Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä se niin on, että kirjahylly kertoo perheen tasosta olennaisen

Vierailija
20.12.2012 |

Siis kertoo olennaisen älyllisestä kapasiteetista. Ellei yhtään kirjaa taloudesta löydy, niin perhe on sivistymätön.

Turha selittää, että no kun minä käyn kirjastossa tai kierrätän kirjan heti luettuani.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua hamstrata kotiani täyteen kirjoja, koska en yleensäkään halua että kotini on tännä tavaraa. Omistan kirjoja ehkä kolme hyllymetriä (jos lasten kirjoja ei lasketa). Niihin sisältyy mm. Patricia Cornwellia, Kaari Utriota, True Bloodia sekä Twilight-sarja. Muutenkin pääosin viihdekirjallisuutta. Voisiko ap nyt päätellä jotain älyllisestä kapasiteetistani?

Vierailija
22/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoja ja lukee ne monta kertaa. Kerää hyviä kirjoja ja kaipa antaa ne lapsilleen kun aikuistuvat. Tai sitten menevät kierrätykseen, kun kuolemme pois. Itselläkin jonkun verran kirjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi niitä kirjoja pitäisi hamstrata hyllytolkulla kotiin??

että ne on tarpeellisia. Niistä saa tietoa ja elämyksiä, on keittokirjaa, taideopusta, nuottikirjoja, elämäkertoja. Romaaneja ja runoja on sen takia, että ne viihdyttävät, ajatteluttavat, antavat nautintoa ja tunne-elämyksiä. Kotiin niitä pitää hamstrata sen takia, että olisi tarvittaessa käden ulottuvilla. Luen moneen kertaan myös romaaneja, kaikki parhaat on oltava saatavilla jos mieli tekee lukea.

Vierailija
24/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tyrskähdin kun ton luin.. viime muutossa muutin 15 muuttolaatikollista kirjoja (tosta 8v eli nyt lootia ois varmaan 20) 95% kirjoista on minun. Mieheni juurikaan lue muuta kuin hesarin ja oman duunialueensa lehtiä/ kirjallisuutta. Ja hän on siis valmis maisteri (matematiikka pitkä sivuaine yliopistolta). Mä en ikinä valmistunut edes kandiksi...

Vierailija
25/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin laittaa kylpyvesi valumaan ja mennä kirjahyllyn ääreen etsimään sopivaa kylpylukemista. Kaataa lasillinen viiniä vielä mukaan ja aah! Kirjani ovat usein kyllä kuprulla, mutta mitä siitä.

Vierailija
26/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjahyllyä laisinkaan :D kirjoja on kyllä jokunen kymmenen, mutta ne on kaapissa.

Vierailija
27/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luen keskimäärin 3-7 kirjaa viikossa, ne on säilössä vintillä, vien sinne kun olen lukenut

Vierailija
28/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten saa lukea? Venäläisiä klassikoita? Jotain muuta tappavan tylsää kenties?

Vierailija
29/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haluamamme kirjat löytyy e-valikoimasta ja luemme mieluiten englanniksi.

Vierailija
30/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tyrskähdin kun ton luin.. viime muutossa muutin 15 muuttolaatikollista kirjoja (tosta 8v eli nyt lootia ois varmaan 20) 95% kirjoista on minun. Mieheni juurikaan lue muuta kuin hesarin ja oman duunialueensa lehtiä/ kirjallisuutta. Ja hän on siis valmis maisteri (matematiikka pitkä sivuaine yliopistolta). Mä en ikinä valmistunut edes kandiksi...

kerrotko vielä millainen lapsuus miehelläsi oli? Se jäi vielä uupumaan.

Vierailija
31/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kirjat on pakko omistaa ja ne luetaan uudelleen ja uudelleen.

E-kirja ei ole mulle ainakaan vaihtoehto. Pelit ja vehkeet kyllä on, mutta kirja on kirja. Ei sitä pysty korvaamaan iPadilla.

Mulla on oma pieni kirjasto, kun ulkomailla asun. Joka vuosi ostan kasan kirjoja Suomesta ja kasvatan tuota kirjastoani.

Vierailija
32/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kirjat on pakko omistaa ja ne luetaan uudelleen ja uudelleen.

E-kirja ei ole mulle ainakaan vaihtoehto. Pelit ja vehkeet kyllä on, mutta kirja on kirja. Ei sitä pysty korvaamaan iPadilla.

Mulla on oma pieni kirjasto, kun ulkomailla asun. Joka vuosi ostan kasan kirjoja Suomesta ja kasvatan tuota kirjastoani.

Ipad ei olekaan tuo kindle. :) Meiltä löytyy molemmat.

Lukijoita on tietenkin monenlaisia, itse en lue kirjaa useaan kertaan vaan yksi kerta riittää.

Minun kotonani kirjat veisivät turhaa tilaa ja onhan se mukavaa että säästyy luonnonvaroja.

Vierailija
33/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme kaksiossa, jossa ei ollut millään tilaa kirjahyllylle. Olen kirjatoukka, varastoin kirjoja vaatekaappiin (niitä asunnossa oli paljon siksi ei ollut tilaa hyllylle) ja mökille.

Muistan, kun miehen yksi ystävä tuli kylään. Katsoi ympärilleen nenänvarttaan pitkin ja tuhahti, jaa kirjahyllyä teillä ei sitten olekaan. Eikö teillä ole kirjoja. Tuli todella halveksivaan sävyyn. Kai se sitten ajatteli kuten ap.

Meni vähän hiljaiseksi kyllä, kun avasin "kirjakaappini" oven.

Mutta totta, nykyään ihmisellä voi olla hyvin laaja ja monipuolinen kirjasto tabletin muistissa.

Vierailija
34/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nykyään sisustustrendeihin ei kuulu pitää kirjoja esillä. Kirjoistamme osa on kaapissa ja osa kellarissa. lastenhuoneessa on kirjahylly, josta lapsemme voi itse valita iltasatunsa, jonka hänelle illalla luemme.

Kirjat keräävät uskomattoman määrän pölyä kirjahyllyssä, einkä halua joka viikko pyyhkiä jokaista kirjaa erikseen.

Olemme muuten KTM ja DI, ja uskoakseni ihan sivistyneitä.

Vierailija
35/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. sivistyssanakirjat, kasvi/luonto/eläinoppaat, tietyt taidekirjat, historialliset teokset, tietyn tieteenalan teokset yms vaikka mitä kirjoja on sellaisia, jotka olisi hyvä kuulua jokaisen kansalaisen kirjavalikoimaan.

Voitko kertoa esimerkin joka kategoriasta? Mitkä "tietyt taidekirjat" esimerkiksi kuuluu kaikkien omistaa?

Vierailija
36/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kertoo olennaisen älyllisestä kapasiteetista.

Vierailija
37/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:sta kaiken olennaisen. Varmasti olet oikein mukava ihminen!

Vierailija
38/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kertoo olennaisen älyllisestä kapasiteetista. Ellei yhtään kirjaa taloudesta löydy, niin perhe on sivistymätön. Turha selittää, että no kun minä käyn kirjastossa tai kierrätän kirjan heti luettuani.

Vierailija
40/85 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se on tosiaan niin, että ns. kulttuurikoteihin hyvin usein kuuluvat kirjahyllyt tai -kaapit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä