Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkein kommentti, jonka olet saanut kerrottuasi raskaudesta? Itseäni itkettää vieläkin

Vierailija
16.12.2012 |

kun pari päivää sitten kerroimme pitkään asiaa harkittuamme parille läheiselle sukulaiselle, että meille on tulossa vauva, ja heistä yhden reaktio oli että eih, älkää. Tee ABORTTI!! Ei halua kuulemma yhtäkään lasta enää lähipiiriin. Hormoneilla varmasti osuutta asiaan, mutta pahoitin mieleni todella pahasti ja asia vaan pyörii mielessä, kuinka joku voi ehdottaa tämän pienen ihmisalun tappamista :((( oli kuulemma vitsi. Joo vieläkin naurattaa.

Nyt pitäisi pistää tunteet syrjään ja viikon päästä iloisena viettää joulua tämäkin ihminen seurassa. Pelottaa kertoa tästä toivotusta raskaudesta enää kellekään :(

Mitä törkeää sinä olet kuullut, kun kerroit raskaudestasi?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti on voinut tulla ihan oikeasti vahingossa ja vasta sen jälkeen hän on ajatellut sanomisiaan.

Lapsettomuus on todella kipeä asia kannettavaksi ja voi aiheuttaa outoa käytöstä.

t: nimim. lapsettomuudesta kärsinyt

Vierailija
2/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun meillä oli kaksi lasta, tyttö ja poika, sanoi useampikin henkilö, että ettehän nyt enää enempää lapsia tee kun on jo molempia sukupuolia. Kerrankin appiukko sanoi, minun kuulleni, erään henkilön kysyessä meidän lapsiluvusta, että kaksi ja toivottavasti ei enempää tule. Raskausviikkoja taisi olla tuolloin jotain yli 10. Noita kommentteja erinäisiltä sukulaisilta oli kiva kuunnella siinä vaiheessa kun kolmosta yritettiin ja ei ihan heti tärpännyt. Sitten kun tärppäsi pystyin jo naureskelemaan mielessäni, wait and see. Raskaus oli jo yli puolivälin ( pidempään ei oikein pystynyt peittelemään) kun kerrottiin siitä ja sanoin miehelleni, että hän saa kertoa, minä en halua välttämättä olla edes samassa huoneessa, koska pelkäsin juuri tuollaisia sammakkoja lipsahtavan ihmisiltä. Ei lipsahtanut keneltäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että teille on tulossa vauva! :)

Vierailija
4/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti on voinut tulla ihan oikeasti vahingossa ja vasta sen jälkeen hän on ajatellut sanomisiaan.

Lapsettomuus on todella kipeä asia kannettavaksi ja voi aiheuttaa outoa käytöstä.

Vierailija
5/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuollaisen kommentin päästää suustaaan on ihan vitun hyvä että on lapseton ja pysyy sellaisena.

Vierailija
6/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se ihan omiaa keksi noin sanoessaan eli jos lapsia jo nyt on iso liuta, ei lisä enää ilahduta.

Vierailija
7/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni veljen tyttöystävä, joka suurissa veloissa ja kaikkia muita ongelmia ilmoitti anoppilassa, että on raskaana. Anoppi tokaisi, että "Ei voi olla totta, en hyväksy, toivottavasti se lapsi ei synny" ja lähti kauhuissaan pois huoneesta. Se oli kyllä kamalasti sanottu, mutta jotenkin ymmärtää tuollaisen reaktion, koska tuo pariskunta ei TODELLAKAAN ollut valmis lapseen, kun kaikkia huumesekoiluita ja mielenterveysongelmia ym. No, on se lapsi otettu huostaankin jo...

Vierailija
8/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se ihan omiaa keksi noin sanoessaan eli jos lapsia jo nyt on iso liuta, ei lisä enää ilahduta.

Voisit pyytää ap:ta kysäisemään tältä henkilöltä montako lasta hän on määrittänyt, että sinulla saa olla...

Vierailija
9/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja meilä ei ole lapsia ennestään.

Ap

Vierailija
10/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän kehoitti hakeutumaan piuhojen katkaisuun tämän jälkeen, ettei enää tule yhtään lasta.

Kolmas tulossa.

Vierailija
11/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla anoppi kauhisteli ja varoitteli kolmannesta lapsesta, kun oli jo tyttö ja poika, että oletteko nyt varmasti miettineet jne - no oltiin. Ei onnitellut ollenkaan. Ja hyvin on lapset hoidettu.

Vierailija
12/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla anoppi kauhisteli ja varoitteli kolmannesta lapsesta, kun oli jo tyttö ja poika, että oletteko nyt varmasti miettineet jne - no oltiin. Ei onnitellut ollenkaan. Ja hyvin on lapset hoidettu.

Mietin tosiaan, että jos jäisimme vain kahdestaan miehen kanssa kotiin. Ap

Vierailija
13/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän kehoitti hakeutumaan piuhojen katkaisuun tämän jälkeen, ettei enää tule yhtään lasta.

Kolmas tulossa.

Ne kaksikin saisivat mielellään olla seitsemän vuoden ikäerolla. Näin ainakin mieheni suvussa on ollut ja sitä meiltäkin kai odotettiin. Nyt lapsia kolme, nuorimmalla ja vanhimmalla neljä vuotta ikäeroa.

t. nro. 12 tai jotain sinne päin ( se, joka salasi kolmosen yli puolivälin)

Vierailija
14/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksoset saatiin ivf-hoidoilla, enkä IKINÄ puolustelisi tuollaista karseaa käytöstä lapsettomuudella! millanen hullu sä oot??

Vierailija
15/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas tulossa.

Ne kaksikin saisivat mielellään olla seitsemän vuoden ikäerolla. Näin ainakin mieheni suvussa on ollut ja sitä meiltäkin kai odotettiin. Nyt lapsia kolme, nuorimmalla ja vanhimmalla neljä vuotta ikäeroa.

t. nro. 12 tai jotain sinne päin ( se, joka salasi kolmosen yli puolivälin)

Samoin on minun suvussani ollut ja nyt me olemme jotenkin radikaaleja kapinoitsijoita jotka ei pysy ruodussa xD

Meillä ikäeroa tulee olemaan 6 vuotta vanhimmalla ja nuorimmalla :)

Vierailija
16/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä teen, kun NIITÄ vaan tulee ja tulee ja tulee?!

Kyseessä siis mieheni ja minun ensimmäinen yhteinen lapsi, mutta miehellä oli jo ennestään yksinhuollettavana 3 lasta ja ex-vaimonsa teinityttö.

Vauva sitten syntyi ja anoppi toi synnytysvuoteelleni HORSMANKUKKIA onnitteluksi, tokaisi että on poika tullut sukuunsa, "tuommoinen konkkanokka".

Meni 15 vuotta, 1 lapsi lisää, ero.

Ymmärsin vasta sitten miksi anoppi oli ollut niin kauhuissaan. Poikansa ei pärjännyt tässä elämässä. Anoppi soitti vuosien päästä minulle itse ja pyysi sydämestään anteeksi kaikkia sanottuja sanoja, kertoi miten on vasta nyt nähnyt sen miten paljon rakastin ja miten hyvin hoidin koko perheen.

Niin aidon anteeksipyynnön jälkeen kaikki paha on pyyhitty pois aidosti. Meistä tuli ystäviä. Anoppi on tehnyt paljon auttaakseen tuota "konkkanokkaa" esim. opiskelun rahoittamisessa ja ihailee poikaa, joka on yhtä kaunis ja komea kuin isänsä. Lasteni isä, hänen poikansa ei elä enää.

Vierailija
17/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aborttiin kehottaminen on kyllä todella törkeää.

Vierailija
18/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieheni mummo sanoi esikoisen synnyttyä, että onhan se kiva, mutta elkää vain toista tehkö. :O

Välitti kyllä lapsenlapsestaan kovasti, kuolemaansa saakka.

sanoi pappani erittäin painokkaasti, kun kerroin, että hänestä tulee iso-isoisä. Aika persoona oli hän muutenkin, joten en osannut kovin edes pahastua. Nykyään on suvun sisäinen vitsi.

Vierailija
19/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin oli puhunut pojallee, että ei halua ollenkaan lapsenlapsia. Ja lapsi ei ole ikinä ollut anopilla hoidossa ja tuskin koskaan tulee olemaankaan. Anopilla vaan puski omat traumat esiin. Mutta kyllähän minä pahoitin mieleni, enkä ole vieläkään anopille anteeksi antanut. Tähän liittyy muutakin draamaa anopin suunnalta, mutta en jaksa nyt avautua.

Vierailija
20/85 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni sanoi ettei onnittele vielä kun raskaus ei ollut vielä kestänyt yli 12 viikkoa.

Se satutti ja pahasti. Ei kyllä onnitellut jälkikäteenkään vaikka raskaus sujui ihan loppuun asti.

Kun odotin kolmatta lastamme ja kerroimme että tämäkin on tyttö (kaikki lapsemme on) niin tämä samainen sisko sanoi heti että tytöt on hankalampia.

Olin itse että so? ei haittaa pätkääkään. Olin vain onnellinen että saamme lapsen jota mieheni kanssa molemmat toivottiin.

Onnea kuitenkin ap:lle raskaudesta.