Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte tilanteessani? Työttömyys.

Vierailija
01.06.2025 |

Olen ollut työtön jo vuosia masennuksen vuoksi. Nyt olen saanut selvitettyä tilannettani sen verran että haluaisin töihin takaisin. Olen ollut töissä sos alalla ja sieltä on koulutus mutta niitä töitä en ole tehnyt vuosikymmeneen ( olin välissä töissä yrityksissä muissa töissä) ja ole än kahden alakoululaisen yh joten en voi tehdä edes kaksivuorotyötä. 

Olen etsinyt töitä lähes mistä vain mutta en ole päässyt edes haastatteluun. Kokemusta on myynnistä, sopimushallinnasta, taloushallinnon  puolelta päiväkodista lastensuojelusta sairaalasta välinehuoltajana siivoamisesta järjestötyöstä. 

Jos en pääse mihinkään töihin enää nyt 46 vuotiaana, mitä ihmettä teen, eläkeikä ok minulla 69 v.... työtönkö olen seuraavat 20 vuotta? Amk opinnot eivät enää ole mahdollisia ( uudet vaatimukset sellaiset etten pääse opiskelemaan enää). 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te muut päälle 40 v työttömät olette tehneet jos olette työllistyneet? Haluaisin todella paljon töitä. 

Vierailija
2/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsä saa töitä ellet uudelleen kouluttaudu tai suhteita omaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista osaamisista suosittelen siivoamista ja taloushallintoa, toisten lasten kaappailu ja kaitseminen on paholaisen työtä. Taloushallintokin on hieman kyseenalaista riippuen organisaatiosta.

Rehellisesti sanottuna minä perustaisin viljelypalstan tai etsisin muita keinoja tasapainottaa taloutta pienempään rahalliseen kulutukseen, ja sitten keskittyisin ihan rauhassa miettimään, mitä järkevää tai ainakin harmitonta voi maailmaan tuottaa. Olet äitinä periaatteessa työsi jo tehnyt, joten ei sinun tarvitse mitään painetta ottaa. Voit nauttia luonnosta ja kuulostella, mitä jumala sinulta seuraavaksi toivoo tai odottaa. Se ei välttämättä ole orjuus kapitalistisessa järjestelmässä.

Vierailija
4/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te muut päälle 40 v työttömät olette tehneet jos olette työllistyneet? Haluaisin todella paljon töitä. 

Harrastuksia vaan. Elämästä nauttimista. Aika syvälle on orjamentaliteetti suomalaisiin iskostunut, jos on ihan hukassa kun joku ei komenna tekemään jotain.

Vierailija
5/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailma ja aika nyt on mikä on. Tee kivoja asioita elämässäsi. 

Vierailija
6/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitä osaamisesi siltä alalta mitä haluat tehdä. Hae myös muun alan töitä mitä voit tehdä. Muun alan työtä tehdessä voi etsiä sitä oman alan työtä.

Vierailija
7/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut hyväksyä tosiasian. Se on game over.

Vierailija
8/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä tule hallituksen horinoista huolimatta enää uusia työpaikkoja. Kymmenessä vuodessa katoaa noin puolet nykyisistä työpaikoista. Riikka Purran ennusteita ei lasketa, koska ne perustuvat hänen harhoilleen, eikä faktoille.

Firmat, mitä tänne haalitaan muka työllisyyden nimissä, eivät työllistä ketään. Ei konesaleissa ja varastoissa tarvita ihmisiä, kaikki on automatisoitu. Missä aiemmin tarvittiin satoja työntekijöitä, riittää nyt kaksi.

Koneet eivät maksa veroa. Tulee halvemmaksi näin. Jäljelle jäävät työpaikat jaetaan suhteilla. 

Vierailija
9/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tutkimaan itsenäisesti Comfy UI, tai uutta Kiinalaista tekoälyä. Ja pyrkii näiden avulla tuottamaan jotain tulevaisuudessa.

Vierailija
10/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaudu tilanteeseen. Niin muutkin. Lain täytteeksi toimi piiskurien käskyn mukaan, äläkä luota valtiovaltaan. Ei se tästä muutu, vaikka toista sanovat. Nauti. Olet vapaa lopun ikääsi, kunhan työttömille määrätyt  kiemurat täytät lainkirjaimen mukaan.  Kivoja harrastuksia ja elämää. Olet vapaa. 

Vierailija
11/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna minä perustaisin viljelypalstan 

Perunat, kaalit ja porkkanat eivät maksa kaupassa niin paljon, että kannattaisi muuten kuin omaksi iloksi maksaa viljelypalstan vuosimaksuja. Sato voi sitä paitsi hävitä pitkäkyntisen matkaan tai sää tehdä tepposet. 

Vierailija
12/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastuksia vaan. Elämästä nauttimista. Aika syvälle on orjamentaliteetti suomalaisiin iskostunut, jos on ihan hukassa kun joku ei komenna tekemään jotain.

Eiköhän ap tuossa kaivannut parempia tuloja kuin mitä työttömyyskorvauksella saisi. Ei siinä ole aina orjuudesta kyse.

Vierailija
13/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uravalmennuskurssikin voisi olla ok, kysy työkkäristä olisiko teilläpäin semmoista, niitä on myös etänä nykyään. Virkistää työttömänä arkea ja voi päivittää tietojaan. Minä olen käynyt useita jos pitkittynyt työttömyys.

Vierailija
14/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu opiskelemaan alaa, jolla työskentely kiinnostaa sinua. Ohessa voi työskennellä  tai kysyä mahdollisuutta opiskella omaehtoisesti työttömyystuella.

Toisaalta eipä paljoa lohduta vaikka kuinka opiskelisi, jotta veisi työelämäänsä haluamaansa suuntaan, mutta ainoa haastattelu yhteydenotto tuli työpaikasta, jossa kiteytyivät lähestulkoon kaikki huonot puolet, joiden takia olen lähtenyt aiemmista työpaikoista ja pyrkinyt vaihtamaan alaa.

Vierailija
15/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaan kotona kuten me muutkin työttömät. Hallitus takaa kyllä sen ette pääse töihin enää. Hallitus tulee leikkaamaan lisää ja työntekijöiden oikeuksia heikennetään. Potkut saa jatkossa ihan mistä asiallisesta syystä tahansa.

Vierailija
16/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinmyyntiä

Vierailija
17/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 vuotta työttömänä. Kohta 60 mittarissa, olen aikaa sitten luovuttanut.

Vierailija
18/27 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala katsella työtä muualta.  Katso esim. Norjan tilanne. Pääset kiinni elämään, kun saat taas perusasiat kuntoon.

Luota itseesi.

Vierailija
19/27 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en pääse mihinkään töihin enää nyt 46 vuotiaana, mitä ihmettä teen, eläkeikä ok minulla 69 v.... työtönkö olen seuraavat 20 vuotta? Amk opinnot eivät enää ole mahdollisia ( uudet vaatimukset sellaiset etten pääse opiskelemaan enää). 

Käytännössä ja todennäköisesti kyllä tulet olemaan eläkeikään asti työtön. Jotain pätkätöitä tai työkokeiluja saatat saada itsellesi, mutta ilman satumaista tuuria, ei tilanteesi tule muuttumaan. Laita pari euroa viikossa lottoon ja toivo voittoa. Toivo myös Suomen talouden piristymistä sillä muuten saattaa olla työttömille rahat tiukassa, kun valtiolta loppuu rahat.

Vierailija
20/27 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä on melko vaikeaa harrastaa muuta kuin kävelyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän