Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas joku lennolla kitisi selkänojastani

Vierailija
13.12.2012 |

On se nyt kumma, kun niihin selkänojiin on tehty se säätö ja ihan varmasti mittailtu se kallistus niin, että siellä takanakin pystyy elämään (minäkin pystyn, vaikka etummainen kallistaa penkkinsä) niin aina jonkun pitää siitä vinkua. Aaargh!

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varmaan ap:n pienikokoinen mies pystyy istumaan paikallaan, vaikka selkänoja on sylissä. Eikä se ap:n takana istunutkaan penkkiin tukehtunut, siitä voimme olla ihan varmoja, että ap ei ainakaan pyydettäessä nostanut selkänojaansa normaaliasentoon. Epäkohteliaan ihmisen tapoja.

Suosittelen kuitenkin, että ap ajattelee asiaa vielä uudestaan ja kuvittelee miltä se tuntuu, kun yli kaksimetrinen yrittää liikutella jalkojaan edes sen verran ettei veritulppa iske, mutta kun ei voi, koska jonkun älypään on ihan pakko pitää sitä selkänojaansa kiinni niissä jaloissa.

Ap:lla on myös erittäin pitkä sukulaismies (n. 2 metriä) ja hän osaa pyytää jo lentolippuja tilatessaan sen exit-paikan ja kertoo sen syynkin, eli hänhän ei mahdu niihin paikkoihin välttämättä ollenkaan (eikä siihen liity edes penkin kallistus mitenkään). Suosittelen kokeilemaan. Ja 188cm mies ei kyllä ole pienikokoinen!

ap

Miten saa jo lentolippuja varatessa valittua exit-paikan? Eikös paikat jaeta vasta check-innin auettua? Eikä exit-paikkoja voi varata, ne jaetaan nuorille, kielitaitoisille ja toimintakykyisille ihmisille, sellaisille jotka pystyvät oikeasti avaamaan sen oven hätätilanteessa. Ei kai mikään lentoyhtiö anna exit-paikkaa näkemättä minkälainen ihminen siihen on tulossa? Näin ainakin tavallisilla reittilennoilla, lomalennoista en tiedä.

Vierailija
22/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varmaan ap:n pienikokoinen mies pystyy istumaan paikallaan, vaikka selkänoja on sylissä. Eikä se ap:n takana istunutkaan penkkiin tukehtunut, siitä voimme olla ihan varmoja, että ap ei ainakaan pyydettäessä nostanut selkänojaansa normaaliasentoon. Epäkohteliaan ihmisen tapoja.

Suosittelen kuitenkin, että ap ajattelee asiaa vielä uudestaan ja kuvittelee miltä se tuntuu, kun yli kaksimetrinen yrittää liikutella jalkojaan edes sen verran ettei veritulppa iske, mutta kun ei voi, koska jonkun älypään on ihan pakko pitää sitä selkänojaansa kiinni niissä jaloissa.

Ap:lla on myös erittäin pitkä sukulaismies (n. 2 metriä) ja hän osaa pyytää jo lentolippuja tilatessaan sen exit-paikan ja kertoo sen syynkin, eli hänhän ei mahdu niihin paikkoihin välttämättä ollenkaan (eikä siihen liity edes penkin kallistus mitenkään). Suosittelen kokeilemaan. Ja 188cm mies ei kyllä ole pienikokoinen!

ap

Miten saa jo lentolippuja varatessa valittua exit-paikan? Eikös paikat jaeta vasta check-innin auettua? Eikä exit-paikkoja voi varata, ne jaetaan nuorille, kielitaitoisille ja toimintakykyisille ihmisille, sellaisille jotka pystyvät oikeasti avaamaan sen oven hätätilanteessa. Ei kai mikään lentoyhtiö anna exit-paikkaa näkemättä minkälainen ihminen siihen on tulossa? Näin ainakin tavallisilla reittilennoilla, lomalennoista en tiedä.

Lomalennoilla hän ainaki on ollut, reittilennoista en tiedä, ja näin hän on kertonut, että pyytää ja saa kyllä ihan poikkeuksetta sen exit-paikan, koska on yksinkertaisesti kykenemätön istumaan siinä tavallisessa penkissä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta, jos siellä muka noin ahdasta on, ettei yhtään ylimääräistä tilaa jää.

Ei tullut mieleen, että pituudesta on paha laihduttaa. Itse olen lyhyehkö, joten koneessa ei ole ongelmia, mutta työkaveri karvan alta pari metriä pitkä, niin hänelle se selkänojan kallistaminen on melko vittumaista.

Ja onhan se nyt melkoista vittuilua takana istuvalle, jos sen penkin kääntää ihan taka-asentoon karvalakkipuolen penkeissä

Vierailija
24/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nappi on selkänojan laskemisnappi. Käytävänpuoleiset kädensijat eivät pääsääntöisesti nouse ylös.

Juu, ei ole. Käsinojan alapuolella, ihan lähellä selkänojaa, on tarkoittamani nappi. Selkänojan kallistusnappi on käsinojan sivussa.

Lennän paljon ja istun aina käytäväpaikalla, olen nostanut noita käsinojia lukuisia kertoja :)

Vanhoissa koneissa/istuimissa ei ole sitä mutta uusissa on. Myös ikkunapaikalla istuessa saa vähän lisätilaa nostamalla kädensijan ylös.

Vierailija
25/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se takanaistuva ole ihan yhtä itsekäs kun kitisee siitä penkistä?

Vierailija
26/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin viimeksi kun koneessa matkustin, niin penkki tuli niin alas, että juuri tuo oli tunnelma. Syliin tuleminen on kuitenkin aika intiimiä.

Vierailija
27/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa istua yhdessä. Ja kyllä, joku epäili että sylissänotkujasta valittajat ei ole matkustaneet pitkiä lentoja - me olemme lentäneet mm Balille, Singaporeen, Thaimaahan, Dubaihin, Egyptiin (no, lyhyitä lentoja nuo).

Pahimpia oli pienet kiinalaiset jotka eivät nostaneet penkkejään ylös edes ruokailun ajaksi. Miesraukka istui penkki polvien päällä jumissa 10 tuntia hievahtamatta paikoillaan kupla otsassa... Liian kiltti, mä olisin kumauttanut sitä edessäistuvaa.

Vierailija
28/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edessäni oleva kallistaa penkkinsä selkänojaa, annan lasten riehua vapaasti.

Hauskaa lentoa -saat satasen jos onnistut nukkumaan!

Jos et kallista -kuri säilyy.

Valitse. :)

Vierailija
29/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saa aivan asiallisesti ja kauniisti pyytää, että "olisiko mitenkään mahdollista, että nostaisit selkänojan ylös, kun mulla on nämä pitkät heinäsirkka-koivet, ja sattuu polviin, jos penkki on alhaalla...?"

Vai oletko ap sellainen minä-minä-minä -tyyppi, joka kokee tuollaisenkin kitinäksi ja turhasta vittuiluksi?

Vierailija
30/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Lomalennoilla hän ainaki on ollut, reittilennoista en tiedä, ja näin hän on kertonut, että pyytää ja saa kyllä ihan poikkeuksetta sen exit-paikan, koska on yksinkertaisesti kykenemätön istumaan siinä tavallisessa penkissä.

ap

Tuli vielä mieleen, että kyllä reittilennoillekin saa paikan valittua. Viimeksi kun lensin jenkkeihin, ostin lipun matkatoimistosta ja sieltä täti koneelta valkkas mulle paikan toiveideni mukaan.

Ap

Vierailija
31/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitoitettu miten mitoitettu, kyllä siinä tulee tosi ahdistava olo, kun koko lennon jonkun selkänoja on takana. Etenkin, jos siinä ei makaa, vaan katsoo esim. leffaa.

Näin kävi meidän lennolla Dusseldorfiin, kun pari pimua kaatoivat nojat, katsoivat leffaa ja nojailivat toisiinsa, eivät nojiin.

epämiellyttävää syödä tarjotin sylissä :(

Vierailija
32/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa istua yhdessä. Ja kyllä, joku epäili että sylissänotkujasta valittajat ei ole matkustaneet pitkiä lentoja - me olemme lentäneet mm Balille, Singaporeen, Thaimaahan, Dubaihin, Egyptiin (no, lyhyitä lentoja nuo).

Pahimpia oli pienet kiinalaiset jotka eivät nostaneet penkkejään ylös edes ruokailun ajaksi. Miesraukka istui penkki polvien päällä jumissa 10 tuntia hievahtamatta paikoillaan kupla otsassa... Liian kiltti, mä olisin kumauttanut sitä edessäistuvaa.

Kun lennät Euroopan sisällä, täytyy olla aika mäntti, jos siinäkin ajassa pitää nokoset ottaa.

Vierailija
33/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saa aivan asiallisesti ja kauniisti pyytää, että "olisiko mitenkään mahdollista, että nostaisit selkänojan ylös, kun mulla on nämä pitkät heinäsirkka-koivet, ja sattuu polviin, jos penkki on alhaalla...?"

Vai oletko ap sellainen minä-minä-minä -tyyppi, joka kokee tuollaisenkin kitinäksi ja turhasta vittuiluksi?

En koe sitä vittuiluksi, mutta vastaan siihen, että valitettavasti minulla kipeytyy selkä, jos penkki on pystyssä, joten ei onnistu. Ja ihan oikeasti, kertaakaan kukaan näistä valittajista ei ole ollut se kaksimetrinen korsto.

Ap

Vierailija
34/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saa aivan asiallisesti ja kauniisti pyytää, että "olisiko mitenkään mahdollista, että nostaisit selkänojan ylös, kun mulla on nämä pitkät heinäsirkka-koivet, ja sattuu polviin, jos penkki on alhaalla...?" Vai oletko ap sellainen minä-minä-minä -tyyppi, joka kokee tuollaisenkin kitinäksi ja turhasta vittuiluksi?

En koe sitä vittuiluksi, mutta vastaan siihen, että valitettavasti minulla kipeytyy selkä, jos penkki on pystyssä, joten ei onnistu. Ja ihan oikeasti, kertaakaan kukaan näistä valittajista ei ole ollut se kaksimetrinen korsto. Ap

Ymmärrän kyllä tuon, koska itsellänikin selkä tykkää huonoa pystyasennosta. Siinä kaiketi sitten pyytäisin jotakuta vaihtamaan paikkaa.

PS: kaikki pitkäjalkaiset eivät toki ole kaksimetrisiä. Ratkaisevaa on ruumiin rakenne, ei kokonaispituus.

Vierailija
35/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitoitettu miten mitoitettu, kyllä siinä tulee tosi ahdistava olo, kun koko lennon jonkun selkänoja on takana. Etenkin, jos siinä ei makaa, vaan katsoo esim. leffaa.

Näin kävi meidän lennolla Dusseldorfiin, kun pari pimua kaatoivat nojat, katsoivat leffaa ja nojailivat toisiinsa, eivät nojiin.

epämiellyttävää syödä tarjotin sylissä :(

Tässä tuli se todellinen syy, eli ei se penkki ota polviin tms vaan tulee "ahdistava olo". Ja sekös ei ole itsekästä valittaa toisille noin typerästä syystä?

Ap

Vierailija
36/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että jotkut käyttävät kallistusta yölennolla ns nukkuma-aikana, mutta se, että joku läski asettaa sen heti istahdettuaan taakse ääriasentoon on kyllä muiden kiusaamista.

Vierailija
37/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ap

Tuli vielä mieleen, että kyllä reittilennoillekin saa paikan valittua. Viimeksi kun lensin jenkkeihin, ostin lipun matkatoimistosta ja sieltä täti koneelta valkkas mulle paikan toiveideni mukaan.

Ap

n 10 v sitten sai vielä varattua exit-paikat koneelta, mutta ei enää.

Pyynnön voi aina laittaa, mutta se pyyntö luetaan kun varaus tulee esille. Kun lentoa aletaan tsekkaamaan ei kukaan katso kaikkia varauksia läpi ja varaile etukäteen jollekin exit-paikkoja vaikka kovasti niin pyytäisi.

Ajoissa kentälle, paras vinkki.

Lisäksi Suomi on hyvässä asemessa, esim Lufthansalla lennettäessä. Lento kun alkaa Suomesta, olemme tunteja ennen kuin ihmiset jotka aloittavat matkan Saksasta, tekemässä lähtöselvitystä.

Jos on liian ahdasta koneessa kannattaa maksaa y kertaa enemmän ja mennä businesspuolelle, jos turistissa on hankala olla. Sillä siitä pääsee.

Vierailija
38/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ap

Ap

n 10 v sitten sai vielä varattua exit-paikat koneelta, mutta ei enää.

Pyynnön voi aina laittaa, mutta se pyyntö luetaan kun varaus tulee esille. Kun lentoa aletaan tsekkaamaan ei kukaan katso kaikkia varauksia läpi ja varaile etukäteen jollekin exit-paikkoja vaikka kovasti niin pyytäisi.

Ajoissa kentälle, paras vinkki.

Lisäksi Suomi on hyvässä asemessa, esim Lufthansalla lennettäessä. Lento kun alkaa Suomesta, olemme tunteja ennen kuin ihmiset jotka aloittavat matkan Saksasta, tekemässä lähtöselvitystä.

Jos on liian ahdasta koneessa kannattaa maksaa y kertaa enemmän ja mennä businesspuolelle, jos turistissa on hankala olla. Sillä siitä pääsee.

Täs on puolitoista vuotta kun jenkkeihin lensin. Liput ja paikat varasin hyvissä ajoin ja kyllä oli just se paikka mikä oli toimistossa varattu. Se näkyi koko ajan netissäkin kun varaustani katsoin. Finnairin lento oli.

Ap

Vierailija
39/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edessä oleva kallisti heti penkin ja vaikka olen normaalikokoinen niin se selkänoja oli melkein naamassa kiinni. Ja tämä tonttu ei tietenkään nostanut sitä normaaliasentoon kun ruokatarjoilu alkoi...onneksi henkilökunta käski nostaa selkänojan ylös niin ei minun tarvinnut "kitistä".

Vierailija
40/97 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin viimeksi kun koneessa matkustin, niin penkki tuli niin alas, että juuri tuo oli tunnelma. Syliin tuleminen on kuitenkin aika intiimiä.

niin silloinhan voi vaikka juomat ja ruoat läikkyä edelläköllijän naamalle. Hups! Anteeksi! Punaviini vähän loiskahti ja spaghetti luiskahti, kun yritin kiivetä tästä penkiltäni käytävälle... :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi