Taas joku lennolla kitisi selkänojastani
On se nyt kumma, kun niihin selkänojiin on tehty se säätö ja ihan varmasti mittailtu se kallistus niin, että siellä takanakin pystyy elämään (minäkin pystyn, vaikka etummainen kallistaa penkkinsä) niin aina jonkun pitää siitä vinkua. Aaargh!
Kommentit (97)
En koe sitä vittuiluksi, mutta vastaan siihen, että valitettavasti minulla kipeytyy selkä, jos penkki on pystyssä, joten ei onnistu. Ja ihan oikeasti, kertaakaan kukaan näistä valittajista ei ole ollut se kaksimetrinen korsto.Ap
Siis oikeasti tämän täytyy olla trolli. Selkä kipeytyy normaaliasennossa, mutta voi oikein hyvin, kun selkänojaa on kallistettu? En usko. Pistä se pieni tyyny selkänotkoa tukemaan, jos istuminen vähän suoremmassa tekee vaikeeta.
Ei välttämättä muille yhtiöille, eikä kaikille lennoille Finskilläkään.
http://uutiskirje.smt.fi/2010/12/02/finnairin-kaukolentojen-turistiluok…
"Exit- rivillä olevat paikat voi varata Finnairin liikennöimille meno- ja paluulennoille Bangkokiin, Delhiin, Hongkongiin, Nagoyaan, New Yorkiin, Osakaan, Pekingiin, Shanghaihin, Singaporeen, Souliin ja Tokioon."
Ja noissakin on ehtonsa.
jos ei pysty normaalisti istua ;)
Jos kerran läskit ja pitkätkin joutuu jäämään kotiin...ei jää montaa matkustajaa :)
selkänojan ääritaka-asentoon kallistava on itsekäs paska, kuten ap.
En koe sitä vittuiluksi, mutta vastaan siihen, että valitettavasti minulla kipeytyy selkä, jos penkki on pystyssä, joten ei onnistu. Ja ihan oikeasti, kertaakaan kukaan näistä valittajista ei ole ollut se kaksimetrinen korsto.Ap
Siis oikeasti tämän täytyy olla trolli. Selkä kipeytyy normaaliasennossa, mutta voi oikein hyvin, kun selkänojaa on kallistettu? En usko. Pistä se pieni tyyny selkänotkoa tukemaan, jos istuminen vähän suoremmassa tekee vaikeeta.
No ei tosiaan ole trollu, enkä varmasti ole ainoa, jolla selkä tuosta kipeytyy. Johan tässäkin ketjussa yksi sanoi, että hänellä on sama homma. Selkäni kipeytyy myös kumartelusta (esim lattian lakaisu sillä lyhyellä harjalla) ja se menee ohi vain levolla. Näppärää aloittaa loma vuorokauden vuodelevolla siksi, että takana olevalle ei tulisi ahdistava olo.
Ap
voi päästää kunnon tuhnun siinä, niin eiköhän ala tehdä mieli kauemmaksi. Myös räkäinen yskiminen voisi tuntua mukavalle ja herättää edessä olevan makoilijan.
Ja miksi vammaisen pitää välttämättä lentää kaukomaihin lomailemaan?
Miksi ihmeessä niihin istuimiin on tehty säätömahdollisuus jos sitä ei saa käyttää ?
Varsinkin silloin sitä on pakko käyttää jos edessä istuva kallistaa omaa selkänojaansa, muuten sitä jää hieman puristuksiin siihen väliin..
Selkänojan säätelijöitä paljon suurempi ongelma ovat mielestäni edessä istuvan selän potkijat, loapset ja eritoten aikuiset jotka harrastavat samaa/eivät sano jälkikasvulleen asiasta.
No ei se mitään, minä sanon kyllä jos se ei vanhemmilta onnistu.
jalat käytävällä kun ei mahtunu omaan tilaansa vaikkei etummainen ollut edes laskenut selänojaa, aina kun tuli kärry niin nostin edellä
olevan selkää vasten jalat.
jalat käytävällä kun ei mahtunu omaan tilaansa vaikkei etummainen ollut edes laskenut selänojaa, aina kun tuli kärry niin nostin edellä
olevan selkää vasten jalat.
lentoemäntä ajoi siihen sillä tarjoilukärryllä niin että tärähti. Ja oli minun syyni, kun pidin jalkaani siinä.
olevan selkää vasten jalat.lentoemäntä ajoi siihen sillä tarjoilukärryllä niin että tärähti. Ja oli minun syyni, kun pidin jalkaani siinä.
mutta muuten ne on edessä istuvan selkää vasten, olen erityisen pitkäjalkainen, edes 2 metrisillä miehillä ei näin pitkiä jalkoja ole vaikka itse paljon lyhyempi olenkin.
olet seuraavaksi menossa? Ettei vaan vahingossakaan tulla samaan koneesseen...
Tuostahan tulee varsinainen dominoefekti, jos kaikkien on pakko edes jotenkin mahtuakseen laskea selkänojansa - siinä kärsii koko ap:n takana istuva koneellinen matkustajia.
Mikähän vamma sinulla on? Eikö tukiliivi tms. auta? Jumppa? Että saisit lihaksesi kuntoon, niin jaksaisit istua?
jos penkki kallistetaan naamaan kiinni,lisäksi toinen hyvä konsti on laittaa ne kattotuulettimet täysille ja suunnata ne penkinkallistajan tupeeseen.Toimii,testattu on.
Lisäksi voi kommentoida kuuluvalla äänellä ,että kaikenlaisia idiootteja sitä matkustaakin,jotka eivät osaa ottaa toisia huomioon.
olet seuraavaksi menossa? Ettei vaan vahingossakaan tulla samaan koneesseen... Tuostahan tulee varsinainen dominoefekti, jos kaikkien on pakko edes jotenkin mahtuakseen laskea selkänojansa - siinä kärsii koko ap:n takana istuva koneellinen matkustajia. Mikähän vamma sinulla on? Eikö tukiliivi tms. auta? Jumppa? Että saisit lihaksesi kuntoon, niin jaksaisit istua?
Koska minähän olenkin ainoa, joka sitä selkänojaa kallistaa..
Ei ole diagnosoitu selässä mitään ja ihan työkykyinen olen, mutta selkä vain on jostain syystä heikko ja herkkä kaikelle tuollaiselle. Myös noin kerran-kaksi vuodessa menee selän lihakset kokonaan jumiin ja joudun syömään panacod-relaxant -yhdistelmiä. Kuntosalilla käyn säännöllisesti.
Se ei tässä kuitenkaan ole se pointti vaan se, että ihan oikeasti siellä on tilaa siellä takanakin, paitsi ihan poikkeuksellisin pitkille/pitkäjalkaisille ihmisille. Ja suomalaisethan eivät niitä pitkäsäärisimpiä tunnetusti ole. Nämä valittajat ovat juuri niitä, joita vaan ihan periaatteesta ärsyttää se penkin kallistus ja rupeavat tekemään juuri tuollaista typerää, jota viimeisin kommentoijakin selittää tuossa. Aikuinen ihminen, miettisit hiukan.
ap
toki on minun syy että jalat siinä jalat käytävällä kun ei mahtunu omaan tilaansa vaikkei etummainen ollut edes laskenut selänojaa, aina kun tuli kärry niin nostin edellä
olevan selkää vasten jalat.lentoemäntä ajoi siihen sillä tarjoilukärryllä niin että tärähti. Ja oli minun syyni, kun pidin jalkaani siinä.
mutta muuten ne on edessä istuvan selkää vasten, olen erityisen pitkäjalkainen, edes 2 metrisillä miehillä ei näin pitkiä jalkoja ole vaikka itse paljon lyhyempi olenkin.
käytävällekään ei voi jalkoja laittaa. On tämä yhtä piinaa. Me takanakärsijät ei voida tehdä mitään muuta kuin kärsiä. ei voi katsoa telkkaria, ei voi tehdä töitä, korkeintaan voi siirtää osan tuskaa takanaolijalle ja kaataa oman tuolinsa ja röhnöttää siinä sitten koko matka.
Missä ovat kaikki ne huomaavaiset ihmiset, jotka väittävät kysyvänsä aina takana istujalta luvan, ennen kuin kallistavat penkkinsä? Mun edessäni ei ole koskaan ollut sellaista, ja olen sentään lentänyt satoja kertoja.
Itse en kallista penkkiä edes yönylilennoilla. Nukun aivan makoisasti normipenkissäkin.
tytär. Ahdasta jos etummainen taittaa selkänojaa.
Jos haluaa hyvän asennon niin menee sinne neen etuosaan.
selkänojan kallistamisesta, niin on syytä jäädä kotiin eikä lähteä mihinkään kun ei muuta kun rutista.
tai silloin, kun tekee check inniä netissä.
Mutta exit-paikoille ei voi.
Katsopa tarkemmin seuraavalla kerralla.
(ohis)