Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi sille mitään että tunnen pikkaisen ylenmyydentuntoa tästä

Vierailija
15.12.2012 |

Nimittäin siitä, miten meidän perheessä syödään. Meillä ei hifistellä, kokeillaan kyllä usein uusia juttuja ja maistellaan uusia makuja, juodaan välillä viiniä ruoalla yms. Mutta se perusruoka.

Meillä ei syödä mitään valmisruokaa, ja ei oikeastaan eineksiäkään. Ei edes kalapuikkoja tai nugetteja (teen ne itse). Itse teen myös lihapullat, lasagnen kastikkeineen, ranskalaiset ja muut. Käytän maustamiseen yrttejä, eikä meillä näy jääkaapissa ketsuppia tai lihaliemikuutioita.

Meillä ei syödä muroja eikä valmiiksi maustettuja jugurtteja, mehut on itse tehtyjä itse poimituista marjoista, samoin hillot.

Olen tästä salaa jopa vähän ylpeä, että jaksan, viitsin ja osaan kaiken arjen keskellä vielä tämän. Moni ei jaksa :)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsuppi on muuten terveellistä, jos valitsee luomua ja lisäaineetonta. Tuoreista tomaateista ei mitenkään saa yhtä hyvin ravintoaineita.

Ja marjamehutkaan ei ole terveellisiä, terveelliseempää on syödä marjat marjoina.

Ap voi kyllä olla uuttera mutta ei hän erityisen terveellistä ruokaa tarjoa perheelleen.

Mihin ihmeeseen tarvitaan ranskalaisia tai nugetteja?

Meillä syödään myöskin vain itse valmistettua ja osin itse kasvatettua/kerättyä ruokaa, ei eineksiä, jnejne. Leivätkin leivon pääosin itse. Mutta en ole ajatellut että siinä olisi jotain ihmeellistä, mistä pitäisi ylpistellä tai tuntea ylemmyyden tunteita.. :D :D

Vierailija
22/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään pahaa. Mutta ylemmyydentunto ei ole hyvä asia. Kun opit siitä pois niin ylpeyttäkään ei tarvitse enää salailla. Parhaimmillaan ihminen on ylpeä itsestään, mutta ei halveksi muita.

Minäkin teen useimmitn ruoat alusta asti. Mehuja en viitsi tehdä, kun mehuja emme juo ja hilloja en käytä. Marjat syödään sellaisinaan tai muussa muodossakin tuoreina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vietät aikasi lieden ääressä tai marjan poiminnassa.

Vierailija
24/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihminen näkee oman elämänsä hyvänä ja mielekkäänä. Ehkä kannattaisi kuitenkin keskittyä olemaan onnellinen myös siitä, että sulla ap on mahdollisuus tuollaiseen elämään. Vertailu ja itsensä korottaminen muiden yläpuolelle ei ole kaunista ja kertoo siitä, että joku toinen elämänalue taitaa vastaavasti olla teillä heikoilla.

Mihän elämänalue miellä olisi heikoilla? Olemme ihan tavallinen perhe, tavallisilla murheilla varustettu.

Itsestään saa kyllä olla myös ylpeä, eikä se ole muulta elämältä pois. Hassu ajatus, että olisi. JA miten niin muilla ei olisi resursseja syödä kuten me? Kaikilla suomalaisilla on.

Ei oo muuten kaikilla suomalaisilla resursseja syödä noin.

Mä olen opiskelija ja joudun dyykkaamaan omat ruokani. Eli syön sitä mitä löytyy roskiksista, käytännössä siis leipää,leipää ja leipää, sekä joskus lihaa.

Opintotuki menee nyt melkein kokonaan vuokraan, kun tuen suurus on vain 300. Asun solussa, en oikeen halvemmaks vuokraa saa.

Töitä ehdin tekemään vasta ens kesänä seuraavan kerran, jos siis onnistun saamaan kesätöitä. Koulun ohella en pysty työskentelemään.

Mutt huom. en oo mitenkään tyytymätön osaani, kyll tää on hyvää elämänkokemusta. On oikeestaan ihanaa lähtee roskiskierroksille, ihan niin kuin lahjapaketteja aukois.

niin kuin normaalit vähänkään nätit nuoret opiskelijatytöt. Miehet joilla talous on tasapainossa auttavat mielellään köyhiä opiskelijaneitosia:)

Vierailija
25/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin monipuolisesti ja alusta saakka itse tehtyä. Itse en kyllä viitsisi ranskalaisia ja nugetteja itse vääntämään. Tykkään ruuanlaitosta, mutta en halua, että kaikki aikani menee siihen.

Vierailija
26/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin monipuolisesti ja alusta saakka itse tehtyä. Itse en kyllä viitsisi ranskalaisia ja nugetteja itse vääntämään. Tykkään ruuanlaitosta, mutta en halua, että kaikki aikani menee siihen.

Meille ne ranskalaiset on suikaloituja, uunissa öljy-mausteseoksessa valmistettuja normi perunoita. Ei meillä ole rasvakeitintä, eikä tule.

Siksi meillä on joskus nugetteja, kun ne on ihan hyviä ja osana monipuolista ruokaa. Ketsuppi on minusta turha, oli se sitten vaikka luomua ja lisäaineetonta. Sitä ei tarvitse mihinkään.

Luettelin vain pienen osan siitä, mitä syömme. Ja kyllä minulla on aikaa lapsille, nopean, terveellisen ruoan voi valmistaa viidessätoista minuutissakin, jos osaa :)

Vierailija
27/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä tehdä kaiken tuon, mutta ei minua innosta. Hyvin ja terveellisesti silti syömme.

Vierailija
28/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tuo ruoanvalmistus on vain harrastus siinä missä joku muu.

Erityisesti tevreellisyyteen panostettaessa ruokavalio olisi vähän toisenlainen.

Vierailija
29/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti tevreellisyyteen panostettaessa ruokavalio olisi vähän toisenlainen.

Niinkö?

Millainen?

Vierailija
30/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin mitä syön matkoilla?

Ravintoloissa, työmatkoilla työpaikkaruokaloissa, joskus käyn kaupasta hakemassa hedelmiä evääksi. Lapset syö, jos perheen kanssa ollaan, ravintola-annoksia.

Vierailija
31/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ne ranskalaiset on suikaloituja, uunissa öljy-mausteseoksessa valmistettuja normi perunoita. Ei meillä ole rasvakeitintä, eikä tule.

Siksi meillä on joskus nugetteja, kun ne on ihan hyviä ja osana monipuolista ruokaa. Ketsuppi on minusta turha, oli se sitten vaikka luomua ja lisäaineetonta. Sitä ei tarvitse mihinkään.

Luettelin vain pienen osan siitä, mitä syömme. Ja kyllä minulla on aikaa lapsille, nopean, terveellisen ruoan voi valmistaa viidessätoista minuutissakin, jos osaa :)

no ketsupissa on lykopeenia runsaammin kuin pelkissä tomaateissa :D ja juuri uutisoitiin että lykopiini ehkäisee aivohalvauksia ym kivaa..

Vierailija
32/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin siitä, miten meidän perheessä syödään. Meillä ei hifistellä, kokeillaan kyllä usein uusia juttuja ja maistellaan uusia makuja, juodaan välillä viiniä ruoalla yms. Mutta se perusruoka.

Meillä ei syödä mitään valmisruokaa, ja ei oikeastaan eineksiäkään. Ei edes kalapuikkoja tai nugetteja (teen ne itse). Itse teen myös lihapullat, lasagnen kastikkeineen, ranskalaiset ja muut. Käytän maustamiseen yrttejä, eikä meillä näy jääkaapissa ketsuppia tai lihaliemikuutioita.

Meillä ei syödä muroja eikä valmiiksi maustettuja jugurtteja, mehut on itse tehtyjä itse poimituista marjoista, samoin hillot.

Olen tästä salaa jopa vähän ylpeä, että jaksan, viitsin ja osaan kaiken arjen keskellä vielä tämän. Moni ei jaksa :)

Itse en koe syyllisyyttä mistään, koska en halua elää niin.

Meillä siis eletään niin mukavasti kuin vain voi.

Ja olen kyllä siitä salaa vähän ylpeäkin! :)

Vierailija
33/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ketsupissa on lykopeenia runsaammin kuin pelkissä tomaateissa :D ja juuri uutisoitiin että lykopiini ehkäisee aivohalvauksia ym kivaa..

Ja tämän takia meillä pitäisi olla ketsuppia? Ei kiitos, siltikin :)

Vierailija
34/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein vai ymmärsitkö itsekään?

Vierailija
35/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään ostin 3pkt erään kotimaisen valmistajan kananugetteja joissa liha% on lähes 80, loput on vettä ja mausteita kuten sipuli, mustapippuri, sinapinsiemen, suola. Hohhoijaa taas:D

..myös silmät, persreiät ja kaikki irtohöttö!

Vierailija
36/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vietät aikasi lieden ääressä tai marjan poiminnassa.

..mukaan marjojen poimintaan ja keittiötöihin. Hiplopit ja kauppojen tavarataivaat taitavat olla sun juttu!

Vierailija
37/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketsuppi ei ole missään määrin turhaa, se sisältää lykopeenia mikä on erittäin hyväksi ihmiselle.. Mutta muutenkin ap tosi urpo, mutta mitä muutakaan voi olettaa ylpistyneeltä av-mammalta.. :D :D :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi