Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ärsyttää. Olen ollut ostamassa lapsille toivomaansa

Vierailija
15.12.2012 |

lahjaa. Mainitsin asian anopille ja sanoin että pitää silmänsä auki jos näkee kyseisen lelun. Kyseessä harvnaisempi juttu, ei löydy ihan joka kaupasta. Sovittiin että ilmoittaa mulle jos lelun löytää jotta käyn sen ostamassa.

No tänään anoppi sitten soitti iloisena ja kertoi ostaneensa kyseisen lelun, oli kaupan viimeinen. Muuten hyvä juttu, mutta lelu kuulemma jää mummolaan kun mummo sen kerran osti.

Jep, jep, tuo on lasten suosikki ja suuri toive. Nyt sitä ei sitten aattona tule, toki löytyy tapaninpäivänä mummolasta. Mutta sillä leikitään sitten pari tuntia kerran kuussa. Mahtaa lämmittää lapsia tosi paljon. Selitä siinä sitten että miksi joulupukki vei sen suosikkitoiveen mummolaan eikä kotiin.

Ehkä vielä enemmän vituttaa se, että anoppi ei voi pitää sovitusta kiinni vaan mulle soittamisen sijasta meni ja osti sen itse. Ja pitää sen itsellään. Kalastelee lasten suosiota, selväähän tuo on. No, saa anoppi itse selittää tapaninpäivänä lapsille miksei sitä lelua saa viedä kotiin. Tosin ajattelin kyllä itse vielä metsästää sitä lelua ja ostaa sen meille kotiin, silläkin uhalla että anoppi loukkaantuu kun kuulee.

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että vanhemmilla ei ole myöskjään velvollisuutta pitää tavaraa kotonaan mitä he eivät halua. Joten missä nuori sitä korua pitää ja säilyttää?

Eikö sinulla ole lapsesi tavaroille säilytyspaikkoja?

Omia huoneita, missä saa säilyttää lelut ja muut tavarat?

Eikö sinun koti ole lastesi koti?

Hyvinhän sille nuorellekin voi ostaa korurasian missä säilyttää!

Jos lapsella on niitä omia tavaroita niin on hänen asiansa missä hän niitä säilyttää. On myös hänen asiansa ostaa korurasiat.

Eikä SINUN kodissasi säilytetä mitään mitä hän haluaa.

Eli sama kun antaisit heti lapset johonkin oikeaan kotiin missä heidän ei tarvitse pelätä, että korutkin varastetaan.

Siis piti kirjoittaa, "eikä SINUN kodissasi säilytetä mitään mitä SINÄ et halua siellä säilytettävän".

Minä maksan laskut ja kannan vastuun. Minä päätän asiat. Lapsilla ei ole vastuuta eikä heidän tarvitse tehdä töitä. Mutta heillä ei ole myöskään vastuuta. Mutta aikuisena on nämä kaikki. Hyvät ja huonot puolet. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan.

Tai ainakin oot kännissä kuin mikäkin :D

Lapset eivät vaan minua pompota. Minä ja mieheni päätetään asiat ei lapsi.

Säännöt on yksinkertaiset. Jos ei miellytä voi päättää asua muualla. Voi sitten huomata miten paljon lastenhuolto antaa lapselle päätäntävaltaa. Se se vasta on vähän.

Meneekö sulla ne rahat kaljaan ja tupakkaan?

Lapsi ei sitä päätä. Jos tavarat ovat minun asunnossani niin minä päätän. Eikä lapsi saa mitään uutta ennen kuin vanhat ovat lähteneet pois. Ei minun kotini ole mikään romuvarasto. Monilla perheellisillä asunnot näyttävät ihan romuvarastoilta, mutta ei meillä

Äitillä on mielenterveys ongelmia ja siinä pitäisi sitten heidän kasvaa normaaleiksi -.-

Päättääkö teillä lapset asioista? Ei ihme että nykyään lapset on sellaisia kuin ovat. Mistään ei ole vastuuta mutta kaikesta pitäisi saada päättää. Ei ne koulussakaan saa päättää mitä tekevät. Jos lapsilta kysyttäisiin niin suurin osa ei edes menisi kouluun

Kyllä meidän perheessä vanhemmat ovat niitä jotka päättävät, mutta opetamme lapsille myös että on myös niitä omiakin tavaroita. Joista heidän ei tarvitse luopua vain koska joku muu niin käskee.

Otetaan nyt vaikka esimerkkinä ne lahjaksi saadut tavarat. En minä voi mennä myymään heidän lahjojaan. Kuten mieheni ei voi mennä myymään minun tavaroitani.

Eihän siitä mitään tule, jos ei lasten mielipiteitä vanhemmat kykene ottamaan huomioon.

Vierailija
82/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö lapselta että haluaako hän antaa tavaransa pois? Ymmärtääkö lapsi sitä? Lapsen pitäisi myös saada rahat myymistä tuotteista.

Ihmiset ostaa lapselle yleensä vähintään parikymmentä lahjaa jouluna joka ikinen vuosi. Sen lisäksi synttärit jne. Sekä tietenkin kaikenlaista vielä ympäri vuotta. 10 vuoden jälkeen jopa 100 neliön asunto olisi täynnä romua. Minunkin tuttavan lapsi sanoi 10 vuotiaana että MITÄÄN tavaraa ei saa heittää pois tasi antaa edes lainaksi sisaruksille. Edes vaatteita mitä hän ei ikinä käyttänyt. Sinun periaatteesi mukaan heidän olisi pitänyt säilyttää kaikki tavarat 8 vuotta vielä. Sitäkö meinaat. Siitä on jo viisi vuotta. Vieläkin nuori on sellainen että hän ei haluaisi heittää MITÄÄN pois. Mitä sinä tekisit? Sinun mukaasi vanhemmat eivät voi tehdä mitään.

Kun näin toimii ei se tavaran vähentäminen ole ongelma lainkaan. Jos joku lelu/vaate on lapselle hyvin tärkeä se jätetään, laitetaan sitten muuta pois enemmän. Tai voidaan sopia montako lelua laitetaan pois ja lapsi itse valikoi mitkä ne on. Ei tää ole meille ollut koskaan ongelma, hyvin on aina saatu leluja vähemmälle. Kannattaa kasvattaa niitä lapsiaan niin ei tarvi ihan joka kerta niitä pakolla määräillä. Viimeksi tyttö itse katsoi kaapistaan pieneksi käyneitä vaatteita serkuilleen ja laittoi pois enemmän kuin mitä minä olisin laittanut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että vanhemmilla ei ole myöskjään velvollisuutta pitää tavaraa kotonaan mitä he eivät halua. Joten missä nuori sitä korua pitää ja säilyttää?

Jos lapsella on niitä omia tavaroita niin on hänen asiansa missä hän niitä säilyttää. On myös hänen asiansa ostaa korurasiat.

Eli sama kun antaisit heti lapset johonkin oikeaan kotiin missä heidän ei tarvitse pelätä, että korutkin varastetaan.

Siis piti kirjoittaa, "eikä SINUN kodissasi säilytetä mitään mitä SINÄ et halua siellä säilytettävän".

Minä maksan laskut ja kannan vastuun. Minä päätän asiat. Lapsilla ei ole vastuuta eikä heidän tarvitse tehdä töitä. Mutta heillä ei ole myöskään vastuuta. Mutta aikuisena on nämä kaikki. Hyvät ja huonot puolet. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan.

Säännöt on yksinkertaiset. Jos ei miellytä voi päättää asua muualla. Voi sitten huomata miten paljon lastenhuolto antaa lapselle päätäntävaltaa. Se se vasta on vähän.

Lapsi ei sitä päätä. Jos tavarat ovat minun asunnossani niin minä päätän. Eikä lapsi saa mitään uutta ennen kuin vanhat ovat lähteneet pois. Ei minun kotini ole mikään romuvarasto. Monilla perheellisillä asunnot näyttävät ihan romuvarastoilta, mutta ei meillä

Äitillä on mielenterveys ongelmia ja siinä pitäisi sitten heidän kasvaa normaaleiksi -.-

Päättääkö teillä lapset asioista? Ei ihme että nykyään lapset on sellaisia kuin ovat. Mistään ei ole vastuuta mutta kaikesta pitäisi saada päättää. Ei ne koulussakaan saa päättää mitä tekevät. Jos lapsilta kysyttäisiin niin suurin osa ei edes menisi kouluun

Kyllä meidän perheessä vanhemmat ovat niitä jotka päättävät, mutta opetamme lapsille myös että on myös niitä omiakin tavaroita. Joista heidän ei tarvitse luopua vain koska joku muu niin käskee.

Otetaan nyt vaikka esimerkkinä ne lahjaksi saadut tavarat. En minä voi mennä myymään heidän lahjojaan. Kuten mieheni ei voi mennä myymään minun tavaroitani.

Eihän siitä mitään tule, jos ei lasten mielipiteitä vanhemmat kykene ottamaan huomioon.

Koska vastuu ja valta kulkee käsi kädessä. Jos on valtaa on myös vastuuta.

Vierailija
84/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö lapselta että haluaako hän antaa tavaransa pois? Ymmärtääkö lapsi sitä? Lapsen pitäisi myös saada rahat myymistä tuotteista.

Ihmiset ostaa lapselle yleensä vähintään parikymmentä lahjaa jouluna joka ikinen vuosi. Sen lisäksi synttärit jne. Sekä tietenkin kaikenlaista vielä ympäri vuotta. 10 vuoden jälkeen jopa 100 neliön asunto olisi täynnä romua. Minunkin tuttavan lapsi sanoi 10 vuotiaana että MITÄÄN tavaraa ei saa heittää pois tasi antaa edes lainaksi sisaruksille. Edes vaatteita mitä hän ei ikinä käyttänyt. Sinun periaatteesi mukaan heidän olisi pitänyt säilyttää kaikki tavarat 8 vuotta vielä. Sitäkö meinaat. Siitä on jo viisi vuotta. Vieläkin nuori on sellainen että hän ei haluaisi heittää MITÄÄN pois. Mitä sinä tekisit? Sinun mukaasi vanhemmat eivät voi tehdä mitään.

Kun näin toimii ei se tavaran vähentäminen ole ongelma lainkaan. Jos joku lelu/vaate on lapselle hyvin tärkeä se jätetään, laitetaan sitten muuta pois enemmän. Tai voidaan sopia montako lelua laitetaan pois ja lapsi itse valikoi mitkä ne on. Ei tää ole meille ollut koskaan ongelma, hyvin on aina saatu leluja vähemmälle. Kannattaa kasvattaa niitä lapsiaan niin ei tarvi ihan joka kerta niitä pakolla määräillä. Viimeksi tyttö itse katsoi kaapistaan pieneksi käyneitä vaatteita serkuilleen ja laittoi pois enemmän kuin mitä minä olisin laittanut :)

Ei vanhempien tavaroita heitetä lapsen takia pois. Mitä jos lapsi ei halua heittää tavaroita pois?

Vierailija
85/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellakin voi olla vastuuta, pienissä määrin. Hyvä aloittaa omista tavaroistaan, ei mistään suuresta asiasta.

Vanhemmat kyllä hoitavat ne suuret asiat.

Vierailija
86/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhempien tavaroita heitetä lapsen takia pois. Mitä jos lapsi ei halua heittää tavaroita pois?

Kysy vaikka miksi hän ei halua heittää vanhoja leluja pois tai vaatteita.

Joskus lapsen kanssa keskustelu auttaa ihmeen paljon.

Vierailija
87/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellakin voi olla vastuuta, pienissä määrin. Hyvä aloittaa omista tavaroistaan, ei mistään suuresta asiasta.

Vanhemmat kyllä hoitavat ne suuret asiat.

Tässä olen samaaa mieltä

Vierailija
88/144 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin vanhemmilla on lapsensa edunvalvojina velvollisuus päättää lastensa omaisuudesta lapsensa eduksi. Eli jos myyt lapsen tavarat, mutta et osta tilalle tarpeellisempaa ja ajankohtaisempaa tavaraa,niin teet väärin. Sen sijaan ei ole mitään velvollisuutta säilyttää lapsen jokaista pieneksi jäänyttä vaatetta, mäkkärilelua ja sälää. Laki pohjautuu ihan terveeseen järkeen.

Ap:lle toimintaohjeet: kaiva se lelu vaikka jostain nettikaupasta tai muualta kiven silmästä. Anna lapselle jo etukäteen, ennen kuin mummo antaa omansa. Jouluna ilmoitat, että mummo saa itse leikkiä omalla lelullaan. Tai vaihtoehto b: jos lelua ei mistään löydy, sovit miehesi kanssa että hän pakkaa lelun mukaansa lapselle samalla äidilleen mukavia jutellen. Jos tulee sanomista, niin lapsen puolta pitää isä omaa äitiään vastaan. sinä pysyt asiasta sivussa, siirryt vaikka lapsen kanssa autoon (lelu kainalossa) odottamaan että isä ja anoppi saa rauhassa käydä juttutuokionsa.

Vierailija
89/144 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät lähihoitajat älkää alkako tulkitsemaan lakia miten sattuu, ihmiset käy pitkään koulua oppiakseen miten se tehdään. Se, ettei yhdessä laissa sanota jotain, ei tarkoita sitä, ettei moni muu laki ja sääntö pätisi asiaan ja vaikuttaisi tulkintaan.

Vanhemmat saavat myydä joululahjat lain mukaan, kun puhutaan brion junaradasta. Kun puhutaan 20 000e korusta niin siirrytään ihan eri sääntelyjen piiriin. Niin ja poliisilla ei ole asiasta mitään erityistuntemusta, he eivät ole lain tulkitsijoita.

Vierailija
90/144 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut lapselleni pienesta pitaen, etta tilan maara on rajallinen ja etta on hyva asia kierrattaa pieneksi jaaneet vaatteet, polyyntyneet lelut, DVD:t, kirjat jne. Pari kertaa vuodessa teemme inventaarion ja kasaamme tarpeettomat tavarat myytaviin, lahjoitettaviin ja (rikkinaiset) kaatopaikalle lahteviin.

Tottakai lapsi paattaa itse, mitka lelut jne menevat myyntiin ja mitka lahjoitetaan hyvantekevaisyyteen tai kierratetaan nuoremmille sukulaisille. Pienen osan tavaramaarasta lapsi on halunnut saastaa itselleen, ja ne olemme laittaneet isoon laatikkoon alakerran kaappiin odottamaan hanen aikuistumistaan ja kotoa muuttoaan. Tavaroiden myynnista saadut rahat menevat lapsen saastopossuun tai tilille ja lapsi paattaa itse, mihin ne kayttaa. Yleensa ostaa lehtia tai DVD:ita, mutta talla hetkella saastaa isompaan LEGO-pakettiin.

Kylla meilla samat saannot koskevat myos vanhempia. Me teemme lapsen tavoin inventaarion pari kertaa vuodessa, kierratamme kayttamattomat vaatteet kierratykseen, rikkinaiset vaatteet roskiin, ja myymme sellaiset DVD:t ja kirjat, jotka olemme katsoneet/lukeneet ja jotka eivat kuulu suosikkeihimme. Samalla tulee kaytya lapi keittiotarvikkeet, kemikaliotuotteet jne ja siivottua tarpeeton pois nurkista pyorimasta. Myynnista saadut rahat kaytamme yhteisiin harrastuksiin tai kaymme muutaman kerran ulkona syomassa. Tai ostamme uusia kirjoja ja DVD:ita!

Vierailija
91/144 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa lahjan jonka pitää itsellään. Kaikenlaista sitä onkin. Lahjat annetaan saajan mukaan, tietenkin.

Vierailija
92/144 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät lähihoitajat älkää alkako tulkitsemaan lakia miten sattuu, ihmiset käy pitkään koulua oppiakseen miten se tehdään. Se, ettei yhdessä laissa sanota jotain, ei tarkoita sitä, ettei moni muu laki ja sääntö pätisi asiaan ja vaikuttaisi tulkintaan.

Vanhemmat saavat myydä joululahjat lain mukaan, kun puhutaan brion junaradasta. Kun puhutaan 20 000e korusta niin siirrytään ihan eri sääntelyjen piiriin. Niin ja poliisilla ei ole asiasta mitään erityistuntemusta, he eivät ole lain tulkitsijoita.

Mutta jos poliisi ei edes rupea asiaa tutkimaan (he päättävät siitä itse) niin kyllä se aika selvän signaalin kertoo.

Jos joku antaa lahjaksi lapselle 20 00 euron arvoisen korun niin on hänen asiansa pitää se säilössä. Minun ei tarvitse sitä ottaa kotiini.

Vierailija
93/144 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät lähihoitajat älkää alkako tulkitsemaan lakia miten sattuu, ihmiset käy pitkään koulua oppiakseen miten se tehdään. Se, ettei yhdessä laissa sanota jotain, ei tarkoita sitä, ettei moni muu laki ja sääntö pätisi asiaan ja vaikuttaisi tulkintaan. Vanhemmat saavat myydä joululahjat lain mukaan, kun puhutaan brion junaradasta. Kun puhutaan 20 000e korusta niin siirrytään ihan eri sääntelyjen piiriin. Niin ja poliisilla ei ole asiasta mitään erityistuntemusta, he eivät ole lain tulkitsijoita.

Mutta jos poliisi ei edes rupea asiaa tutkimaan (he päättävät siitä itse) niin kyllä se aika selvän signaalin kertoo. Jos joku antaa lahjaksi lapselle 20 00 euron arvoisen korun niin on hänen asiansa pitää se säilössä. Minun ei tarvitse sitä ottaa kotiini.

Jos tekee rikosilmoituksen varkaudesta ja kykenee nimeämään samantien tekijän, niin kyllä se tutkitaan.

Vierailija
94/144 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät lähihoitajat älkää alkako tulkitsemaan lakia miten sattuu, ihmiset käy pitkään koulua oppiakseen miten se tehdään. Se, ettei yhdessä laissa sanota jotain, ei tarkoita sitä, ettei moni muu laki ja sääntö pätisi asiaan ja vaikuttaisi tulkintaan. Vanhemmat saavat myydä joululahjat lain mukaan, kun puhutaan brion junaradasta. Kun puhutaan 20 000e korusta niin siirrytään ihan eri sääntelyjen piiriin. Niin ja poliisilla ei ole asiasta mitään erityistuntemusta, he eivät ole lain tulkitsijoita.

keropa meille, mikä laki ja mikä pykälä antaa vanhemmalle oikeuden myydä lapsen lahjaksi saamaa omaisuutta. Rikosoikeuteen erikoistunut veljeni kun ei ole kanssasi samaa mieltä.

Vierailija
95/144 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi toimi erittäin ikävällä tavalla.

Toivon, että löydät jostain kyseisen lelun. Mukavampi lasten kannalta, että lelu on kotona.

Vierailija
96/144 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti ei kannata esittää juristia, jos edes perusasiat ei ole kunnossa.

Vierailija
97/144 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vielä löydät lelun.

onhan se lapsille jouluna pettymyskin, josseivat sitä kivointa ja odotetuinta lelua saakaan.

seuraavalla kerralla, et varmaan anopin apua kaipaa.

mäkin ostin anopille joulukukkasen, ihastelkoon meidän olkkarissa sitä. ;) jesta, mikä logiikka lahjojen annolle. :D

Vierailija
98/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsia ei kiinnostakaan. Joo, lapsellista mutta kuitenkin:)

Vierailija
99/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet ovat todella reilumpia ihmisiä kuin te saamarin pikkuaivot.

Vierailija
100/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin..anoppi on kuollut.

Äiti ärsyttää tosi paljon...ai niin äitikin on kuollut.

Isä ja appiukko. Tosi ärsyttäviä. Siellä taivaassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme