Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No just. Anoppi osti joululahjaksi synnytyslakin

Vierailija
19.12.2012 |

Anoppi on puhunu jo monta kuukautta hankkivansa mulle, ja aina on sanottu että hankitaan itse. Viimeksi pari viikkoa sitten sanoin että on jo synnytyslakki, ostin lomareissulla. Huippusuunnittelijan mallistoa, samaa suosii myös mm. Euroopan kuninkaalliset. Ja nyt se ämmä on raahaamassa mulle jotain halppis wt-lakkia! Hermot menee, tekis mieli jättää sukujoulu kokonaan väliin.

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli joissain tapauksissa on synnytslakki KIRISTYNYT synnyttäjän pään ympärille niin että on tullu pysyvät VAURIOT, ei siis tukka kasva enää siihen kohtaan en todellakaan suosittele synnytys lakkia käyttäkää järkeänne!!

www.magneettimedia.com

Suomessahan se tuli pakolliseksi...

Vierailija
2/108 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosin tässäkin asiassa perinteitä. Suvussa kulkenut lakki menee ilman muuta sesonkimallien ohi, ja olisin varmaan ap:n tapauksessa kirkkain silmin valehdellut, että meillä on jo oman sukuni puolelta useamman sukupolven takaa periytyvä lakki, jota aion käyttää. Ehkä se perustelu olisi mennyt paremmin jakeluun kuin tuo ap:n lomareissulta ostama desing-juttu. Eihän vanhemmat ihmiset sellaista yleensä ymmärrä.

Ap, jos sukujouluun osallistuminen tuntuu tämän takia hankalalta, voisitko vielä miettiä, että puhuisitte asiasta anopin kanssa ihan perustellen? Tai voisiko miehesi hoitaa asian, kyseessä on kuitenkin hänen äitinsä?

Kannattaa kuitenkin muistaa, että tämä voi olla anopillekin emotionaalisesti iso asia - hänen lapsenlapsensahan sitä lakkia pidettäessä syntyy. Eli varmaan tarkoittaa hyvää kuitenkin... Ehkä joulun lähteisyys on vaikuttanut myös värivalintaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei auttanut ja mulla oli sitä villaa varmaan kilo päässä! Hirveet tuskat ja pakko oli pyytää epiduraalia. Eikä se estä sitäkään ettei pasko alleen ponnistusvaiheessa, vaikka sitäkin luvattiin. Se mua tässä eniten riepoo.

Miettikääs vaikka Vickania: parin tunnin sairaalapiipahdus ja sitten omin jaloin vauvan kanssa kotiin. Olisiko ollut Elie Saabin se synnytyslakki?

Siis eroa omatekoinen Saludo-lakki päässä vauvaa puskevaan av-mammaan on melkoinen, eikä siinä lapsi saa häävejä lähtökohtia elämäänsä. :( Jos koko raskauden ajan säästää muutaman kympin viikossa, kerää kokoon rahat ihan siedettävään lakkiin,

Vierailija
4/108 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulee et sä voisit synnyttää jossain cittarin hatussa:( Mä ainakin aijon säästää niin paljon et saan aidon Luis Vuittonin.

Vierailija
5/108 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olen nauranut näin paljon sitten sen erään pimpuliketjun jälkeen.

Vierailija
6/108 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtikaa nyt hyvät ihmiset ehkäisystä jos ei oo varaa ees synnytyslakkiin.

ostaa jokaiseen synnytykseen uutta lakkia? :( Se kun ois kuitenkin niin tärkeä, ja uusi lakki olisi kaunis tapa toivottaa uusi pieni ihminen tähän maailmaan. Vähän tuli nyt surku sitä pientä vauvaa, joka hädin tuskin saa kirkkaat silmänsä auki, ja heti näkee äitinsä päässä vanhan, viime kauden kuosilla olevan lakin. Miettikää nyt vähän kuinka tärkeitä ja herkkiä ne ensimmäiset hetket on, älkää pilatko niitä vanhalla lakilla. Kyllähän sitä rahat riipii vaikka mistä, että saa omalle lapselleen hyvän alun elämään.

Minä oon saanu 500e/lapsi sossusta synnytyslakkirahaa. Vaikka noita on 7 niin ei oo tarvinnut vanhalla lakilla mennä synnyttämään! Käykää sossussa jos ei oo varaa uuteen lakkiin! Mitään LVtä ne ei maksa mutta ihan ok kuosisen tuollakin saa, ei tartte lapsen hävetä äitiään heti syntyessään.

Vierailija
7/108 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko lakki-juttu kuulostaa ihan idioottimaiselta. Oletko sä oikeesti ihan tosissas????

Vierailija
8/108 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meille tuli tämä asia nyt ajankohtaiseksi. Oma mummuni kuoli ja hänen toiveensa oli aina ollut että käyttäisin synnytyksessä hänen synnytyslakkiaan, jotain Karjala tyylistä, sieltä kun oli kotoisin... Nyt sain sitten käteeni sen lakin ja syssiunatkoon kuinka ruma, homeinen ja koinsyömä se on!

MITÄ MINÄ TEEN?!

Vierailija
9/108 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan siinä palanen historiaa. Eiköhän mummusi ymmärtäisi, että uusi lakki tulee nyt tarpeeseen. Yritä varovasti puhdistaa mummusi lakki ja laita johonkin pehmustettuun laatikkoon säilöön. Voit sitten vuosien kuluttua esitellä omille lapsillesi ja muillekin kiinnostuneille millaisia synnytyslakit olivat aikoinaan. Niitä vanhoja ei nimittäin ole kaikilla ja niiden arvo vaan nousee vuosien saatossa. :)

Vierailija
10/108 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ketju on huomenna purettu Ilta-Sanomiin:

"Synnytyslakki puhuttaa äitejä"

Vierailija
11/108 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan siinä palanen historiaa. Eiköhän mummusi ymmärtäisi, että uusi lakki tulee nyt tarpeeseen. Yritä varovasti puhdistaa mummusi lakki ja laita johonkin pehmustettuun laatikkoon säilöön. Voit sitten vuosien kuluttua esitellä omille lapsillesi ja muillekin kiinnostuneille millaisia synnytyslakit olivat aikoinaan. Niitä vanhoja ei nimittäin ole kaikilla ja niiden arvo vaan nousee vuosien saatossa. :)

Itsekin ajattelin laittaa sen säilytykseen.. Miten noita vanhoja lakkeja yleensä puhdistetaan? Ei varmaan kestä nykyajan puhdistuksia?

Tietääkö joku jotain synnytyslakkienpuhdistamoa? Joka ottaa siis huomioon synnytyslakin kunnon ja iän? Vai olisiko joku entisöijä paras vaihtoehto?

Vierailija
12/108 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap luulet että anoppisi on hankala, niin voin kertoa että mun anoppi antoi mulle sektiopipon! että siltä pohjalta lähdetään.

tuo lakin päähän liimaaminen pn hyvä idea. mulla oli eka synnytystä odottaessa lakki öisin päässä ja kuminauhalla leuan alta kiinni siltä varalta että olis tullut äkkilähtö yöllä.

pysyi ihan hyvin niinkin.

kukaan ei tunnu muistavan sitä, että stockalla on ihan hyvä synnytyslakkivalikoima. ne löytyy sieltä takkiosastolla olevalta hattupuolelta. myyjät osaa auttaa, sain ainakin tosi hyvää palvelua itse :)

ja siis pakko sanoa että uskomattomia noi jotka väittää ettei lakki ollut päässä synnytksessä, aika edesvastuutonta väittää täällä tollasta.

Vierailija
13/108 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhalliset mallit ovat tosi kivoja. Huomasin muuten, että uutuutena on myös tullut mallisto miehille. Paljon kivoja eri kuoseja ja materiaaleja, joista valita mieleisensä. Taitaa olla ensi vuoden trendi.

Vierailija
14/108 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyslakki on käytällinen väline, joka on äidille äärimmäisen tärkeä apu synnytyksessä. Että ottaa päähän, että miehellekin pitäis hankkia ihan osallistumisen vuoksi "kannustusmyssy". Sori vaan, mutta meidän Eikka ei laita mitään myssyjä päähänsä vaan sen takia, että sais osallistua.

Jotain rajaa hei.

Ja todellakaan en nyt viidennelle syntyvälle lapselle osta uutta lakkia. Siskon kanssa on käytetty samaa Marimekon lakkia kaikissa synnytyksissä ja yhä toimii.

Mutt EHDOTON EI miesten synnytyslakeille.

Vierailija
15/108 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin pärjätä mummon vanhalla alumiinisella kahvinsuodattimella jossa tupsu (joulua varten) ja kulkunen (että muistettaisiin että ilman miestä ei tässäkään oltaisi

:'D

Vierailija
16/108 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ehdottaakin miesten synnytyslakkia turhakkeeksi Luonto-Liitolle. Ostatteko esim. neljän lapsen vanhemmat kahdeksan synnytyslakkia! Ei ole epäekologisuudella rajaa. Minä olen käyttänyt kirpparilta ostettua synnytyslakkia kaikissa synnytyksissä. Eka synnytys oli kyllä sikäli ikävä, että sain täitä.

Vierailija
17/108 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin muuten, että uutuutena on myös tullut mallisto miehille. Paljon kivoja eri kuoseja ja materiaaleja, joista valita mieleisensä. Taitaa olla ensi vuoden trendi.

Kävin googlaamassa ja näyttää ihan typerältä. Vähän kuin miesten sukkahousut tai miesten käsilaukut. Mutta eiköhän jokunen "tiedostava" isä tuollaista käytä. Saa nähdä jääkö ohimeneväksi trendiksi, toivottavasti...

Vierailija
18/108 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sulla on samanlainen päähine synnytyssalissa kuin euroopan kuninkaallisilla, kruunu vai.

synnytyslakki. zösses. yritän lopettaa nauramisen,

Vierailija
19/108 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse synnytyksessä käytät sitä design-lakkiasi. Valokuvista tietysti anoppi äkkää asian, mutta sanot että se meni rikki tai jotain tai että kätilöt ei hyväksyneet sitä mallia.

Mulle anoppi toi OMAN lakkinsa, sanoi että olis niin hienoa kun suvussa kiertäisi naisilla perintölakki. Yök!

Vierailija
20/108 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sulla on samanlainen päähine synnytyssalissa kuin euroopan kuninkaallisilla, kruunu vai.

synnytyslakki. zösses. yritän lopettaa nauramisen,

No kiva, naurat vaikka se saamarin anoppi yrittää pilata mun elämäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi