Törkein kommentti, jonka olet saanut kerrottuasi raskaudesta? Itseäni itkettää vieläkin
kun pari päivää sitten kerroimme pitkään asiaa harkittuamme parille läheiselle sukulaiselle, että meille on tulossa vauva, ja heistä yhden reaktio oli että eih, älkää. Tee ABORTTI!! Ei halua kuulemma yhtäkään lasta enää lähipiiriin. Hormoneilla varmasti osuutta asiaan, mutta pahoitin mieleni todella pahasti ja asia vaan pyörii mielessä, kuinka joku voi ehdottaa tämän pienen ihmisalun tappamista :((( oli kuulemma vitsi. Joo vieläkin naurattaa.
Nyt pitäisi pistää tunteet syrjään ja viikon päästä iloisena viettää joulua tämäkin ihminen seurassa. Pelottaa kertoa tästä toivotusta raskaudesta enää kellekään :(
Mitä törkeää sinä olet kuullut, kun kerroit raskaudestasi?
Kommentit (85)
Kommentti on voinut tulla ihan oikeasti vahingossa ja vasta sen jälkeen hän on ajatellut sanomisiaan. Lapsettomuus on todella kipeä asia kannettavaksi ja voi aiheuttaa outoa käytöstä. t: nimim. lapsettomuudesta kärsinyt
kaksoset saatiin ivf-hoidoilla, enkä IKINÄ puolustelisi tuollaista karseaa käytöstä lapsettomuudella! millanen hullu sä oot??
Siis en toki hyväksy tuollaista moukkamaista kommenttia enkä olisi itsekään tuollaisia päästellyt, mutta tulipa vain mieleen kun aloin pohtia mahdollisia syitä tuollaiselle käytökselle että mikä siinä lähipiirin lisääntymisessä on niin vaikeaa.
Tuollaisessa karseassa käytöksessä ei ole mitään puolusteltavaa.
t: se lapsettomuudesta kärsinyt ja myöskin hoidoilla ihania lapsia saanut
että todella törkeästi kyllä AP:lle sanottu! Mitä sukua sanoja on sinulle?
"miten sä pärjäät toisen lapsen kanssa kun et jaksa tuota ekaakaan". Kommentti tuli tosin keskellä riitaa ja satuin siinä hermostumaan uhmaavalle puolitoistavuotiaalle. Mutta en pahasti, ärähtäen vaan. Sen lisäksi tuli syyllistämistä liian pienestä asunnosta ja muuta järjetöntä. Ostimme toki sitten pian isomman asunnon ja nyt olen pyörittänyt kotiäitinä kahden lapsen arkea jo puolitoista vuotta ilman suurempia ongelmia.
Ekassa raskaudessa yksi alkoholisoitunut kaveri kyseli ensin, enkö todella aio juoda raskaana ja sitten kuulin, että hän oli selän takana kysellyt kaikilta, oliko raskauteni vahinko. Sinällään naurettavaa,kun olen ollut miehen kanssa yli 10 vuotta ja naimisissakin 5 ja ikää on yli 30 ja kaikki muutkin puitteet kunnossa, että miten sitä siinä vaiheessa tunaroisi vahingossa itsensä raskaaksi?
Omat läheiseni suhtautuivat kaikki todella hyvin. Kun sitten julkistin raskauteni ihan avoimesti julkiseksi, loukkasi itseäni eniten se, että yksi puolituttu kysyi mahtaako mulla olla aavistustakaan kuka lapsen isä on. Ja nauroi päälle. Paikalla oli toistakymmentä henkeä. Kuulemma oli vitsi tämäkin... :(
Koska olimme nuoria...
mieheni sukulainen katsoi minua ja kysyi töykeästi " mitä teillä on antaa sille lapselle ?"
Tästä kommentista järkytyin sen verran, että olin jo harkitsemassa aborttia, vaikka lapsi oli odotettu ja toivottu !
Onneksi oma äitini sai minut taas järkiini
siskoni sanoi ettei onnittele vielä kun raskaus ei ollut vielä kestänyt yli 12 viikkoa.
Olisiko voinut tarkoittaa sen niin, kuin esim. teatteriväellä on tapana sanoa ennen ensi-iltaa brake your leg, sen sijaan, että toivotettaisiin onnea? Siis ei haluta hehkuttaa asiaa, joka ei vielä ole toteutunut, ettei karma iskisi turhan aikaisin ilakoinnista. Itse uskon tälläiseen karmaan, enkä ole raskauksistani kenellekään kertonutkaan ennen ensimmäistä ultraa. Siinä on sitten säästynyt keskenmenojen ruotimisilta "ylimääräisten" ihmisten kanssa. No siis en edelleenkään tunne siskoasi, joten saattoi mennä ihan metsään.
Oli täysin varma että esikoinen oli vahinko. Ei ollut vahinko, eikä aborttia harkittu missään vaiheessa.
"et kai sä aio pitää sitä kakaraa?"
En oikeastaan edes loukkaantunut, raskaus oli sellainen puoliylläri minullekin. + olin 21v ja sisaruksista vähiten lapsirakas. Vaikka aika törkeä kommenttihan tuo oli.
"Olisi pitänyt soittaa neuvolaan niin kuin olin meinannut että eikö teitä voi tehdä sellaisiksi ettette pysty enää pentuja saamaan". Tämä ei unohdu ikinä. Ymmärtäisin jos olisimme esim. lapsia laiminlyöviä alkoholisteja mutta kun kaikki on kunnossa.
Tuskin. Siskoni on luonteeltaankin hieman outo ja asiaan todenäköisesti vaikutti se että heillä on ollut suuria vaikeuksia lasten saamisessa ja meille se on ollut helppoa. Huomasin tuona aikana että siskoni ja minun välini viilentyivät huomattavsti juurikin näiden lasten takia.
Hän on hyvin katkera jos muut saavat usemman lapsen. Toisaalta ymmärrän häntä mutta toisaalta olisin toivonut sisareltani hieman lämpimämpiä sanoja.
Ei hän tosin onnitellut myöhemminkään minua.
se jolle vastasit, en muista numeroa.
Tuskin. Siskoni on luonteeltaankin hieman outo ja asiaan todenäköisesti vaikutti se että heillä on ollut suuria vaikeuksia lasten saamisessa ja meille se on ollut helppoa. Huomasin tuona aikana että siskoni ja minun välini viilentyivät huomattavsti juurikin näiden lasten takia.
Hän on hyvin katkera jos muut saavat usemman lapsen. Toisaalta ymmärrän häntä mutta toisaalta olisin toivonut sisareltani hieman lämpimämpiä sanoja.
Ei hän tosin onnitellut myöhemminkään minua.se jolle vastasit, en muista numeroa.
Lapsettomuus on varmasti todella rankkaa, mutta on se kumma kun ei edes oma sisko ansaitse onnea lapsesta, jos itsellä ei lasta kuulu.
t.37
hyi vittu, lapset on kamalia. Et sä sitä osaa hoitaa. Sun elämä menee pilalle.
Arvatenkin olen nuori äiti :)
Anoppi hihkaisi että vihdoin hän voi nauttia avoimesti meidänkin edessä kälyni jo syntyneestä vauvasta. Me olimme vuosia kärsineet lapsettomuudesta. Tavallaan ymmärrän anopin reaktion mutta olisi voinut edes onnitella ensin meitä!!
Mulle oma isä möläytti raskaudesta kuullessaan tän perinteisen "pitääkö Teidän tää maailma yrittää täyttää?"
Jep! Johan nyt toki. Kyseessä tosiaan oli meidän kolmas (ja viimeinen) lapsi ja vielä 10 vuoden ikäerolla edellisiin joten ei voinut edes vedota siihen, että jatkuvasti olisin ollut raskaana.
Ihan en kommenttia ymmärtänyt enkä kamalasti itseeni ottanut, kun tiedän hänen päästelevän suustaan muka hienoja "fraaseja" ihan vaan, että pääsee jossain niitä käyttämään (todella raivostuttava tapa, etenkin kun herra ei itse aina edes ymmärrä sanomisiensa tarkoitusta ja saattaa laukoa niitä ihan väärissä asia yhteyksissä).
pahoja kommentteja kuten, että yrittäisin lapsella päästä johonkin rahasukuun yms.
Anopilta ja lapsen isältä kaikki kauheudet ovat tulleet.
Mutta niistä on yli päästy ja yh:na mennään!
penniäkään en ole pyytänyt enkä pyydä!
meillä oli ennestään jo kaksi lasta ja mies kertoi, että nyt tulossa on vielä kaksoset. Appiukko tokaisi vaan, ettekö saatana osaa ehkäisyä käyttää.... et silleen
Kaveri 1: Onko se Tommin (kaverin aviomiehen siis)?
Kaveri 2: Oletko sä käynyt jossain spermapankissa?
Kaveri 3: Onko se ihan kotimaista tekoa?
Neuvola täti ensimmäisellä käynnillä: Tulit sitten aborttia hakemaan. Kun sanoin että en tullut, niin yritti vielä kännyttää minut. Onneksi muutin.
Yksi puolituttu: 'koska sulla on laskettu aika? Aijaa, no voi ne kuolla vielä päivää ennen synnytystäkin kohtuun'
Onnentyttö
Tämän sanoi suvun eräs katkera vanhapiika, kun huomasi siskoni olevan raskaana. Ja siskoni on gynekologi, ellei joku tajunnut:D
Harmitti siskon puolesta, varsinkin kun hän usein on aika herkkä. Hyvä äiti hänestä kyllä on tullut:)
Olikohan la jopa jo mennyt, jokatapauksessa ihan viimesilläni raskaana, soitin Kelaan kysyäkseni jotain. Siellä ystävällinen täti sitten aloitti lauseensa näin "No jos lapsi syntyy elävänä niin..." jäi loput asiasta kuulematta kun menin niin hämilleni.
tyttölupausta. Paukautinkin POJAN ja siitä saivat!
Mutta itkin kyllä ja loukkaannuin, tyttö olisi ollut yhtä rakas.