Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi ärsyttää. Olen ollut ostamassa lapsille toivomaansa

Vierailija
15.12.2012 |

lahjaa. Mainitsin asian anopille ja sanoin että pitää silmänsä auki jos näkee kyseisen lelun. Kyseessä harvnaisempi juttu, ei löydy ihan joka kaupasta. Sovittiin että ilmoittaa mulle jos lelun löytää jotta käyn sen ostamassa.

No tänään anoppi sitten soitti iloisena ja kertoi ostaneensa kyseisen lelun, oli kaupan viimeinen. Muuten hyvä juttu, mutta lelu kuulemma jää mummolaan kun mummo sen kerran osti.

Jep, jep, tuo on lasten suosikki ja suuri toive. Nyt sitä ei sitten aattona tule, toki löytyy tapaninpäivänä mummolasta. Mutta sillä leikitään sitten pari tuntia kerran kuussa. Mahtaa lämmittää lapsia tosi paljon. Selitä siinä sitten että miksi joulupukki vei sen suosikkitoiveen mummolaan eikä kotiin.

Ehkä vielä enemmän vituttaa se, että anoppi ei voi pitää sovitusta kiinni vaan mulle soittamisen sijasta meni ja osti sen itse. Ja pitää sen itsellään. Kalastelee lasten suosiota, selväähän tuo on. No, saa anoppi itse selittää tapaninpäivänä lapsille miksei sitä lelua saa viedä kotiin. Tosin ajattelin kyllä itse vielä metsästää sitä lelua ja ostaa sen meille kotiin, silläkin uhalla että anoppi loukkaantuu kun kuulee.

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämä voi olla hankalaa.

Vierailija
102/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällinen ja auttavainen ja kun kerroin esim. kummityttöni syntymän jälkeen, että ostan lapselle puuhamaton, niin seuraavalla kerralla lapsella oli puuhamatto, jonka anoppi oli ostanut.

Viimeksi taas tyhmyyksissäni kerroin, että olen ostanut miehen siskon lapsille lahjaksi korurasiat. Mitä löytyi anopin lahjapaketista synttäreillä? Korurasiat. Olipas hölmö olo, kun lapset saivat tuplarasiat lahjaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet naurettava akka, muuta en voi sanoa.

Vierailija
104/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lasten toiveista pitäisi edes vähän välittää, jos ovat jotain oikein toivoneet jouluksi ja nyt se lelu löytyykin vain mummulasta ja siellä pysyy. Jos olisin ap, ostaisin saman lahjan kotiin ja pitäisin vastaedes suuni kiinni lahja-aikomuksista.

Vierailija
105/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin..anoppi on kuollut. Äiti ärsyttää tosi paljon...ai niin äitikin on kuollut. Isä ja appiukko. Tosi ärsyttäviä. Siellä taivaassa.

..kun on tämä tilanne.

Vierailija
106/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidäkään yhteyttä pojan perheeseen. Jouluksikin lähden ulkomaille ja käytän rahani itseeni ja nautin elämästä, eikä tarvitse miniän vinkumisia kuunnella.

Vierailija
107/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottais päähän itseänikin. Nyt soitat kaikki lelukaupat läpi ja käyt ostamassa sen lelun, jos suinkin jostain löydät. Vai voisiko anopille puhua nätisti järkeä?

Vierailija
108/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät ole tuollaisia pikkusieluja kuten tämäkin tyhjäpää-mamma

Vierailija
109/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen, että lapsillasi on välittävä mummo! Se kun ei ole itsestäänselvyys Olet naurettava akka, muuta en voi sanoa.

ja antais niiden itse päättää missä lelunsa haluavat pitää. Nyt se lelu on mummon ja sillä saa leikkiä silloin kun mummolle sopii.

Ja miksei anopin tarvi pitää sovitusta kiinni? Menetkö sinäkin ja ostat nenän edestä tavaran jota tiedät sen toisen etsivän? Mulle ei tulis mieleenkään moinen ja jos ostaisinkin niin antaisin sen etsijälle. Lapset sais sen mitä toivovat eniten ja saisivat leikkiä sillä jo aattona niin paljon kuin haluaisivat.

Mut joo, anoppihan on aina oikeassa ja saa tehdä mitä huvittaa.

Vierailija
110/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoittaisitko muutenkin enemmän persoonasi.

Onko sinulla yleensä muutenkin vaikeaa pärjätä ihmisten kanssa?

Vierailija
111/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi teitä kaunaisia, pikkusieluisia eukkoja! Kyllä miehet ovat todella reilumpia ihmisiä kuin te saamarin pikkuaivot.

lahjaideasta. Ei oikein ymmärtänyt että miksei äitinsä soittanut mulle kuten sovittiin. Ja että mitä iloa lapsille on lahjasta jolla päästään leikkimään tosi harvoin.

ap

Vierailija
112/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi anoppihan on idiootti, leikkii lasten tunteilla.

