Ainoa joulutoiveeni on se, että saatais olla oman perheen kesken koko aatto.
Ikinä ei sellaista ole tapahtunut, eikä tapahdu tänäkään vuonna. Anopin on pakko päästä aatoksi meille.
Kommentit (27)
Tuleeko se ovesta läpi vai miten se pakosti teille tulee? On siinä kyllä teilläkin peiliin katsominen jos ette itse pysty joulunvietosta päättämään, aikuiset ihmiset.
sitten kuulu perheeseen? Onko hän inhottava ihminen vai miksi et halua häntä teille?
Ja osaa olla kyllä tosi ilkeä.
sitten kuulu perheeseen? Onko hän inhottava ihminen vai miksi et halua häntä teille?
että sekä anoppi, että appi tulisivat meille aatoksi. Ovat eronneet, joten eivät voi tulla samaan aikaan ja toinen joutuu viettämään joulun yksin. Nyt toinen on meillä jolunpyhät ja toinen tulee välipäiviksi, kuten muinakin vuosina, joten oman perheen kesken ei jää aikaa ollenkaan.
Kai olen liian kiltti, ja annan periksi kun en halua riidellä (varsinkaan jouluna)
ap
Miksi miehesi päättää koko perheen puolesta?
Veljeni menee joka joulu lasten kanssa äidilleni, koska vaimonsa ei voi sietää anoppia eikä veli puolestaan suostu luopumaan joulusta lapsuudenkodissa. Kaikki saavat sen, mitä haluavat.
Teilläkö miehen mielipiteellä ei ole merkitystä?
osa sisaruksista. Olis ihan ok, jos kävisivät vain syömässä ja menisivät yöksi omiin koteihinsa. Haluisin illan vain olla rauhassa ja joulupäivän lueskella ja syödä...mutta näin tää taas menee ja kait se on sit joku velvollisuuskin kun vanhempamme ovat meille joulun vielä 5v sitten laittaneet, kait se on lasten vuoro.....
Mutta unelmajouluni tällainen ei todella ole.
Sano ettei se eukko ole tervetullut. Niin minä tein, tulossa jo toinen joulu ihan oman perheen kesken :)
Grow a pair, niinku sanotaan.
Sano ettei se eukko ole tervetullut..
Teillä ei keskusteluyhteys toimi, jos mies vaan kutsuu jonkun jouluksi keskustelematta sinun kanssasi. Tuollaiset päätökset pitäisi tehdä yhdessä.
ap
Mutta unelmajouluni tällainen ei todella ole.
ap
Teillä ei keskusteluyhteys toimi, jos mies vaan kutsuu jonkun jouluksi keskustelematta sinun kanssasi. Tuollaiset päätökset pitäisi tehdä yhdessä.
haluan että lapseni tottuvat tällaisiin sukujouluihin ja ehkä minäkin saan sitten vanhana viettää sukujoulun heidän kanssaan. En todellakaan halua opettaa mallia, jossa mummot ja papat eivät kuulu jouluun, vaan heidän on syytä olla jossain muualla, vaikka sitten yksin mieluummin kuin lasten ja lastenlasten kanssa :/
oman perheen kanssa, mutta kyllä meille on tervetulleet läheisemmät sukulaiset (joihin anoppi lukeutuu, sehän on miehen äiti).
Yöksi ei kyllä oteta.
Mut jos ap on sitä mieltä että aattona ei vieraita ja mies eri mieltä, niin ongelma ei ole se anoppi.
Ja oisko se miehen äiti muuten joulun yksin? Jättäisitkö oman äitisi jouluksi yksin? Mä en nimittäin jättäis.
Joulurauhaa.
Ja sehän on selkeesti liikaa pyydetty.
ap
haluan että lapseni tottuvat tällaisiin sukujouluihin ja ehkä minäkin saan sitten vanhana viettää sukujoulun heidän kanssaan. En todellakaan halua opettaa mallia, jossa mummot ja papat eivät kuulu jouluun, vaan heidän on syytä olla jossain muualla, vaikka sitten yksin mieluummin kuin lasten ja lastenlasten kanssa :/
mies jättänyt jos vietät joulun yksin.
Sä opetat nimittäin nyt lapsille sen asenteen.
olkaa sit joulupäivä rauhassa keskenänne.
Aina kyllä julistaa suureen ääneen, kuinka inhoaa joulua.
ap
Ja oisko se miehen äiti muuten joulun yksin? Jättäisitkö oman äitisi jouluksi yksin? Mä en nimittäin jättäis.Joulurauhaa.
Tuleeko se ovesta läpi vai miten se pakosti teille tulee? On siinä kyllä teilläkin peiliin katsominen jos ette itse pysty joulunvietosta päättämään, aikuiset ihmiset.