Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi sille mitään että tunnen pikkaisen ylenmyydentuntoa tästä

Vierailija
15.12.2012 |

Nimittäin siitä, miten meidän perheessä syödään. Meillä ei hifistellä, kokeillaan kyllä usein uusia juttuja ja maistellaan uusia makuja, juodaan välillä viiniä ruoalla yms. Mutta se perusruoka.

Meillä ei syödä mitään valmisruokaa, ja ei oikeastaan eineksiäkään. Ei edes kalapuikkoja tai nugetteja (teen ne itse). Itse teen myös lihapullat, lasagnen kastikkeineen, ranskalaiset ja muut. Käytän maustamiseen yrttejä, eikä meillä näy jääkaapissa ketsuppia tai lihaliemikuutioita.

Meillä ei syödä muroja eikä valmiiksi maustettuja jugurtteja, mehut on itse tehtyjä itse poimituista marjoista, samoin hillot.

Olen tästä salaa jopa vähän ylpeä, että jaksan, viitsin ja osaan kaiken arjen keskellä vielä tämän. Moni ei jaksa :)

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuggetteja ei ikinä. Aika pitkälle ruoka tehdään itse, joskus oikaistaan kun treenit ovat aikaisin. Mehut keitän itse mutta eivät kestä koko vuodeksi, ketsuppia on ja lihaliemikuutioita, hillot ostan. Ihan terveitä, urheilevia tenavia on kasvanut.

Vierailija
2/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eletään hyvin paljon samalla tavalla, paitsi että ollaan kasvissyöjiä. En ikinä kerskailisi tavoillamme, mutta kieltämättä tunnen itseni aika hyväksi ihmiseksi, kun katson jonkun perheenäidin mättävän pakastepyttistä ja eineshodareita ostoskärryyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät mielestäni ole sama asia. ylemmyydentunto on yleensä ikävää, mutta ylpeys kohtuudella hyvä ja positiivinen tunne. ja jos asiat todella ovat noin kuin kerrot, kyllä sietääkin olla ylpeä!

Vierailija
4/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yllä tuolle tasolle, mutta ikinä en lapselleni antaisi esim. nugetteja enkä eineksiä pinaattikeittoa lukuunottamatta. Vauva-aikana lapsi ei suostunut syömään mitään pääruokapilttejä, mutta marjasoseeita joskus ostettiin ja ne maistuivat.

Vierailija
5/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hifistelee kaupan kalapuikoilla?

Vierailija
6/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihminen näkee oman elämänsä hyvänä ja mielekkäänä. Ehkä kannattaisi kuitenkin keskittyä olemaan onnellinen myös siitä, että sulla ap on mahdollisuus tuollaiseen elämään. Vertailu ja itsensä korottaminen muiden yläpuolelle ei ole kaunista ja kertoo siitä, että joku toinen elämänalue taitaa vastaavasti olla teillä heikoilla.

Vierailija
7/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihminen näkee oman elämänsä hyvänä ja mielekkäänä. Ehkä kannattaisi kuitenkin keskittyä olemaan onnellinen myös siitä, että sulla ap on mahdollisuus tuollaiseen elämään. Vertailu ja itsensä korottaminen muiden yläpuolelle ei ole kaunista ja kertoo siitä, että joku toinen elämänalue taitaa vastaavasti olla teillä heikoilla.

Mihän elämänalue miellä olisi heikoilla? Olemme ihan tavallinen perhe, tavallisilla murheilla varustettu.

Itsestään saa kyllä olla myös ylpeä, eikä se ole muulta elämältä pois. Hassu ajatus, että olisi. JA miten niin muilla ei olisi resursseja syödä kuten me? Kaikilla suomalaisilla on.

Vierailija
8/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailtavaahan tuo on.

Meillä syödään myös hyvää kotiruokaa, mutta eineksiäkin viikoittain. Syödä.n myös muroja (minä lähinnä) ja valmiiksi maustettuja jugurtteja. Enkä tunne yhtään alemmuudentuntoa tästä. Ihailen kyllä ihmisiä, jotka jaksavat vääntää. En kuitenkaan katso tarvetta moiseen.

Vierailija
9/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasiassa itsetuotettua ruokaa. Ei käy edes mielessä ostaa kaupasta jotain broilerleikkeitä tai jauhelihaa, kun itse voi kasvattaa kanat ja sikapossut, maidon hakea navetasta. Nytkin meillä on jouluomenoina oman puutarhan talviomenoita, jotka on syksyllä pakattu siististi yksitellen papereitten sisään kypsymään ja odottamaan joulua.

Olen salaa vähän ylpeä siitä, että jaksan, viitsin ja osan kaiken arjen keskellä vielä tämän ja vähän säälin niitä, jotka joutuvat ostamaan ruokansa kaupasta.

Vierailija
10/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos niiden tekemiseen aika riittää.Syöjiä on 7kpl ja aika vaikeeta tehdä kaikille miellyttävää ruokaa.Mutta hienoa et sulla on aikaa ja halua tuollaiseen

Vierailija
11/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään ostin 3pkt erään kotimaisen valmistajan kananugetteja joissa liha% on lähes 80, loput on vettä ja mausteita kuten sipuli, mustapippuri, sinapinsiemen, suola.

Hohhoijaa taas:D

Vierailija
12/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasiassa itsetuotettua ruokaa. Ei käy edes mielessä ostaa kaupasta jotain broilerleikkeitä tai jauhelihaa, kun itse voi kasvattaa kanat ja sikapossut, maidon hakea navetasta. Nytkin meillä on jouluomenoina oman puutarhan talviomenoita, jotka on syksyllä pakattu siististi yksitellen papereitten sisään kypsymään ja odottamaan joulua.

Olen salaa vähän ylpeä siitä, että jaksan, viitsin ja osan kaiken arjen keskellä vielä tämän ja vähän säälin niitä, jotka joutuvat ostamaan ruokansa kaupasta.

meillä, pakastimet täynnä riistaa, nautaa, sieniä, marjoja ym. ja leipomuksia, mutta veikkaan että tästä tulee lunta tupaan. Kauppalaskut todella pienet.

Vierailija
13/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihän elämänalue miellä olisi heikoilla? Olemme ihan tavallinen perhe, tavallisilla murheilla varustettu.

Itsestään saa kyllä olla myös ylpeä, eikä se ole muulta elämältä pois. Hassu ajatus, että olisi. JA miten niin muilla ei olisi resursseja syödä kuten me? Kaikilla suomalaisilla on.

Ei oo muuten kaikilla suomalaisilla resursseja syödä noin.

Mä olen opiskelija ja joudun dyykkaamaan omat ruokani. Eli syön sitä mitä löytyy roskiksista, käytännössä siis leipää,leipää ja leipää, sekä joskus lihaa.

Opintotuki menee nyt melkein kokonaan vuokraan, kun tuen suurus on vain 300. Asun solussa, en oikeen halvemmaks vuokraa saa.

Töitä ehdin tekemään vasta ens kesänä seuraavan kerran, jos siis onnistun saamaan kesätöitä. Koulun ohella en pysty työskentelemään.

Mutt huom. en oo mitenkään tyytymätön osaani, kyll tää on hyvää elämänkokemusta. On oikeestaan ihanaa lähtee roskiskierroksille, ihan niin kuin lahjapaketteja aukois.

Vierailija
14/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää ruokaa tehden järkeviä kompromisseja. Aikaa on kaikilla saman verran. Ylemmyyttä en tunne ketään kohtaan, onneksi. Olen onnellinen enkä nosta itseäni.

Vierailija
15/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sä itse kirjoitit tuntevasi ylemmyydentunteita teidän syömisistä. Kuulostaa kammottavalta.

No mä taas olen ylpeä siitä että olen osoittanut lapsilleni että nainenkin voi olla johtaja, korkeatuloinen ja silti viettää aikaa lasten kanssa. Meillä taas syödään eineksiäkin kun koen ruuan niin tylsänä ja ruuanlaiton viikolla ajanhaaskauksena. Kaupasta saa hyvää ruokaa valmiinakin mutta aikaa sieltä ei saa.

Mutta en sulti tunne ylemmyyttää vaikkapa lähihoitajia kohtaan.

Vierailija
16/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kiva, että säkin voit olla ylpeä edes jostain

Vierailija
17/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään, mutta suoraan sanottuna ihmettelen kyllä sitä, miten monet tuntuu olevan tosi tietämättömiä ravitsemusasioissa. Tällä paikkakunnalla on tosi paljon lihavia lapsia, ja lehdessä on kirjoitettu, että lapsilla on tosi reikäiset hampaat. Tämä näkyy kyllä siinä, millaista ruokaa ihmisten ostoskärryissä on.

Vierailija
18/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalapuikkoja tai nugetteja (teen ne itse). Itse teen myös lihapullat, lasagnen kastikkeineen, ranskalaiset ja muut.

Vedät ranskalaisia ja muuta paskaa ja tunnet ylemmyyttä. Hauskaa!

Meillä ei syödä noista mainitsemistasi muita kuin lihapullia.

Vierailija
19/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jestas!

kaikella sitä pitääkin päteä ja nostaa itseään korkeammalle! ai raato! saatko tuosta kirkkaamman kruunun?

lyhyesti sanottuna,hanki elämä,niin ei tarvi tollasilla asioilla kokea ylemmyyttä! :D

Vierailija
20/37 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomua ja lisäaineetonta. Tuoreista tomaateista ei mitenkään saa yhtä hyvin ravintoaineita.

Ja marjamehutkaan ei ole terveellisiä, terveelliseempää on syödä marjat marjoina.

Ap voi kyllä olla uuttera mutta ei hän erityisen terveellistä ruokaa tarjoa perheelleen.

Mihin ihmeeseen tarvitaan ranskalaisia tai nugetteja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä