Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka menette vauvan kanssa julkisilla!

Vierailija
20.12.2012 |

Muutimme juuri pääkaupunkiseudulle ja sain esikoiseni. Muutaman kerran olen nyt bussilla vaunujen kanssa mennyt. Tänään kun oltiin bussissa niin vauva alkoi itkeä sielä ihan suoraa huutoa, eikä mulla ollut tuttia sille mukana. Yritin siinä sitten silitellä sen poskea ja hyssytellä. Ihmiset katto vihasesti. Mitä mun olis siis pitäny tehdä? Mitä te teette kun tosi pieni vauva alkaa itkemään sielä bussissa? Saako sen nostaa sieltä vaunuista syliin ja istua loppumatka vauva sylissä?? Vai onko se jotenkin kiellettyä? En ole koskaan nähnyt kenenkään istuvan bussissa pieni vauva sylissä..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen saisi, mutta itse en ehkä nostaisi. Mun mielestä isompi riski, jos sattuu esim.äkkijarrutus tms.

Vierailija
2/7 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jokus ottanut vauvan syliin bussissa. Ei sitä ole mitenkään kielletty. Tietenkään bussi ei ole se turvallisin paikka pitää vauvaa sylissä. Ja jos bussissa on ruuhkaa, en vie muilta istumapaikkoja, vaan seison siinä rattaiden vieressä.

Itse jopa kerran imetin vauvaa bussissa (en yleensä tykkää imettää julkisilla paikoilla, mut silloin oli "pakko"). :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin menossa naikkarille lisätutkimuksiin enkä uskaltanut lähteä autolla sinne, kun parkkitilaa on niin huonosti. Mentiin kärryillä bussissa, aamuruuhkan aikaan vielä. Harmitti muiden puolesta mutta eipä voinut mitään.

Vauva alkoi huutaa eikä tyyntynyt tuttiin, joten kävin istumaan ja otin vauvan syliin, huuto lakkasi. Luulen että aamuruuhkalaiset hyväksyi ennemmin yhden paikan viennin kärryjen lisäksi, kun vauva kuitenkin sitten hiljeni eikä tarvinnu 20min kuunnella kovaa rääkymistä.

Vierailija
4/7 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sehän on Suomessa pahin juttu mitä voi tapahtia, että vauvasi alkaa itkeä julkisessa tilassa, kuten bussissa.

Äitien kuuluu täälä linnottautua kotiin, kunnes lapsi ei enää kiukittele, itke tai huuda missään.

Espanjassa asuessamme kukaan ei koskaan katsonut itkevää vauvaa pahasti esim. ravintolassa, tai bussissa, vaan ennemminkin hymyiltiin äidille empaattisesti, tai kysyttiin onko vauva nälkäinen, ja alettiin vauvalle lirkutella ja hymyillä, jotta vauva tokenisi itkustaan. Tällaista yhteisöllistä käyttäytymistä en ole tavannut Suomessa.

Suomi on lapsivihamielinen maa, jossa lasten kuuluu olla AINA joka hetki hiljaa ja näkymätön.

Ja espanjassa lapsen hyväkäytöksesimpia kuin Suomessa, pienet lapsetkin osasivat oma-aloitteisesti kiittää, ja syödä haarukalla ja veitsellä ruokapöydässä, istua ruokapöydässä kiltisti paikallaan jne. Toisaalta ymmärrettiin lapsen itkua paremmin, mutta tiukkoja oltiin käytöstavoissa enemmän kuin Suomessa.

Vierailija
5/7 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kulkee etuovesta ja maksaa kyydin. Lapsen saa ottaa syliin. Vaunuja tuskin kukaan ottaa syliinsä?

Ne vaunut on siellä keskiovella ja jää siihen. Vauvan saat ottaa syömään vaikka jos niin käy että alkaa itkemään.

Minusta on aina tylyä jos ei lastaan hoida. Itse vaihtaisin vaikka kakkavaipan siinä vaunussa jos lapsi sattuu kakkaamaan ja huutaa. Koska meidän nuorin on sellainen hienoperse ettei malta odottaa kakka vaipassa sitä että ollaan puoli tuntia bussissa, siitä johonkin markettiin odottamaan että pääsee hoitohuoneeseen jossa joku on linnottautunut imettämään lukon taakse omaa nyyttiään.

Oikeasti, jos mamma ei reagoi lapsensa itkuun niin hyvää päivää vaan. Katson kulman alta. Ei siihen lapseen poskensilittely vauvana auta..

Vierailija
6/7 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rattaat tavaratilassa, erillistä maksua vastaan.

Vierailija
7/7 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian se helpottaa kun vauva kasvaa, ja tykkää katsella maisemia tai viihtyy lelujen kanssa.

Minä en ole uskaltanut ottaa aivan pientä lasta bussissa syliin, koska vauvan niska on niin herkkä vaurioitumaan äkkijarrutuksissa. Olen antanut huutaa vaan, hyssytellyt sen minkä siinä pystyy, ja jäänyt sitten pois sillä pysäkillä mistä tiedän että voin jatkaa matkaa joko kävellen tai toisella bussilla.