Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiössämme olevan pph:n toiminnasta...

Vierailija
22.11.2012 |

Oma lapsen in kunnallisella hoidossa, joten en tiedä näitä pph kuvioita. Onko ok, että pph hoitaa hoidettavien lasten kanssa arkiaskareita -> pesee pyykkiä pyykkituvassa ja käy ruokaostoksilla?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään vapaa-ajalla lasten kanssa kaupassa, pestään illalla työpäivän jälkeen pyykkiä ja luututaan lattioita viikonloppuisin. Minusta oli kivaa ja tärkeää, että päiväkodissa he saavat tilaisuuden mm. piirtää, askarrella, musisoida, tehdä retkiä, ulkoilla, leikkiä muiden lasten kanssa jne. Vaikka kyllähän me niitäkin omalla porukalla ja omalla vapaa-ajalla harrastetaan.

Vierailija
2/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ajattelisin (jos siis lapsen pph:lle veisin) että hän hoitaa lapsiaan kuten omiaan, eli siinä arkiaskareiden lomassa. Ei tietty koko hoitopäivää siivoamiseen voi käyttää, mutta ihan hyvin voi lasten kanssa käydä pyykit laittamassa (mun pikkuiset on ainakin olleet tästä kotonakin ihan innoissaan) tai kaupassa.

Virallisista säännöistä en kyllä tiedä, onko sellaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako hän KAIKKI lapset mukaan pyykkitupaan? Entä kauppaan?

Vakuutusehdotkin kieltää.

Vierailija
4/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienille lapsille.

Vierailija
5/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä hoidettavien tarkkaa määrää, mutta useampi lapsi on ollut mukana...

Vierailija
6/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntakohtaisia sääntöjä, mutta meidän kunnassa pph ei saa pestä ikkunoita tai pyykkiä jne. työaikana.

Vierailija
7/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättääkö PPH lapset yksin sisälle vai ottaako mukaan.?

Jos jättää sekunniksikaan lapset yksin niin ei ole ok vaan rikos.

Vierailija
8/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pph ja pesen pyykkiä työajalla. Joskus lapset auttavat ripustamisessa, on lasten mielestä kivaa puuhaa. Kaupassa olen käynyt hoitolasten kanssa urani aikana pari kertaa tapauksissa joissa on tultu sunnuntaina myöhään kotiin jossa tyhjä jääkaappi. Aamupäivällä on käyty sitten hoitolasten kanssa kaupassa että saadaan lounasta. Lapsista mukavaa tämäkin.

Meillä nuo ei ole kiellettyä, mutta eihän ne saa olla pääasiallista toimintaa joka päivä.

Vierailija
9/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä menee noin kaksi minuuttia, kun lataan koneellisen ja pistän käyntiin. Tai lapset saavat vuorotellen painaa nappulaa. Lapset haluavat myös nuuhkaista aina pesuainetta.

Vierailija
10/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntakohtaisia sääntöjä, mutta meidän kunnassa pph ei saa pestä ikkunoita tai pyykkiä jne. työaikana.

Ja tuleehan sitä pyykkiä hoitolapsistakin ja kyllä ne on oikeus pestä työajalla kun ovat työhän liittyvää. Ikkunanpesu nyt on sellainen joka kuuluu tehdä työajan ulkopuolella. Mutta olen minä pessyt työajalla leikkihuoneen ikkunoista sormenjälkiä pois.

Vierailija
11/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättääkö PPH lapset yksin sisälle vai ottaako mukaan.?

Jos jättää sekunniksikaan lapset yksin niin ei ole ok vaan rikos.

Vaan lapset ovan nimenomaan hoitajan mukana.

Vierailija
12/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen hoitolasten kanssa ihan samoja juttuja, kuin omienkin lasten kanssa. Vanhemmille se on ok ja lapset viihtyvät hoidossa. Mitään suursiivousta tai ikkunanpesua en toki alottaisi, mutta en käsitä miten lapset siitä kärsivät, jos laitan pesukoneen päälle. No, olenkin yksityinen pph ja meille voi tuoda lapset tai olla tuomatta, jos joku pyykinpesu häiritsee.

Vierailija
13/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos lapsesi on hoidossa kunnalla niin sinun pitäisi olla töissä. Miten voit tietää talyhtiössä olevan pph:n toiminnasta?

En näe tuossa pyykkäämisessä ja ruuan ostamisessa mitään ongelmaa

Vierailija
14/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos lapsesi on hoidossa kunnalla niin sinun pitäisi olla töissä. Miten voit tietää talyhtiössä olevan pph:n toiminnasta?

En näe tuossa pyykkäämisessä ja ruuan ostamisessa mitään ongelmaa

kun en tiedä näistä kuvioista mitään... vuorotyöläisiä ollaan mieheni kanssa, niin olen välillä päivisinkin kotona /kaupassa /pyykkituvassa

Vierailija
15/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim.jos hoitolapsi kuolee kun olette tekemässä sun kotihommia joista lapsen vanhemmat ei sulle maksa niin sulle voi tulla aikamoiset korvausvaatimukset laiminlyönnistä,kuolemantuottamuksesta tms.

Vierailija
16/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloyhtiössä pph käy (lähes) joka päivä katraan kanssa kaupassa, ihmetyttää oikeasti kun aina jaksavat sinne kauppaan kävellä, se ei mikään 5-10 minuutin matka ole suuntaansa vaan pidempi, ja lasten kanssa kun kulkee niin kauemmin menee,

ja kälkättää samalla koko ajan puhelimeen (en tiedä voiko olla niin paljon muka työasioita kun ei häntä kuin tooooodella harvoin näe ilman puhelinta -vaikka hoitolapset mukana juuri kauppamatkalla tai puistossa)

Vierailija
17/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työssä käyvät perheet tarvitsevat taloyhtiön pesulaa iltaiisin ja viikoloppuisin. On erittäin fiksua, että kotona olevat käyttävät sitä arkipäivinä.

Vierailija
18/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset on mukana. Täytyykin kertoa, että se on laitonta.

Vierailija
19/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että pph tekee ja puuhaa normaalia arkisia askareita :). Lapset näkevät, kokevat ja saavat osallistua. En ymmärrä mikä tässä nyt on niin kauheaa? Epänormaalia olisi, että lapset vaan leikkivät keskenään koko päivän. Tuotahan tämä elämä on ja pph näyttää sitä arkea lapsille :). Mahtavaa :) !

Vierailija
20/30 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim.jos hoitolapsi kuolee kun olette tekemässä sun kotihommia joista lapsen vanhemmat ei sulle maksa niin sulle voi tulla aikamoiset korvausvaatimukset laiminlyönnistä,kuolemantuottamuksesta tms.

Vanhemmat maksavat työnantajalleni, eivät minulle. Työnantaja määrittelee työnkuvani.