Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikäs siinä ärsyttikään kun wc-pöntön rengas on ylhäällä?

Vierailija
16.12.2012 |

Monesta asiasta osaan kyllä ärsyyntyä, kuten vaatteiden kylvämisestä lattialle ja siitä, että roskat jätetään mieluummin pöydälle tai lattialle kuin siihen roskikseen metrin päähän.

Mutta tuo mulle ei ole koskaan auennut, että miksi wc-pöntön renkaan pitäisi olla nimenomaan alhaalla ja miksi mun pitäisi suuttua, jos mies jättää sen ylös. Yhtä laillahan mies voisi suuttua siitä, että mä jätän sen alas.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille paljaalle posliinille ja se, että posliinilla olevat kusitahrat näkyy.

Meillä tosin kusitahroja ei ole, mies pyyhkäisee vessapaperilla reunuksen ihan omasta aloitteestaan, samoin panee renkaan alas.

Vierailija
2/65 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, ihan päteviä perusteluita. Mä tosin en pilkkopimeään vessaan mene vaan ne valot on pakko laittaa ja näen kyllä onko rengas alhaalla vai ei. Kusitahroja kyllä näkyy, mutta on liian utopistinen ajatus mikään tahrojen pyyhkiminen, kun ei ne roskatkaan löydä roskiin eikä vaatteet pyykkikoriin. Mun olisi täysin turhaa edes pyytää tuollaista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina pimeässä vessaan, jos yöllä menen, enkä edes katso pönttöä vaan istun. Joskus on osunut persus posliiniin.

2

Vierailija
4/65 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

problem solved.

Vierailija
5/65 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin osapuoli kaittaa vessanpöntön kannet kiinni. problem solved.

tapa, jota pieni kylppäri vaatii (muuten pönttöön putoaa helposti kaikenlaista). Mutta sitten huomasin, että bakteeritoiminta suorastaan villiintyy pöntössä!

2

Vierailija
6/65 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sitten vissiin itse ole istunut kylmälle emalille,plus että inhottaa sen epähygienisyys.

kyllä se muuten rupee veetuttamaan tuo kokemus.

Vierailija
7/65 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC kuuluu vetää kansi alhaalla, ettei kaikki leijaile sieltä ympäri vessaa, ja jos se rinkula on ylhäällä niin se on vedetty ilman kantta. Ällöä. Ärsyttää töissäkin, kun kukaan muu ei näköjään sulje pöntön kantta ennen vetämistä. Kiva mennä sinne toisten ulostepartikkelien keskelle pikku koppiin.

Vierailija
8/65 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitun tyhmä

Vierailija
9/65 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti jos on kansi kiinni, niin keskivertomamma kuseksii sitten siihen kannelle kun sitä ei voi pätkääkään vilkaista että mihin on istumassa?

Vierailija
10/65 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvi sitä miettiä kun mies käy tarpeillaan kuten pöntöllä kuuluukin, eli istuen. Pisuaarit on erikseen ja ulkona voi käydä kuseskelemassa seisaaltaan jos kokee sen tarpeelliseksi. Ei ole miehisyys meidän miehillä tässä talossa siitä kiinni käykö pöntöllä istualleen vai seisaaltaan kusella. :)

Vierailija
11/65 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten kansi on edes olemassa, jollei sitä ole tarkoitus käyttää? Minun mielestäni kaappien ovet, uuninluukku, ulko-ovi, arkkujen kannet ja vessanpöntön kansi pidetään kiinni, jolleivät ne juuri ole käytössä. Etenkin avoin vessanpönttö on aika epähygieeninen juttu, mutta silti esimerkiksi myytävien asuntojen esittelykuvissa kannet ovat usein auki. Kai se sitten on houkuttelevaa muillekin kuin koirille tai jotain sellaista.

Vierailija
12/65 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä kannet kiinni, sitä huuhteluvettä ja bakteereita leviää mikroskooppisina pisaroina ihan joka paikkaan.

Vierailija
13/65 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on itsestäänselvää, että kun avaan vetolaatikon ja otan sieltä jotain, suljen sen. Kun otan kaapista jotain, suljen kaapinoven. Ei siihen tarvita sen ihmeempiä perusteluita, että kaapinovet, laatikot ja pöntönkannet pidetään kiinni silloin kun niitä ei käytetä. Wc:n kohdalla on myös itsestäänselvää, että kun vessa vedetään, kansi on kiinni. Miksi sitä pitäisi sen jälkeen vielä erikseen avata?

Vierailija
14/65 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuvitelkaa jos vieraita tulisi ja se kansi olisi auki, kyllä hävettää.

Vierailija
15/65 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2012 klo 16:34"]

WC kuuluu vetää kansi alhaalla, ettei kaikki leijaile sieltä ympäri vessaa, ja jos se rinkula on ylhäällä niin se on vedetty ilman kantta. Ällöä. Ärsyttää töissäkin, kun kukaan muu ei näköjään sulje pöntön kantta ennen vetämistä. Kiva mennä sinne toisten ulostepartikkelien keskelle pikku koppiin.

[/quote]

Myytinmurtajathan testasi aikoinaan, että jääkö hammasharjoihin ulostepartikkeleita jos niitä pidetään WC:ssä ja pönttöä vedetään. Kuukauden kuluttua WC:ssä säilytetyissä hammasharjoissa tosiaan oli ulostepartikkeleita. Mutta niin oli hammasharjoissa joita säilytettiin WC:n ulkopuolella eri tiloissa, eli ulostepartikkeleita on joka tapauksessa kaikkialla.

Vierailija
16/65 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mielestäni kannen vain kuuluu olla kiinni, niin kuin esimerkiski kaapin ovien. Mikäs muu sen pöntön kannen funktio sitten olisi?

Ihan jo estetiikan kannalta, meinaan se pöntön sisus on aika rumaa katsottavaa. Enkä muutenkaan jaksa olla joka päivä kuuraamassa sitä pönttöä, niin kyllä siellä reunoilla miehen karvoja esimerkiksi on, hän kun ei ole yhtä fiksu ja pyyhi sitä reunusta. Just ja just olen saanut hänelle iskostettua päähän että laittaa kannen kiinni, pesee kädet ja sammuttaa vessan valot, niin ehkä odotan hetken ennen kuin lähden vielä uutta juttua opettamaan.

Meillä on myös pieni wc, niin tavarat tippuvat pönttöön helpoimmin. Ja ärsyttäisi että tiputtaisin sinne vaikka oman puhelimeni ihan vaan sen vuoksi ettei joku ole viitsinyt kantta pistää kiinni.

Ja vielä tuo että vetäessä ne kusiroiskeet ja kaikki lentelevät ympäri pientä vessaa. Olen myös huomannut julkisissa ja työpaikan vessoissa, että tosi moni nainenkin sen kannen jättää ylös. Inhottavaa.

Vierailija
17/65 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska kaikista vessatoimituksista 75% tehdään rengas alhaalla.

Vierailija
18/65 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pelkää tippuvansa pönttöön, siinä se todellinen syy. Lähde: south park.

Vierailija
19/65 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan tykkää koskea siihen renkaaseen kun mies ja pojat on kussut siihen.

Vierailija
20/65 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 16:45"]Eipä tarvi sitä miettiä kun mies käy tarpeillaan kuten pöntöllä kuuluukin, eli istuen. Pisuaarit on erikseen ja ulkona voi käydä kuseskelemassa seisaaltaan jos kokee sen tarpeelliseksi. Ei ole miehisyys meidän miehillä tässä talossa siitä kiinni käykö pöntöllä istualleen vai seisaaltaan kusella. :)
[/quote]

Mä kusisin tommosen ämmän sukille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän