mitä ajattelet aviomiehestä joka ei osta vaimolle synttäri eikä joululahjoja
koskaan! eikä yhtään!
onko tämä pohjossuomalainen tapa? nimittäin kaverini mies toimii näin ja on minusta outoa.
hääpäivänä kerran tuonut kukkia
Kommentit (32)
useinmiten sovitaan että seuraava matka on molempien lahja ja jos jotain haluaa ostaa matkalta niin se on ok.
meilläkään mitään lahjoja ostella toisillemme.Mitä turhaan,jos haluan jotain niin menen kauppaan ja ostan sen.
Juu ja en todellakaan kaipaa mitään kukkia hääpäivänä,ihan turhia.
Vaikka voi toki olla keskenään sovittukin noin. Mutta oleellisempaa on se miten perheessä rahat ja varat muuten jaetaan ja kuka päättää mitä ostetaan kuin juhlapäivämuistamiset.
Näin kärjistäen mies joka tienaa/omistaa huomattavasti enemmän kun vaimonsa ja muistaa jouluna, synttärinä, nimpparina ja hääpäivänä mutta muuten elää leveästi vaikkei vaimolla ole varaa edes kahvilla käydä (kuten toisessa ketjussa) on kyllä huomattavasti juntimpi ja epätasa-arvoisempi kuin se, joka ei merkkipäiviä muista mutta on rahojen suhteen muuten tasa-arvoinen.
Pihi tai omasta mielestään "käytännöllinen" mies. Joka tapauksessa todella epäromanttista toimintaa.
kusipäiden tapa.sellainen mies on PASKA!!!
..paitsi, että onneksi en ole hänen vaimonsa. :)
Minulla myös yhden kaverin mies ei osta ikinä mitään lahjoja. Tosi tylsää. Mutta ainakaan päällisin puolin kaverini ei tunnut olevan siitä millänsäkään.
Kerran kysyin, mitä olette ostaneet toisillenne joululahjoiksi. Hän sanoi, ettei mies anna ikinä lahjoja, Itse oli ostanut miehelle jotkut sukat.
oon kyllä sanonu et kannattaa jättää ostamatta
Vaikka voi toki olla keskenään sovittukin noin. Mutta oleellisempaa on se miten perheessä rahat ja varat muuten jaetaan ja kuka päättää mitä ostetaan kuin juhlapäivämuistamiset.
Näin kärjistäen mies joka tienaa/omistaa huomattavasti enemmän kun vaimonsa ja muistaa jouluna, synttärinä, nimpparina ja hääpäivänä mutta muuten elää leveästi vaikkei vaimolla ole varaa edes kahvilla käydä (kuten toisessa ketjussa) on kyllä huomattavasti juntimpi ja epätasa-arvoisempi kuin se, joka ei merkkipäiviä muista mutta on rahojen suhteen muuten tasa-arvoinen.
aivan naisen oma vika josa suostuu tuollaiseen kohteluun, meillä ei koskaan lasketa mitä kumpikin on tienannut, rahat on yhteisiä. Tuo muistaakseni kolmonen joka ostaa itselleen mitä haluaa ja milloin haluaa.
Sellainen mies on mielestäni epäkohtelias, tyly ja tunteeton juntti, joka ei millään lailla arvosta vaimoaan.
Tuo "yhteiset rahat ja ollaan sovittu" on pelkkää tekosyytä täynnä olevaa sanahelinää, jolla nainen selittää itselleen pettymyksensä kun mies ei taaskaan muistanut millään tavoin.
ei ymmärrä miksi on tehty keinotekoisesti päiviä jolloin tulisi muistaa ihmistä joillain tavaroilla tai korteilla. Emme sen vuoksi vietä mitään juhlapäivää eikä hän toivota minulle edes hyvää äitienpäivää vaikka se ei maksaisikaan mitään. Miehen ajatusmaailman ehdoilla mennään. Mies on asperger, jolla saattaa olla vaikutusta.
Hän on varmaa juuri sen äidin poika joka päätti ettei lapsille osteta lahjoja jouluksi eikä syntymäpäiviksi, koska se on pelkkää kauppojen markkinakikkailua.
mieheni ei ole ostanut koska se on yhteinen sopimus, kumpikin ostaa itse mitä haluaa jää ne turhat krääsät ostamatta ja saa mitä haluaa, oletteko jotenkin lapsia kun haluatte lahjoja ja kukkia?
Sitä hääpäivä kukittamista en kans ymmärrä, mistä tuo eriarvoisuus, miksi naisen ei tarvitse ostaa miehelle kukkia?