Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

negatiivinen anoppi

Vierailija
09.12.2012 |

Hei,

kaipaan vinkkejä miten toimia/ajatella/pärjätä seuraavan asian kanssa.

Anoppini on todella negatiivinen ihminen. Olen ollut mieheni kanssa yli 20 vuotta yhdessä, koko tänä aikana olen kuullu 1-2 kertaa positiivista palautetta. Negatiivista kuulen joka ikinen kerta kun ko henkilöä tapaan. Pääsääntöisesti olen oppinut antamaan valituksen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta lasten hoidon arvostelu satuttaa minua joka kerta syvältä. Lapsemme ovat anopin mielestä aliravittuja, heille ei osteta riittävän lämpimiä vaatteita jne. jne. Tämä satuttaa tietysti siksi, että lapset ovat minulle kaikki kaikessa ja pyrin kaikessa toimimaan heidän parhaakseen. Mutta miksen opi suhtautumaan noihinkin kommentteihin niin , etteivät ne satuttaisi?

Minun pitäisi tietysti sanoa anopille, kuinka hänen sanansa tekevät kipeää, mutta jostain syystä sekin on vaikeaa. Haluaisin kuulla ajatuksianne tällaisesta tilanteesta. Luuletteko, että teitä em kaltaiset kommentit loukkaisi? Miten te toimisitte? Kurjalta tuntuu myös se, että anoppi siis valittaa myös lapsillemme silloin kun me vanhemmat emme ole paikalla. Siis meistä vanhemmista valittaa. Mielestämme olemme varsin huolehtivaisia vanhempia, eikä noissa syytöksissä ole mitään perää. Selvennökseksi vielä, että anoppi siis valittaa kaikesta muustakin meihin liittyvästä, mutta myös muista ihmisistä. Kaikesta huokuu se, kuinka ajattelee olevansa itse täydellinen. Noi muut asiat minua ei siis samalla tavalla satuta, ärsyttää toki.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kuitata, että maailmassa miljoonia lapsia, joilla on asiat paljon huonommin ja meidän pitäisi olla kiitollisia siitä, kuinka hyvin meillä on asiat. Anna anopillesi joku Plan-kummiesite, niin pääsee jakamaan huolenpitoaan sellaisille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat.

Vierailija
2/4 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on jo sen verran patologinen tapaus, ettei pysty tapojaan ja ajatuksiaan enää muuttamaan.

Ainoa mitä sä voit tehdä on vältellä parhaasi mukaan tuollaista energiasyöppöä. Usko itseesi vaan, ja vietä aikaa positiivisempien ihmisten kanssa. Kyllä teidän omat lapset tietää millaisia te oikeesti ootte - ehkä he jossain vaiheessa tajuaa että "mummo on vähän höperö"...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mua ei haittaa, vaikka se haukkuu mua esim. miehelle ja appiukolle, eikä edes lasten asioiden arvosteleminen haittaa, koska en haluaisikaan tehdä sitä ämmää tyytyväiseksi ;) Joo, todella kypsä asenne.. mutta anoppi on itsekeskeisin ja ilkein ihminen, jonka tunnen. Appiukko yrittää sitä hillitä, mutta ei sekään ihmeidentekijä ole.

Vierailija
4/4 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille kun ei ole tapana mustamaalata omia vanhempia. Typerä anoppi. Mun äitini oli just tuollainen. Arvosteli ja mitätöi koko ajan mua ja miestäni. Ei auttanut mitkään sanomiset, mut mikäpäs narsistille jakeluun menee? No ei ole elämässämme mukana enää. Mua ei mitätöidä mun omille lapsilleni, näin se vaan on.