Olisko nimi-ideoita? Ei Emma ja Max vaan..... ??
Mielessä pyörii nyt kertakaikkiaan vaan Emma ja Max kaksosille, mutta valitettavasti erinäisistä syistä kumpikaan nimi ei ole lapselleni se paras mahdollinen. Heittäkääs siis muita ehdotuksia!
Haen siis nimiä sekä tytölle että pojalle, joita odotellaan vielä. Toive ja tavoite olisi, että nimet sopisivat sekä kansainväliseen että kotimaiseen suuhun ja olisivat sukupuoli-selkeitä (= tytön nimi kuulostaa tytön nimeltä, pojan nimi pojan nimeltä) :) En erityisesti pidä kirjaimesta J, ja A-alkuiset eivät yleensä englanniksi kuulosta kivoilta (Annasta tulee Äna)... tosin taas Adam on kyllä kiva nimi kunhan sen lausuu suomalaisittain. Ja niin, nuo nyt ovat kaikki lyhyitä esimerkkejä, pitkätkin nimet käy kyllä.
Suuret kiitokset etukäteen ehdotuksista!! :)
Kommentit (41)
Ida ja Jan
Olivia ja Adam/Alex
Sina ja Tomas
Mila ja Moriz
Mamma ja Ex - repesin!! :D
Ida ja Jan - Ida turhan yleinen, Jan ehkä
Olivia ja Adam/Alex - Olivialla pitäis must olla "oliivinvärinen iho" eikä näin ole odotettavissa. Adam ihana nimi.. Alex löytyy suvusta.
Sina ja Tomas - En tykkää Sinasta, vähän niinkun sinä ilman ääkkösiä? Tomas komea, listalle!
Mila ja Moriz - Mila tuntuu liian pehmeältä ja ehkä aavistuksen slaavinimeltä?? Morizkin on kiva, kylläpä nyt osui paljon pojannimiä!
Emil ja Lina - kiva nimi, Linakin ok mutta haluaisin nimen jonka lausumisesta ei Suomessa ole epäilystä. Ei siis Lina vai Liina- tyyppisiä. Noh, Emilkin on vähän sellanen itseasiassa
Tässä vielä muutamia tytön nimiä joista tykkään tosi paljon, mutta jotka eivät käy:
Sara
Ilona
Elina
Elisa
Laura
Alexandra
Emil
Eliel
Daniel
Miska
Andrea
Henrik
Henrietta
Katri(i)na
Lisa
Eva
Helena
Kerttu & Kai
Vilma & Arttu
Maria & Aleksi
Alma & Aaron
Elsa & Elmeri
Emil
Eliel - aivan ihana! Mutta miten tuo lausutaan englanniksi...
Daniel - aivan ihana!
Miska - liian venäläinen makuuni..
Andrea - joissain maissa taas tytön nimi..
Henrik - vois laittaa listalle harkintaan
Henrietta - en ollut yhtään muistanut tätä nimeä, harkintaan!
Katri(i)na - Katria voisin miettiä
Lisa - Hmm.. ehkä ennemmin sitten Liisa
Eva - ihana! ja epäloogisesti edelliseen nähden, tykkään kyllä paljon enemmän Evasta kuin Eevasta..
Helena - todella kaunis!! Ehdottomasti listalle!
Kerttu & Kai
Vilma & Arttu
Maria & Aleksi
Alma & Aaron
Elsa & Elmeri
Näistä tykkään Maria, Alma, Aaron ja Elsa.
Aaron ja Enna - Aaron on kiva ja komea, Ennasta tulee en anna.. :/
Erin ja Morris - vitsit, tykkään molemmista tosi paljon!! :D Vaan onkohan Erin kuitenkin selvä, että se lausutaan (ainakin mun mielestä) kuten kirjoitetaan eikä "Eerin"?
mutta annat vain lausuntaohjeen, niin nopeasti se opitaan. Itsekin tykkään noista nimistä kovasti.
- se eriniä ja morrisia ehdottanut
Erin ja Morris - vitsit, tykkään molemmista tosi paljon!! :D Vaan onkohan Erin kuitenkin selvä, että se lausutaan (ainakin mun mielestä) kuten kirjoitetaan eikä "Eerin"?
Elsalle, Almalle ja Evalle. Uutena ehdotan Martta, Hanna, Ellen, Selma, Mia tai Elma.
Pojalle Daniel, Patrick, Markus tai Samuel
Erin ja Eliel
Anastasia ja August
Fiona ja Frans
Sofia ja Matias
Kira ja Kaius
Emily ja Anton
Ria ja Daniel
Mimosa ei ole makuuni, tulee mieleen Japani jostain syystä.
Hanna löytyy suvusta, Toni on liian "kevyt" nimi makuuni.
lenia ja lenni
eevi ja aatu/eetu
viivi ja noomi
malla ja aslak
meri ja myrsky
tiiu ja tatu
sanna ja santtu
hilma ja paavo
anteeksi vähä meni yli