Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein asperger-testin ja sen perusteella minulla on joitakin tyypillisia asperger-piirteita. Muutenkin as-kuvausten lukeminen oli kuin oman henkilokuvan peilaamista.

Vierailija
04.12.2005 |

Huh! En kyllä aio hakea tai pyytää mitään varsinaisia diagnooseja, luulen niistä olevan vain elämälleni haittaa. Olenhan 27 vuotta ja elämässä (ainakin ulkoisesti) varsin menestynyt.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitä mieltä olette, onko sukulaisillani asperger tai adhd? JOku pyysi heitä kuvailemaan..

itse pidän heitä itsekkäinä ja " oppimattomina" tai välinpitämättöminä. Suhteet on nyt jäissä ja varmaankin minua pidetään yliherkkänä.. On vain täyttä hulluutta toistuvasti saattaa itseään tilanteisiin, joissa ei ole päätä eikä häntää..

Vierailija
22/26 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no mitä mieltä olette, onko sukulaisillani asperger tai adhd? JOku pyysi heitä kuvailemaan..

itse pidän heitä itsekkäinä ja " oppimattomina" tai välinpitämättöminä. Suhteet on nyt jäissä ja varmaankin minua pidetään yliherkkänä.. On vain täyttä hulluutta toistuvasti saattaa itseään tilanteisiin, joissa ei ole päätä eikä häntää..

Asperger-diagnoosia ei tehdä millään pikatestillä, eikä varsinkaan voi sanoa juuta tai jaata ulkopuolisen netitse sukulaisistaan kertomista asioista (jotka ovat sinun vihamielisesti värittämiäsi, eivät mitään objektiivisia faktoja).

Monet kertomasi jutut voivat olla aspergerista johtuvia, mutta yhtä hyvin eivät. Asperger ilmenee monilla muillakin tavoilla kuin sosiaalisena kömpelöytenä, vaikkakin juuri se on se leimallisin asia.

Asperger-diagnoosi vaatii lapsilla vähintään viikon, usein kahden osastojakson sairaalassa, ei ole mikään kevyesti jaeltava diagnoosi. Se kannattaa kaikkien nettitestin tekijöiden muistaa.

Aikuisten diagnosointi on vähän toinen juttu, mutta sitäkään ei nettitestin perusteella tehdä.

-as-pojan surullinen äiti-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinun as-äiti tarvitse loukkaantua tämmöisestä keskustelusta.. ihmiset eivät tiedä eivätkä ymmärrä as-ihmisiä kuin oman tarpeeksi läheisen kokemuksen perusteella..

en ole väittänyt, että minun kertomus olisi objektiivinen, mikään ei ole sitä. vihainen se varmasti on, koska olen mennyt sukulaisten lankaan, laittanut itseni toistuvasti tilanteisiin, jotka ovat mahdottomia ja epäreiluja, vaativat jatkuvaa analysointia ja valvontaa, että missä taas mennään...

Ja näitä ongelmia minulla on vain yhteen suuntaan, muissa sosiaalisissa tilanteissa keskustelun säännöt ja -kulku on ihan eri. Puhutaan asiasta asillisesti ja kaikkia osapuolia todellakin kuunnellen

Vierailija
24/26 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki on jo vanha.

Vierailija
25/26 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä se, jolla on asperger diagnosoitu?

Vierailija
26/26 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kuitenkin ihan " normaali"

ihmissuhteet vain vaativat työtä ja niiden eteen on nähtävä vaivaa.. ja jos viihtyy hyvin itsekseen niin onkos siinä jotain epänormaalia... ei