Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä se niin on, että kirjahylly kertoo perheen tasosta olennaisen

Vierailija
20.12.2012 |

Siis kertoo olennaisen älyllisestä kapasiteetista. Ellei yhtään kirjaa taloudesta löydy, niin perhe on sivistymätön.

Turha selittää, että no kun minä käyn kirjastossa tai kierrätän kirjan heti luettuani.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kertoo olennaisen älyllisestä kapasiteetista. Ellei yhtään kirjaa taloudesta löydy, niin perhe on sivistymätön.

Turha selittää, että no kun minä käyn kirjastossa tai kierrätän kirjan heti luettuani.

Me eletään vuotta 2012 ei 1960 lukua. Tietokoneella ne tiedot on eikä missään hemmetin sytykkeessä

Vierailija
2/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirjaston käyttö ja kirjojen kierrätys kertoo syvästä sivistyksestä. Ei se, että asunnossa on hyllymetreittän noraroberts-kirjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo pätee moneen tuntemaani ihmiseen.

Yhdellä on erillinen kirjastohuone, jossa itseään sivistää. Tai siis vessan yhteyteen tehty pieni hylly, jota kutsuu kirjastoksi. :D

Vierailija
4/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirjaston käyttö ja kirjojen kierrätys kertoo syvästä sivistyksestä. Ei se, että asunnossa on hyllymetreittän noraroberts-kirjoja.

Ja pidän lukemisesta, silloin kun on aikaa. Mutta kirjat on rumia, enkä halua asuntoni näyttävän kirjastolta.

Vierailija
5/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omistavat kirjoja ja kirjahyllyjä. Meillä on Kindle. Juntti.

Vierailija
6/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain pieni kirjahylly vierashuoneessa. Hyllyssä on yksi hyllyllinen matkailu- sekä keittokirjoja, yksi hyllyllinen sanakirjoja sekä kielioppaita yms. ammattikirjallisuutta ja pari hyllyä kaunokirjallisuutta eli mun mielestä tosi vähän.

En tykkää ostaa kirjoja, koska vievät niin paljon tilaa eikä niillä tee mitään sitten, kun kirjan on lukenut. Mulla on myös paljon kollegoita, jotka lukevat paljon mutta joilla ei ole kirjoja kotona näkyvissä ollenkaan. Oikein sivistyneitä ovat silti. Kirjat eivät vaan sovi sisustukseen :-)

t. äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja

Vierailija
7/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää enää fyysisiä kirjoja? Me eletään vuotta 2012 ei 1960 lukua. Tietokoneella ne tiedot on eikä missään hemmetin sytykkeessä

No mun 18- ja 19-vuotiaat lapseni esimerkiksi pitävät kirjoista ja heillä on isot kirjahyllyt ja toivovat kirjoja lahjoiksi.

Vierailija
8/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhuu vahvasti oma kokemuksesi. Meillä on viime vuosina karsittu kirjoja, mutta kyllä niitä yhä pari hyllyä on. Jo ihan ammatillisesta syystä.

Tuolla e-kirjoista vouhkaavallle tiedoksi, että kaikki kirjat eivät taivu e-kirjaksi eikä se joka tilanteeseen sovikaan. Eikä se perinteistä kirjaa ole mitenkään hävittänyt! Hauskaa, että luulet noin.

ap

Vierailija
9/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kirjani ovat makuuhuoneessa, siellä on iso kirjahylly mutta makkarin ovi on kiinni.

Olkkarissa on vaan pienehkö hylly jossa on telkkari, eikä muita kirjoja kuin muutamia eläinkirjoja ja lastenkirjoja.

Niin että jos meille tulee käymään, ei kirjahyllyn perusteella osaa kyllä päätellä paljoakaan mitään.

Vierailija
10/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. sivistyssanakirjat, kasvi/luonto/eläinoppaat, tietyt taidekirjat, historialliset teokset, tietyn tieteenalan teokset yms vaikka mitä kirjoja on sellaisia, jotka olisi hyvä kuulua jokaisen kansalaisen kirjavalikoimaan. En minä joka kerta, kun haluan jonkin pienen tiedon saada, lähde kirjastosta sitä kirjaa varaamaan ja hakemaan. Kaikkea kun ei todellakaan internetistäkään löydä ja suurin osa internetin tiedosta on toisen käden lähteitä.

Se, että on kirjahylly ei kerro sivistyksen tasosta, vaan se, mitä kirjoja siitä kirjahyllystä löytyy.

Vierailija
11/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pidän lukemisesta, silloin kun on aikaa. Mutta kirjat on rumia, enkä halua asuntoni näyttävän kirjastolta.

Mutta ap:lle muitutukseksi pari juttua: Kirjahyllyn tutkiminen kyläillessä on etikettivirhe.

Toisekseen, sivistymättömyydestä kertoo tämänkaltaiset aloitukset. Se, ettei kirjoja näy, ei kerro ihmisten sivistyneisyydestä mitään.

Sitäkin voit miettiä ap, että mitä se sivistys ihan oikeasti tarkoittaa.

Vierailija
12/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi niitä kirjoja pitäisi hamstrata hyllytolkulla kotiin??

Meillä on kirjasto naapurissa ja lainaan sieltä kirjat.

Vierailija
13/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama onko se kirjahylly makkarissa vai keittiössä. Kirjat paljastavat niin paljon! Norarobertit ja reijomäet ainoana sisältönä kertovat ihan riittävästi.

Vierailija
14/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhuu vahvasti oma kokemuksesi. Meillä on viime vuosina karsittu kirjoja, mutta kyllä niitä yhä pari hyllyä on. Jo ihan ammatillisesta syystä.

Tuolla e-kirjoista vouhkaavallle tiedoksi, että kaikki kirjat eivät taivu e-kirjaksi eikä se joka tilanteeseen sovikaan. Eikä se perinteistä kirjaa ole mitenkään hävittänyt! Hauskaa, että luulet noin.

ap

Vierailija
15/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista, että joku lukee vain lukulaitteita mutta käytännössä tuskin on ihmistä, joka lukee, mutta ei koskaan ostaisi perinteistä kirjaa luettavaksi.

On tilanteita, joissa ei söhkö aina riitä (pitkä junamatka, mökkirannassa makoilu).

Vierailija
16/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy pelkkää Aku Ankkaa 2kirjahyllyllistä :D

Lapsellinen keräilyharrastus mutta minkäs teet :D

Kirjoja on tullut luettua sadoittain, mutta ei ne tänne kämppään enää mahdu. Ai miksikö?? Saa itse kokeilla, 46 neliötä, parisänky, vaatekaappi, kulmasohva ja pari kirjahyllyä jo valmiiksi olkkarissa..

Kirjat on varastossa, osa myyty. Lainaan kirjastosta ja vanhalta sukulaiselta luettavaa, omat kirjat olen kahlannut läpi pari kolme kertaa, säästin parhaimmat, jotka saattaisin lukea vielä kerran..

Vierailija
17/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja tykkään lukea suomalaisia kirjoja. Niitä minulla on kotona kirjahyllyssäni monta sataa ja luen niitä useamman kerran. Jotkut ovat sellaisia, että lukevat kirjoja moneen kertaan, minä kuulun heihin. Katson lempielokuvianikin moneen kertaan.

Vierailija
18/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhuu vahvasti oma kokemuksesi. Meillä on viime vuosina karsittu kirjoja, mutta kyllä niitä yhä pari hyllyä on. Jo ihan ammatillisesta syystä. Tuolla e-kirjoista vouhkaavallle tiedoksi, että kaikki kirjat eivät taivu e-kirjaksi eikä se joka tilanteeseen sovikaan. Eikä se perinteistä kirjaa ole mitenkään hävittänyt! Hauskaa, että luulet noin. apAmmattikirjat pidän tietenkin toimistolla työhuoneessa, en kotona

Joo siis koska sinä teet sen luonteista työtä, joka suoritetaan toimistolla, niin toki näin toimivat kaikki muutkin kirjoja työssään tarvitsevat. Eikö? Vai ei?

Ei, sillä oma työni ei tapahdu toimistossa, jollainen minullakin tosin on, vaan ihan muualla, jossa kirjoja kuitenkin tarvitsen.

ap

Vierailija
19/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo elämme vuotta 2012, hanki iPad-asenne ei oikein sytytä. Itse rakastan kirjojani, niiden tuntua ja tuoksua ja ennenkaikkea historiaa.

Jarkko Sipilät ja Patricia Cornwellit voi puolestani kierrättää tai lainata kirjastosta, mutta suurimpia aarteitani ovat Täällä Pohjantähden alla-trilogia, joka kulkee jo kolmatta polvea suvussamme ja ikivanhat eläinsatukirjat (jostain 40-luvun alusta).

Kaikki näistä ovat edelleen käytössä, eivät vain pölyty hyllyssä ja toivon, että jälkipolvi myös osaa arvostaa näitä yhtä paljon, kun minä. Aion ainakin tehdä parhaani, että näin käy!

Mikä elektroninen vehje ei korvaa kirjaa. (Ja on myös tutkittu, miten haitallista näytön tuijottaminen päivät pitkät on, silmät voivat paljon paremmin kirjaa lukiessa!)

Vierailija
20/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpompi tunnustaa, että minä xx en lue ja se on ihan sallittua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme