Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisko nimi-ideoita? Ei Emma ja Max vaan..... ??

Vierailija
13.12.2012 |

Mielessä pyörii nyt kertakaikkiaan vaan Emma ja Max kaksosille, mutta valitettavasti erinäisistä syistä kumpikaan nimi ei ole lapselleni se paras mahdollinen. Heittäkääs siis muita ehdotuksia!



Haen siis nimiä sekä tytölle että pojalle, joita odotellaan vielä. Toive ja tavoite olisi, että nimet sopisivat sekä kansainväliseen että kotimaiseen suuhun ja olisivat sukupuoli-selkeitä (= tytön nimi kuulostaa tytön nimeltä, pojan nimi pojan nimeltä) :) En erityisesti pidä kirjaimesta J, ja A-alkuiset eivät yleensä englanniksi kuulosta kivoilta (Annasta tulee Äna)... tosin taas Adam on kyllä kiva nimi kunhan sen lausuu suomalaisittain. Ja niin, nuo nyt ovat kaikki lyhyitä esimerkkejä, pitkätkin nimet käy kyllä.



Suuret kiitokset etukäteen ehdotuksista!! :)

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erin ja Eliel - aivan ihanat nimet, mutta Eliel mietityttää miten se taipuu englanniksi..

Anastasia ja August - Anastasia on mun korvaan venäläisen kuuloinen nimi :( August ei ole minun makuuni

Fiona ja Frans - Fiona on ihana nimi!! Ja Frans, mutta liian lähellä tuttuja.

Sofia ja Matias - En yhtään tykkää Sofia nimestä :( Mua kiusas sen niminen tyttö koulussa ja mulle se on nykyään vain Bulgarian pääkaupunki

Kira ja Kaius - Kira en tykkää foneettisesti, kiira, tiira, tulee kirkuminen mieleen. Kaius löytyy lähipiiristä.

Emily ja Anton - Emily on kyllä ihana, ehdottomasti listan kärkipäähän. Voiko joku Suomessa luulla, että se lausutaan kuten kirjoitetaan? Anton

Ria ja Daniel - Ria on liian lyhyt, Daniel on ihana!

Vierailija
2/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joanna & Jakob - Joanna oikeastaan aika kiva, harkintaan! Jakob jotenkin liian raamatullinen mulle.

Vierailija
4/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista noista ehdotuksista ne Emma ja Max on ehdottomasti parhaimmat nimet.

Vierailija
5/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista noista ehdotuksista ne Emma ja Max on ehdottomasti parhaimmat nimet.

No niinpä... :) Tai no Max, ei kyllä onnistu, mutta sitä Emmaa myönnän että mietin. Se on vaan niin kovin suosittu, joka maassa, tällä hetkellä... :( Mulla oli luokassa koulussa yksi samanniminen kuin minä, ja koko kouluajan se vähän "harmitti", että jollain oli "mun nimi"..

KIITOKSET tässä vaiheessa kaikille osallistuneille!! Todella paljon ollut apua ja saa laittaa toki vielä muitakin ehdotuksia!

t. ap

Vierailija
6/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista noista ehdotuksista ne Emma ja Max on ehdottomasti parhaimmat nimet.

Mutta jäin miettii miten Emily pitäis lausua

Vierailija
8/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma oikeesti hyvä vaikka yleinen. Emma ja Martin? Martti, Mikael, Antton, .. jotain jossa joku sama kirjain kuin Emmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jäin miettii miten Emily pitäis lausua

Siis Emily lausutaan [emili] :)

Vierailija
10/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain jo olemassa olevaa nimeä... tuo ilman t-kirjainta oleva näyttää just jonkun wt:n keksimältä erikoisuudentavoittelulta, mistä paistaa koulutustaso heti läpi...



Alina on myös kansainvälinen, onko liian pehmeä? Ellakin varmaan pehmeä... mutta itse pidän molemmista. Sitten tietysti Heidi, Karla(tai Carla), Leila, Lena, Matilda, Nina, Nora, Nadja, Rita ja Tina.



Pojan nimiä tulisi mieleen Ben, Daniel, Felix, Noel ja Oliver.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarah - löytyy suvusta

Oliver - mulla jotenkin osuu korvaan tuolta se sana "liver" = maksa englanniksi.. Vaikka periaatteessa onkin kivan näköinen nimi, niin siksi ei.

Vierailija
12/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria

Eva/Eeva



Pojalle Daniel

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alina on myös kansainvälinen, onko liian pehmeä?"

Hei onko Alina kansaivälinen? Minkämaalainen? Sehän onkin kyllä todella suloinen! Ehdottomasti listalle!



Ellakin on kaunis, mutta liian suosittu :( (ja vaikka olen Ella Fitzgerald fani mutta ei..)



Heidi - löytyy lähipiiristä

Karla(tai Carla) - harkintaan! Vaikka voi olla sukunimen kanssa vähän kova..

Leila - mä koen tän jotenkin mustalais/arabi nimeksi...? Ja yleensä nimetä jonka sisällä on "ei" ovat jotenkin negatiivisia..

Lena ja Matilda - löytyy suvusta

Nora - olen joskus miettinyt tätä, laitanpa takaisin harkittaviin.

Nadja - en erityisemmin pidän j-kirjaimesta

Rita ja Tina - ei.



Ben - listalle!

Felix - oikeasti kiva nimi mutta ei sovi sukunimen kanssa

Noel - tykkään tosi paljon mutta merkitys "joulu" ranskaksi valitettavasti tökkii.



Vierailija
14/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eva ja Adam, siinähän ne. "

No niin Eva ja Adam, mutta kun ei kuitenkaan oikeen voi.. varsinkaan kun en ole yhtään uskonnollinen! :D

Emma oikeesti hyvä vaikka yleinen. Emma ja Martin? Martti, Mikael, Antton, .. jotain jossa joku sama kirjain kuin Emmassa.

Martin, Martti, ja Anton löytyy lähipiiristä. Mikaelisssa se mika ei jotenkin sytytä.

Emmaa sen sijaan maistelen edelleen.. Mutta kun se on niin yleinen, himputti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooa ja Maria

Jonathan /Joonatan ja Isabella

Alex ja Estel

Joakim ja Julia

Nikolai /Niklas/Nikolas ja Emilia/ Emily

Elis ja Eva/ Evita

Paulus ja Pepita

Lucas/ Lukas ja Lilia/ Lilja



Vierailija
16/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmy?



Tai Emmi, Emme, Emelie.

Vierailija
17/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.thinkbabynames.com/meaning/0/Alina



Tässä on Alina nimestä jotain tietoa. Lue erityisesti alta ihmisten kommentit, niin huomaat, että englannin kielisissä maissa käytetty nimi. Samoin Saksassa, itä-euroopassa, Kreikassa ja espanjan kielisissäkin maissa.



Ja onhan se ollut iän kaiken suomalaisessa kalenterissakin.



Mun tyttäreni toinen nimi on Alina :)



T: Alinaa ehdottanut

Vierailija
18/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eea ja Eemil

Vierailija
19/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otto ja Eea

Vierailija
20/41 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpäs käksinytkään... ja tässäkin taitaa olla niin et enkuks alkaa vääntään sitä eetä iiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi