Taas joku lennolla kitisi selkänojastani
On se nyt kumma, kun niihin selkänojiin on tehty se säätö ja ihan varmasti mittailtu se kallistus niin, että siellä takanakin pystyy elämään (minäkin pystyn, vaikka etummainen kallistaa penkkinsä) niin aina jonkun pitää siitä vinkua. Aaargh!
Kommentit (97)
selkänojan ääritaka-asentoon kallistava on itsekäs paska, kuten ap.
Laihduta, jos siellä muka noin ahdasta on, ettei yhtään ylimääräistä tilaa jää.
Kukaan ei tarvitse sitä kallistamista yhtään mihinkään. Nukkuminenkin onnistuu ihan hyvin ilman. Kun käytäväpuolen kädensija ei nouse ylös, ei takaa pääse edes järkevästi pois, vaan pitää ruveta kiipeilemään.
aaat ihan vapaasti kallistaa penkkisi, kunhan et tee sitä ruokailun aikana.
jo ilman kallistustakin.
ota muut huomioon, urpo. ei sitä ole pakko kallistaa, ainakaan ääriasentoon!
Poikeuksena mainittakoon yölennot, jolloin kaikki voivat kallistaa selkänojansa sen jälkeen kun tarjoilut on tarjoiltu ja valot himmennetty.
Ja ruokailun aikana ne pitää nosta apystyyn, samoin laskeutuessa. Mä lähden viikon päästä yölennolla ja varmasti laitan selkänojan alas.
Nostan kyllä selkänojan ylös, kun huomaan, että takana oleva lähtee johonkin. Samoin ruokailut/kahviajat pidän selkänojan ylhäällä. Mutta en todellakaan pysty rentoutumaan ja nukkumaan, jos selkänoja on pystyssä. Lisäksi selkäni kipeytyy siitä. Jännä homma, että esimerkiksi 188cm pitkä mieheni pystyy aivan hyvin istumaan penkissä, vaikka edellä istuva kallistaisi oman penkkinsä.
ap
jos joku kaataa selkänojansa ihan ääriasentoon. En mä siitä silti ikinä sano.
Kun käytäväpuolen kädensija ei nouse ylös, ei takaa pääse edes järkevästi pois, vaan pitää ruveta kiipeilemään.
Useimmissa konemalleissa, millä olen itse matkustanut, käytäväpuolen kädensija nousee kyllä. Kädensijan alapuolella on pieni painonappi, jota painamalla ja käsinojaa nostamalla kädensijan saa yläasentoon.
on piakkoin tiedossa 13 tunnin yölento ja aivan taatusti käännän selkänojan alas heti kun valot sammuu.
Noi itkijät eivät ole taatusti koskaa kanariaa kauemmas lentäneet.
Nostan kyllä selkänojan ylös, kun huomaan, että takana oleva lähtee johonkin. Samoin ruokailut/kahviajat pidän selkänojan ylhäällä. Mutta en todellakaan pysty rentoutumaan ja nukkumaan, jos selkänoja on pystyssä. Lisäksi selkäni kipeytyy siitä. Jännä homma, että esimerkiksi 188cm pitkä mieheni pystyy aivan hyvin istumaan penkissä, vaikka edellä istuva kallistaisi oman penkkinsä.
ap
joillakin on pitkä selkä, toisilla pitkät jalat.
Nykyään on istuinpaikat kutistettu niin lähelle toisiaan kuin suinkin. Jos edessä istuja päättää pitää selkänojansa alhaalla, takana on hyvin vaikea ellei suorastaan mahdotonta esim. tehdä läppärin kanssa töitä tai jopa katsoa telkkaria.
Kun käytäväpuolen kädensija ei nouse ylös, ei takaa pääse edes järkevästi pois, vaan pitää ruveta kiipeilemään.
Useimmissa konemalleissa, millä olen itse matkustanut, käytäväpuolen kädensija nousee kyllä. Kädensijan alapuolella on pieni painonappi, jota painamalla ja käsinojaa nostamalla kädensijan saa yläasentoon.
Se nappi on selkänojan laskemisnappi. Käytävänpuoleiset kädensijat eivät pääsääntöisesti nouse ylös.
Mun mies kypsyy täysin näihin notkujiin joiden täytyy päästä makuulle jo parin tunnin lennoilla...
Mun mies ei pysty liikahtamaankaan tuolissa jos joku laskee edessäolevan tuolin selkämyksen alas. Ei pääse kuselle, ei jaloittelemaan, ei pysty lukemaan eikä syömään. Voit ap vain kuvitella miten tuskallista....
Pientä ymmärrystä myös toiseen suuntaan!
Se nappi on selkänojan laskemisnappi. Käytävänpuoleiset kädensijat eivät pääsääntöisesti nouse ylös.
Juu, ei ole. Käsinojan alapuolella, ihan lähellä selkänojaa, on tarkoittamani nappi. Selkänojan kallistusnappi on käsinojan sivussa.
Lennän paljon ja istun aina käytäväpaikalla, olen nostanut noita käsinojia lukuisia kertoja :)
ihan varmaan ap:n pienikokoinen mies pystyy istumaan paikallaan, vaikka selkänoja on sylissä. Eikä se ap:n takana istunutkaan penkkiin tukehtunut, siitä voimme olla ihan varmoja, että ap ei ainakaan pyydettäessä nostanut selkänojaansa normaaliasentoon. Epäkohteliaan ihmisen tapoja.
Suosittelen kuitenkin, että ap ajattelee asiaa vielä uudestaan ja kuvittelee miltä se tuntuu, kun yli kaksimetrinen yrittää liikutella jalkojaan edes sen verran ettei veritulppa iske, mutta kun ei voi, koska jonkun älypään on ihan pakko pitää sitä selkänojaansa kiinni niissä jaloissa.
se rasvaisten hiusten haju on meinaan vielä tuskallisempi kestää kuin se, että on niin ahdasta ettei pysty liikkumaan, vaikka noin sinänsä vielä siihen lokoseen istumaan mahtuukin. Se jotenkin tekee koko tilanteesta niin vastenmielisen.
ihan varmaan ap:n pienikokoinen mies pystyy istumaan paikallaan, vaikka selkänoja on sylissä. Eikä se ap:n takana istunutkaan penkkiin tukehtunut, siitä voimme olla ihan varmoja, että ap ei ainakaan pyydettäessä nostanut selkänojaansa normaaliasentoon. Epäkohteliaan ihmisen tapoja.
Suosittelen kuitenkin, että ap ajattelee asiaa vielä uudestaan ja kuvittelee miltä se tuntuu, kun yli kaksimetrinen yrittää liikutella jalkojaan edes sen verran ettei veritulppa iske, mutta kun ei voi, koska jonkun älypään on ihan pakko pitää sitä selkänojaansa kiinni niissä jaloissa.
Ap:lla on myös erittäin pitkä sukulaismies (n. 2 metriä) ja hän osaa pyytää jo lentolippuja tilatessaan sen exit-paikan ja kertoo sen syynkin, eli hänhän ei mahdu niihin paikkoihin välttämättä ollenkaan (eikä siihen liity edes penkin kallistus mitenkään). Suosittelen kokeilemaan. Ja 188cm mies ei kyllä ole pienikokoinen!
ap