Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juotko sinä, tai miehesi saunasiiderin/kaljan?! Näin meillä..

Vierailija
12.12.2012 |

Meillä on nyt puolivuotias vauva. Ennenkuin aloin lasta odottaa, niin joimme mieheni kanssa alkoholia noin kerran kahdesessa kuukaudessa, tai harvemmin. Silloin kun joimme, niin oli viikonloppu, olimme kotona ja joimme jonkun viinipullon, tai muutaman siiderin. Se oli siis sellaista koti-illan viettämistä telkkaria katsellen, tai jotain lautapelejä pelaillen.

Noh nyt kun meillä on vauva, niin olemme olleet molemmat puolitoista vuotta juomatta.

Varasimme ensimmäisen saunavuoron nyt, ja ehdotin miehelleni, että ostettaisiin yksi saunasiideri. Vastaus oli jyrkkä EI. Enää ei saa kuulema juoda edes yhtä siideriä rentoutumismielessä, koska meillä on nyt lapsi. Myöhemmin olen myös ehdottanut, että laitetaanko jotain hyvää ruokaa illalla, kun vauva on mennyt nukkumaan (nukahtaa aina klo 21, ja nukkuu koko yön tyytyväisenä), että samalla voitaisiin ottaa YHDET lasilliset jotain hyvää viiniä. Ei kuulema todellakaan saa ottaa edes lasillista viiniä.

Saan siis lasillisen viiniä seuraavan kerran kuulema sitten, kun lapsi on muuttanut pois.

Silloin kun olin itse lapsi niin kyllä isäni joi aina yhden saunaoluen, eikä mulle siitä mitään traumoja todellakaan jäänyt. Eihän sellainen nouse edes päähän.

Miten teillä? Juotteko siis ikinä esim. jotain saunasiideriä? Imetyksen olen lopettanut juuri, eli sen puoleen ei ole ongelmaa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vanhemmat voivat lapsen läsnäolless ajuoda kohtuudella, mutta ei humalaan tai edes tuntuvaan hiprakkaan. Eikä ole ollut sellaista etteikö kumpikin olisi voinut ottaa esim. sitä viinilasillista ruuan kanssa.

Itse siis olen tällaisesa perheessä kasvanut, en ole koskaan nähnyt vanhempiani humalassa ja join alkoholia ekan kerran (lasi viiniä ravintolassa vanhempien kanssa lomalla Keski-Euroopassa) kun olin 2 kk vajaa 18 v. En tykkää olla humalassa, enkä edes ns. hyvässä hiprakassa joten juomamäärät pysyvät pieninä. Lapsena kun vanhemmat juhlivat esim. vappua ja uuttavuotta tuttavaperheiden kera oli kaikilla aikuisilla sama tyyli: ei humalaa, mutta ei ole pakko olla vesiselvä. Eikä mitään traumoja ole minulle tai muillekaan lapsille näistä jäänyt (olemme aikuisena näistä josksu puhuneet), vaan hyvät muistot kivoista juhlista, sillä aikuiset olivat edelleen turvallisia parista lasillisesta huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla