Inhoan mieheni lapsia
Tiedän, että minut kivitetään. Mutta en vain voi mitään sille, että inhoan niitä. Ne tunkeutuvat meidän kotiimme ja en saa olla rauhassa. Omat lapseni kärsivät kun on niinä viikonloppuina ahdasta ja vieraita lapsia meillä. Ei ne ole mitään sisarpuolia vaan vieraita lapsia.
Joulu on tulossa ja lasten on tarkoitus tulla meille. Omat lapseni surevat jo nyt, että eivät saa olla kotonaan rauhassa kun vieraat lapset tulevat penkomaan paikkoja ja pilaamaan heidän oman joulun.
Kommentit (74)
Kurjaa jos omat lapsesikin inhoavat niitä miehen lapsia.
Meillä myös tilanne jossa miehellä on entisestä avioliitosta 2 lasta. He ovat meillä joka toinen viikonloppu, ja lomilla joskus sovitusti pidempiä aikoja. En minäkään noista lapsista pidä, mutta ikinä en sitä heille näyttäisi. Pyrin kohtelemaan mahdollisimman hyvin ja asiallisesti. Meillä onneksi yhteiset lapsemme viihtyvät ihan hyvin miehen lasten seurassa, vaikka ei heistä kavereita varsinaisesti toisilleen ole kun miehen lapset on 13- ja 15-vuotiaita ja yhteiset alle kouluikäisiä.
mutta niille ei ole omaa huonetta. Nukkuvat olkkarissa, koska en voi vaatia, että nukkuisivat lasteni huoneessa.
Tulevat ensimåistä joulua meille ja eivät ole ollenkaan innoissaan vieraista lapsista meillä.
Halusin kertoa tämänkin puolen, että ei ne omat lapset aina niin niistä bonuslapsista tykkää. En minäkään. Inohan kun en saa olla omassa kodissa rauhassa.
ap
Mutta ehkä miehesi lapset olisivat myöskin mieluummin joulun rauhassa omassa kodissaan kuin vieraiden nurkissa. Voiskohan asiasta vielä neuvotella?
ollut parempi miehesi kanssa elää kahden kodin järjestelyssä? Ei vihan ja inhon tunteita, ahtautta, ristiriitoja - eikö kuulosta hyvältä?
sinä omat lapsesi heidän oman isänsä luokse jouluksi niin heitä ei häiritse ketkä teillä joulua viettävät.
Omista lapsistaan. Taputtaa itseään olkapäälle ylpeänä. Tuntuu aivan ihanalta, kun omat lapset osaa ottaa huomioon muut ja osaavat asettua heidän asemaansa ja pitävät huolta siitä, että heidän kotinsa tuntuu kodille myös mieheni lapsille.
Siis ne ovat MIEHESI lapsia ja tulevat myös sinun ja MIEHESI yhteiseen (?) kotiin... Öö... Joskus pitää vaan sulautua. Mitä luulet, että miehesi ajattelee, kun hän ei sinun mielestäsi saisi tuoda omia lapsia kotiinsa tai että sinusta he häiritsevät teidän perherauhaa? No, sanoppas mielipiteesi miehellesi!
laittaa sinutkin kieroon ja uusi naisystävä haluaa nauttia rauhassa oman miehensä ja vauvansa kanssa...
näitä uusperheiden äitejä.
Toivon vaan että minun exäni kylkeen ei koskaan liimaudu tuollainen "minun lapseni ja miehen oudot lapset" -tyyppi.
Saattaisin minäkin muuttua Kaameaksi Exäksi.
Ymmärrän ettei pidä, mutta että oikein inhoaa...
Anyway, jos lapset on vielä vieraita, niin miten he voisivat tulla tutummiksi, jos eivät käy säännöllisesti? Jännä, että lapsesi noin ahdistuvat toisista lapsista. Yleensä kuitenkin lapset ovat innoissaan tutustumassa toisiin lapsiin...
Jokatapauksessa kuulostaa tosi kurjalta tuo tilanteenne. Kaikille osapuolille. Olisi tosiaan varmasti ollut parempi asua kahdessa kodissa, ainakin niin kauan, että kaikki tutustuu toisiinsa hyvin.
ei ne bonuslapset ole aina miehen nyxälle ja hänen lapsilleen mikään ilo ja lahja jouluna.
Mutta en tule kieltämään, koska lapsilla on oikeus isäänsä ja oikeus viettää joulu isänsä kanssa. Olen hiljaa ja yritän kestää tilanteen.
Harmittaa vain omien lasten puolesta kun heitä nyt jo harmittaa koko tuleva joulu.
perhe on minä, mies ja kaksi yhteistä lasta. Näin mieskin sen kokee. Puhuu aina "omasta porukasta". Talo käy tavallaan, vieraat ajallaan, koskee myös miehen lapsia. He ovat täällä vierailulla ja mieskin aina sanoo, että odottaa kodin rauhoittumista. Kiva, että tulivat, mutta kiva palata arkeen.
Esimerkiksi me lähdetään tammikuussa matkalle. Mietittiin, lähdetäänkö kaksin, mutta mies sanoi, että otetaan muksut mukaan. Muksut tarkoitti yhteisiä.
Mutta sanon sen, että asetupa hetkeksi lapsen asemaan, jos pystyt. Lapsi on menettänyt ydinperheen ja joutuu katselemaan sinua heidän isänsä kanssa! Arvaapa paljonko mieluumin he katselisivat oman isin kanssa omaa äitiä? :(
Sinä olet aikuinen ja sinun tulisi kyetä olemaan ihan pikkuisen vähemmän narsistinen. Käy miestäsi ja oikeaa äitiä sääliksi. Kunpa saisi tietää, millainen hirviö toisessa kodissa maleksii.
Itse olen onnistunut pitämään ydinperheen kasassa 12 vuotta ja mies on sanonut, että jos kuolisin ja tilalle tulisi uusi nainen, niin tuollaisista kommenteista mies tarttuisi kaltaistasi ilkeää noitaa tukasta ja nakkaisi permannolle. Toivon, että miehesi on yhtä lojaali lapsiaan kohtaan.
näitä uusperheiden äitejä.
Toivon vaan että minun exäni kylkeen ei koskaan liimaudu tuollainen "minun lapseni ja miehen oudot lapset" -tyyppi.
Saattaisin minäkin muuttua Kaameaksi Exäksi.
Mun mielestä on täysin luonnollista, että naisten on vaikea hyväksyä ylimääräisiä pentuja pesueeseensa. Eläinmaailmassa ne tulevat tapetuiksi. Lasten on erossa kyllä parempi jäädä äitinsä luokse, jos isällä on uusi puoliso. En tiedä ketään uusperheen äitiä, joka pitäisi miehensä lapsista puhumattakaan että rakastaisi heitä. Tämä on joku ihme tabu. Asiasta pitäisi puhua julkisuudessa enemmän!
perhe on minä, mies ja kaksi yhteistä lasta. Näin mieskin sen kokee. Puhuu aina "omasta porukasta". Talo käy tavallaan, vieraat ajallaan, koskee myös miehen lapsia. He ovat täällä vierailulla ja mieskin aina sanoo, että odottaa kodin rauhoittumista. Kiva, että tulivat, mutta kiva palata arkeen. Esimerkiksi me lähdetään tammikuussa matkalle. Mietittiin, lähdetäänkö kaksin, mutta mies sanoi, että otetaan muksut mukaan. Muksut tarkoitti yhteisiä.
Jos oma mieheni puhuisi ensimmäisistä lapsistaan noin erikoiseen sävyyn minulle, niin mies olisi jäänyt. Tuo kertoo miehen kyvystä rakastaa kaiken olennaisen.
...niin, ei ole helppo.
Olemme eronneet ja tyttöni sanoo, että joutuu selittelemään sitä kaikille. Kaikki kysyvät, miksi vanhempasi ovat eronneet. Tyttö kokee itse epäonnistuneena, vaikkei se hänen syy olekaan. Ero tuli miehen toisen naisen vuoksi ja tiedän, ettei hän pidä siitä, että lapset ovat siellä.
Kurjaa lapsille, todella kurjaa.
perhe on minä, mies ja kaksi yhteistä lasta. Näin mieskin sen kokee. Puhuu aina "omasta porukasta". Talo käy tavallaan, vieraat ajallaan, koskee myös miehen lapsia. He ovat täällä vierailulla ja mieskin aina sanoo, että odottaa kodin rauhoittumista. Kiva, että tulivat, mutta kiva palata arkeen.
Esimerkiksi me lähdetään tammikuussa matkalle. Mietittiin, lähdetäänkö kaksin, mutta mies sanoi, että otetaan muksut mukaan. Muksut tarkoitti yhteisiä.
Eli siis miehelle ei nämä entisen suhteen lapset ole niin tärkeitä kuin sinun kanssasi tehdyt lapset? Mitä ihme touhua... Sellaisen kuvan annoit tekstissäsi. Meillä ainakin mies rakastaa ylikaiken lapsiaan! Meidän yhteisiä ja hänen entisestä liitostaan. Ja isän rakkaus on ihan tasavertaista jokaista lastaan kohtaan lasten äidistä riippumatta.
Kengänkuva perseeseen tollaselle! Puistatus!
nyt minua alkoi ihan itkettää sinun puolestasi.
Onpa kurja tilanne. Yritä kestää. Miten ihmeessä olet tuollaiseen ahdinkoon joutunut?