Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas joku lennolla kitisi selkänojastani

Vierailija
13.12.2012 |

On se nyt kumma, kun niihin selkänojiin on tehty se säätö ja ihan varmasti mittailtu se kallistus niin, että siellä takanakin pystyy elämään (minäkin pystyn, vaikka etummainen kallistaa penkkinsä) niin aina jonkun pitää siitä vinkua. Aaargh!

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varmaan ap:n pienikokoinen mies pystyy istumaan paikallaan, vaikka selkänoja on sylissä. Eikä se ap:n takana istunutkaan penkkiin tukehtunut, siitä voimme olla ihan varmoja, että ap ei ainakaan pyydettäessä nostanut selkänojaansa normaaliasentoon. Epäkohteliaan ihmisen tapoja. Suosittelen kuitenkin, että ap ajattelee asiaa vielä uudestaan ja kuvittelee miltä se tuntuu, kun yli kaksimetrinen yrittää liikutella jalkojaan edes sen verran ettei veritulppa iske, mutta kun ei voi, koska jonkun älypään on ihan pakko pitää sitä selkänojaansa kiinni niissä jaloissa.

Ap:lla on myös erittäin pitkä sukulaismies (n. 2 metriä) ja hän osaa pyytää jo lentolippuja tilatessaan sen exit-paikan ja kertoo sen syynkin, eli hänhän ei mahdu niihin paikkoihin välttämättä ollenkaan (eikä siihen liity edes penkin kallistus mitenkään). Suosittelen kokeilemaan. Ja 188cm mies ei kyllä ole pienikokoinen! ap

Miten saa jo lentolippuja varatessa valittua exit-paikan? Eikös paikat jaeta vasta check-innin auettua? Eikä exit-paikkoja voi varata, ne jaetaan nuorille, kielitaitoisille ja toimintakykyisille ihmisille, sellaisille jotka pystyvät oikeasti avaamaan sen oven hätätilanteessa. Ei kai mikään lentoyhtiö anna exit-paikkaa näkemättä minkälainen ihminen siihen on tulossa? Näin ainakin tavallisilla reittilennoilla, lomalennoista en tiedä.

Lomalennoilla hän ainaki on ollut, reittilennoista en tiedä, ja näin hän on kertonut, että pyytää ja saa kyllä ihan poikkeuksetta sen exit-paikan, koska on yksinkertaisesti kykenemätön istumaan siinä tavallisessa penkissä. ap

Tuli vielä mieleen, että kyllä reittilennoillekin saa paikan valittua. Viimeksi kun lensin jenkkeihin, ostin lipun matkatoimistosta ja sieltä täti koneelta valkkas mulle paikan toiveideni mukaan. Ap

n 10 v sitten sai vielä varattua exit-paikat koneelta, mutta ei enää. Pyynnön voi aina laittaa, mutta se pyyntö luetaan kun varaus tulee esille. Kun lentoa aletaan tsekkaamaan ei kukaan katso kaikkia varauksia läpi ja varaile etukäteen jollekin exit-paikkoja vaikka kovasti niin pyytäisi. Ajoissa kentälle, paras vinkki. Lisäksi Suomi on hyvässä asemessa, esim Lufthansalla lennettäessä. Lento kun alkaa Suomesta, olemme tunteja ennen kuin ihmiset jotka aloittavat matkan Saksasta, tekemässä lähtöselvitystä. Jos on liian ahdasta koneessa kannattaa maksaa y kertaa enemmän ja mennä businesspuolelle, jos turistissa on hankala olla. Sillä siitä pääsee.

Täs on puolitoista vuotta kun jenkkeihin lensin. Liput ja paikat varasin hyvissä ajoin ja kyllä oli just se paikka mikä oli toimistossa varattu. Se näkyi koko ajan netissäkin kun varaustani katsoin. Finnairin lento oli. Ap

tai silloin, kun tekee check inniä netissä.

Mutta exit-paikoille ei voi.

Katsopa tarkemmin seuraavalla kerralla.

(ohis)

Vierailija
42/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe sitä vittuiluksi, mutta vastaan siihen, että valitettavasti minulla kipeytyy selkä, jos penkki on pystyssä, joten ei onnistu. Ja ihan oikeasti, kertaakaan kukaan näistä valittajista ei ole ollut se kaksimetrinen korsto.

Ap

Siis oikeasti tämän täytyy olla trolli. Selkä kipeytyy normaaliasennossa, mutta voi oikein hyvin, kun selkänojaa on kallistettu? En usko. Pistä se pieni tyyny selkänotkoa tukemaan, jos istuminen vähän suoremmassa tekee vaikeeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä muille yhtiöille, eikä kaikille lennoille Finskilläkään.

http://uutiskirje.smt.fi/2010/12/02/finnairin-kaukolentojen-turistiluok…

"Exit- rivillä olevat paikat voi varata Finnairin liikennöimille meno- ja paluulennoille Bangkokiin, Delhiin, Hongkongiin, Nagoyaan, New Yorkiin, Osakaan, Pekingiin, Shanghaihin, Singaporeen, Souliin ja Tokioon."

Ja noissakin on ehtonsa.

Vierailija
44/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei pysty normaalisti istua ;)

Jos kerran läskit ja pitkätkin joutuu jäämään kotiin...ei jää montaa matkustajaa :)

Vierailija
45/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkänojan ääritaka-asentoon kallistava on itsekäs paska, kuten ap.

Vierailija
47/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe sitä vittuiluksi, mutta vastaan siihen, että valitettavasti minulla kipeytyy selkä, jos penkki on pystyssä, joten ei onnistu. Ja ihan oikeasti, kertaakaan kukaan näistä valittajista ei ole ollut se kaksimetrinen korsto.

Ap

Siis oikeasti tämän täytyy olla trolli. Selkä kipeytyy normaaliasennossa, mutta voi oikein hyvin, kun selkänojaa on kallistettu? En usko. Pistä se pieni tyyny selkänotkoa tukemaan, jos istuminen vähän suoremmassa tekee vaikeeta.

No ei tosiaan ole trollu, enkä varmasti ole ainoa, jolla selkä tuosta kipeytyy. Johan tässäkin ketjussa yksi sanoi, että hänellä on sama homma. Selkäni kipeytyy myös kumartelusta (esim lattian lakaisu sillä lyhyellä harjalla) ja se menee ohi vain levolla. Näppärää aloittaa loma vuorokauden vuodelevolla siksi, että takana olevalle ei tulisi ahdistava olo.

Ap

Vierailija
48/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
49/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi päästää kunnon tuhnun siinä, niin eiköhän ala tehdä mieli kauemmaksi. Myös räkäinen yskiminen voisi tuntua mukavalle ja herättää edessä olevan makoilijan.

Vierailija
50/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi vammaisen pitää välttämättä lentää kaukomaihin lomailemaan?

Vierailija
51/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä niihin istuimiin on tehty säätömahdollisuus jos sitä ei saa käyttää ?

Varsinkin silloin sitä on pakko käyttää jos edessä istuva kallistaa omaa selkänojaansa, muuten sitä jää hieman puristuksiin siihen väliin..

Selkänojan säätelijöitä paljon suurempi ongelma ovat mielestäni edessä istuvan selän potkijat, loapset ja eritoten aikuiset jotka harrastavat samaa/eivät sano jälkikasvulleen asiasta.

No ei se mitään, minä sanon kyllä jos se ei vanhemmilta onnistu.

Vierailija
52/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalat käytävällä kun ei mahtunu omaan tilaansa vaikkei etummainen ollut edes laskenut selänojaa, aina kun tuli kärry niin nostin edellä

olevan selkää vasten jalat.

Vierailija
53/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalat käytävällä kun ei mahtunu omaan tilaansa vaikkei etummainen ollut edes laskenut selänojaa, aina kun tuli kärry niin nostin edellä

lentoemäntä ajoi siihen sillä tarjoilukärryllä niin että tärähti. Ja oli minun syyni, kun pidin jalkaani siinä.

Vierailija
54/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentoemäntä ajoi siihen sillä tarjoilukärryllä niin että tärähti. Ja oli minun syyni, kun pidin jalkaani siinä.

mutta muuten ne on edessä istuvan selkää vasten, olen erityisen pitkäjalkainen, edes 2 metrisillä miehillä ei näin pitkiä jalkoja ole vaikka itse paljon lyhyempi olenkin.

Vierailija
55/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet seuraavaksi menossa? Ettei vaan vahingossakaan tulla samaan koneesseen...

Tuostahan tulee varsinainen dominoefekti, jos kaikkien on pakko edes jotenkin mahtuakseen laskea selkänojansa - siinä kärsii koko ap:n takana istuva koneellinen matkustajia.

Mikähän vamma sinulla on? Eikö tukiliivi tms. auta? Jumppa? Että saisit lihaksesi kuntoon, niin jaksaisit istua?

Vierailija
56/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos penkki kallistetaan naamaan kiinni,lisäksi toinen hyvä konsti on laittaa ne kattotuulettimet täysille ja suunnata ne penkinkallistajan tupeeseen.Toimii,testattu on.

Lisäksi voi kommentoida kuuluvalla äänellä ,että kaikenlaisia idiootteja sitä matkustaakin,jotka eivät osaa ottaa toisia huomioon.

Vierailija
57/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet seuraavaksi menossa? Ettei vaan vahingossakaan tulla samaan koneesseen... Tuostahan tulee varsinainen dominoefekti, jos kaikkien on pakko edes jotenkin mahtuakseen laskea selkänojansa - siinä kärsii koko ap:n takana istuva koneellinen matkustajia. Mikähän vamma sinulla on? Eikö tukiliivi tms. auta? Jumppa? Että saisit lihaksesi kuntoon, niin jaksaisit istua?

Koska minähän olenkin ainoa, joka sitä selkänojaa kallistaa..

Ei ole diagnosoitu selässä mitään ja ihan työkykyinen olen, mutta selkä vain on jostain syystä heikko ja herkkä kaikelle tuollaiselle. Myös noin kerran-kaksi vuodessa menee selän lihakset kokonaan jumiin ja joudun syömään panacod-relaxant -yhdistelmiä. Kuntosalilla käyn säännöllisesti.

Se ei tässä kuitenkaan ole se pointti vaan se, että ihan oikeasti siellä on tilaa siellä takanakin, paitsi ihan poikkeuksellisin pitkille/pitkäjalkaisille ihmisille. Ja suomalaisethan eivät niitä pitkäsäärisimpiä tunnetusti ole. Nämä valittajat ovat juuri niitä, joita vaan ihan periaatteesta ärsyttää se penkin kallistus ja rupeavat tekemään juuri tuollaista typerää, jota viimeisin kommentoijakin selittää tuossa. Aikuinen ihminen, miettisit hiukan.

ap

Vierailija
58/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki on minun syy että jalat siinä jalat käytävällä kun ei mahtunu omaan tilaansa vaikkei etummainen ollut edes laskenut selänojaa, aina kun tuli kärry niin nostin edellä

mutta muuten ne on edessä istuvan selkää vasten, olen erityisen pitkäjalkainen, edes 2 metrisillä miehillä ei näin pitkiä jalkoja ole vaikka itse paljon lyhyempi olenkin.

käytävällekään ei voi jalkoja laittaa. On tämä yhtä piinaa. Me takanakärsijät ei voida tehdä mitään muuta kuin kärsiä. ei voi katsoa telkkaria, ei voi tehdä töitä, korkeintaan voi siirtää osan tuskaa takanaolijalle ja kaataa oman tuolinsa ja röhnöttää siinä sitten koko matka.

Missä ovat kaikki ne huomaavaiset ihmiset, jotka väittävät kysyvänsä aina takana istujalta luvan, ennen kuin kallistavat penkkinsä? Mun edessäni ei ole koskaan ollut sellaista, ja olen sentään lentänyt satoja kertoja.

Itse en kallista penkkiä edes yönylilennoilla. Nukun aivan makoisasti normipenkissäkin.

Vierailija
59/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytär. Ahdasta jos etummainen taittaa selkänojaa.

Jos haluaa hyvän asennon niin menee sinne neen etuosaan.

Vierailija
60/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkänojan kallistamisesta, niin on syytä jäädä kotiin eikä lähteä mihinkään kun ei muuta kun rutista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi