Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ärsyttää. Olen ollut ostamassa lapsille toivomaansa

Vierailija
15.12.2012 |

lahjaa. Mainitsin asian anopille ja sanoin että pitää silmänsä auki jos näkee kyseisen lelun. Kyseessä harvnaisempi juttu, ei löydy ihan joka kaupasta. Sovittiin että ilmoittaa mulle jos lelun löytää jotta käyn sen ostamassa.

No tänään anoppi sitten soitti iloisena ja kertoi ostaneensa kyseisen lelun, oli kaupan viimeinen. Muuten hyvä juttu, mutta lelu kuulemma jää mummolaan kun mummo sen kerran osti.

Jep, jep, tuo on lasten suosikki ja suuri toive. Nyt sitä ei sitten aattona tule, toki löytyy tapaninpäivänä mummolasta. Mutta sillä leikitään sitten pari tuntia kerran kuussa. Mahtaa lämmittää lapsia tosi paljon. Selitä siinä sitten että miksi joulupukki vei sen suosikkitoiveen mummolaan eikä kotiin.

Ehkä vielä enemmän vituttaa se, että anoppi ei voi pitää sovitusta kiinni vaan mulle soittamisen sijasta meni ja osti sen itse. Ja pitää sen itsellään. Kalastelee lasten suosiota, selväähän tuo on. No, saa anoppi itse selittää tapaninpäivänä lapsille miksei sitä lelua saa viedä kotiin. Tosin ajattelin kyllä itse vielä metsästää sitä lelua ja ostaa sen meille kotiin, silläkin uhalla että anoppi loukkaantuu kun kuulee.

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen nainen ei puhu ääneen vaan saa itkupotkuraivarin miehelleen ja uhkailee, ettei enää ikinä anna anopin tavata lapsia ja juoksee kirjoittamaan aaveelle.

Suoraan asioista puhuminenhan on suomalaiselle naiselle ihan liian vaikeaa.

Joskus toivoo, että omat pojat olis homoja ja hommais miehen itselleen. Elämä olis vävypoikien anoppina paljon helpompaa.

sano sille, että lapset halusivat sen lelun kotiin, kun eihän mummo sitä tarvii.

Osti kyllä sen siski, että oli viimeinen, joten et olisi sitä ehtinyt saada.

Vierailija
142/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää viihdettä viinilasin ääressä.

Saman kirjoittajan trolleja olen jo löytänyt tänään ja eilen 3 :D

mutta yleisellä tasolla: Lasten on ihan hyvä oppia sietämään pettymyksiä, niitä kun on elämässä tulossa kuitenkin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen nainen ei puhu ääneen vaan saa itkupotkuraivarin miehelleen ja uhkailee, ettei enää ikinä anna anopin tavata lapsia ja juoksee kirjoittamaan aaveelle. Suoraan asioista puhuminenhan on suomalaiselle naiselle ihan liian vaikeaa. Joskus toivoo, että omat pojat olis homoja ja hommais miehen itselleen. Elämä olis vävypoikien anoppina paljon helpompaa.

sano sille, että lapset halusivat sen lelun kotiin, kun eihän mummo sitä tarvii. Osti kyllä sen siski, että oli viimeinen, joten et olisi sitä ehtinyt saada.

Olen suomalainen ja nainen ja sanon nyt sinulle suoraan: Hanki apua.

Vierailija
144/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöltähän tuo anopin toiminta kuulostaa. Sekin olisi ollut järkevää, että anoppi olisi antanut lelun lapsille lahjaksi, mutta niin, että sen saa viedä kotiin. EIhän sellainen ole lahja, jota et saa omaksesi. Nythän lelu jää niinkuin anopin kotiin ja anopin omistavaksi, vaikka onkin lahja lapsille. Jos lapset olisivat anopilla usein, monta kertaa viikossa, niin ymmärtäisinkin, että on kiva jos lapsilla on siellä jotain tekemistä, mutta jos lapset käyvät iellä noin kerran kuussa, niin lahjalla ei ole oikein merkitystä.

Lapsi on lapsi. Kaikki tavarat omistaa aikuiset. Miksi antaa niitä mukaan lapsen kotiin, jotta äiti voi myydä ne?

Kannattaa ottaa selvää, ettei "vahingossa" myy lapsensa tavaroita ja joudu käräjille lapsensa omaisuuden kavaltamisesta. Maistraatin sivuilta löytyy selkeät lakipykälät ja ohjeet tyhmemmällekin av-mammalle. Lapsi omistaa omaisuutensa ihan itse, eikä vanhemmilla ole mitään käyttöoikeuksia siihen. Lapsen lahja on lapsen, ei vanhempien eikä mummon.

Se koskee vain perintöä tai sitä että lapsi on itse tienannut rahansa. Mutta jos minä ostan lelun lapselle niin se ei sitä omista. Lapsella ei ole mitään päätäntä valtaa asunnossa eikä missään muussakaan asiassa. Sillä jolla on valta on myös vastuu. Siinä vaiheessa kun lapsi katsoo oikeudekseen päättää asioistaan niin hän saa asua muulla ja maksaa omat kulunsa.

joten lapsen lahjaksi saamia tavaroita ei vanhempi saa myydä. Kyse ei ole vain perinnöstä tai itsetienatuista rahoista vaan myös lahjoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi