joulun alla huolettaa kovasti tämä 3. Mooseksen kirjan kohta:

7 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi.

8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia.

Onko siis kinkku kielletty? ei ole vaikka adventistit eivät halua syödä.raamatussa sanotaan että siunattu ja kiitollisena vastaan otettu ruoka ei ole saastaista. Vanhassa testamentissa juutalaisilla näin oli. En ole juutalainen.

Raamatussa kielletään sika. Jeesus ei koskaan syönyt sikaa. Kenen oppeihin perustat sen, että sikaa onkin yhtäkkiä OK syödä? Et ainakaan Jeesuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaas selittämään miksi syötte joulukinkkua vaikka se on kielletty ja myöskin tuo

Matt. 10:34-36 !

Vierailija
44/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kysyi tätä:

Joulu

Näin joulun alla huolettaa kovasti tämä 3. Mooseksen kirjan kohta:

7 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi.

8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia.

Onko siis kinkku kielletty? ei ole vaikka adventistit eivät halua syödä.raamatussa sanotaan että siunattu ja kiitollisena vastaan otettu ruoka ei ole saastaista. Vanhassa testamentissa juutalaisilla näin oli. En ole juutalainen.

Raamatussa kielletään sika. Jeesus ei koskaan syönyt sikaa. Kenen oppeihin perustat sen, että sikaa onkin yhtäkkiä OK syödä? Et ainakaan Jeesuksen.

Kristinuskohan syntyi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen, Jeesus oli juutalainen koko elämänsä ajan.

Eli mäkin tahtoisin tietää, missä kohtaa se sian syöntikielto loppui? Jumalako niin sanoi? Jos, niin missä?

Vierailija
45/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pelottavaa nähdä "kristityksi" itseään kutsuvien henkilöiden noin hepposin perustein sylkevän Herran sanan päälle, ikään kuin tämä olisi jotenkin leikin asia.

Kyllä tuon jo lapsikin ymmärtää että Herran sanaa ei muutella sen mukaan mikä sattuu tuntumaan mukavalta juuri nyt.

Kyllä omaa uskoaan pitää pystyä puolustamaan häpeilemättä ja kumartelematta, tässäkin ketjussa on kielletty Herra jo enemmän kuin kolmasti..

Vierailija
46/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 10 käskyä voidaan heittää romukoppaan? Miten se Jumala oli niin kamalan ristiriitainen, kun noissa käskyissä tappaminen kielletään, mutta sitten noita tappamiskäskyjä vilisee pitkin raamattua kuitenkin?

Vierailija
47/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä, että olenko ap:n mielestä kristitty.

Vierailija
48/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 10 käskyä voidaan heittää romukoppaan? Miten se Jumala oli niin kamalan ristiriitainen, kun noissa käskyissä tappaminen kielletään, mutta sitten noita tappamiskäskyjä vilisee pitkin raamattua kuitenkin?

Ristiriitaista on myös, että Jumala sekä kieltää ihmisiltä tappamisen että myös käskee tappamaan,

mutta myös itse tappaa ihan järjettömästi.

Jopa pieniä lapsia:

2 Mooseksen kirja 12:12

" Sillä minä kuljen sinä yönä kautta Egyptin maan ja surmaan kaikki esikoiset Egyptin maassa, sekä ihmiset että eläimet ja panen toimeen rangaistustuomion jonka minä olen langettanut kaikista Egyptin Jumalista. Sillä minä olen Herra"

Vierailija
49/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Room 7: 6-7

Vierailija
50/51 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tama asia nyt menee?