Kuinka nopeasti työhaastattelun jälkeen yleensä soitetaan, jos sai paikan.
Koska ei ole kuulunut mitään, niin epäilen, että en saanut paikkaa. Ja sen takia kestää, koska tekevät sitä kirjettä valinnasta.
Kommentit (12)
Minulla on kestänyt kolmesta tunnista kahteen viikkoon.
Odotan vastausta. Keväällä kävin haastattelussa.
Jos puhut nyt viimeisestä haastattelusta koko rekryprosessissa niin kyllä sieltä pitäisi viimeistään viikon sisään kuulua jotakin. Tuo "kirje valinnasta" on usein joku sabluuna jonka täyttäminen on pelkkä muodollisuus eikä siinä pitäisi mennä kauaa. Olisin sinuna yhteydessä firmaan vielä kerran varmistaaksesi tilanteen.
t. entinen rekrytoija
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kestänyt kolmesta tunnista kahteen viikkoon.
Vähän sama. Tosin nopein oli suoraan haastattelun jälkeen todettu no me laitetaan sulle tästä työsopimusluonnos katsottavaksi tän päivän aikana, mutta voidaan vahvistaa valinta virallisesti vasta kun hakuaika päättyy. Joskus taas joutui odottelemaan toista viikkoa ja olin jo etsinyt muita hommia sinä aikana, kun ajattelin etten saanut palkkaa. Yllätti, kun soittivat ja kysyivät, koska voisin aloittaa jos he laittaa sopimusluonnokseen sen tiedoksi.
Viimeisin taisi kestää noin kuusi tai seitsemän viikkoa. Syy oli varsinaisesti se, että paikka vapautui vasta kahden kuukauden päästä haastattelusta. Ehtihän siinä jo luopua toivosta.
Seuraavana päivänä soitettiin ja sain paikan.
Mun tytär ehti ensimmäisiin liikennevaloihin lähtiessään haastattelusta, kun soittivat että paikka on hänen. Reipas lukiolainen haki silloin ensimmäistä työpaikkaansa, sama tahti on jatkunut tuon jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär ehti ensimmäisiin liikennevaloihin lähtiessään haastattelusta, kun soittivat että paikka on hänen. Reipas lukiolainen haki silloin ensimmäistä työpaikkaansa, sama tahti on jatkunut tuon jälkeenkin.
Tietysti ehti, onhan vanhempikin erinomainen, suorastaan parasta a-luokkaa.
Riippuu päälliköstä ja työnhakijasta. Edellispäivänä sovittiin haastattelu ja vitsilla vetäsin että otanko eväät reppuun ja jäänkö samantien töihin.;) Haastattelun jälkeen toimari kysyi että olitko tosissaan ja voitko jäädä samantien töihin. Onneks repussa oli vesipullo ja banaani niin sanoin että tottakai. Edellenkin työskentelen ko firmassa.
Se soitellaan tarkoittaa yleensä, että ei missään nimessä oteta töihin. nimimerkkillä kokemusta on. m38
Mä olen joka kerta työhaastattelun lopuksi sopinut töiden aloittamisajankohdasta.
Tosin olen aikuisiälläni ollut vain kahdessa työpaikassa. Ekaan paikkaan pääsin vuonna 2000, siellä olin vuoteen 2015 asti. Siitä sitten lennossa toiseen työpaikkaan jossa olen nyt ollut 8 vuotta.
Tietääkö kukaan?