Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini varastelee ja valehtelee

Vierailija
10.12.2012 |

Mitä ihmettä tuolle teinille pitäisi tehdä? Hän on nyt jäänyt muutamaan kertaan kiinni siitä, että on varastanut kotoa rahaa. Kyse yhteensä useasta sadasta eurosta. Pahinta on, että ei heti myönnä tekoaan, vaan valehtelee päin näköä. Myöntää vasta, kun todisteet puhuvat puolestaan. Onko muilla tälläistä? En tiedä mikä auttaisi. On puhuttu luottamuksesta ja rankaistu, mutta ei ole auttanut.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tota huomionhakua. Olin ite hirvee teini ja varastin vanhemmiltani rahaa, tupakkaan, karkkia, lehtiin, vaatteisiin, harvemmin viinaksiin, mutta joskus siihenkin. En hakenut huomiota, halusin yksinkertaisesti rahaa kun sitä ei muuten mistään saanut. Hyvä oli koti ja normaali musta sittemmin tuli. Huumeita en ikinä käyttänyt vaikka rahaa joskus veinkin. Mutta huomiota en hakenut.

Vierailija
2/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikuinen sisko käyttäytyy noin, mutta se on jo yli kolmekymmentä!!!! Ei juma!!! Mihinkäs koira karvoistaan pääsisi!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vikasi kun et anna sille rahaa.

Vierailija
4/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin myös teininä hukassa. Valehtelin, varastelin, lintsailin yms. Jatkui reilu parikymppiseksi. Jälkikäteen tajuan että johtui omalla kohdalla rajojen puutteesta. En toki tarkoita ettö teillä ap johtuisi siitä.
Nyt olen 33-vuotias tasapainoinen nainen. Kerroin tämän vain siksi, että jokainen joka painii tälläkin hetkellä ongelmissa teinien kanssa, älkää menettäkö toivoanne! Jos minäkin selvisin, voi selvitä kuka tahansa! Tsemppiä! :)

Vierailija
5/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne puheet jakeluun mene. Loppuu se silmille hyppiminen, kun laitetaan kunnon kuri. Parempi pysyä sitten kotona ilman puhelinta mietiskelemässä touhujaan.

Vierailija
6/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 00:37"]Ei ne puheet jakeluun mene. Loppuu se silmille hyppiminen, kun laitetaan kunnon kuri. Parempi pysyä sitten kotona ilman puhelinta mietiskelemässä touhujaan.
[/quote] Mun mielestä kuri voi tehota tai ainakin selkeät rajat, lentää pihalle jos ei temppuilu lopu, tunnen yhden ihmisen jolle ei ole kyllä kotipuolessa periksi annettu, mutta rajoja ei kunnolla asetettu, käyttäytyy aikaihmisenäkin vielä kuin teini. On sillä merkitystä valehteleeko, tuollanen käytös voi paisua pahaksikkin ellei siihen kunnolla puutu!

Vierailija
7/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt ottaa selvää että minkä takia noin käyttäytyy, ja rajat jos törkeydellä ei oo rajaa!

Vierailija
8/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos satoja euroja varastaa eikä niitä rahoja takaisin palautta niin on kyllä huumeet kyseessä.

Vierailija
9/26 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jäin kiinni varastamisesta ja tupakasta..vartia tuli ja vei takahuoneeseen ja soitti poliisit. sitten soitettiin kotiin..itseäni hävettää niin paljon se,miksi menin tekemään mitään sellaista. kuulemma luotto mennyt ja sen uskon.. toivottavasti antaisivat anteeksi sen mitä olen tehnyt..vituttaa

Vierailija
10/26 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei pidetä käteistä rahaa. Eipähän ole teinillä kiusausta pölliä tupakkarahaa.

Vierailija
11/26 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloudessa on vasta teinin alku mutta tekee samoja asioita. Meillä syynä oli huomion haku ja tapa ilmaista pahaa oloa. Pistin todella tiukat rajat kun varasti ensimmäisen kerran ,mutta nyt ole huomannut että ei rangaistus auta vaan puhuminen.

Vierailija
12/26 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin varastelun jo 8vuotiaana monta kertaa olen yrittänyt lopettaa mutta aina ratkesin uudelleen. Mä varastelen joskus rahaa mutta vaan koska mun äiti ei ostanu mulle ikinä uusia vaatteita joudui aina käyttää veljien vanhoi. Mun oli pakko saada jotain uutta. Oli myös muita syitä esim paha olo ,huomion hakeminen. Ja siis mul on myös ollu vaikeaa olla ainoa tyttö mulla on 5pikku- ja 5isoveljeä nii siin ei oo ollu helppoa. Mutta mulla ei rangaistus ikinä toiminut kärsin se ja alotin alusta

Vierailija
13/26 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä myös on hävinnyt rahaa. kun talosas on 3 teiniä, eikä kukaan tiedä mistään mitään, on vähän vaikea rangaistakaan ketään. mä en nimittäin usko siihen, että rangaistaan sitten kaikkia.

aika parantaa tämänkin vaivan.

Vierailija
14/26 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aika parantaa mutta aina näin ei ole. Meillä teinin varastelemisen ja muuhun huomionhakuiseen käytökseen löytyi syy, lapsuudenaikainen seksuaalinen hyväksikäyttö ja siitä johtuva paha olo. Tämän selvittämiseen meni useampia vuosia, jälkipyykki jatkuu edelleen. Joskus nuori tai lapsi varastelee kun on paha olo saadakseen huomiota osakseen.

Vierailija
15/26 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden tunnusmerkkeihin kuuluu sekä valehtelu että varastelu. Nopeasti riittävästi rajoja ennen kuin on liian myöhäistä.

Vierailija
16/26 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuta näppärää selittävää tekijää, jolla syy saataisiin ulkoistettua teinistä jonnekin "oikeasti pahaan" kohteeseen.

Mä varastelin teininiä, tosin vain marketeista. Mä en edes tiedä, miksi. Se oli kuin jokin rohkeusrituaali, piti todistaa itselle, että pystyi siihen.

Tässä tapauksessa syy on varmasti se, että teini tarvitsee rahaa kalliisiin harrastuksiin, joita ovat yleisimmin viina ja pahimmillaan huumeet.

Rajoja kehiin. Tosin jos ne luunapit on jäänyt lapsena antamatta, teiniin ei tehoa enää mikään, kaikkein vähiten "asiallinen puhe". Mutta enää siis ei edes ne luunapit.

Mä fiksuunnuin itsekseni ja kiitin onneani ettei asiaa tarvinnut käsitellä vanhempien kanssa, SE olisi hajottanut mut paljon pahemmin kuin ne mun rötökset, jotka jäivät vain pois. Mutta vanhempien kanssa ton asian kelaaminen olisi jättänyt sellaiset häpeäarvet, etten niistä olisi ikinä päässyt yli.

Suna alkaisin kätkeä arvoesineet ja rahat.

Vierailija
17/26 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaamme yritetty ja psykologillakin jo käyty. Kyllähän sitä itsekin muistaa, että jotkut kaverit varastelivat samassa iässä. Kai tuo on jotain kapinaa, rajojen etsimistä ja huomion hakemista. Mutta alkaa omat keinot olla vähissä. Väkivaltaan en usko.

Vierailija
18/26 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä sen kummempia hienoja syitä tarvi.

Vierailija
19/26 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ennemminkin rajojen kokeilu tai huomion haku. Asiasta on keskusteltu keskenämme ja psykologilla, mutta eipä ole vielä ainakaan auttanut. Olen väsynyt tähän. Itse en varastellut, mutta muistan kyllä joidenkin kavereiden sitä teininä harrastaneen.

Vierailija
20/26 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempiensa kihlasormukset ja panttasi ne rahasta. SIlloin isällään keitti yli ja pieksi pojan pahasti. En osaa syyttää häntä siitä, joskus teinin teko on niin törkeä, että pelkkä voi himputti ei oikein riitä suuttumuksen purkamiseen.

Voi että ap, tuntuu pahalta sun puolesta! Voisiko poikasi saada apua jostain adhd-lääkityksestä tai jaksaistko vain odottaa että toi vaihe menee ohi

Nuorena aivoaineenvaihdunta on todella sekaisin, ei ainoastaan hormonaalisesti vaan myös muuten. Niinpä teineistä voi tulla todella karseita: on viiltelyä, itsetuhoisuutta, kiinnostusta saatananpalvontaan, varastelua, itsensä myymistä, siis kerta kaikkiaan täysin kammottavia juttuja, jotka myöhemmällä iällä diagnosoitaisiin maanisuuden tai skitsofrenian oireiksi. Ja sit kun nupissa alkaa olla aineet kohdillaan, hulluudetkin loppuvat. Ei tää kyllä sua lohduta, mutta mä en osaa sanoa, mikä lohduttais. Voimia sulle! Äläkä ainakaan missään tapauksessa syytä itseäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi