Anoppi ärsyttää. Olen ollut ostamassa lapsille toivomaansa
lahjaa. Mainitsin asian anopille ja sanoin että pitää silmänsä auki jos näkee kyseisen lelun. Kyseessä harvnaisempi juttu, ei löydy ihan joka kaupasta. Sovittiin että ilmoittaa mulle jos lelun löytää jotta käyn sen ostamassa.
No tänään anoppi sitten soitti iloisena ja kertoi ostaneensa kyseisen lelun, oli kaupan viimeinen. Muuten hyvä juttu, mutta lelu kuulemma jää mummolaan kun mummo sen kerran osti.
Jep, jep, tuo on lasten suosikki ja suuri toive. Nyt sitä ei sitten aattona tule, toki löytyy tapaninpäivänä mummolasta. Mutta sillä leikitään sitten pari tuntia kerran kuussa. Mahtaa lämmittää lapsia tosi paljon. Selitä siinä sitten että miksi joulupukki vei sen suosikkitoiveen mummolaan eikä kotiin.
Ehkä vielä enemmän vituttaa se, että anoppi ei voi pitää sovitusta kiinni vaan mulle soittamisen sijasta meni ja osti sen itse. Ja pitää sen itsellään. Kalastelee lasten suosiota, selväähän tuo on. No, saa anoppi itse selittää tapaninpäivänä lapsille miksei sitä lelua saa viedä kotiin. Tosin ajattelin kyllä itse vielä metsästää sitä lelua ja ostaa sen meille kotiin, silläkin uhalla että anoppi loukkaantuu kun kuulee.
Kommentit (144)
Muista että vanhemmilla ei ole myöskjään velvollisuutta pitää tavaraa kotonaan mitä he eivät halua. Joten missä nuori sitä korua pitää ja säilyttää?
Eikö sinulla ole lapsesi tavaroille säilytyspaikkoja?
Omia huoneita, missä saa säilyttää lelut ja muut tavarat?
Eikö sinun koti ole lastesi koti?
Hyvinhän sille nuorellekin voi ostaa korurasian missä säilyttää!
Jos lapsella on niitä omia tavaroita niin on hänen asiansa missä hän niitä säilyttää. On myös hänen asiansa ostaa korurasiat.Eikä SINUN kodissasi säilytetä mitään mitä hän haluaa.
Eli sama kun antaisit heti lapset johonkin oikeaan kotiin missä heidän ei tarvitse pelätä, että korutkin varastetaan.Siis piti kirjoittaa, "eikä SINUN kodissasi säilytetä mitään mitä SINÄ et halua siellä säilytettävän".
Minä maksan laskut ja kannan vastuun. Minä päätän asiat. Lapsilla ei ole vastuuta eikä heidän tarvitse tehdä töitä. Mutta heillä ei ole myöskään vastuuta. Mutta aikuisena on nämä kaikki. Hyvät ja huonot puolet. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan.
Muista että vanhemmilla ei ole myöskjään velvollisuutta pitää tavaraa kotonaan mitä he eivät halua. Joten missä nuori sitä korua pitää ja säilyttää?
Jos lapsella on niitä omia tavaroita niin on hänen asiansa missä hän niitä säilyttää. On myös hänen asiansa ostaa korurasiat.Eikä SINUN kodissasi säilytetä mitään mitä hän haluaa.
Eli sama kun antaisit heti lapset johonkin oikeaan kotiin missä heidän ei tarvitse pelätä, että korutkin varastetaan.Siis piti kirjoittaa, "eikä SINUN kodissasi säilytetä mitään mitä SINÄ et halua siellä säilytettävän".
Minä maksan laskut ja kannan vastuun. Minä päätän asiat. Lapsilla ei ole vastuuta eikä heidän tarvitse tehdä töitä. Mutta heillä ei ole myöskään vastuuta. Mutta aikuisena on nämä kaikki. Hyvät ja huonot puolet. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan.
Tai ainakin oot kännissä kuin mikäkin :D
Uskotaan uskotaan. Nro 111 tykkää provota :)
Kuka nyt täysjärkinen uhkaisi heittää lapsensa pihalle kodista tuollaisen asian takia :D
PM?
Jos lapsi ei noudata aikuisten sääntöjä niin hän ei voi asua kotona. Asukoot sitten lastenkodissa. Lapsen oma päätös.
Minä maksan laskut ja kannan vastuun. Minä päätän asiat. Lapsilla ei ole vastuuta eikä heidän tarvitse tehdä töitä. Mutta heillä ei ole myöskään vastuuta. Mutta aikuisena on nämä kaikki. Hyvät ja huonot puolet. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan.Tai ainakin oot kännissä kuin mikäkin :D
Lapset eivät vaan minua pompota. Minä ja mieheni päätetään asiat ei lapsi.
Säännöt on yksinkertaiset. Jos ei miellytä voi päättää asua muualla. Voi sitten huomata miten paljon lastenhuolto antaa lapselle päätäntävaltaa. Se se vasta on vähän.
Kuka nyt täysjärkinen uhkaisi heittää lapsensa pihalle kodista tuollaisen asian takia :D
PM?
Jos lapsi ei noudata aikuisten sääntöjä niin hän ei voi asua kotona. Asukoot sitten lastenkodissa. Lapsen oma päätös.
on lahja lapsen ja voitte tietenkin viedä sen kotiin.
Minä maksan laskut ja kannan vastuun. Minä päätän asiat. Lapsilla ei ole vastuuta eikä heidän tarvitse tehdä töitä. Mutta heillä ei ole myöskään vastuuta. Mutta aikuisena on nämä kaikki. Hyvät ja huonot puolet. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan.Tai ainakin oot kännissä kuin mikäkin :D
Lapset eivät vaan minua pompota. Minä ja mieheni päätetään asiat ei lapsi.Säännöt on yksinkertaiset. Jos ei miellytä voi päättää asua muualla. Voi sitten huomata miten paljon lastenhuolto antaa lapselle päätäntävaltaa. Se se vasta on vähän.
Meneekö sulla ne rahat kaljaan ja tupakkaan?
PM?
Meneppäs vähän katsomaan maailmalle miten siellä eletään. Äläkä lue vaan jotain vauva palstaa. Missään perheissä ei toimita niin kuin sinä väität. Suomessa on kyllä järjettömiä lakeja lapsiin liittyen mutta onneksi ei noin järjetöntä.
Olisi jopa täysin järjetöntä että ei saisi. Käytännössä kaikki perheet olisivat pulassa siinä tilanteessa. Lapsethan voisi terrorisoida koko perhettä. Jos sinulla on kolme lasta ja mitään tavaraa ei saa myydä 18 vuoden aikana ja kaikille pitää ostaa oma niin mitä luulet käyvän? Koska todella harva lapsi antaa oikeuden myydä tavaroitaan ja että vanhempi pitää rahat itse. Sinun mukaasi lapset määräävät perheessä. Sellainen maailma olisi täysin sairas. Muista myös että jos lapset ovat miehen niin mies voi yhdellä puhelinsoitolla heittää vaikka lapset ulos elämästään. Mies voi muuttaa vaikka afrikkaan ja antaa lapset sinne. Mikään Suomen laki ei koske Afrikkaa
Kyse on lasten saamista lahjoista, oli ne antanut kuka tahansa. Eduskunta nyt on tyhmyyksissään mennyt säätämään, että omistusoikeudessa ei ole kyse iästä tai sukupuolesta vaan se syntyy automaattisesti henkilön saadessa laillisesti jotain haltuunsa. Vanhemmilla on elatusvelvollisuus lapsiinsa, mutta heillä ei ole omistusoikeutta lastensa omaisuuteen, oli se sitten saatu lahjaksi, itse ostettu tai peritty.
Lapset eivät vaan minua pompota. Minä ja mieheni päätetään asiat ei lapsi.Säännöt on yksinkertaiset. Jos ei miellytä voi päättää asua muualla. Voi sitten huomata miten paljon lastenhuolto antaa lapselle päätäntävaltaa. Se se vasta on vähän.
Lapsi ei sitä päätä. Jos tavarat ovat minun asunnossani niin minä päätän. Eikä lapsi saa mitään uutta ennen kuin vanhat ovat lähteneet pois. Ei minun kotini ole mikään romuvarasto. Monilla perheellisillä asunnot näyttävät ihan romuvarastoilta, mutta ei meillä
sitä, kun anoppi sanoi, että lelu jää anopille. Pakkaatte lasten kanssa sujuvasti kaikki lahjat mukaan, kun lähdette. En jaksa uskoa, että anoppi vetää toisesta päästä ja lapsi toisesta päästä sitä lelua. Ja jos vetää, lasten ISÄ puuttuu peliin ja kysyy, kenelle se lahja oli, lapsille vai anopille itselleen? Ja sitten lähdette ja toivotatte hyvää uutta vuotta. Ei anoppi voi siitä mököttää, että lapsi piti joululahjansa itsellään, eikä luovuttanut sitä mummulle.
joten aika harva sitä kehtaa ryhtyä toisen kaapeista tonkimaan.
Jos mummo ostaa jotain niin tietenkin se on mummolassa. Päivänselvä asia
mutta se, että kietoo jotain omaan kotiinsa tarkoitettua lahjapaperiin ja antaa lahjana lapsenlapselle on jo aika julmaa.
Olisi jopa täysin järjetöntä että ei saisi. Käytännössä kaikki perheet olisivat pulassa siinä tilanteessa. Lapsethan voisi terrorisoida koko perhettä. Jos sinulla on kolme lasta ja mitään tavaraa ei saa myydä 18 vuoden aikana ja kaikille pitää ostaa oma niin mitä luulet käyvän? Koska todella harva lapsi antaa oikeuden myydä tavaroitaan ja että vanhempi pitää rahat itse. Sinun mukaasi lapset määräävät perheessä. Sellainen maailma olisi täysin sairas. Muista myös että jos lapset ovat miehen niin mies voi yhdellä puhelinsoitolla heittää vaikka lapset ulos elämästään. Mies voi muuttaa vaikka afrikkaan ja antaa lapset sinne. Mikään Suomen laki ei koske Afrikkaa
Kyse on lasten saamista lahjoista, oli ne antanut kuka tahansa. Eduskunta nyt on tyhmyyksissään mennyt säätämään, että omistusoikeudessa ei ole kyse iästä tai sukupuolesta vaan se syntyy automaattisesti henkilön saadessa laillisesti jotain haltuunsa. Vanhemmilla on elatusvelvollisuus lapsiinsa, mutta heillä ei ole omistusoikeutta lastensa omaisuuteen, oli se sitten saatu lahjaksi, itse ostettu tai peritty.
Voin heti antaa tuhansia yhteystietoja missä myydään lasten tavaroita kysymättä heiltä mitään. Maanantaiksi saan helposti kymmeniä tuhansia. Suomen kirppikset toimivat lasten tavaroiden myynnillä. Kukaan myyjistä ei ole kysynyt lapsilta mitään. Eikä lapsi saa senttiäkään. Äkkiä nyt soittamaan poliisille.
PM?
Meneppäs vähän katsomaan maailmalle miten siellä eletään. Äläkä lue vaan jotain vauva palstaa. Missään perheissä ei toimita niin kuin sinä väität. Suomessa on kyllä järjettömiä lakeja lapsiin liittyen mutta onneksi ei noin järjetöntä.
Kyllä muuten toimitaan, näin vinkkinä sinulle :)
Monet säilyttävät lapsen lahja tavarat, esim. ne korut, ristiäislahjat yms. eikä niitä myydä pois :)
Eriasia on jotkut pieneksi jääneet vaatteet, millä lapsi ei enää tee mitään.
Tuskin nyt siitä lapsi suuttuu ja raivoaa. Jotkut muuten jopa säilyttävät lasten vanhoja vauvan vaatteitakin! Ajatella ;)
Meilläkin lapsilla on omat huoneet, lahjaksi saamat tavarat ovat heidän huoneissaan, enkä minä myy tai anna niitä pois ilman lupaa :)
Pieneksi menneet vaatteet yhdessä katsellaan kaapeista pois, mutta mihinkään säilytettävään tavaraan en koske :)
Lelutkin he antavat pois, millä eivät enää tee mitään. Niistäkin saaduilla rahoilla sitten ostetaan heille jotakin tai laitetaan heidän tileilleen :)
Monet toimivat noin.
sitä, kun anoppi sanoi, että lelu jää anopille. Pakkaatte lasten kanssa sujuvasti kaikki lahjat mukaan, kun lähdette. En jaksa uskoa, että anoppi vetää toisesta päästä ja lapsi toisesta päästä sitä lelua. Ja jos vetää, lasten ISÄ puuttuu peliin ja kysyy, kenelle se lahja oli, lapsille vai anopille itselleen? Ja sitten lähdette ja toivotatte hyvää uutta vuotta. Ei anoppi voi siitä mököttää, että lapsi piti joululahjansa itsellään, eikä luovuttanut sitä mummulle.
joten aika harva sitä kehtaa ryhtyä toisen kaapeista tonkimaan.
Jos mummo ostaa jotain niin tietenkin se on mummolassa. Päivänselvä asia
mutta se, että kietoo jotain omaan kotiinsa tarkoitettua lahjapaperiin ja antaa lahjana lapsenlapselle on jo aika julmaa.
On hänen asiansa päättää asiasta. Ei kenenkään muun
Lapsi ei sitä päätä. Jos tavarat ovat minun asunnossani niin minä päätän. Eikä lapsi saa mitään uutta ennen kuin vanhat ovat lähteneet pois. Ei minun kotini ole mikään romuvarasto. Monilla perheellisillä asunnot näyttävät ihan romuvarastoilta, mutta ei meillä
Äitillä on mielenterveys ongelmia ja siinä pitäisi sitten heidän kasvaa normaaleiksi -.-
PM?
Meneppäs vähän katsomaan maailmalle miten siellä eletään. Äläkä lue vaan jotain vauva palstaa. Missään perheissä ei toimita niin kuin sinä väität. Suomessa on kyllä järjettömiä lakeja lapsiin liittyen mutta onneksi ei noin järjetöntä.Kyllä muuten toimitaan, näin vinkkinä sinulle :)
Monet säilyttävät lapsen lahja tavarat, esim. ne korut, ristiäislahjat yms. eikä niitä myydä pois :)
Tuskin nyt siitä lapsi suuttuu ja raivoaa. Jotkut muuten jopa säilyttävät lasten vanhoja vauvan vaatteitakin! Ajatella ;)Meilläkin lapsilla on omat huoneet, lahjaksi saamat tavarat ovat heidän huoneissaan, enkä minä myy tai anna niitä pois ilman lupaa :)
Pieneksi menneet vaatteet yhdessä katsellaan kaapeista pois, mutta mihinkään säilytettävään tavaraan en koske :)
Lelutkin he antavat pois, millä eivät enää tee mitään. Niistäkin saaduilla rahoilla sitten ostetaan heille jotakin tai laitetaan heidän tileilleen :)Monet toimivat noin.
Kysytkö lapselta että haluaako hän antaa tavaransa pois? Ymmärtääkö lapsi sitä? Lapsen pitäisi myös saada rahat myymistä tuotteista.
Ihmiset ostaa lapselle yleensä vähintään parikymmentä lahjaa jouluna joka ikinen vuosi. Sen lisäksi synttärit jne. Sekä tietenkin kaikenlaista vielä ympäri vuotta. 10 vuoden jälkeen jopa 100 neliön asunto olisi täynnä romua. Minunkin tuttavan lapsi sanoi 10 vuotiaana että MITÄÄN tavaraa ei saa heittää pois tasi antaa edes lainaksi sisaruksille. Edes vaatteita mitä hän ei ikinä käyttänyt. Sinun periaatteesi mukaan heidän olisi pitänyt säilyttää kaikki tavarat 8 vuotta vielä. Sitäkö meinaat. Siitä on jo viisi vuotta. Vieläkin nuori on sellainen että hän ei haluaisi heittää MITÄÄN pois. Mitä sinä tekisit? Sinun mukaasi vanhemmat eivät voi tehdä mitään.
Lapsi ei sitä päätä. Jos tavarat ovat minun asunnossani niin minä päätän. Eikä lapsi saa mitään uutta ennen kuin vanhat ovat lähteneet pois. Ei minun kotini ole mikään romuvarasto. Monilla perheellisillä asunnot näyttävät ihan romuvarastoilta, mutta ei meilläÄitillä on mielenterveys ongelmia ja siinä pitäisi sitten heidän kasvaa normaaleiksi -.-
Päättääkö teillä lapset asioista? Ei ihme että nykyään lapset on sellaisia kuin ovat. Mistään ei ole vastuuta mutta kaikesta pitäisi saada päättää. Ei ne koulussakaan saa päättää mitä tekevät. Jos lapsilta kysyttäisiin niin suurin osa ei edes menisi kouluun
PM?
Meneppäs vähän katsomaan maailmalle miten siellä eletään. Äläkä lue vaan jotain vauva palstaa. Missään perheissä ei toimita niin kuin sinä väität. Suomessa on kyllä järjettömiä lakeja lapsiin liittyen mutta onneksi ei noin järjetöntä.Kyllä muuten toimitaan, näin vinkkinä sinulle :)
Tuskin nyt siitä lapsi suuttuu ja raivoaa. Jotkut muuten jopa säilyttävät lasten vanhoja vauvan vaatteitakin! Ajatella ;)Meilläkin lapsilla on omat huoneet, lahjaksi saamat tavarat ovat heidän huoneissaan, enkä minä myy tai anna niitä pois ilman lupaa :)
Lelutkin he antavat pois, millä eivät enää tee mitään. Niistäkin saaduilla rahoilla sitten ostetaan heille jotakin tai laitetaan heidän tileilleen :)Monet toimivat noin.
Kysytkö lapselta että haluaako hän antaa tavaransa pois? Ymmärtääkö lapsi sitä? Lapsen pitäisi myös saada rahat myymistä tuotteista.Ihmiset ostaa lapselle yleensä vähintään parikymmentä lahjaa jouluna joka ikinen vuosi. Sen lisäksi synttärit jne. Sekä tietenkin kaikenlaista vielä ympäri vuotta. 10 vuoden jälkeen jopa 100 neliön asunto olisi täynnä romua. Minunkin tuttavan lapsi sanoi 10 vuotiaana että MITÄÄN tavaraa ei saa heittää pois tasi antaa edes lainaksi sisaruksille. Edes vaatteita mitä hän ei ikinä käyttänyt. Sinun periaatteesi mukaan heidän olisi pitänyt säilyttää kaikki tavarat 8 vuotta vielä. Sitäkö meinaat. Siitä on jo viisi vuotta. Vieläkin nuori on sellainen että hän ei haluaisi heittää MITÄÄN pois. Mitä sinä tekisit? Sinun mukaasi vanhemmat eivät voi tehdä mitään.
Yhdessä siis katsomme lelut ja vaatteet läpi. Laitetaan pois pieneksi jääneet vaatteet ja lelut millä ei enää leikitä.
He tietävät, että jos myyn ne enkä laita vaikka nuoremmalle niitä, niin rahat ovat sitten heille.
Ei ole koskaan ollut ongelmia.
Vanhinkin on välillä itse kantanut lelujaan pikku veljelle sanoen, ettei hän sillä enää itse tee mitään.
Alusta asti kun hyvin selittää lapselle asian, niin hyvä tulee :)
Pienestä pitäen olemme toimineet samalla tavalla ja se on jo lapsille iskostunut pääkoppaan ettei pienillä vaatteilla tee mitään tai leluilla joilla eivät enää itse edes leiki.
Siinähän sitten anoppi on lelunsa kanssa omassa kodissaan. Jos on mieluisa lelu, niin voihan sillä leikkiä monessa paikassa.
Sun anoppi kuulostaa kyllä vähän häiriintyneeltä.
PM?