Mitä yleistä ruokaa teillä ei koskaan syödä? Meillä ei nakkikastiketta.
Ja hyvin harvoin on makkaraakaan.
On pahaa minusta.
Kommentit (67)
Marinoidut lihat
Älkääkä väitätkö, että ne ei ole yleisiä: kaupassa suurin osa on marinoitua. Ihan varmasti joku (hyvin usea) ostaa ja syö.
makkarakastiketta, makkarakeittoa, nakkikastiketta, nakkikeittoa, uunimakkaraa, siskonmakkarakeittoa jne. jne.
Makkararuoat YÖK.
eikä riisiä! Riisi vaan on mun mielestä TOSI kuivaa!!
Mitä te teeette ruuaksi? Tää olis varaan oman avauksen paikka mut sieltä tulee vastauksena: nakkikastike, makaronilaatikko, hernekeitto...
Sen voi helposti korvata ohralla.
Keitetyt perunat, nakkisoossi, kiusaukset, mitään puolivalmisteita/marinadilihoja ei käytetä, eikä kukaan meillä syö kirkkaita keittoja, joissa lilluu perunaa, juureksia ja jauhelihaa/makkaraa.
Jos kyllä, niin syövätkö koulussa pelkkää näkkäriä, jos ym. ruuat, ainakin keitot, ovat niitä joita ei syödä?
Sen voi helposti korvata ohralla.
Meille ei osteta ei nakkeja eikä makkaroita, terveyssyistä. Ei valmisruokia, liikaa suolaa, lisä- ja säilöntäaineita. Syömme kalaruokia, itse valmistettuina. Kasviksia lähes päivittäin. Ruoassa tulee olla riittävästi proteiinia, joka päivä tarvittava määrä kalsiumia, vähän natriumia, reilusti kaliumia. Sanomattakin selvää, että meillä on keskimääräistä paremmat ravintottomukset.
Kuule kasviksia pitäis todellakin olla päivittäin ja runsaasti, että olisi terveelliset ravintottumukset (vai puhuitko sittenkin ravintotottumuksista?)..
Lähestulkoon kaikkea mitä muilla näköjään ei. Ainoastaan silakat jää kauppaan. Maun puolesta menisi mutta ne ruodot. Ei ne ole pieniä ja huomaamattomia niin kuin aina yritetään väittää.
Näin kotiäitinä ja kaksi ruokaa päivässä laittavana olisi kiinnostava tietää mitä ihmiset oikeasti tekee ruoaksi vai tekeekö yleensäkkään mitään. Sehän on helppo sanoa mitä ei syödä jos kotiruokaa on vain viikonloppuisin ja on aikaa kokata. Itsellä loppuu mielikuvitus noin torstaina ja siinä vaiheessa apuun rientää makaroonilaatikot, hernekeitot, kuoriperunat ja muut. Kun on pakko tehdä kaksi edullista ja _nopeaa_ ruokaa joka päivä en itse ainakaan pysty välttämään noita perusmössöjä.
Lähestulkoon kaikkea mitä muilla näköjään ei. Ainoastaan silakat jää kauppaan. Maun puolesta menisi mutta ne ruodot. Ei ne ole pieniä ja huomaamattomia niin kuin aina yritetään väittää.
Näin kotiäitinä ja kaksi ruokaa päivässä laittavana olisi kiinnostava tietää mitä ihmiset oikeasti tekee ruoaksi vai tekeekö yleensäkkään mitään. Sehän on helppo sanoa mitä ei syödä jos kotiruokaa on vain viikonloppuisin ja on aikaa kokata. Itsellä loppuu mielikuvitus noin torstaina ja siinä vaiheessa apuun rientää makaroonilaatikot, hernekeitot, kuoriperunat ja muut. Kun on pakko tehdä kaksi edullista ja _nopeaa_ ruokaa joka päivä en itse ainakaan pysty välttämään noita perusmössöjä.
Miksi ihmeessä teet kaksi ruokaa päivässä?? Helpommalla pääsee kun tekee päiittäin päivällisen ja sen verran reilusti että sitä on seuraavana päivänä lounaaksi.
Meillä ei syödä sitä makaronilaatikkoa, mutta paljon muuta muiden inhokkia syödään, kuten lohta, makkaraa, keittoja ja kiusauksia. Pelkkää ruskeaa kastiketta ei ole, mutta jauhelihakastiketta teen kuten ruskeaa kastiketta.
mäkin ihmettelen tätä mkaronilatikon ja nakkikastikkeen vihaajien laumaa,huh! Oikeesti? Teen kyl ite molempia, ainakin makaronilaatikko menee meillä. Ite en enää niin välitä mut teen kyllä. Ja nakkikastike,mitä niin paha siinä on? Ehkä kastike mennee parhaiten spagetin kanssa,ei nakeilla mut jauhelihalla. Ja nakkeja meiän lapset rakastaa. Ja kohtuudella saavatkin syödä.
Vähän samoilla linjoilla oon kun kotiäiti yllä,mut en kyl laita kahta eri ruokaa JOKA päivä. Saa sitä mennä samallakin väliin.
Ja en nyt keksi mitään tavallista ruokaa mitä ei ikinä laitettais,mut sisäelimet on yks mitä en laita koskaan.
syödä keitettyjä perunoita. Meillä ei koskaan syödä niitä.
miksei? tää on ihan omituista....
Yleensäkin perunoita syödään aika harvoin ja silloin kun syödään ei koskaan keitettynä.
kerran olen vissiin aikuisiälläni tehnyt sitä. Eikä harrasteta oikein keittojakaan juuri ollenkaan.
Lapset syö kyllä koulussa mielellään, mutta itse en voi sietää edes hajua!
mutta makaronia meillä ei syödä, koska se on miehen mielestä pahaa (ja sitä narinaahan ei sitten jaksa susikaan kuunnella.)
Ekana tulee mielee nakkikastiek ja ruskeakastike.
ja sen tiedän varmuudel et en tuu syöttää lapsilleni janssoninkiusausta kun lapsia saan. Ite jouduin syömään sitä n. kerran viikossa koko lapsuuteni :D mä niin vihasin sitä ruokaa, mut se on vanhempieni herkkua.
samoin perunasipulisekotteita en tuu lapsilleni syöttää ite.