Pitäisikö mun muka antaa seksuaalinen hyväksikäyttö anteeksi?
Isäpuoleni käytti mua vuosia seksuaalisesti hyväkseen kun olin ala-asteikäinen. Mitä oon netistä lukenut juttuja, niin kyseessä oli törkeä seksuaalinen hyväksikäyttö.
Teini-ikäisenä kerroin asiasta äidilleni ja koulukuraattorille, joka tietenkin teki ilmoituksen poliisille. Äitini ei ole koskaan uskonut mua tässä asiassa, vaan kuvitellut että se oli jotain tavallista teinin kapinointia, vaikka olen nyt aikusenakin ottanut asiaa puheeksi. Äiti siis on edelleen tämän miehen kanssa yhdessä.
Syyttäjä teki syyttämättäjättämispäätöksen, koska ei ollut tarpeeksi todisteita tapahtuneesta, ja koska äitini antoi lausunnon jossa puolusteli isäpuoltani.
Nyt kun mulla on omakin lapsi, niin äitini ei ymmärrä miksi en halua viedä lastani heidän luokseen kylään tai muutenkaan nähdä isäpuoltani. Olen kuulemma julma kun riistän lapseltani mahdollisuuden "mummolaan".
Pitäiskö muka oikeasti antaa anteeksi ja unohtaa vaan? Itseäni oksettaa ajatuskin.
Kommentit (89)
minun sisarpuoltani äidin mies uhkailee mm. itsemurhalla ja on latistanut hänen itsetuntonsa ja kaiken niin hyvin, että ei sisko edes uskalla puhua asiasta juuri kenellekään (eikä tarvi edes, eihän moni edes halua puhua). Äijä on leimannut siskon hulluksi, ja kaikki ne puheet vain mielenvikaisen päähänpistoksi. Äiti uskoo tätä ja suojelee samalla omaa mielenterveyttään lapsen kustannuksella.
Minä kyllä tiedän mikä on totuus. Säälittää idiootti äiti. Haluaisin olla väleissä silti - mieheen en.
Voimia ap, pysy lujana omien rajojesi kanssa. Itse olen luopunut toivosta, että äiti koskaan uskoisi. Kieltämistä edesauttaa se, että hänen koko elämä romahtaisi, jos suostuisi edes ajattelemaan, että mies voi olla pedofiili. Olisi pakko lähteä, jakaa lusikat, kärsiä nahoissaan se murskaava totuus ettei ole kuullut ja auttanut painajasisessa elävää lasta. Tavallaan ymmärrän, vaikka en hyväskykään äidin ratkaisua.
kieltääkö äitini tosiasiat vaan siksi että ei halua joutua eroamaan ja jäämään yksin. Tavallaan ymmärrän kanssa äitini "motiivin" olla uskomatta mua, mutta en kuitenkaan itsekkin äitinä pysty käsittää.
Taidan lähiaikoina soittaa jollekkin lakimiehelle tms. ja kysyä onko mulla enään mitään mahollisuuksia viedä tätä asiaa oikeuteen ja saada tälle miehelle joku tuomio. Haluisin vaan saada itselleni mielenrauhan, ja pystyä elämään normaalia perhe-elämää ilman tällasia kaapissa lymyäviä luurankoja. -ap
Eikä myoskään pidä! Teet mielestäni ihan oikein! Itselläni oli lähipiirissä mies, joka ahdisteli minua lukioikäisenä ja siitä eteenpäin. Olin kuitenkin jo lähes aikuinen, mutta silti se tuntui erittäin vastenmieliseltä ja raskaalta asialta. Voin vain kuvitella millaista olisi elää tuollaisen asian kanssa, kun on lapsena joutunut tuollaista kokemaan. Pyydä äitiäsi teille kylään, mutta ei todellakaan tarvitse olla tuon miehen kanssa tekemisissä. Voimia sulle!
Varmasti vaikea antaa anteeksi, ellei tyyppi ole myöntänyt tehneensä mitään väärää. Itsesi kannalta olisi tietenkin parempi, jos pääsisit asian ylitse jollain tapaa. Tuskin voit sitä koskaan unohtaa kuitenkaan.
Pedofiili on ikuisesti pedofiili, vaikka taustalla olisi mitä selittäviä tekijöitä. Kukaan täysissä järjissään ei tietenkään antaisi lastaan pedofiilin seuraan.
Ja olisi myös monen muun lapsen/nuoren hyväksi, jos saisit syytteen läpi ja tuomittaisiin, sitten tietäisivät muutkin varoa.
Olisit aikamoinen otus jos noin vaan unohtaisit. Voisitko unohtaa jos joku olisi yhtä monta kertaa hakannut sinut?
Tuollaiset vakavat asiat pyydetäään nöyrästi anteeksi, pahoitellaan ja vielä hyvitetään jos pelataan reilua peliä. Teillä ilmeisesti halutaan vaieta asiat ja kuitenkin olla kanssakäymisessä kuin ei mitään olisi.
Mielestäni olisi ihan sopimatonta viedä lastasi sinne pedofiilin lähettyville. Jos äitisi haluaa olla mummo niin tulkoon leikkimään sitä sinun kotiisi.
Anna kuitenkin anteeksi niin, että voit jatkaa omaa elämääsi. Eli tee itsellesi selväksi, että syy EI ole sinun vaan pedofiilin ja ympärillä olevien aikuisten, jotka eivät olleet valppaina. Mitään et voi tapahtuneelle enää paitsi jatkossa pitää huolen itsestäsi ja lapsestasi =D Tsemppiä!
Miksi tunget tähän keskusteluun pätemään? Vaikka olet koulutettu ja tiedät asioita, niin ei sulla kyllä ole minkäänlaista tilannetajua! Vain täysi idiootti tulee vastaavaan keskusteluun saivartelemaan terminologialla. Täys pässi sä oot. Jos haluat rakentavaa keskustelua pedoista, niin kannattais tehdä se ihan omassa ketjussaan ja todennäköisesti ihan jollain muulla palstalla!
T: ex-uhri
Tee.
Se on vakava rikos, äläkä missään nimessä anna lapsesi viettää tämän hirviön kanssa aikaa!! :o Et kai ole tosissasi, että annat edes valvotusti hänen tavata sun omaa lastas?
Kyllä tiedätkö olisi täysin ymmärrettävää, jopa TERVETTÄ katkaista välit kokonaan, sekä äitiisi että hyväksikäyttäjääsi.
mutta joissain tilanteissa (sukulaisten syntymäpäivillä ja muissa tilaisuuksissa) kohtaamiset on väistämättömiä. Yritän tietenkin tällaisissakin tilanteissa itsekkin vältellä tämän ihmisen seuraa, ja pitää myös huolen siitä ettei lapseni joudu tekemisiin hänen kanssaan. Aikaisemmin jo mainitsinkin siitä, että sen ainoan kerran kun tämä mies on minun kodissani käynyt, niin hän tuli KUTSUMATTA äitini seurassa. -ap
Yhden asian voit tehdä. Jos teillä on lähipiirissä lapsia, kerro heidän vanhemmilleen.
Minä tein niin, vaikka on uhkailtu ja kielletty. Kerroin äidin kummilapsen vanhemmille, ja yhdelle muulle perheelle, joka heillä vierailee. Yksi kolmas perhe ei suostu uskomaan asiaa ja heidän lapsi vierailee siellä :(
Muut kaksi perhettä ovat uskoneet mitä olen kertonut (siskoni luvalla), ja eivät koskaan jätä lapsiaan äitini miehen kanssa mihinkään.