Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kulkeeko lapsesi/nuoresi ilmaiseksi muiden kyydillä esim.harrastuksiin?

Vierailija
10.12.2012 |

miksi et koskaan maksa mitään kulukorvausta?

t.kyllästynyt kuskaamaan muiden lapsia ilmaiseksi ilman kiitosta

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä MINÄ säästän kun lapseni kulkee toisten kyydeillä harrastuksiin/pelimatkoille.

On totta, että jos naapurin lapsi kulkee samoihin treeneihin ei siitä ylimääräistä "vaivaa" tai "kuluja" naapurille tule jos oma lapsi kulkee treeneihin naapurin kyydillä.

MUTTA itse siinä säästää paljon rahaa ja aikaa esim. vuoden aikana. Olisi hyvä miettiä asia tuon kautta, eli paljonko säästää itse esim bensakuluissa vuoden aikana.

Ja paljonko olisi valmis "maksamaan" siitä että itse saa olla kotona/töissä/omissa harrastuksissa sen ajan mitä naapuri seisoo "kentän laidalla" useamman tunnin joka viikko.

Moni näkee vain sen että "siinä samallahan se menee", eikä ymmärrä miten paljon omaa elämää helpottaa kun ei itse ole se kyyditsijä.

Vierailija
2/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiseksi en ketään alkaisi kuskaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä MINÄ säästän kun lapseni kulkee toisten kyydeillä harrastuksiin/pelimatkoille.

On totta, että jos naapurin lapsi kulkee samoihin treeneihin ei siitä ylimääräistä "vaivaa" tai "kuluja" naapurille tule jos oma lapsi kulkee treeneihin naapurin kyydillä.

MUTTA itse siinä säästää paljon rahaa ja aikaa esim. vuoden aikana. Olisi hyvä miettiä asia tuon kautta, eli paljonko säästää itse esim bensakuluissa vuoden aikana.

Ja paljonko olisi valmis "maksamaan" siitä että itse saa olla kotona/töissä/omissa harrastuksissa sen ajan mitä naapuri seisoo "kentän laidalla" useamman tunnin joka viikko.

Moni näkee vain sen että "siinä samallahan se menee", eikä ymmärrä miten paljon omaa elämää helpottaa kun ei itse ole se kyyditsijä.

Vierailija
4/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä toimiikin vastavuoroisuus eli kuskaamiset on jaettu puoliksi lapsen harrastuskaverin kanssa.

Vierailija
5/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi hemmetissä maksamaan bussilippuakaan, kun se bussi menee joka tapauksessa sinne minne se nyt onkaan menossa??!!

Ei oo iso vaiva bussikuskilla pysäyttää.

Vierailija
6/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvausta siitä ajasta, jota mun mieheltä menee joukkueenjohtajana joukkueen asioiden järjestelyihin.

Mä todella toivon, että ne vanhemmat, joiden kanssa me asioita hoidetaan, osaa nähdä kokonaisuuksia, eikä vaan tuijota omaan napaansa.

Se pummi

se on pummien suusta!

Vierailija
7/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hankalassa paikassa eli muutaman kerran vuodessa.

Ei me nyt aleta ostaa autoa lapsen harrastusreissuja varten. Ja ainahan voi sanoa ei, oletko kokeillut?

mutta tämä,että näiden autottomien muksut kulkee jatkuvasti,kannattaisi valita harrastus sen mukaan,että julkisilla pääsee

ap

Vierailija
8/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvausta siitä ajasta, jota mun mieheltä menee joukkueenjohtajana joukkueen asioiden järjestelyihin.

Mä todella toivon, että ne vanhemmat, joiden kanssa me asioita hoidetaan, osaa nähdä kokonaisuuksia, eikä vaan tuijota omaan napaansa.

Se pummi

se on pummien suusta!

Vierailija
9/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä tarvitsisi kulukorvausta? Joka tapauksessa ajaisin sinne vaikka kyydissäni olisi vain oma tenavani.

Entä jos sen toisen lapsen vanhempi tarjoutuisi joskus viemään sinunkin lapsen. Ajaisitko silti itsekin sinne joka tapauksessa??

Vierailija
10/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää hyvältä liikenteessä muiden satojen paskapäiden letkassa...

Mun kakarat kävelee tai pyöräilee harrastuksiinsa. Jos ei huvita niin on väärä harrastus ja harrastaminen loppuu siihen paikkaan.

Vierailija
11/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta olenpa kuullut joskus sellaisenkin jutun, että äiti oli viemässä omaa poikaansa ja tämän kaveria johonkin harrastukseen ja tämä äiti oli tältä LAPSELTA kehdannut pyytää bensarahaa! Ei juma! Kyllä ne on mielestäni ihan vanhempien välisiä asioita, joista sovitaan. Lapsi ei tällaista tajua. Aika raukka saa olla, että kehtaa lapselle tuollaista tehdä, mutta ei sitten ilmeisesti uskaltanut lapsen vanhemmilta sitä bensarahaa pyytää... Ja kun kyse oli yhdestä kyydistä ;) Jotkut ihmiset on niin itsekkäitä.

Vierailija
12/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksua on kyllä tarjottu, mutta eivät ota vastaan "kun me kuitenkin mentäisiin sinne". Kiitetty on kyllä moneen kertaan, ja ollaan annettu esim. leipomuksia, omenoita yms. kiitoksena.

Vierailija
13/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskasti kuvailtu!

Vierailija
14/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskasti kuvailtu!

Olen pahoillani että sulla ei ole varaa autoon.

Vierailija
15/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä "pummiosapuoli" ei itse tajua asiaa, niin MIKSI te sitten ette tee asialle loppua ja sano SUORAAN, että voisitte tekin välillä kuskata, voisitte tekin antaa välillä jotain vaivanpalkkaa siitä, jos lapsenne kulkee kyydillä eikä teillä ole mahdollisuutta itse kuskata. Jos ei tule yhtään vastaan, niin sitten EI VAAN KUSKAA! Mitä hittoa täällä urputtaa asiasta, kun se näkyy olevan todellinen ongelma joillekin.

Vierailija
16/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta,

JOS NAAPURI SÄÄSTÄÄ MINUN AIKAANI JA BENSAKULUJANI, NIIN KYLLÄ MINÄ KOEN OLEVANI VASTAPALVELUKSEN VELKAA. Oli se sitten rahaa tai vastavuoroista kuskaamista tms.

Mä muuten tykkään viedä poikaani treeneihin niin että ollaan ihan KAHDESTAAN. Autossa tulee juteltua asioita joita arjessa ei ehkä tulisi puhuttua. Autossa kun ei tarvitse katsoa silmiin ja on tähän vuoden aikaan iltaisin pimeääkin. Pojan on ilmeisesti jotenkin helpompi autossa vaan avautua. Mutta jos kaveri tarvitsee kyytiä niin toki otan mukaan. Mutta tämä vain esimerkkinä kun joku mietti ettei kuskaaja mitään menetä jos ottaa kyytiläisen. Minä koen menettäväni tärkeän hetken, ei se sama ole onko kyydissä vain oma lapsi vai myös vieraita.

Vierailija
17/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkoista polttoaineen tuhluuta ajella yksin viiden hengen autolla. Jotenkin sellaista voi mielestäni kutsua paskapääksi.

Eikö skootteri ole oikea kulkuväline yksin matkustukselle?

Vierailija
18/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskapäät ne vaan yksityisautoilee. Vie traktoreilta polttoaineen. Traktoreilta, jotka leipoo leipämme.

Yksityisautoilu ei leivo leipäämme. Vaan paha on paskapäille takoa järkeä päähän, kun pää on sitä mitä se on.

-skootteri joululahjaksi

Vierailija
19/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut satunnainen kyyti.

Minusta ihan asiallisesti kysytty. Eikö muka kaikki muut laita lapselleen bensarahaa matkaan, vai ihanko ilmaiseksi oikeasti lapsenne kulkee muiden matkassa?

Kulkeeko ne pummilla bussissakin?

OT, mutta olenpa kuullut joskus sellaisenkin jutun, että äiti oli viemässä omaa poikaansa ja tämän kaveria johonkin harrastukseen ja tämä äiti oli tältä LAPSELTA kehdannut pyytää bensarahaa! Ei juma! Kyllä ne on mielestäni ihan vanhempien välisiä asioita, joista sovitaan. Lapsi ei tällaista tajua. Aika raukka saa olla, että kehtaa lapselle tuollaista tehdä, mutta ei sitten ilmeisesti uskaltanut lapsen vanhemmilta sitä bensarahaa pyytää... Ja kun kyse oli yhdestä kyydistä ;) Jotkut ihmiset on niin itsekkäitä.

Vierailija
20/115 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eivät kykene rattiin. Siis nämä, joiden lapsia noukitaan matkan varrelta kun siitä ei ole vaivaa. Ei kai minkään muun takia omia muksuja kuskauteta toisille jatkuvasti. Olen ajatellut, että heillä on joku alkoholi-tai huumeongelma tai lääkkeiden väärinkäyttäjiä kun eivät koskaan illalla pysty rattiin.

Jos tämä "pummiosapuoli" ei itse tajua asiaa, niin MIKSI te sitten ette tee asialle loppua ja sano SUORAAN, että voisitte tekin välillä kuskata, voisitte tekin antaa välillä jotain vaivanpalkkaa siitä, jos lapsenne kulkee kyydillä eikä teillä ole mahdollisuutta itse kuskata. Jos ei tule yhtään vastaan, niin sitten EI VAAN KUSKAA! Mitä hittoa täällä urputtaa asiasta, kun se näkyy olevan todellinen ongelma joillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä