Ensimmäistä kertaa gynekologille huomenna - jännittää
Ensimmäinen kerta edessä huomenna ja vasta näin 22-vuotiaana. Jännittää aika paljon. Saankohan riisuutua jonkun sermin takana ja pitääkö siihen tutkimuspöydälle käydä heti riisuutumisen jälkeen vai käydäänkö vaa'alla ensin vai miten se oikein menee?
Kommentit (26)
Kiitos selvennyksestä. Voinko muuten ottaa varasukat mukaan sillä en viitsisi olla siellä paljain jaloin ja joudun muuten huomenna laittamaan sukkahousut?
Riisudut vaan siinä sängyn vieressä ja housut laitat viereiselle tuolille.
Hengittelet rauhallisesti, niin hyvin se menee.
Sano että on eka kerta ja jännittää. Suurin osa gyneistä osaa tällöin selittää paremmin mitä tehdään ja mitä sun pitää tehdä. Jos ei osaa, vaihda gyneä!
Olen tukenasi. Minuakin jännitti ihan kamalasti ensimmäisellä kerralla. Hyvin se menee.
Eli muutaman minuutin. Ensin juttelette ja lopuksi tutkimus ja papa. Et tarvitse varasukkia.
Sano että on eka kerta ja jännittää.
Eikö ne kysy automaattisesti, onko se eka kerta ?
Sano että on eka kerta ja jännittää.
Eikö ne kysy automaattisesti, onko se eka kerta ?
Mutta tuskin enää yli 20-vuotiailta
Eli muutaman minuutin. Ensin juttelette ja lopuksi tutkimus ja papa. Et tarvitse varasukkia.
Oletteko te muut yleensä siellä paljain jaloin?
-ap
Riisuminen jännittää gynellä monia mutta siihenhän on jo yleensä koulun terveystarkastuksissa tottunut.
nostaa... ei siis tartte olla ilkosillaan
mutta laitan aina sellaiset vaatteet, jotka on helppo riisua ja voin jättää suoraan sukat jalkaan. Esim. pelkät pitkät housut, eikä sukkiksia alle.
Voisitko vaikka töissä/koulussa vaihtaa vaatteet, jos sukat sulle tärkeät. Tai sitten vaan vetäiset ne sukat jalkaan.
Oletteko te muut yleensä siellä paljain jaloin?
-ap
Tärkeintä huolellinen alapesu ennen sinne menoa. Ja karvat kannattaa ajella edellisenä päivänä ettei punoita tms. Tsemppiä!
mulle sattui ekalla kerralla sellainen tosi inhottava itä-eurooppalaisesti suomea murtava vanha mies. sillä oli tosi yök kylmät nahkeat kädet. meinas itku päästä kun se alkoi roplaamaan :(
mutta laitan aina sellaiset vaatteet, jotka on helppo riisua ja voin jättää suoraan sukat jalkaan. Esim. pelkät pitkät housut, eikä sukkiksia alle. Voisitko vaikka töissä/koulussa vaihtaa vaatteet, jos sukat sulle tärkeät. Tai sitten vaan vetäiset ne sukat jalkaan.
Hame ilman sukkahousuja on hyvä ja tarvii vain polvisukat.
Karvat olen sheivannut samana aamuna ongelmitta...
Mä en oo koskaan käynyt ja oon jo 24v. ja synnyttänytkin olen. Mietin vaan että pitäisikö siellä käydä vaikka ei olisi mitään ongelmia?
Mä en oo koskaan käynyt ja oon jo 24v. ja synnyttänytkin olen. Mietin vaan että pitäisikö siellä käydä vaikka ei olisi mitään ongelmia?
etkö sitten ole käynyt raskausultrassakaan yms. synnyttäny saunassa?
Tuli mieleen, entä jos tulee valkovuotoa juuri ennen gynelle menoa?
Tuli mieleen, entä jos tulee valkovuotoa juuri ennen gynelle menoa?
hyi kamala, mieti jos mies gyno alkaa yökkäilemään tutkimuksen aikana.
Riisut sermin takana alapään paljaaksi. Ihan vinkiksi, että se (hyvä)gyne juttelee sulle niitä näitä sisätutkimuksen aikana. Juttele takaisin ihan huolettomasti ja homma on ohi nopeasti.
Lisäksi hän tarkastaa ja palpoi sun rinnat.
Ja gynellä jutellaan paaljon kauemmin kuin ollaan tutkimuksessa. Se vie oikeastaan vain muutaman minuutin.