Syyriasta
Kirjoitin jo tänne siitä miten meidän sukulainen löytyi kuolleeksi hakattuna. Tänään sain tietää, että meidän lasten setä eli heidän isän veli on kadonnut. Lähtenyt aamulla töihin, mutta ei ikinä saapunut työpaikalleen. Aivan uskomatonta. Kyselty kaikki sairaalat, vankilat, ei mitään. Mitä tässä pitäisi tehdä, odottaa? Hänellä on neljä lasta, joista nuorin 2 vuotta ja vanhin 9. Tiedän, että av ei ehkä ole paras paikka tähän keskusteluun, mutta kukaan ei tunnu tietävän mitä pitäisi tehdä? Tämä vaan jatkuu ja jatkuu. Tietääkö kukaan otetaanko mihinkään maahan pakolaisia Syyriasta, muihin kuin pakolaisleireille, joista oli Nelosen uutisissakin, niillä on yöllä pakkasta ja asuntona teltta.
Kommentit (27)
Turkkiin ja Libanoniinhan niitä on sieltä pilvin pimein paennnut. Mitä muuta ajattelit? sisällissota kuitenkin käynnissä, joten ei kai sieltä muuten pakoon pääse kuin vaan yrittämällä rajanylitystä.
Kirjoitin jo tänne siitä miten meidän sukulainen löytyi kuolleeksi hakattuna. Tänään sain tietää, että meidän lasten setä eli heidän isän veli on kadonnut. Lähtenyt aamulla töihin, mutta ei ikinä saapunut työpaikalleen. Aivan uskomatonta. Kyselty kaikki sairaalat, vankilat, ei mitään. Mitä tässä pitäisi tehdä, odottaa? Hänellä on neljä lasta, joista nuorin 2 vuotta ja vanhin 9. Tiedän, että av ei ehkä ole paras paikka tähän keskusteluun, mutta kukaan ei tunnu tietävän mitä pitäisi tehdä? Tämä vaan jatkuu ja jatkuu. Tietääkö kukaan otetaanko mihinkään maahan pakolaisia Syyriasta, muihin kuin pakolaisleireille, joista oli Nelosen uutisissakin, niillä on yöllä pakkasta ja asuntona teltta.
On Syyrian ongelma hoitaa Syyrian kansalaiset. Miten sitten haluaakin hoitaa.
Suomeen niitä ei ainakaan pidä ottaa.
Omat Syyrian sukulaisemme onneksi kantavat myös USAn passia, joten heidät evakuoitiin jo ennen kuin mitään vakavaa alkoi tapahtumaan.
en osaa valitettavasti auttaa sinua mitenkään, mutta olen seurannut Syyrian tilannetta todella huolissani. Ihmisten, siiviileiden, kärsimys on ihan käsittämätöntä siellä. Toivottavasti hallitus antaa pian periksi ja inhimillinen kärsimys ainakin hetkeksi lakkaa.
Siunausta sinulle ja läheisillesi.
Miksi Syyrian laillinen hallitus antaisi periksi rikollisille? Sitä paitsi he ovat voitolla.
en osaa valitettavasti auttaa sinua mitenkään, mutta olen seurannut Syyrian tilannetta todella huolissani. Ihmisten, siiviileiden, kärsimys on ihan käsittämätöntä siellä. Toivottavasti hallitus antaa pian periksi ja inhimillinen kärsimys ainakin hetkeksi lakkaa.
Siunausta sinulle ja läheisillesi.
Miksi Syyrian laillinen hallitus antaisi periksi rikollisille? Sitä paitsi he ovat voitolla.
Kenen propagandaa olet kuunnellut???
Turkkiin ja Libanoniinhan niitä on sieltä pilvin pimein paennnut. Mitä muuta ajattelit? sisällissota kuitenkin käynnissä, joten ei kai sieltä muuten pakoon pääse kuin vaan yrittämällä rajanylitystä.
mietitään kaikkia vaihtoehtoja.
Kirjoitin jo tänne siitä miten meidän sukulainen löytyi kuolleeksi hakattuna. Tänään sain tietää, että meidän lasten setä eli heidän isän veli on kadonnut. Lähtenyt aamulla töihin, mutta ei ikinä saapunut työpaikalleen. Aivan uskomatonta. Kyselty kaikki sairaalat, vankilat, ei mitään. Mitä tässä pitäisi tehdä, odottaa? Hänellä on neljä lasta, joista nuorin 2 vuotta ja vanhin 9. Tiedän, että av ei ehkä ole paras paikka tähän keskusteluun, mutta kukaan ei tunnu tietävän mitä pitäisi tehdä? Tämä vaan jatkuu ja jatkuu. Tietääkö kukaan otetaanko mihinkään maahan pakolaisia Syyriasta, muihin kuin pakolaisleireille, joista oli Nelosen uutisissakin, niillä on yöllä pakkasta ja asuntona teltta.
On Syyrian ongelma hoitaa Syyrian kansalaiset. Miten sitten haluaakin hoitaa.Suomeen niitä ei ainakaan pidä ottaa.
Eli eivät "oikeita" syyrialaisia. Palestiinanko heidän pitäisi paeta? Aina vaan, eikä kukaan halua.
en osaa valitettavasti auttaa sinua mitenkään, mutta olen seurannut Syyrian tilannetta todella huolissani. Ihmisten, siiviileiden, kärsimys on ihan käsittämätöntä siellä. Toivottavasti hallitus antaa pian periksi ja inhimillinen kärsimys ainakin hetkeksi lakkaa.
Siunausta sinulle ja läheisillesi.
Syyriasta? Joka ilta mietä suomalaisia kidutetaan näillä uutisilla jotka ei koske meitä mitenkään. Haloo..jos oikein vaivaa asia niin matkusta paikan päälle.
Syyriasta? Joka ilta mietä suomalaisia kidutetaan näillä uutisilla jotka ei koske meitä mitenkään. Haloo..jos oikein vaivaa asia niin matkusta paikan päälle.
että ap:lla on siellä sukulaisia pulassa ja kadoksissa??
täällä taas tänään mukavia ihmisiä...
kummankaan pulen voitto ei ainakaan edes heti auttaisi, tappaminen vaan jatkuisi, kunnes ehkä joskus todella pitkän ajan kuluttua tulisi ehkä jokin oikea rauha tai sitten valtio jakaantuu.
AP, uskon ikävä kyllä että mitään ei ole tehtävissä :(
voisi vetäytyä sinne vuorelle heimoineen ja antaa muitten asua ja elää rauhassa.
en osaa valitettavasti auttaa sinua mitenkään, mutta olen seurannut Syyrian tilannetta todella huolissani. Ihmisten, siiviileiden, kärsimys on ihan käsittämätöntä siellä. Toivottavasti hallitus antaa pian periksi ja inhimillinen kärsimys ainakin hetkeksi lakkaa.
Siunausta sinulle ja läheisillesi.
Miksi Syyrian laillinen hallitus antaisi periksi rikollisille? Sitä paitsi he ovat voitolla.Kenen propagandaa olet kuunnellut???
Tiedätkö mistä kapinalliset koostuvat? al- qaidan sotureista, islamisteista, ulkomaisista palkkasotureista, vankilasta paenneista rikollisista ...
Katso miten Egyptissä kävi? Valtaan nousi armeija ja sen jälkeen Ääri Islamistit. Nyt he haluavat sinne Koraaniin perustuvan lain. Naiset ovat innoissaan.
YK:n mukaan kapinalliset ovat tehneet enemmän ihmisoikeusrikkomuksia kuin hallitus. He tappavat kaikki ihmiset jotka eivät heihin liity.
On täysin järjetöntä luulla että Syyriaan tulisi vapaus ja demokratia. Yhdysvallat miehitti Irakin ja siellä tapetaan valtion toimesta enemmän ihmisiä kuin Saddamin aikana. Kaikki avustusrahat kupataan valtaa pitävien taskuihin.
Samoin Afganistanissa. Jokainen maa on mennyt vaan huonompaan suuntaa vallan kaatumisen jälkeen. Muttaa saahan Afganistanista sentään huumetta Eurooppaan.
voisi vetäytyä sinne vuorelle heimoineen ja antaa muitten asua ja elää rauhassa.
Kuka niin määrää? Sinä vai? Länsimaat? Se ei kuulu kuin Syyrialaisille mitä he tekevät omassa maassaan
Kirjoitin jo tänne siitä miten meidän sukulainen löytyi kuolleeksi hakattuna. Tänään sain tietää, että meidän lasten setä eli heidän isän veli on kadonnut. Lähtenyt aamulla töihin, mutta ei ikinä saapunut työpaikalleen. Aivan uskomatonta. Kyselty kaikki sairaalat, vankilat, ei mitään. Mitä tässä pitäisi tehdä, odottaa? Hänellä on neljä lasta, joista nuorin 2 vuotta ja vanhin 9. Tiedän, että av ei ehkä ole paras paikka tähän keskusteluun, mutta kukaan ei tunnu tietävän mitä pitäisi tehdä? Tämä vaan jatkuu ja jatkuu. Tietääkö kukaan otetaanko mihinkään maahan pakolaisia Syyriasta, muihin kuin pakolaisleireille, joista oli Nelosen uutisissakin, niillä on yöllä pakkasta ja asuntona teltta.
On Syyrian ongelma hoitaa Syyrian kansalaiset. Miten sitten haluaakin hoitaa.Suomeen niitä ei ainakaan pidä ottaa.
Eli eivät "oikeita" syyrialaisia. Palestiinanko heidän pitäisi paeta? Aina vaan, eikä kukaan halua.
Ei se että omassa maassa on vaikeaa, oikeuta tulemaan toiseen maahan. Miksi ei mene maahansa puolustamaan sitä? Menisi taistelemaan Palestiinan itsenäisyyden puolesta.
Kuka niin määrää? Sinä vai? Länsimaat? Se ei kuulu kuin Syyrialaisille mitä he tekevät omassa maassaan
Et taida tietää Syyriasta tai Assadien perheestä, niin edesmenneestä isästä kuin pojastakaan, yhtään mitään!
jos teidän pitäsi aina vaan paeta ja paeta ja pelätä. Pakolaisleirillä asuminen on epävarmaa. Koti ja kaikki pitää jättää. Oma työ, lasten koulu, ja ihan perusjutut esim.vaatteet. Ja mihin palaat jos sota päättyy? Miksi auttaminen on niin vaikeaa?
siellä sodan keskellä onkin todella hyvä kasvaa. Nii joo kun on pakko että Suomi suomalaisille jne. Suomalaisiakin lähti evakkoon, muistatteko???
Pahuus voittaa jo yksin siten, että hyvät ihmiset eivät tee mitään pahuuden estämiseksi. Välinpitämättömyys on ihan pahinta, mutta eipä sitä tule ajatelleeksi, kun itsellä on kaikki hyvin.
en osaa valitettavasti auttaa sinua mitenkään, mutta olen seurannut Syyrian tilannetta todella huolissani. Ihmisten, siiviileiden, kärsimys on ihan käsittämätöntä siellä. Toivottavasti hallitus antaa pian periksi ja inhimillinen kärsimys ainakin hetkeksi lakkaa.
Siunausta sinulle ja läheisillesi.