Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä se niin on, että kirjahylly kertoo perheen tasosta olennaisen

Vierailija
20.12.2012 |

Siis kertoo olennaisen älyllisestä kapasiteetista. Ellei yhtään kirjaa taloudesta löydy, niin perhe on sivistymätön.

Turha selittää, että no kun minä käyn kirjastossa tai kierrätän kirjan heti luettuani.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se on tosiaan niin, että ns. kulttuurikoteihin hyvin usein kuuluvat kirjahyllyt tai -kaapit.

..jotka ovat siis täynnä kirjoja, ei matkamuistoja.

Vierailija
42/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää enää fyysisiä kirjoja? Me eletään vuotta 2012 ei 1960 lukua. Tietokoneella ne tiedot on eikä missään hemmetin sytykkeessä

No mun 18- ja 19-vuotiaat lapseni esimerkiksi pitävät kirjoista ja heillä on isot kirjahyllyt ja toivovat kirjoja lahjoiksi.

Jos ihminen lukee suhteellisen paljon (kaksi kunnon kirjaa viikossa) niin mihin laitat kirjat? Vuodessa olisi jo yli sata kirjaa. 10 vuodessa kirjoja olisi jo AIKA paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se on tosiaan niin, että ns. kulttuurikoteihin hyvin usein kuuluvat kirjahyllyt tai -kaapit.

Olen nähnyt kirjoja vain vanhusten kodeissa, joissa sisustustrendit ovat harvoin läsnä. Mitähän muuta näihin kulttuurikoteihin kuuluu?

Vierailija
44/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten saa lukea? Venäläisiä klassikoita? Jotain muuta tappavan tylsää kenties?

Sivistynyt ihminen ei edes lukisi mitään fiktiota. Vaan tiedettä, historiaa ja tositapahtumiin perustuvia kirjoja.

Koska viihdekirjallisuuden lukeminen ei kasvata osaamista eikä vaadi mitään älyä. Se on sama kuin katsoisi Kauniita ja Rohkeita telkkarista.

Vierailija
45/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin laittaa kylpyvesi valumaan ja mennä kirjahyllyn ääreen etsimään sopivaa kylpylukemista. Kaataa lasillinen viiniä vielä mukaan ja aah! Kirjani ovat usein kyllä kuprulla, mutta mitä siitä.

Kuka oikein lukee jossain kylvyssä? Pese itsesi ja tule pois sieltä kylvystä. Eikä sivistynyt ihminen juo alkoholia.

Vierailija
46/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten saa lukea? Venäläisiä klassikoita? Jotain muuta tappavan tylsää kenties?

Sivistynyt ihminen ei edes lukisi mitään fiktiota. Vaan tiedettä, historiaa ja tositapahtumiin perustuvia kirjoja.

Koska viihdekirjallisuuden lukeminen ei kasvata osaamista eikä vaadi mitään älyä. Se on sama kuin katsoisi Kauniita ja Rohkeita telkkarista.

Vierailija
47/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää enää fyysisiä kirjoja? Me eletään vuotta 2012 ei 1960 lukua. Tietokoneella ne tiedot on eikä missään hemmetin sytykkeessä

No mun 18- ja 19-vuotiaat lapseni esimerkiksi pitävät kirjoista ja heillä on isot kirjahyllyt ja toivovat kirjoja lahjoiksi.

Jos ihminen lukee suhteellisen paljon (kaksi kunnon kirjaa viikossa) niin mihin laitat kirjat? Vuodessa olisi jo yli sata kirjaa. 10 vuodessa kirjoja olisi jo AIKA paljon.

Niitä on mökillä ja autossa ja töissä, laukuissa ja suuri osa lainassa ystävillä ja muilla. Kotona minulla on yli 30 hyllymetriä kirjoja, en ole muutamaan vuoteen ostanut kuin kymmenisen kirjaa vuodessa.

Vierailija
48/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kysyä kumpi on tänä päivänä sivistyneempää, kerätä tavaraa (kirjakin on fyysinen tavara) vai kierrättää?

Ehkä jotkut tosiaan ostavat kirjoja omaan hyllyynsä luodakseen itsestään mielikuvaa sivistyneenä.

Aidot kirjojen rakastajat lukevat kirjoja, eivätkä mieti kuinka ne pönkittäisivät omaa statusta. Lukeminen on pääasia, ovatpa kirjat omia tai lainattuja. Pitäisikö tehdä lista seinälle kaikista elämän aikana luetuista kirjoista, niin että kirjahyllyä turhaan skannaava voisi huokaista helpotuksesta ja todeta saapuneensa sittenkin sivistyskotiin ;-)

Vierailija
49/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin piti olla se kolmiosainen kirjahylly ja siinä se pakollinen tietosanakirjasarja ja Päätalot. Nykyisin ne, joilla on älyllistä kapasiteettia, lukevat kirjansa sähköisinä, lainaavat ne kirjastoista tai kierrättävät kirjansa lukemisen jälkeen.

Vierailija
50/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja ostetaan kyllä paljon, mutta hyvin harvat jäävät pysyvästi kotiin.

Vierailija
51/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla näköjään saadaan riita pystyyn aiheesta kuin aiheesta. Toki monet aloitukset, kuten tämäkin, ovat varsin provokatiivisia hengeltäänkin, mutta aika kipakasti tähänkin on lähdetty puolustatumaan myös. Vatsatautipäivän virkistykseksi pitkästä aikaa tänne piipahdin kurkkaamaan :) Itse rakastan kirjoja ja pidän kirjahyllyä ihan kauniina sisustuselementtinäkin, tosin eihän se tämän päivän valkobeigetrendiä ole :)Meillä on erillinen kirjastotyöhuone jossa lasiovellinen iso kirjahylly täynnä kirjoja. Mies keräilee vanhoja kirjoja ja minä monenlaisia. Elämä on niin hektistä, että valitettavasti monikin kirja odottaa vielä hetkeä, jolloin pääsee luettavaksi, mutta minusta on ihana ajatus omistaa ne kirjat ja tietää että ne ovat helposti saatavilla omassa kirjahyllyssä. Pidän kirjastohuonettamme maailman kodikkaimapana ja rakkaimapana paikkana. Jos siellä ei olisi niitä kirjoja, vaan lukisimme tietokonetta tai ipadia, niin EI, minulle se ei olisi sama juttu! Kiitos näkökulmista

Vierailija
52/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme opiskelija asunnossa. Neliöitä 35 ja minulla pölyallergia. eli ei ole tilaa, eikä halua roinalle. Luemmme paljon opiskelusta johtuen, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa joku synkkä tai hömppä romaani..

Luemme lääketieteeseen ja biologiaan liittyviä artikkeleita ja kirjoja ja keskustelemme näistä asioista. Asioista, joista sinä et todennäköisesti ymmärrä mitään. Sillä aikaa, kun sinä selvität mitä esim. pikku-Eemeli tekee hömppä kirjassa.

veikkaan, että kirjojen ahmiminen on kompensaationa sille, ettet ole oikeasti sivistynyt ja älykäs?

joskus rannalla luen mielelläni, mutta en todenteolla hae sillä sivistystä.

Vierailija
53/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja ostetaan kyllä paljon, mutta hyvin harvat jäävät pysyvästi kotiin.

Lainatkaa mielummin

Vierailija
54/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä niitä on sitten ostaa?

Lainatkaa mielummin

tiettyihin kirjoihin. Ostamme, luemme ja panemme kiertoon. Mitähän väärää tässä on?

Vierailija
55/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kertoo olennaisen älyllisestä kapasiteetista. Ellei yhtään kirjaa taloudesta löydy, niin perhe on sivistymätön.

Turha selittää, että no kun minä käyn kirjastossa tai kierrätän kirjan heti luettuani.

Me eletään vuotta 2012 ei 1960 lukua. Tietokoneella ne tiedot on eikä missään hemmetin sytykkeessä

Tolstoit, Waltarit yms netisstä, en minä ainakaan jaksa kuvaruudulta lukea yhtään mitään, sillä lueskelen useimmiten vuoteessa ja tietokone ei ole kiva sänkykaveri.

Vierailija
56/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he lue noin paljon, mutta toivovat kirjoja aina lahjaksi. Eivät siis saa tai osta kirjoja viikottain. He, kuten minäkin, pitävät kirjojen tunnusta, ominaishajusta, sivujen kääntämisestä. Joillekin tällainen on elämys, toiselle joku muu asia.

Vierailija
57/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on n. 100 hyllymetriä kirjoja. Esillä on dekkarit ja sarjakuvat, lastenkirjat ja sekalaiset. Sit työpaikalla on jnkv ammattikirjallisuutta, mut muuten ammatti- ja muu tietokirjallisuus on läpinäkymättömien ovien takana.

Niin joo, löytyy muuten Kindlekin.

Mut lienemme juntteja, koska näkyvillä on lähinnä sarjakuvat?

Vierailija
58/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kindle on normaalin kirjan kokoinen, eikä ole ns. normaali kuvaruutu valolla vaan aivan mattapintainen kirjamainen tekstivaikutelma.

Vierailija
59/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on tällä hetkellä äkkiseltään arvioituna n. 5000 kirjaa hyllyissä, ja ihan normaali pieni omakotitalo. Kirjahyllyjäkin on itse asiassa vain yksi seinällinen lattiasta kattoon.

Vierailija
60/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kindle on normaalin kirjan kokoinen, eikä ole ns. normaali kuvaruutu valolla vaan aivan mattapintainen kirjamainen tekstivaikutelma.

Niinhän se on, mutta ei se silti oikean kirjan kokemusta korvaa, ja kyllä vain rasittaa herkkiä silmiä hyvästä näytöstään huolimatta. Minulla on Kindle ns. "kertakäyttökirjallisuutta" varten, kun kaikki paremmat kirjat ostan edelleen paperisina.

Paperi on sitä paitsi uusiutuva luonnonvara, toisin kuin ne Kindlen ainesosat. Huvittaa aina, kun teknologiaa korostetaan ekologisena vaihtoehtona, vaikka kyseinen teollisuus on kenties pahin ympäristön saastuttaja koko maailmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä