Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri kolasi sitten koko pihan, paitsi meidän auton takaa!

Vierailija
12.12.2012 |

Reilu naapuri: osa 1

Olen viimeisilläni raskaana. Päätin sitten eilen, että menen edes vähän lumitöihin saadakseni liikuntaa (neuvolassa kielsivät turhan rehkinnän paikkojen pehmenemisen takia), ja kolasin puoli pihaa hiljaksiin päivän mittaan, jotta työssäkäyvät pääsisivät pihaan autoineen (oma mies mukaanlukien).

Yhtiöstämme on 1 mies kotona päivät - ei tee mitään, 1 lapseton nainen kotona päivät - ei tee mitään.

Minä, raskaana oleva, siis teen päivällä lumityöt. Muuten jää tekemättä, eikä esim. oma mies pääse autolla parkkipaikalleen. Kadulle on hankala jättää autoa lumitöiden teon ajaksi, kun koko katu on niin kapea lumen tulon vuoksi että sitten blokkaisi koko kadun liikenteen. Lähiössä ollaan.

No, tein siis lumityöt, ja illalla lunta oli taas aimo määrä. Mitä tekee naapurin mies (tämä, jonka vaimo on kotona)? Luo lumet lapiolla ja kolalla koko muulta pihalta, mutta jättää ainoastaan meidän postilaatikkomme ja autopaikkamme edustan (keskimmäiset paikat, ei edes reunapaikat) tekemättä!!! Että kiitos vaan mulle, kun päivällä rehkin.

Miksi?! Jaa-a, sen kun tietäisi. Varmaan suuttui, kun olin putsannut illalla mainospostia postilaatikosta hakiessani vain oman postiluukun päällisen hanskalla, niin kuin jokainen muukin täällä tekee. Mitään muuta en keksi. Mitään en viitsi tuolta kysyä, sama tyyppi tuli silmille jo viime vuonna, kun kaverini parkkeerasi yhtiön vieraspaikalle. Kun siihen ei saa kuulema parkkeerata (kyllä saa) kun paikka on hänen 2. autolleen varattu (ei ole, on yleinen paikka josta kukaan ei maksa).

Kiva tyyppi. Onpa ilo olla äitiyslomalla, kun tietää että jos vaikka vaunujen kanssa jäisi lumeen, ei täällä saisi keneltäkään apua. Great. Näin Helsingissä.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi päästiin omakotitaloon, huh!

Vierailija
2/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tyhmä tyyppi se naapuri.

mutta itsekään et kovin välkyltä vaikuta kun vahdit muiden kotonaoloa. joku saattaa opiskella kotona tai tehdä työtä kotona ja vaikka olisi työtön, niin ei heillä ole sen suurempi velvollisuus tehdä lumitöitä kuin muidenkaan, jotka ovat sillä aikaa ansaitsemassa itselleen rahaa.

eikö tuollaisessa yhtiössä pidä järjestää työvuorot kaikille tai palkata siihen joku.

Miksi jonkun tulottoman (jso mies saa palkkaa, niin vaimo ei saa välttämättä edes työttömyyskorvausta) pitäisi tehdä yhteiset työt ilmaiseksi sillä välin kun joku muu on tienaamassa itselleen rahaa?

tosi typerää vahtia muiden kotona oloa. jos suakaan ei huvita lumitöitä tehdä vaikka sinä sentään saat äitiyslomalla hyvin rahaa siitä kotonaolosta, niin et tee. ja lopetat urputtamisen ja palkkaatte siihen huoltofirman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinähän on se eilinen roskapussi varmaan vieläkin.

Vierailija
4/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme mieheni kanssa pienehköllä ja rauhallisella rivitaloalueella ja "ihana" naapurin mies (joka myös kotona päivät pitkät) oli sitten lumitöitä tehnyt aamulla ja varmasti oikein TAHALLAAN lykkinyt lumet meidän pihamme eteen, niin että tarvitsee miltei hypätä esteen yli (ja minäkin viimeisilläni raskaana). No, ei se mitään, ajattelin että on vahingossa näin tehnyt ja lapiolla sitten itse siirsin lumikasan syrjään... Kauhistuin, kun myös minun autoni taakse oli koottu aika kookas lumikasa ja näin oli tehty myös muiden autojen taa, paitsi tämän miehen, joka on reippaana miehenä vähän tehnyt lumitöitä. :D

Ei voi kuin olla huvittunut, mutta mitä ihmettä...

Vierailija
5/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tyypillinen tuleva nykyvanhempi eli itsensä korostaja, joka paheksuus toisia syystä jos toisestakin korostaakseen omaa hienouttaan.

Sinusta tulee hyvä vanhempi, elkeet löytyy jo.

Vierailija
6/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme mieheni kanssa pienehköllä ja rauhallisella rivitaloalueella ja "ihana" naapurin mies (joka myös kotona päivät pitkät) oli sitten lumitöitä tehnyt aamulla ja varmasti oikein TAHALLAAN lykkinyt lumet meidän pihamme eteen, niin että tarvitsee miltei hypätä esteen yli (ja minäkin viimeisilläni raskaana). No, ei se mitään, ajattelin että on vahingossa näin tehnyt ja lapiolla sitten itse siirsin lumikasan syrjään... Kauhistuin, kun myös minun autoni taakse oli koottu aika kookas lumikasa ja näin oli tehty myös muiden autojen taa, paitsi tämän miehen, joka on reippaana miehenä vähän tehnyt lumitöitä. :D

Ei voi kuin olla huvittunut, mutta mitä ihmettä...

Niin ja kyse ei siis ole normaalisesta kolaamisesta aiheutuneesta kasautumasta vaan lunta oli suoraan kipattu oikein urakalla.

Vierailija
7/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat seuraavassa taloyhtiön kokouksessa esille asian. Sovitte lumityövuorot. Meillä oli edellisessä yhtiössä käytössä lumikapula. Eli aina kun omalle kohdalle oli osunut yhdet kunnon lumityöt siirsi kapulan seuraavan naapurin postilaatikkoon..

Toimi hyvin eikä kenenkään tarvinnut valittaa..

Vierailija
8/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli reissussa ja yritin putsata jäisiä lohkareita liittymästä pois. Naapurin mien tuli apuun.

Olin pienten kanssa lähdössä ja aura-auto oli käynyt ja putsasin liittymää. Toisen naapurin teinipoika tarjosi apua.

Kun naapureiden miehet on poissa mun mies käy auttamassa pihojen putsauksessa.

Näin meillä

Vierailija
9/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sinä lapseton nainen ja mies, joka olet päivät kotona, naapurinne on RASKAANA. Hän saa lapsen. Koittakaa nyt jo tajuta levittää punainen matto hänen jalkojensa alle.

Vierailija
10/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä tuttua. Miksi joku tampio edes menee lykkimään sitä lunta pihalle, jos ei ole muuta tarkoitusta kuin kasailla sitä toisten eteen. Varmaan teidän kannattaa nyt lumet kolatessanne kasata ne naapurin autopaikalle ja hänen ovensa eteen, kostoksi.

Vierailija
11/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä lähiö elämää.

Ehkä naapuri ajatteli, että halut itse kolata lumesi, eikä halunnut tulla sinun reviirille.

Vierailija
12/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän asukkaiden itse putsata pihat?

Onko jokin vuorottelu systeemi?

Kirjoitit, että loit puoli pihaa, miksi sinä et sitten kokonaan? Mistä sinä olet suuttunut?

Vierailija
13/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sieltä pois ongelmitta eli millaisilla autoilla te kaupungissa ajatte, jos 5 cm lunta aiheuttaa sen, että mies ei pääse autopaikalleen? Ymmärrän aura-auton pihatielle työntämän lumen poistamisen tärkeyden, mutta että pitää kolata puoli pihaa, että mies saa auton ruutuun! Opetelkaa ajamaan autoa, silloin ei pienet lumet haittaa.

Olen asunut rivitalossa, jossa ei oletettu talkkarinhommien kuuluvan kotona oleville vaan lumet kävi luomassa joku huoltoyhtiö. Jokainen vastasi omasta pihapolustaan. Ei tarvinnut itkeä, että joku ei tee lumitöitä.

Vierailija
14/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä takerruin eniten tässä viestissä siihen, miten avuttomalta sinä kuullostat, kun olet RASKAANA.

Mä kolasin pihoja vielä viimeisellä ollessani minkä kerkesin, meillä on paritalo tällä hetkellä ja kertaakaan ei ole tuo naapuri kolannut pihaa, mutta ei se multa pois ole. Mä menen sitten sen kolaamaan, saanpahan raitista ilmaa. Miehen kanssa kolattiin se, kun kuukausi sitten olin viimeisilläni. Olin myös kolaamasssa pihan omien vanhempieni luota, jotta heidän tarvitsisi. Ja edelleen olin viimeisilläni raskaana. Mikä tekosyy se raskaus on mihinkään, ettei voi tehdä yhtikäs mitään? Miksi hitossa suurimmasta osasta naisista tulee niin avuttomia, kun ovat raskaana?

Näkisit nyt asioissa positiivisemman puolen, menet ulos kolaamaan, saat raitista ilmaa ja piristyt. Raitis ilma tekee kelle tahansa hyvää. Nytkin meinasin tunnin sisään pistää penskat ulos vaunuihin nukkumaan ja kolaamaan pihamme, ellei naapuri sitä ole jo ehtinyt kolata.

Itse asiaan, asuimme puolivuotta sitten rivitalossa mihin kuului a, b ja c. Siellä a rivarin asukkaat olivat ilmiriidoissa keskenään ja heillä näki sitä, että pihat olivat kolattu juuri siihen kohtaan omalta osalta mihin piha loppuu, vaikka se etupiha oli yhteistä kulkuväylää mistä pääsi autoille. Noh, joka kerta minä ja mieheni kun kolasimme, kolasimme myös heidän pihansa sekä oman asuinrivistömme naapurien edustat ja tässä vaiheessa täytyy sanoa, että en mä edes olettanut, että joku tulee punaista mattoa laittamaan allemme tai kehumaan meitä maasta taivaisiin, se oli jotenkin automaattista, että tottakai kolaamme senkin alueen, kun kerta aloitamme. Saimmepahan olla kauemmin ulkona raittiissa ilmassa ja sai vähän liikuntaakin.

Vierailija
15/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit? Että näin tänään Helsingissä.

Vierailija
16/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä takerruin eniten tässä viestissä siihen, miten avuttomalta sinä kuullostat, kun olet RASKAANA.

Mä kolasin pihoja vielä viimeisellä ollessani minkä kerkesin, meillä on paritalo tällä hetkellä ja kertaakaan ei ole tuo naapuri kolannut pihaa, mutta ei se multa pois ole. Mä menen sitten sen kolaamaan, saanpahan raitista ilmaa. Miehen kanssa kolattiin se, kun kuukausi sitten olin viimeisilläni. Olin myös kolaamasssa pihan omien vanhempieni luota, jotta heidän tarvitsisi. Ja edelleen olin viimeisilläni raskaana. Mikä tekosyy se raskaus on mihinkään, ettei voi tehdä yhtikäs mitään? Miksi hitossa suurimmasta osasta naisista tulee niin avuttomia, kun ovat raskaana?

Näkisit nyt asioissa positiivisemman puolen, menet ulos kolaamaan, saat raitista ilmaa ja piristyt. Raitis ilma tekee kelle tahansa hyvää. Nytkin meinasin tunnin sisään pistää penskat ulos vaunuihin nukkumaan ja kolaamaan pihamme, ellei naapuri sitä ole jo ehtinyt kolata.

Itse asiaan, asuimme puolivuotta sitten rivitalossa mihin kuului a, b ja c. Siellä a rivarin asukkaat olivat ilmiriidoissa keskenään ja heillä näki sitä, että pihat olivat kolattu juuri siihen kohtaan omalta osalta mihin piha loppuu, vaikka se etupiha oli yhteistä kulkuväylää mistä pääsi autoille. Noh, joka kerta minä ja mieheni kun kolasimme, kolasimme myös heidän pihansa sekä oman asuinrivistömme naapurien edustat ja tässä vaiheessa täytyy sanoa, että en mä edes olettanut, että joku tulee punaista mattoa laittamaan allemme tai kehumaan meitä maasta taivaisiin, se oli jotenkin automaattista, että tottakai kolaamme senkin alueen, kun kerta aloitamme. Saimmepahan olla kauemmin ulkona raittiissa ilmassa ja sai vähän liikuntaakin.

ap sanoi että halusi kolata jotta saa kevyttä liikuntaa ja raitsitsa ilmaa ja nyt itkee kun toiset eivät kolaa ja vahtii ketkä ovat kotona.

Vierailija
17/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä asuu paljon nuori salskeita miehiä, mutta kukaan niistä laiskamadoista ei tee lumitöitä.

Minä kolaan parkkiksen ja muun jotta päästään aamulla liikkeelle. Tein tätä nyt pari viikkoa. Kunnes näin kun yksi kusipäänaapureistani lapioi lumet oman autonsa takaa millintarkasti ja kakatti koiransa keskelle jalkakäytävää eikä korjannut kakkoja pois.

Paloi hihat. Kävin lapiolla hakemassa tuon kakkakikkareen ja työnsin naapurin postilaatikkoon. Sen jälkeen kolasin meidän koko parkialueen yms ja kasasin lumet hänen parkkipaikalleen. Ihan sama tuleeko sanomista, mulla paloi hiha. Eritoten se kakkatemppu oli mielestäni hieno.

Vierailija
18/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen haluaa pitää henkilökohtaisen kuplansa, eikä halua, että naapurit tunkeilevat.

Oletteko käyneet yhtiökokouksissa tai ottaneet selville, mitä siellä on sovittu asiasta. Kukaan ei meinaan pidä sooloisijoista.

Vierailija
19/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä asuu paljon nuori salskeita miehiä, mutta kukaan niistä laiskamadoista ei tee lumitöitä.

Minä kolaan parkkiksen ja muun jotta päästään aamulla liikkeelle. Tein tätä nyt pari viikkoa. Kunnes näin kun yksi kusipäänaapureistani lapioi lumet oman autonsa takaa millintarkasti ja kakatti koiransa keskelle jalkakäytävää eikä korjannut kakkoja pois.

Paloi hihat. Kävin lapiolla hakemassa tuon kakkakikkareen ja työnsin naapurin postilaatikkoon. Sen jälkeen kolasin meidän koko parkialueen yms ja kasasin lumet hänen parkkipaikalleen. Ihan sama tuleeko sanomista, mulla paloi hiha. Eritoten se kakkatemppu oli mielestäni hieno.

Vierailija
20/56 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ei pyöri teidän navan ympärillä. Ihmiset jättää asioita tekemättä myös muista syistä kuin teidän kiusaaminen vartavasten. Kolatessa saattaa esim. tulla puhelu että isä on saanut sydänkohtauksen ja siinä teidän auton takaa kolaaminen saattaa unohtua.

Mieheni on ihan varma siitä että ohituskaistojen alukaessa sitä ennen hitaasti ajaneet ihmiset rupeavat kiihdyttämään ihan vittumaisuuttaan. Minä olen ihan varma siitä että kiihdytyskaistojen alussa moni havahtuu ajotranssistaan ja painaa ihan vaistomaisesti kaasua kun vauhti on hiipunut sen takia kun kuski on ollut niin ajatuksissaan - mulla sattuu sellaista vähän väliä. Arvatkaa kummallako on kivempaa siellä kiihdytyskaistalla, mulla vai miehelläni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi