Mitä yleistä ruokaa teillä ei koskaan syödä? Meillä ei nakkikastiketta.
Ja hyvin harvoin on makkaraakaan.
On pahaa minusta.
Kommentit (67)
meillä ei ole juuri koskaan, joskus harvoin muusia jos teen vaikka poronkäristystä.
Jauhelihakeittoa
Karjalanpaistia, kokolihapihvejä, kaaliruokia, kasvissosekeittoa. Sen sijaan meillä syödään tavallista enemmän maksaa, kieltä, veriruokia, monipuolisesti kalaa (särki, hauki, kuha, ahven, lohi, taimen, sei, turska, harjus...)...
sushia, punajuurta, maksaa ja muita sisäelimiä, katkarapuja tai muita mereneläviä, porkkanasta tehtyjä ruokia, marjakeittoja ja -kiisseleitä, kaalisalaattia.
Keitetyt perunat sen sijaan ovat namnam, varsinkin nakkikastikkeen kanssa ;)
Lapset rakastavat sitä, itse en ole koskaan vielä tehnyt.
Nakkikastiketta olen tehnyt muutaman kerran.
Kukaan ei tykkää mausta ja ne haisee aivan kauhealle. Ei myöskään hernekeittoa tai maksalaatikkoa, en suostu tekemään koska en tykkää. Äitini sitten on pari kertaa tehnyt ja pyytänyt meidät sitten syömään, minulla jotain muuta ja mies ja lapsi saa sitten hernekeittonsa/maksalaatikkonsa :D
Punajuuri menee vaan pihveinä. Spaghettia on tosi harvoin, sain traumat ala-asteella, en suostu tekemään :D
ei syödä mitään maksajuttuja (eikä muita sisäelinsapuskoja) , kaalipataa/keittoa eikä silakkapihvejä
maksa, makkara ja nakit. Yök! Hirveetä paskaa
nämä ovat palstalla yleensä ne tavallisimmat arkiruuat, jos kysytään, mitä tänään ruokana. Enkä muista, että meillä olisi ollut moussakaa, tryffeleitä tai edes kevätkääryleitä.
Ruskea kastike - jotenkin vaan epäonnistuu aina, joten en enää viitsi yrittää
Makaronilaatikko - liian hidas ruoka ja loppujen lopuksi melko epäterveellistä
Makaronilaatikko - liian hidas ruoka ja loppujen lopuksi melko epäterveellistä
Meillä makaronilaatikko tehdään täysjyvämakaroneista sekä paistijauhelihasta, ja sekaan laitan aina esim. porkkanaa tai kesäkurpitsaa. En kovin epäterveellisenä pitäisi.
Alkuperäiseen kysymykseen: Meillä ei syödä ikinä makkaraa tai nakkeja.
mutta mitä EI koskaan on perunamuussi kasvissosekeitto, maksa missään muodossa eikä myöskään mitään nilviäisiä äyriäisiä sen semmosia syödä. Kalaa syödään paljon ja juureksia. Mutta myös ihan perus jauhelihaa broileria ja harvakseltaan ihan kokolihaakin.
Alkuperäiseen kysymykseen: Meillä ei syödä ikinä makkaraa tai nakkeja.
Ai niin, eikä meillä ikinä syödä punaista kokolihaa (pihvejä, kokolihasuikaleita tms.).
nakki- tai makkarakastikkeita yms.. keitettyjä perunoita erittäin harvoin, ei palapaisteja yms.. ei lauantaimakkaroita leivän päällä tai metvurstia. Keittoja on liian vähän. Myöskään eines kananugetit ja lihapullat on nou nou ja ranskikset yms..
Eikä nakkikastiketta ole meilläkään koskaan.
Eli kuka sitä nakki- tai makkarakastiketta syö? Ei taidakaan olla niin yleinen ruoka, mitä kaikki luulee. :-D
ei syödä tonnikalaa, koska se haisee ällöltä, eikä hernekeittoa, koska ei tykätä.
Vatajan nitriitittömistä nakeista meillä tehdään nakkikastiketta.
Yök! Hirveetä paskaa
paska tulee takapuolesta ja ruuasta, vaikkei itse pidäkkään sitä nimitystä ei käytetä. itse en kyllä makkarasta pidä joskus kuitenkin teen , koko muu perhe tykkää, eineksiä ei, paitsi silloin kun me vanhemmat reisussa pienempien kanssa niin nuoriso joskus ostopizzaa syö vaikka itsekkin osaa tehdä. Yritän miettiä onko mitään ainesosaa jota koskaan ei meillä ole kokeiltu, ei vaan tule mieleen joskin osa ollut sellaisia että kokeilussa vaan kerran kaksi ja sitten jäänyt pois.
Riistaa tosi harvoin koska meillä ei metsästäjää lähipiirissä. Useimmiten kala/kasvis painotteista ruokaa mutta kuten sanoin joskus harvoin jopa makkaraa ja esm jauhelihasta tehtyjä ruokia kuten lihapullat hampparit tai ihan kastike.
nyt keksin mitä ei koskaan ole meidän kaapissa ollut ..mitään valmiiksi suikaloitua lihaa, ei kana tai liha suikaleita jos tarvitsee pilkkoa niin teen miellummin itse mutta kuten yllä sanoin niin jauhelihaa kylläkin, joskus jaushan sen itse mutta jostain syystä pystyn sitä myös valmiiksi jauhettuna ostamaan ja näin järjellä ajatellen siis suikaleetkin kävisi mutta ei jotenkin tulee hirveen epäilevä olo oikein puistattaa eli luulotauti luultavasti mutta pärjätään ilmankin joten en viitsi itseäni karaista tällä alueella.
t, 28
Jauheliha- tai makkarakeittoa. Mitään eineksiä.