Vierailija
113/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mietitään asiaa lasten näkökulmasta, niin eihän tuo kiva tilanne ole. Toivelelun pitäisi olla siellä missä sillä leikitäänkin eli kotona. Kyllä anoppi voisi nyt tarjoutua antamaan tuon lelun kotikäyttöön kun kerran tietää sen olevan niin mieluinen.

(Ja mitä järkeä on muuten antaa sellaisia lahjoja joita voi käyttää vain antajan luona - eihän sellaisia lahjoja anneta aikuisillekaan.)

Vierailija
114/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan äiti myy sen kirppiksellä viimeistään maaliskuussa, kun tulee siihen tulokseen, että lapsilla on liikaa tavaraa.

Meillä äitini ei anna lapsille lahjaksi leluja vaan ostaa niitä kotiinsa, jossa leluilla saa leikkiä. Oppi tämän, kun osti veljenpojalle vanhempien pyynnöstä sellaisen puuhamaton (olivat aikoinaan kohtalaisen kalliitakin), jonka käly myi 6 kk myöhemmin huutiksessa tarpeettomana, vaikka perheeseen jo silloin odotettiin toista lasta.

Joten jos haluaa, että lapsenlapsen lelut ovat nimenomaan lapsenlapsen käytössä, ei niitä kannata antaa kotiin.

Vierailija
115/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän oli viimeinen. Olisi anopin vain kannattanut soittaa ap.lle ja jättää lahja hyllyyn, ei olisi lapsi saanut sitä ollenkaan.

Sitten pikkurouva itkisi tänne, että vittumainen anoppi ei ostanut sitä lahjaa, vaikka tiesi, että se on viimeinen.

Vierailija
116/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte outoja. Lahjat annetaan yleensä saajan mukaan.

Vai olisko mammoille ok, että ystävän antamaa lempihajuvettä sais käyttää vain kyläillessä ystävän luona? Äidin antamaa kaulahuivia vain äidin luona? Siskon ostamaa levyä kuunnella vain siskolla?

Ootte outoja, en voi muuta sanoa.

Vierailija
117/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjaa. Mainitsin asian anopille ja sanoin että pitää silmänsä auki jos näkee kyseisen lelun. Kyseessä harvnaisempi juttu, ei löydy ihan joka kaupasta. Sovittiin että ilmoittaa mulle jos lelun löytää jotta käyn sen ostamassa.

No tänään anoppi sitten soitti iloisena ja kertoi ostaneensa kyseisen lelun, oli kaupan viimeinen. Muuten hyvä juttu, mutta lelu kuulemma jää mummolaan kun mummo sen kerran osti.

Jep, jep, tuo on lasten suosikki ja suuri toive. Nyt sitä ei sitten aattona tule, toki löytyy tapaninpäivänä mummolasta. Mutta sillä leikitään sitten pari tuntia kerran kuussa. Mahtaa lämmittää lapsia tosi paljon. Selitä siinä sitten että miksi joulupukki vei sen suosikkitoiveen mummolaan eikä kotiin.

Ehkä vielä enemmän vituttaa se, että anoppi ei voi pitää sovitusta kiinni vaan mulle soittamisen sijasta meni ja osti sen itse. Ja pitää sen itsellään. Kalastelee lasten suosiota, selväähän tuo on. No, saa anoppi itse selittää tapaninpäivänä lapsille miksei sitä lelua saa viedä kotiin. Tosin ajattelin kyllä itse vielä metsästää sitä lelua ja ostaa sen meille kotiin, silläkin uhalla että anoppi loukkaantuu kun kuulee.

Ei lapsille osteta tavaroita koska ne niitä haluavat. Vaan siksi jos vanhemmat katsovat että he tarvitsevat ja ANSAITSEVAT jonkun tavaran. Sitten ostetaan se minkä VANHEMMAT haluavat. Sitä myös pidetään siellä MISSÄ VANHEMMAT haluavat ei siellä missä lapsi haluaa

Vierailija
118/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi kiinnostaa kun tommonen haloo asiasta

Vierailija
119/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöltähän tuo anopin toiminta kuulostaa. Sekin olisi ollut järkevää, että anoppi olisi antanut lelun lapsille lahjaksi, mutta niin, että sen saa viedä kotiin.

EIhän sellainen ole lahja, jota et saa omaksesi. Nythän lelu jää niinkuin anopin kotiin ja anopin omistavaksi, vaikka onkin lahja lapsille.

Jos lapset olisivat anopilla usein, monta kertaa viikossa, niin ymmärtäisinkin, että on kiva jos lapsilla on siellä jotain tekemistä, mutta jos lapset käyvät iellä noin kerran kuussa, niin lahjalla ei ole oikein merkitystä.

Vierailija
120/144 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte outoja. Lahjat annetaan yleensä saajan mukaan.

Vai olisko mammoille ok, että ystävän antamaa lempihajuvettä sais käyttää vain kyläillessä ystävän luona? Äidin antamaa kaulahuivia vain äidin luona? Siskon ostamaa levyä kuunnella vain siskolla?

Ootte outoja, en voi muuta sanoa.

Aikuisten tehtävä on tehdä päätökset.