Voiko ulosotto ottaa mikäli ihminen saa vain tukia? Eli siis ilman palkkatuloa?
Miten on? Voiko ulosotto viedä tukia? Esimerkiksi sairauspäivärahasta?
Kommentit (81)
Jos eläke tai muu tulo ylittää minimin jolla ihmisen katsotaan tulevan toimeen, niin kyllä.
Saan tk eläkettä 1100 ja siitä ulosotto ei saa mitään
Entä iäkkäät mummut tai papat, joille tullut terveyskuluja tai sairaalalasku. Viedäänkö heidän irtaimisto pois vai saavatko pitää harrastuksensa yms.
Vierailija kirjoitti:
Entä iäkkäät mummut tai papat, joille tullut terveyskuluja tai sairaalalasku. Viedäänkö heidän irtaimisto pois vai saavatko pitää harrastuksensa yms.
Asiakasmaksulaki määrää, että jos tuollaiset maksut vaarantaa asiakkaan taloudellisen tilanteen, ne pitää jättää perimättä, ja on mahdollista alentaa niitä maksuja jos asiakkaalla ei ole mahdollista maksaa koko summaa.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja multa ulosotto vie joku 30% siitä tke-rahasta pois.
Paljon saat työkyvyttömyyseläkettä?
Vierailija kirjoitti:
Tavallista koti-irtaimistoa ei ulosmitata. Yleensäkään muuta varallisuutta kuin rahaa ei mielellään ulosmitata, jos velallisella on kuitenkin ulosottokelpoisia tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja multa ulosotto vie joku 30% siitä tke-rahasta pois.
2400 netto
Jostain löytyy taulukko. Suojaosa voi olla monta tonniakin. Ihan sama mitä tuloa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2400 netto
No tuohan on todella hyvä eläke ja saat vielä maksettua ulosottoa pois. Jos vielä kuntoudut, niin mukavaa kun pääsee työelämään kiinni ja on jo vähän maksanut poiskin velkojaan.
Itse saan n. 1700€/kk sairauspäivärahaa (oli ihan hyvät tulot ennen kuin elämä romuttui) niin mietin paljonko tuosta voi ottaa sitten velkojen maksuun.
Sillä vain mietin, että laitanko muitakin juttuja ulosottoon vai yritänkö maksella pois.
Ulosotto ei voi viedä sinulta kuntoutustukea, kansaneläkettä eikä takuueläkettä. Jos saat työeläkettä niin vie
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko näin että lähempänä kahta tonnia kuin puoltatoista tonnia bruttona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2400 netto
Tää ei ollu siltä keneltä kysyit.
1100 tk eläkkeellä ei tartte maksaa ylinopeus sakkojakaan autolla eikä terveyskeskusmaksuja. Antaa mennä ulos ottoon kun eivät voi pienestä eläkkeestä periä. Luultavasti voisin näpistelläkkin ja jos saisin kiinni jäätyä sakkoja niin varmasti nekin menis vaan si ne ulosottoon jota ei voi periä.
Vierailija kirjoitti:
Ulosotto ei voi viedä sinulta kuntoutustukea, kansaneläkettä eikä takuueläkettä. Jos saat työeläkettä niin vie
Kuntoutustuesta voi viedä ulosotto osansa.
Voiko viedä tämmöisessä tilanteessa: saan työmarkkinatukea ja säästän siitä tilille. Jostain luin jos ylittää 1000e tili uo asiakkaalla niin he saavat tiedon siitä ja voivat viedä ilmoittamatta
Vierailija kirjoitti:
1100 tk eläkkeellä ei tartte maksaa ylinopeus sakkojakaan autolla eikä terveyskeskusmaksuja. Antaa mennä ulos ottoon kun eivät voi pienestä eläkkeestä periä. Luultavasti voisin näpistelläkkin ja jos saisin kiinni jäätyä sakkoja niin varmasti nekin menis vaan si ne ulosottoon jota ei voi periä.
Olet näemmä pelannut pelin läpi ja vielä cheat koodeilla.
Vierailija kirjoitti:
Voiko viedä tämmöisessä tilanteessa: saan työmarkkinatukea ja säästän siitä tilille. Jostain luin jos ylittää 1000e tili uo asiakkaalla niin he saavat tiedon siitä ja voivat viedä ilmoittamatta
Eikö se ollut joku ohjelma millä seuraavat asiakkaiden tilejä. Aika creepyä tavallaan. Mielestäni voivat ottaa osansa mutta saatat saada takaisin jos perustelet että ovat työmarkkinatukea eikä muuta tuloa ja joutuisit ahdinkoon jos vievät rahat