Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko perheitä, jossa molemmat vanhemmat teette vuorotyötä ja on päivähoitoikäisiä lapsia?

Vierailija
09.12.2012 |

Minkalainen teidän lasten ensiviikko on hoidossa? Olisi kivaa kuulla ja vertailla. Ympärivuorokautinen hoito on vieläkin monelle kirosana, mutta minusta meillä lapset ovat suhteellisen paljon kotona verrattuna moneen päivätyöntekikä-ystävään.

Meidän ensiviikko lasten hoitoaikojen osalta (lapset pian 3v täyttävät kaksoset)

Ma vapaa

Ti vapaa

ke 13-16

To 20.30 ->yö

Pe yö - 17

La 19-> yö

Su yö - 12 + 15-17

Minä olen lääkäri ja mies ensihoitaja. Meillä on hyvin epäsäännölliset työajat (kuten tuosta voi päätellä)

Kommentit (29)

Vierailija
2/29 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä teen 2-vuorotyötä ja mies yötyötä, ja lapsilla on 1 korkeintaan 2 hoitopäivää viikossa!

Kaikkien yhteistä aikaa toki on vähän, mutta saapahan ainakin lapset olla kotona melkein koko ajan jomman kumman vanhemman kanssa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkalainen teidän lasten ensiviikko on hoidossa? Olisi kivaa kuulla ja vertailla. Ympärivuorokautinen hoito on vieläkin monelle kirosana, mutta minusta meillä lapset ovat suhteellisen paljon kotona verrattuna moneen päivätyöntekikä-ystävään.

Meidän ensiviikko lasten hoitoaikojen osalta (lapset pian 3v täyttävät kaksoset)

Ma vapaa

Ti vapaa

ke 13-16

To 20.30 ->yö

Pe yö - 17

La 19-> yö

Su yö - 12 + 15-17

Minä olen lääkäri ja mies ensihoitaja. Meillä on hyvin epäsäännölliset työajat (kuten tuosta voi päätellä)

Vierailija
4/29 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillähän on mukavasti aikaa lasten kanssa, en ymmärrä miksi teidän olisi vuorotyöläisinä pitänyt jättää lapset hankkimatta. Kun lapset nukkuvat yöllä, eiväthän he edes tajua olevansa hoidossa.

Vierailija
5/29 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisi lapset hankkimatta.

Meidän elämä rullaa ihan kivasti näin. LApset aloittivat hoidossa kesäkuun alussa ja ovat sopeutuneet hyvin. Nukkuvat yönsä hoidossa tosi hyvin (niin kuin kotonakin) ja hoitajat ovat ihania.

ap

Vierailija
6/29 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa:

ma vapaa

ti vapaa

ke 12-21

to 12-21

pe vapaa

la 7-15

su 7-15

yleensä ehdin kyllä hakea aiemmin, mutta siis tuohon tyyliin olen hoitoajat ilmoittanut.

Lapset heräävät yleensä klo 6, joten ennen iltaan menoa ehditään olla reilusti yhdessä.

Vierailija
7/29 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla:

ma 7-15.30

ti vapaa

ke 7-15.30

to 11-16

pe 7-16

la ja su vapaat

Tällä viikolla lapsella yhteensä neljä vapaapäivää.

Se, joka sanoi ettei vuorotyöläiset saa lisääntyä tuskin ymmärtää kuinka monessa ammatissa tehdään töitä monessa vuorossa. Kaikki eivät mahdu aamuvuoroihin. Meillä vuorotyö mahdollistaa lasten lyhyemmät hoitoajat ja näin ollen pienemmät hoitomaksut.

Vierailija
8/29 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiotte toimia sitten, kun lapset menevät kouluun?

Meillä homma toimi hyvin silloin, kun lapset olivat päivähoitoikäisiä. Vuorohoito on joustavampaa kuin "virka-aikaan" tapahtuva hoito ja lapsille tuli enemmän vapaata kuin silloin, kun vaihdoin päivätyöhön. Pakko oli kuitenkin lopettaa vuorotyöt esikoisne lähestyessä kouluikää.

t: entinen vuorotyöläinen

Vierailija
9/29 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehneet vuorotyötä on mahdollistanut meillä sen, että lapset saaneet olla aina kotihoidossa. Esikoinenkin meni suoraan kotihoidosta eskariin ja hyvä niin. Kerhossa toki käynyt vuosia ja paljon harrastuksia on ja on ollut.

Olemme siis tehneet eri vuoroa. Toinen aamussa, niin toinen toinen lasten, sitten toinen lähtee iltavuoroon, kun toinen tulee kotiin ja jatkaa lasten kans. Toiminut.

Vierailija
10/29 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma 9-14

ti 9-16

ke 12-16

to 8.30-16

pe-su vapaa.

Vanhemmilla ei yhteistä vapaata niin paljon ole mutta lapsella on lyhyitä päiviä päiväkodissa :)

Vierailija
11/29 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä homma toimi hyvin silloin, kun lapset olivat päivähoitoikäisiä. Vuorohoito on joustavampaa kuin "virka-aikaan" tapahtuva hoito ja lapsille tuli enemmän vapaata kuin silloin, kun vaihdoin päivätyöhön. Pakko oli kuitenkin lopettaa vuorotyöt esikoisne lähestyessä kouluikää.

t: entinen vuorotyöläinen

vastaa: olen siitä onnekas, että lasten molemmat isoäidit ovat oma-aloitteisesti halukkaita hoitamaan lapsia ja asuvat lähellä. Vanhin lapseni on jo koululainen, ja hyvin on toiminut jo pari vuotta tämä järjestely.

Tietysti, jos olosuhteet muuttuvat, täytyy miettiä muita ratkaisuja.

Vierailija
12/29 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma vapaa

Ti vapaa

ke 13-16

To 20.30 ->yö

Pe yö - 17

La 19-> yö

Su yö - 12 + 15-17

molemmat teemme 3 vuorotyötä. Esikoinen jo koulussa, se rajoittaa nyt sen että emme tee iltoja samaan aikaan. Ennenkään emme tehneet öitä samaan aikaan.

Ensi viikko:

Ma 8-16

Ti vp

Ke vp

To 10-18

pe, la su vp. 9 hoitopäivää per/kk varattu.

Vierailija
13/29 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompikumpi meistä on aina klo 15-16 mennessä kotona. En jaksa nyt selostaa miten olemme muutoin milloinkin kotona, mutta en usko vuorotyön olevan ongelma kouluikäisenkään kanssa. Mummoista yms ei ole hyötyä lastenhoidossa.

6

Vierailija
14/29 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan lapset vasta täyttämässä 3v, joten kouluikään on aikaa. Mutta on sitä asiaa jo sen verran sivuttu, että toinen meistä (luultavasti mies) vaihtaa päivätyöhön sitten, kun asia on ajankohtainen. Eskarikevääseen saakka mennään näin, tämä vuorotyöläisten arki sopii meille hyvin.

Vierailija
15/29 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa

vapaa

vapaa

vapaa

vapaa

vapaa

vapaa

AINA!

Vierailija
16/29 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taksikuski ja minä ensihoitaja ja lapset hoidossa ensiviikolla 0pv :) Ihanaa kun mies pystyy vaikuttamaan vuoroihinsa, tuoreessa muistissa vielä surullisen kuuluisat hoitoaika ongelmat, lasten kiukuttelut ja oma väsymys.

TSEMPIT TEILLE KAIKILLE VUOROTYÖLÄISILLE!

Vierailija
17/29 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma 9-14

ti 9-16

ke 12-16

to 8.30-16

pe-su vapaa.

Vanhemmilla ei yhteistä vapaata niin paljon ole mutta lapsella on lyhyitä päiviä päiväkodissa :)

Vierailija
18/29 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.30-16.30 joka päivä.

Yh-ope olen. Sydän vuotaa verta pitää lasta yheksän tunnin päiviä hoidossa, mutta iltaisin en halua/jaksa töitä tehdä.

Vierailija
20/29 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MA 6.30-15.00

TI anoppi meillä 11.30>yö

KE anoppi meillä>15.00 asti

TO 6.30-15.00

PE vapaa

LA vapaa

SU vapaa

lapsi siis keskimäärin 3pv viikossa hoidossa kun mummi haluaa osallistua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan