Anoppi ärsyttää. Olen ollut ostamassa lapsille toivomaansa
lahjaa. Mainitsin asian anopille ja sanoin että pitää silmänsä auki jos näkee kyseisen lelun. Kyseessä harvnaisempi juttu, ei löydy ihan joka kaupasta. Sovittiin että ilmoittaa mulle jos lelun löytää jotta käyn sen ostamassa.
No tänään anoppi sitten soitti iloisena ja kertoi ostaneensa kyseisen lelun, oli kaupan viimeinen. Muuten hyvä juttu, mutta lelu kuulemma jää mummolaan kun mummo sen kerran osti.
Jep, jep, tuo on lasten suosikki ja suuri toive. Nyt sitä ei sitten aattona tule, toki löytyy tapaninpäivänä mummolasta. Mutta sillä leikitään sitten pari tuntia kerran kuussa. Mahtaa lämmittää lapsia tosi paljon. Selitä siinä sitten että miksi joulupukki vei sen suosikkitoiveen mummolaan eikä kotiin.
Ehkä vielä enemmän vituttaa se, että anoppi ei voi pitää sovitusta kiinni vaan mulle soittamisen sijasta meni ja osti sen itse. Ja pitää sen itsellään. Kalastelee lasten suosiota, selväähän tuo on. No, saa anoppi itse selittää tapaninpäivänä lapsille miksei sitä lelua saa viedä kotiin. Tosin ajattelin kyllä itse vielä metsästää sitä lelua ja ostaa sen meille kotiin, silläkin uhalla että anoppi loukkaantuu kun kuulee.
Kommentit (144)
muuten ihan hirvee mulkku ja ihan hirvee mutsi, näistä sun viesteistä voi päätellä. Miks oot hankkinut lapsia mulkku? Oot aivan jäätävä biaatch.
Hölmöltähän tuo anopin toiminta kuulostaa. Sekin olisi ollut järkevää, että anoppi olisi antanut lelun lapsille lahjaksi, mutta niin, että sen saa viedä kotiin. EIhän sellainen ole lahja, jota et saa omaksesi. Nythän lelu jää niinkuin anopin kotiin ja anopin omistavaksi, vaikka onkin lahja lapsille. Jos lapset olisivat anopilla usein, monta kertaa viikossa, niin ymmärtäisinkin, että on kiva jos lapsilla on siellä jotain tekemistä, mutta jos lapset käyvät iellä noin kerran kuussa, niin lahjalla ei ole oikein merkitystä.
Lapsi on lapsi. Kaikki tavarat omistaa aikuiset. Miksi antaa niitä mukaan lapsen kotiin, jotta äiti voi myydä ne?
Kannattaa ottaa selvää, ettei "vahingossa" myy lapsensa tavaroita ja joudu käräjille lapsensa omaisuuden kavaltamisesta. Maistraatin sivuilta löytyy selkeät lakipykälät ja ohjeet tyhmemmällekin av-mammalle. Lapsi omistaa omaisuutensa ihan itse, eikä vanhemmilla ole mitään käyttöoikeuksia siihen. Lapsen lahja on lapsen, ei vanhempien eikä mummon.
Se koskee vain perintöä tai sitä että lapsi on itse tienannut rahansa. Mutta jos minä ostan lelun lapselle niin se ei sitä omista. Lapsella ei ole mitään päätäntä valtaa asunnossa eikä missään muussakaan asiassa. Sillä jolla on valta on myös vastuu. Siinä vaiheessa kun lapsi katsoo oikeudekseen päättää asioistaan niin hän saa asua muulla ja maksaa omat kulunsa.
joten lapsen lahjaksi saamia tavaroita ei vanhempi saa myydä. Kyse ei ole vain perinnöstä tai itsetienatuista rahoista vaan myös lahjoista.
Äläkä lue mitään maistraatin sivuja.
Tuolla perusteella suurin osa äideistä olisi vankilassa. Koska mitään tavaraa ei voisi myydä tai antaa sisaruksille. Itse asiassa mitään ei voisi tehdä jos lapsi saisi asioista päättää. Meillä lapsi lähtee sosiaalihuoltoon ennemmin kuin antaisin lapsen päättää asioista.
Hölmöltähän tuo anopin toiminta kuulostaa. Sekin olisi ollut järkevää, että anoppi olisi antanut lelun lapsille lahjaksi, mutta niin, että sen saa viedä kotiin.
EIhän sellainen ole lahja, jota et saa omaksesi. Nythän lelu jää niinkuin anopin kotiin ja anopin omistavaksi, vaikka onkin lahja lapsille.
Jos lapset olisivat anopilla usein, monta kertaa viikossa, niin ymmärtäisinkin, että on kiva jos lapsilla on siellä jotain tekemistä, mutta jos lapset käyvät iellä noin kerran kuussa, niin lahjalla ei ole oikein merkitystä.
Lapsi on lapsi. Kaikki tavarat omistaa aikuiset. Miksi antaa niitä mukaan lapsen kotiin, jotta äiti voi myydä ne?Kannattaa ottaa selvää, ettei "vahingossa" myy lapsensa tavaroita ja joudu käräjille lapsensa omaisuuden kavaltamisesta. Maistraatin sivuilta löytyy selkeät lakipykälät ja ohjeet tyhmemmällekin av-mammalle. Lapsi omistaa omaisuutensa ihan itse, eikä vanhemmilla ole mitään käyttöoikeuksia siihen. Lapsen lahja on lapsen, ei vanhempien eikä mummon.
Se koskee vain perintöä tai sitä että lapsi on itse tienannut rahansa. Mutta jos minä ostan lelun lapselle niin se ei sitä omista. Lapsella ei ole mitään päätäntä valtaa asunnossa eikä missään muussakaan asiassa.Sillä jolla on valta on myös vastuu. Siinä vaiheessa kun lapsi katsoo oikeudekseen päättää asioistaan niin hän saa asua muulla ja maksaa omat kulunsa.
Laki ei erottele aikuista ja lasta omaisuuden perusteella, lapsi siis omistaa omaisuutensa tasan samoilla säännöillä kuin aikuinenkin. Eroa on siinä, että lapsella on edunvalvoja, aikuisella ei. Joten jos sun saamat lahjat on sun eikä antajan, niin sama on lapsen kohdalla. Jos sä annat lapselle joululahjan niin se on lapsen, ei sun. Sun velvollisuus vanhempana on pitää huolta lapsen omaisuudesta, hukata ja käyttää sitä et saa, paitsi lapsen hyödyksi. Ota nyt oikeesti selvää asioista, noloa että ihmisellä on lapsia, mutta ei hajuakaan omista velvollisuuksista saatikka lapsen oikeuksista. Mene nyt helvetissä sinne maitraatin sivuille ettet enempää nolaa itseäsi. Siellä sanotaan mm. näin "Alaikäisen omaisuus on lailla suojattu. Alaikäisen omaisuutta, josta edunvalvojan
tulee huolehtia, ovat muun muassa alaikäiselle annetut lahjat, hänen osuutensa jakamattoman kuolinpesän varoista, hänelle maksettu vakuutuskorvaus, eläketulot,
vahingonkorvaus, sijoitus sekä omaisuudesta saatu tuotto, kuten korko-, osinko- ja
vuokratulot."
http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…
Tympeää toimintaa anopilta!
Antaa ensin lahjaksi lapsille ja sitten sanoo, ettei saa sitä mukaansa.
Eli se ei edes ole lahja.
Koita ap vielä löytää jostakin se lelu, että saavat kotonakin leikkiä sellaisella.
Ootte outoja. Lahjat annetaan yleensä saajan mukaan.
Vai olisko mammoille ok, että ystävän antamaa lempihajuvettä sais käyttää vain kyläillessä ystävän luona? Äidin antamaa kaulahuivia vain äidin luona? Siskon ostamaa levyä kuunnella vain siskolla?
Ootte outoja, en voi muuta sanoa.
Aikuisten tehtävä on tehdä päätökset.Vanhempien tehtävä on hoitaa lapsen omaisuutta mahdollisimman hyvin. Periaatteessa siis jos mummo antaa lapsille joululahjan niin se on lasten ja vanhemmat päättävät missä se lahja antamisen jälken on, ei mummo. Mummo ei päätä pätkänkään vertaa lastenlasten omaisuudesta eikä lahjoista.
Kaikki minun asunnossani on minun ja mieheni. MIKÄÄN EI ole lapsien. EI MIKÄÄN. Sitten kun he ovat täysi-ikäisiä, asuvat omissa asunnoissan ja maksavat omat kulunsa niin he omistavat tavaransa.Mummo saa antaa lapselle mitä haluaa ja miten haluaa.
tätä piti lainata edelliseen. tää on se kauhee bitch, sääli sun lapsia. no ei ne kauaa sua kattele, muuttaa mahd. pian omaan kotiinsa kauas tollasesta järkystä "äidistä"
muuten ihan hirvee mulkku ja ihan hirvee mutsi, näistä sun viesteistä voi päätellä. Miks oot hankkinut lapsia mulkku? Oot aivan jäätävä biaatch.
Minä annan isompien lapsien tavarat pienemmille sisaruksille. Siihen ei ole lapsilla mitään sanomista. Kun pienimmät ei enää niitä tarvitse niin myyn ne. Laki antaa tähän täyden luvan. Näin tekee kaikki järkevät ihmiset.
Sinä varmaan pidät kaikki tavarat mitä lapsille on koskaan ostettu kämpässä ikuisesti? Koska jos lapsi ei halua niistä luopua niin sinun mukaasi niitä ei saa myydä!
Hyvää viihdettä viinilasin ääressä.
Saman kirjoittajan trolleja olen jo löytänyt tänään ja eilen 3 :Dmutta yleisellä tasolla: Lasten on ihan hyvä oppia sietämään pettymyksiä, niitä kun on elämässä tulossa kuitenkin. :)
liian kiireinen. Joku muu on ollut asialla, ihan aikuisten oikeesti :) Mun edellisestä trollista on aikaa jo useampi viikko. Ja siitäkin huolimatta että joskus tänne trolleja kirjoitan niin tää juttu on nyt totta. Anoppi teki just noin kuin kirjoitin.
ap
Jatka silti vain. Hyvää viihdettä tosiaan. Mammat veti ihan tosissaan kilarit täällä :)
Saman kirjoittajan trolleja olen jo löytänyt tänään ja eilen 3 :Dmutta yleisellä tasolla: Lasten on ihan hyvä oppia sietämään pettymyksiä, niitä kun on elämässä tulossa kuitenkin. :)
liian kiireinen. Joku muu on ollut asialla, ihan aikuisten oikeesti :) Mun edellisestä trollista on aikaa jo useampi viikko. Ja siitäkin huolimatta että joskus tänne trolleja kirjoitan niin tää juttu on nyt totta. Anoppi teki just noin kuin kirjoitin.
ap
Hölmöltähän tuo anopin toiminta kuulostaa. Sekin olisi ollut järkevää, että anoppi olisi antanut lelun lapsille lahjaksi, mutta niin, että sen saa viedä kotiin.
EIhän sellainen ole lahja, jota et saa omaksesi. Nythän lelu jää niinkuin anopin kotiin ja anopin omistavaksi, vaikka onkin lahja lapsille.
Jos lapset olisivat anopilla usein, monta kertaa viikossa, niin ymmärtäisinkin, että on kiva jos lapsilla on siellä jotain tekemistä, mutta jos lapset käyvät iellä noin kerran kuussa, niin lahjalla ei ole oikein merkitystä.
Lapsi on lapsi. Kaikki tavarat omistaa aikuiset. Miksi antaa niitä mukaan lapsen kotiin, jotta äiti voi myydä ne?Kannattaa ottaa selvää, ettei "vahingossa" myy lapsensa tavaroita ja joudu käräjille lapsensa omaisuuden kavaltamisesta. Maistraatin sivuilta löytyy selkeät lakipykälät ja ohjeet tyhmemmällekin av-mammalle. Lapsi omistaa omaisuutensa ihan itse, eikä vanhemmilla ole mitään käyttöoikeuksia siihen. Lapsen lahja on lapsen, ei vanhempien eikä mummon.
Se koskee vain perintöä tai sitä että lapsi on itse tienannut rahansa. Mutta jos minä ostan lelun lapselle niin se ei sitä omista. Lapsella ei ole mitään päätäntä valtaa asunnossa eikä missään muussakaan asiassa.Sillä jolla on valta on myös vastuu. Siinä vaiheessa kun lapsi katsoo oikeudekseen päättää asioistaan niin hän saa asua muulla ja maksaa omat kulunsa.
Laki ei erottele aikuista ja lasta omaisuuden perusteella, lapsi siis omistaa omaisuutensa tasan samoilla säännöillä kuin aikuinenkin. Eroa on siinä, että lapsella on edunvalvoja, aikuisella ei. Joten jos sun saamat lahjat on sun eikä antajan, niin sama on lapsen kohdalla. Jos sä annat lapselle joululahjan niin se on lapsen, ei sun. Sun velvollisuus vanhempana on pitää huolta lapsen omaisuudesta, hukata ja käyttää sitä et saa, paitsi lapsen hyödyksi. Ota nyt oikeesti selvää asioista, noloa että ihmisellä on lapsia, mutta ei hajuakaan omista velvollisuuksista saatikka lapsen oikeuksista. Mene nyt helvetissä sinne maitraatin sivuille ettet enempää nolaa itseäsi. Siellä sanotaan mm. näin "Alaikäisen omaisuus on lailla suojattu. Alaikäisen omaisuutta, josta edunvalvojan
tulee huolehtia, ovat muun muassa alaikäiselle annetut lahjat, hänen osuutensa jakamattoman kuolinpesän varoista, hänelle maksettu vakuutuskorvaus, eläketulot,
vahingonkorvaus, sijoitus sekä omaisuudesta saatu tuotto, kuten korko-, osinko- ja
vuokratulot."<a href="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…" alt="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…">http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;
Älä luule olevasi lakimies. Miksi ihmiset lukee jotain nettisivuja sairauksista ja lakiasioista? Kun niistä ei tiedä jos ei ole ammattilainen.
Ajattele nyt omilla aivoilla. Normaalissa asunnossa mikään ei toimisi jos lapsi saisi päättää tavaroista. Mitään ei KOSKAAN heitettäisi pois. KOSKAAN ei saisi antaa tavaroita nuoremmille sisaruksille. Monet lapset eivät halua luopua tavaroista edes kun ne on rikki. Näinkö teillä toimitaan?
Lain mukaan vanhemmat saa päättää millä ja miten lapset leikkivät. Ne saavat myös päättää mitä lapsille saa antaa.
Voit kuule vaikka soittaa poliiseille jos sinulla ei ole rahaa asianajajaan. Kysyä että rikotko lakia jos myyt lapsen leluja? Ne varmaan nauravat itsensä kuoliaaksi
Minä annan isompien lapsien tavarat pienemmille sisaruksille. Siihen ei ole lapsilla mitään sanomista. Kun pienimmät ei enää niitä tarvitse niin myyn ne. Laki antaa tähän täyden luvan. Näin tekee kaikki järkevät ihmiset.Sinä varmaan pidät kaikki tavarat mitä lapsille on koskaan ostettu kämpässä ikuisesti? Koska jos lapsi ei halua niistä luopua niin sinun mukaasi niitä ei saa myydä!
tarvi säilyttää tai rahoja tilittää tasan tarkkaan lapsen tilille. Mutta kyllä minusta jokaisella vanhemmalla pitäis olla selvää se, että laki suojelee lapsen omaisuutta ihan samoilla säännöillä kuin aikuisenkin. Jopa tiukemmin koska lapsi on lapsi ja vanhemmilla on suuri valta ja houkutus käyttää lapsen omaisuutta väärin. Ei vanhemmilla ole mitään erityisoikeuksia lastensa omaisuuteen ja on ihan turha jankuttaa että lapsi ei voi omistaa mitään tai ettei lahjat ole lapsen kun niistä ei ole papereita. Harvemmin sitä aikuisetkaan tekee papereita joululahjoista, eikä kukaan niistäkään ala väittää ettei ne ole saajan. Miksi ihmeessä lapsi ei omistaisi omia lahjojaan? Lapsellakin on oikeuksia. Ei mulle tulis mieleenkään alkaa väittää, ettei mummon ostama joululahja ole lapsen. Ei se minun ole, ei vaikka kuinka jankkaisin. Lapsen kanssa voidaan sopia että vanhoja leluja lähtee kierrätykseen uusien tieltä, eikä se ole edes vaikeaa, eikä lapsen mielipiteen kysyminen minun auktoriteettiani vähennä. Lapsetkin on ihmisiä ja vaikkeivat he meillä kaikkea päätä niin voin siltikin heitä kuunnella, enkä vain omaa määräysvaltaani näyttääkseni vieheidän lempileluja kirpputorille ja väitä että voin niin tehdä "koska lapsi ei voi omistaa mitään".
Jatka silti vain. Hyvää viihdettä tosiaan. Mammat veti ihan tosissaan kilarit täällä :)
ap
ap
vuokratulot."<a href="<a href="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…" alt="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…">http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;" alt="<a href="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…" alt="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…">http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;"><a href="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;" alt="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;">http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;
Älä luule olevasi lakimies. Miksi ihmiset lukee jotain nettisivuja sairauksista ja lakiasioista? Kun niistä ei tiedä jos ei ole ammattilainen.Ajattele nyt omilla aivoilla. Normaalissa asunnossa mikään ei toimisi jos lapsi saisi päättää tavaroista. Mitään ei KOSKAAN heitettäisi pois. KOSKAAN ei saisi antaa tavaroita nuoremmille sisaruksille. Monet lapset eivät halua luopua tavaroista edes kun ne on rikki. Näinkö teillä toimitaan?
Lain mukaan vanhemmat saa päättää millä ja miten lapset leikkivät. Ne saavat myös päättää mitä lapsille saa antaa.
Voit kuule vaikka soittaa poliiseille jos sinulla ei ole rahaa asianajajaan. Kysyä että rikotko lakia jos myyt lapsen leluja? Ne varmaan nauravat itsensä kuoliaaksi
Ja kyllä mun poliisiveljelleni on ihan selvä juttu, että lapsi omistaa itse lahjansa. Toki lapsen lelujen myynti on varsin pieni rikos ja voidaan jopa olettaa että siitä on hyötyä lapselle jossain muodossa (saa rahoilla uusia leluja, vaatteita tai ruokaa, kodissa on enemmän tilaa). Eli maalaisjärjen käyttö on sallittu. Mutta miten luulet käyvän jos anoppi antaa sun lapselle lahjaksi vaikkapa korun jonka arvo on 20 000€ ja sä menet ja myyt sen ja pidät rahat itselläsi? Nauraako ne poliisit silloinkin? Meneekö läpi selitys ettei se koru voi olla lapsen kun lapsi ei lahjojaan omista?
Kaikki minun asunnossani on minun ja mieheni. MIKÄÄN EI ole lapsien. EI MIKÄÄN. Sitten kun he ovat täysi-ikäisiä, asuvat omissa asunnoissan ja maksavat omat kulunsa niin he omistavat tavaransa.
Onneksi en ole lapsesi. Ihan järkyttävää. Noinko sinua kohtaan on toimittu lapsena ollessasi?
Minä olen lapsesta saakka todellakin omistanut saamani lahjat. Esimerkiksi ristiäisissä kummilta saamani hopearisti on edelleen tallessa. Olisin kyllä kokenut sen mitä suurimmissa määrin omaisuuteeni ja henkilökohtaiseen päätösvaltaani kajoamiseksi jo ala-asteikäisenä, jos äitini olisi lupaa kysymätä mennyt ja myynyt sen, tai jotain muuta lahjaksi saamaani.
On ihan eri asia yhdessä sopia lapsen kanssa, että "nämä lelut taitavat olla jo turhan lapsellisia sinulle, myydään ne kirpparilla" kuin neuvottelematta suhtautua kaikkeen omaisuuteen aikuisten asiana. Lapsi on ajatteleva ja tunteva yksilö, joka vieläpä kokee itseensä kohdistuvat vääryydet ja epäoikeudenmukaisuudet todella voimakkaasti. Luonnehäiriöisiä nuoria saa kasvatettua juuri tuollaisella asenteella, että "lapsilla ei ole mitään oikeuksia, vain aikuisilla on valta päättää asioista". Ihmisyyteen kuuluu se, että myös lapsen ja nuoren mielipide huomioidaan hänen ikätasonsa huomioiden.
Onneksi omat vanhempani ovat aina suhtautuneet hyvin kunnioittavasti itsemääräämisoikeuteeni ja omaisuuteeni niin kauan kuin muistan. Minun mielipiteitäni on huomioitu hyvinkin paljon, isoissakin asioissa, joten olen aina voinut tuntea olevani perheen täysivaltainen jäsen. Tämän ja monen muun asian ansiosta on vielä kolmikymppisenäkin mukava olla tiiviissä tekemisissä vanhempien kanssa, auttaa puolin ja toisin ilman mustasukkaista kyttäämistä siitä, kuka omistaa mitäkin ja saavatko kaikki nyt varmasti "omansa pois". Ihan kamalaa ajatella, että jollakin on lainaamani kirjoittajan kaltaiset vanhemmat. :/
sitä, kun anoppi sanoi, että lelu jää anopille. Pakkaatte lasten kanssa sujuvasti kaikki lahjat mukaan, kun lähdette. En jaksa uskoa, että anoppi vetää toisesta päästä ja lapsi toisesta päästä sitä lelua. Ja jos vetää, lasten ISÄ puuttuu peliin ja kysyy, kenelle se lahja oli, lapsille vai anopille itselleen? Ja sitten lähdette ja toivotatte hyvää uutta vuotta. Ei anoppi voi siitä mököttää, että lapsi piti joululahjansa itsellään, eikä luovuttanut sitä mummulle.
Minä annan isompien lapsien tavarat pienemmille sisaruksille. Siihen ei ole lapsilla mitään sanomista. Kun pienimmät ei enää niitä tarvitse niin myyn ne. Laki antaa tähän täyden luvan. Näin tekee kaikki järkevät ihmiset.Sinä varmaan pidät kaikki tavarat mitä lapsille on koskaan ostettu kämpässä ikuisesti? Koska jos lapsi ei halua niistä luopua niin sinun mukaasi niitä ei saa myydä!
tarvi säilyttää tai rahoja tilittää tasan tarkkaan lapsen tilille. Mutta kyllä minusta jokaisella vanhemmalla pitäis olla selvää se, että laki suojelee lapsen omaisuutta ihan samoilla säännöillä kuin aikuisenkin. Jopa tiukemmin koska lapsi on lapsi ja vanhemmilla on suuri valta ja houkutus käyttää lapsen omaisuutta väärin. Ei vanhemmilla ole mitään erityisoikeuksia lastensa omaisuuteen ja on ihan turha jankuttaa että lapsi ei voi omistaa mitään tai ettei lahjat ole lapsen kun niistä ei ole papereita. Harvemmin sitä aikuisetkaan tekee papereita joululahjoista, eikä kukaan niistäkään ala väittää ettei ne ole saajan. Miksi ihmeessä lapsi ei omistaisi omia lahjojaan? Lapsellakin on oikeuksia. Ei mulle tulis mieleenkään alkaa väittää, ettei mummon ostama joululahja ole lapsen. Ei se minun ole, ei vaikka kuinka jankkaisin. Lapsen kanssa voidaan sopia että vanhoja leluja lähtee kierrätykseen uusien tieltä, eikä se ole edes vaikeaa, eikä lapsen mielipiteen kysyminen minun auktoriteettiani vähennä. Lapsetkin on ihmisiä ja vaikkeivat he meillä kaikkea päätä niin voin siltikin heitä kuunnella, enkä vain omaa määräysvaltaani näyttääkseni vieheidän lempileluja kirpputorille ja väitä että voin niin tehdä "koska lapsi ei voi omistaa mitään".
Lapsesi sanoo että mitään tavaroita ei heitetä pois?
Entä jos lapsesi haluaa ostella lahjarahoillaan kaikkea roskaa?
Mahtaa olla elämää jos lapset määrää teillä?
Anoppi haluaa selvästi, että lapsenlapset käyvät hänen luonaan useammin. Yrittää saada haluamansa pitämällä lempilahjan luonaan.
Äitini voisi hyvinkin tehdä juuri näin. En koskaan kerro hänelle, mitä lapset hartaimmin toivovat. Kilometrejä välillämme on 400 enkä todellakaan olisi mielissäni, jos hän ei antaisi lasteni viedä luonaan saamaansa lempilahjaa kotiin. Käymme äidilläni n. kolme kertaa vuodessa.
sitä, kun anoppi sanoi, että lelu jää anopille. Pakkaatte lasten kanssa sujuvasti kaikki lahjat mukaan, kun lähdette. En jaksa uskoa, että anoppi vetää toisesta päästä ja lapsi toisesta päästä sitä lelua. Ja jos vetää, lasten ISÄ puuttuu peliin ja kysyy, kenelle se lahja oli, lapsille vai anopille itselleen? Ja sitten lähdette ja toivotatte hyvää uutta vuotta. Ei anoppi voi siitä mököttää, että lapsi piti joululahjansa itsellään, eikä luovuttanut sitä mummulle.
vuokratulot."&lt;a href="<a href="<a href="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…" alt="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…">http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;" alt="<a href="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…" alt="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…">http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;"><a href="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;" alt="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;">http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;" alt="<a href="<a href="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…" alt="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…">http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;" alt="<a href="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…" alt="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…">http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;"><a href="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;" alt="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;">http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;"&gt;<a href="<a href="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;" alt="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;">http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;" alt="<a href="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;" alt="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;">http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;"><a href="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;" alt="http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;">http://www.maistraatti.fi/Documents/Holhoustoimi/Alaikaisen%20lapsen%20…;
Älä luule olevasi lakimies. Miksi ihmiset lukee jotain nettisivuja sairauksista ja lakiasioista? Kun niistä ei tiedä jos ei ole ammattilainen.Ajattele nyt omilla aivoilla. Normaalissa asunnossa mikään ei toimisi jos lapsi saisi päättää tavaroista. Mitään ei KOSKAAN heitettäisi pois. KOSKAAN ei saisi antaa tavaroita nuoremmille sisaruksille. Monet lapset eivät halua luopua tavaroista edes kun ne on rikki. Näinkö teillä toimitaan?
Ja kyllä mun poliisiveljelleni on ihan selvä juttu, että lapsi omistaa itse lahjansa. Toki lapsen lelujen myynti on varsin pieni rikos ja voidaan jopa olettaa että siitä on hyötyä lapselle jossain muodossa (saa rahoilla uusia leluja, vaatteita tai ruokaa, kodissa on enemmän tilaa). Eli maalaisjärjen käyttö on sallittu. Mutta miten luulet käyvän jos anoppi antaa sun lapselle lahjaksi vaikkapa korun jonka arvo on 20 000€ ja sä menet ja myyt sen ja pidät rahat itselläsi? Nauraako ne poliisit silloinkin? Meneekö läpi selitys ettei se koru voi olla lapsen kun lapsi ei lahjojaan omista?
hintarajoja. Jos on rikos myydä 20 000 euron arvoinen asia on laitonta myydä 50 sentin arvoinen asia. Sinun mukaasi suurin osa suomalaisista on rikollisia.
Voit seurravan kerran tehdä rikosilmoituksen kun joku vanhempi myy lelun jonka sinä olet ostanut lapselle. Näet mitä poliisit tekevät. Minä tiedän sen tasantarkkaan.
Muista että vanhemmilla ei ole myöskjään velvollisuutta pitää tavaraa kotonaan mitä he eivät halua. Joten missä nuori sitä korua pitää ja säilyttää?
Ostaja päättää miten tuotetta käytetään. Mitään kirjallista sopimusta ei ole siitä että tuote kuuluu lapselle. Tuolla perusteella suurin osa Suomen vanhemmista olisi vankilassa. Tavaroita ei saisi antaa nuoremmille lapsille, tavaroita ei saisi myydä jne. Voit kuule kysyä asiaa asianajajalta. Minä olen kysynyt.