Onko perheitä, jossa molemmat vanhemmat teette vuorotyötä ja on päivähoitoikäisiä lapsia?
Minkalainen teidän lasten ensiviikko on hoidossa? Olisi kivaa kuulla ja vertailla. Ympärivuorokautinen hoito on vieläkin monelle kirosana, mutta minusta meillä lapset ovat suhteellisen paljon kotona verrattuna moneen päivätyöntekikä-ystävään.
Meidän ensiviikko lasten hoitoaikojen osalta (lapset pian 3v täyttävät kaksoset)
Ma vapaa
Ti vapaa
ke 13-16
To 20.30 ->yö
Pe yö - 17
La 19-> yö
Su yö - 12 + 15-17
Minä olen lääkäri ja mies ensihoitaja. Meillä on hyvin epäsäännölliset työajat (kuten tuosta voi päätellä)
Kommentit (29)
meillä vain minä teen vuorotyötä, mutta vastaan kuitenkin. Lapsia 2 kpl ja tällä viikolla hoidossa: Ma: 6.45-15.30
Ti: 6.45-15.30
Ke: vapaa
To: 6.45-15.30
Pe: vapaa, mummu hoitaa kun mulla on iltavuoro.
Mä olen todella tyytyväinen mun arkivapaisiin. Kauheeta se olis jos joutuis joka arkipäivä viemään lapset hoitoon koko päiväksi.
Tällä viikolla
MA 5.15-12.45
Ti 7.15-16.45
Ke vapaa
To 7.30-11.45
Pe vapaa
La 6.15-15.45
Su 14.15-19.45
Ma: Olivat olleet yön päiväkodissa, hain heidät klo 12 kotiin
Ti: 10.15-17.15
Ke, to, pe, la vapaata
Su: Vien lapset päiväkotiin klo 17.45 ja jäävät sinne yöksi.
Olen tosi tyytyväinen meidän työ- ja perhe-elämään. Kuopus täytti elokuussa vuoden ja palasin työelämään syyskuun alusta. Ei ois tullut mieleenikään, jos meillä ois molemmilla 8-16 työ, jolloin lapset olisivat hoidossa 45t / vko. Nyt hoitopäiviä tulee 3-5 viikossa ja tuntimäärät pysyvät kohtuudessa.
Yöhoito on hassu juttu, kun osa sitä kovasti kauhistelee. Meidän lapset nukkuvat hoidossa tosi hyvin! Ja sitten on päiväsaikaan enemmän aikaa olla äidin ja isän kanssa.
Mies tekee hyvin vaihtelevia vuoroja, milloin mitäkin. Mä taas hyvin vaihtelevaa työaikaa, mutta "hereilläoloaikaan". Itse voin aika paljon säätää omia aikataulujani mutta työtunteja on paljon ja töitä teen vähintään kuusi päivää viikossa (yrittäjä olen). Lapsi päiväkodissa ehkä kolme-viisi päivää viikossa, harvemmin yli viittä tuntia kerrallaan. Aamut on kiireettömiä ja illallakin on aikaa vaikka mihin.
LYHYITÄ? Normaaleja tai pitkiä nuo ovat
ma 9-14
ti 9-16
ke 12-16
to 8.30-16
pe-su vapaa.Vanhemmilla ei yhteistä vapaata niin paljon ole mutta lapsella on lyhyitä päiviä päiväkodissa :)
Päivähoidossa on paljon lapsia joilla joka päivä 8-10 tunnin hoitopäivät kun kummatkin vanhemmat töissä ns. virka-aikaan.
Ensi viikko: Ma minä 6-14, mies vapaalla. Ti minä 8-16, mies vapaalla. Ke minä vapaalla, mies 16-4. To minä vapaalla, mies 16-4. Pe minä 8-16, mies 17-5. La minä 7-16, mies 17-5. Su minä 7-16, mies 17-5.
saatte aina toisiinsa sopivat työvuorot? Eiks pomo kyllästy teidän ainasiin pyyntöihin jo?
Palkaatteko kotiin hoitajan siksi aikaa, kun olette illalla tai yöllä töissä?
Itse olen osittain siksi työtön, koska en voi vuorotyötä ottaa vastaan. Kouluikäisiä ei voi jättää heitteille yksin kotiin koko illaksi tai jopa yöksi.
Nyt lapsillanne ei ole mitään hätää, kun on vuoropäiväkodit.
ja parisuhteelle, että se saa olla mahdollisimman paljon kotona.
Nykyäänhän raahataan lapset hoitoon, vaikka äiti on kotona.
Hyi hyi, nyt teidän lapsi ei saa tarpeeksi virikkeitä ja miehesi menee vieraisiin kun lapset ovat niin paljon kotijhoidossa. Ai niin ja opettajien mielestä niistä tulee vässyköitä ja eivät pärjää koulussa.