Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies osti uuden auton - vaimolla ei varaa lounaaseen kaverin kanssa

Vierailija
09.12.2012 |

En tajua ystäväni avioliittoa. He pitävät raha-asiat kokonaan erillään. Miehellä on hyväpalkkainen työ ja ostaa parin vuoden välein uuden auton ja kaikkea kallista laitetta ian kun huvittaa.

Vaimonsa jäi juuri työttömäksi ja rahat on vähissä. Hän ei eilen lähtenyt mun kanssa syömään, kun "ei ole nyt rahaa". Tuli sitten meille ja kiva oli nähdä, mutta suututtaa hänen puolestaan!

Miksi kukaan suostuu tollaseen parisuhteessa? Toinen laskee pennosia ja toinen pröystäilee minkä kerkeää! Tällä naisella on paha mieli tietenkin ja häpeää tilannetta ja miehensä törkeyttä.

Miten KUKAAN voi olla noin kamala omalle puolisolle?! Minä en kehtaisi tehdä miehelleni noin.

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosin olla naimisissa mut meillä on kaksi lasta ja minä jäin juuri kotihoidontuelle kun työt loppui. Ja mun pitää siitä kotihoidontuesta maksaa puolet vuokrasta vielä eli rahaa itselle ei jää yhtään. Mies tuhlaa kaikki rahat itseensä ja minä kuljen risoissa vaatteissa ja vanhin lapsemme on kasvanut kaikista vaatteista ulos. Mutta eipä mulla ole rahaa hänelle vaatteita ostaa. Nyt kun joulu tulossa ja kummit ja mummit on kyselly mitä voi ostaa niin olen vaan sanonut että vaatetta tarvii, harmittaa vaan kun ei sitten niitä leluja tule ja niitäkin toivoo ja piemenpi taas ei pahemmin vaatetta saa kun niitä on liikaakin :( Mut minkäs teet kun mies on Paska!!!

No eroa. Sitten miehen on pakko osallistua lasten kuluihin ja voit ostaa heille vaatteita.

Ensiksi pitäisi mennä naimisiin, että voisi erota paskasta 😜😍😀😀

No mutta onhan miehellä elatusvelvollisuus vaikka ei olisi naimisissa ollutkaan 😜😍😁😁

Velvollisuuksia kyllä löytyy. Erota ei kuitenkaan voi, jos ei ole naimisissa. 😍😍😍😍

Vierailija
62/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on just tämä AP:n kuvaama tilanne, ollaan naimissa. Silloin kun tavattiin niin molemmilla oli omat tulot jne. Muutin kuitenkin miehen perässä ja vielä ulkomaille. Kesti vuosia ennen kuin pääsin takaisin jaloille koska moni asia piti aloittaa alusta, opiskella lisää jne. Kokoajan mies valitti kun mulla ei ole rahaa (!) Oli mielestäni ihan ymmärrettävät syyt miksi ei ollut. Elin säästöillä ja alussa olin muutaman vuoden huonosti palkatussa työssä mistä ei jäänyt mitään käteen. En ikinä pyytänyt mieheltä penniäkään rahaa mihinkään menoihin tai omiin kustannuksiin esim. opiskeluun ja bensaan, mutta mies maksoi useimmat laskut paitsi päivähoidon ja vakuutukset.

Lopulta kun valmistuin sain hyvän työn ja nyt palkka on 2x miehen palkka. Edelleen kyllä pidän tiukasti kiinni siitä että on tasan omat rahat kun niin ärsytti sen vittuilut niin kovasti aikoinaan (!). Sitten on sekin että hänen työ on sitten aina tärkeämpää jos lapsia pitää hakea tai joku on kipeenä niin aina olettaa että minä hoidan. Just.

Nyt katson vierestä välillä kun hän venyttää penniä kun ei kulemma oo rahaa. Ei todellakaan kävis mielessäkään avustaa sitä. Maksan puolet laskuista ja se on siinä. Annan siille tonnin kuussa ja oletan että se maksaa sillä laskuja ja ostaa ruokaa. Sen lisäksi maksan myös omat ruokaostokset, bensat ja lasten harrastukset ja hoitomaksut. Yhteensä mulla on n.1500 näitä pakollisia maksuja/kk.

Miehellä on myös asuntolaina jossa lyhennys on just saman verran kuin annan hänelle kuukausittain. Jos ne muut laskut on vähemmän niin sitten vetää välistä omaan taskuun. Aika vaikeeta kuvitella että normi elämään menee 3 tonnia kuussa, mutta silti vihjailee välillä että mun pitäis antaa sille enemmän. Ja muuten tästä kodista hän sitten sanoo myös että se on sitten hänen koti - ei ole koskaan sanonut sitä meidän kodiksi koska hän maksaa.

Miksi annat miehelle rahaa? Miksi ylipäänsä olet yhdessä Tuommoisen miehen kanssa? Onko se niin hyvä sängyssä vai millä konstilla hurmaa sinut?

Hyi.. ei edes hurmaa! Alunperin oli syy mutta asia ei ole enää olellinen. Oon vaan jumiutunut tähän. Odotan kai että se päättää lähteä ensin.

Älä odota. Pakkaa tavarasi ja lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä kela että sossu katsovat avoparin elatusvelvollisiksi toisistaan, vaikka laissa elatusvelvollisuus on vain aviopareilla. Tälle ei voi mitään ja tämä tulee hyväksyä jos yhdessä haluaa asua. Jos toinen osapuoli käy töissä ja toinen on kotona minimituella, tämä mininituen saaja ei saa asumistukea koska puolison palkka katsotaan riittäväksi kahdelle hengelle. Palkansaajaa tämä voi vituttaa, kun käytännössä joutuu maksamaan koko vuokran yksin. Mutta se ei ole tämän minimituen saajan vika. Jos palkansaaja ei kestä elatusvelvollisuutta puolisoa kohtaan, niin sitten muutto erilleen. Silloin alkaa minituen saajalla asumistukikin juosta.

Vierailija
64/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on just tämä AP:n kuvaama tilanne, ollaan naimissa. Silloin kun tavattiin niin molemmilla oli omat tulot jne. Muutin kuitenkin miehen perässä ja vielä ulkomaille. Kesti vuosia ennen kuin pääsin takaisin jaloille koska moni asia piti aloittaa alusta, opiskella lisää jne. Kokoajan mies valitti kun mulla ei ole rahaa (!) Oli mielestäni ihan ymmärrettävät syyt miksi ei ollut. Elin säästöillä ja alussa olin muutaman vuoden huonosti palkatussa työssä mistä ei jäänyt mitään käteen. En ikinä pyytänyt mieheltä penniäkään rahaa mihinkään menoihin tai omiin kustannuksiin esim. opiskeluun ja bensaan, mutta mies maksoi useimmat laskut paitsi päivähoidon ja vakuutukset.

Lopulta kun valmistuin sain hyvän työn ja nyt palkka on 2x miehen palkka. Edelleen kyllä pidän tiukasti kiinni siitä että on tasan omat rahat kun niin ärsytti sen vittuilut niin kovasti aikoinaan (!). Sitten on sekin että hänen työ on sitten aina tärkeämpää jos lapsia pitää hakea tai joku on kipeenä niin aina olettaa että minä hoidan. Just.

Nyt katson vierestä välillä kun hän venyttää penniä kun ei kulemma oo rahaa. Ei todellakaan kävis mielessäkään avustaa sitä. Maksan puolet laskuista ja se on siinä. Annan siille tonnin kuussa ja oletan että se maksaa sillä laskuja ja ostaa ruokaa. Sen lisäksi maksan myös omat ruokaostokset, bensat ja lasten harrastukset ja hoitomaksut. Yhteensä mulla on n.1500 näitä pakollisia maksuja/kk.

Miehellä on myös asuntolaina jossa lyhennys on just saman verran kuin annan hänelle kuukausittain. Jos ne muut laskut on vähemmän niin sitten vetää välistä omaan taskuun. Aika vaikeeta kuvitella että normi elämään menee 3 tonnia kuussa, mutta silti vihjailee välillä että mun pitäis antaa sille enemmän. Ja muuten tästä kodista hän sitten sanoo myös että se on sitten hänen koti - ei ole koskaan sanonut sitä meidän kodiksi koska hän maksaa.

Miksi ihmeessä maksat miehelle mitään??? Maksat siis HÄNEN asuntoa, HÄNEN lainaansa, josta et eron tullessa tule saamaan mitään, jos mies vain pystyy asiaan vaikuttamaan. Onko jo ruinannut sulta avioehdon? Lopeta nyt ja anna miehen hoitaa itse omat lainansa! Tiedät aivan tasan tarkkaan, että miehes ei maksais sulle senttiäkään, jos tilanne olisi toisinpäin.

Ihmettelen edelleen, kuinka säälittäviä vässyköitä suomalaiset naiset nykyään on! Ei olisi mun äitini ikäpolvella tullut tässäkin ketjussa kuvailtu taloudellinen hyväksikäyttö kuuloonkaan, sellaista yrittänyt mies olisi pistetty aisoihin, koko suvun toimesta. Älkääkä yhtään huijatko itseänne: se on hyväksikäyttöä, ja te vain hyväksytte sen! Uskomatonta.

Siis laskujen maksuun annan välillisesti että maksaa yhteiset kulut. Eli käytännössä maksan kaikki laskut paitsi asunnon. Voisin maksaa itsekin mutta tuskin toi luottaisi siihen että maksaisin, ja osa niistä yhteisitä menoista menee mieheltä suoraan palkasta.

Olen harkinnut monta kertaa lähdenkö nyt vai vähän myöhemmin.

Eli sinä maksat kaikki laskut. Eikö sun pitänyt maksaa vain puolet?

Niin siis, yhteisistä kuluista asuminen (50%) + muut laskut (50%), maksan vain jälkimmäisen.

Vierailija
65/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosin olla naimisissa mut meillä on kaksi lasta ja minä jäin juuri kotihoidontuelle kun työt loppui. Ja mun pitää siitä kotihoidontuesta maksaa puolet vuokrasta vielä eli rahaa itselle ei jää yhtään. Mies tuhlaa kaikki rahat itseensä ja minä kuljen risoissa vaatteissa ja vanhin lapsemme on kasvanut kaikista vaatteista ulos. Mutta eipä mulla ole rahaa hänelle vaatteita ostaa. Nyt kun joulu tulossa ja kummit ja mummit on kyselly mitä voi ostaa niin olen vaan sanonut että vaatetta tarvii, harmittaa vaan kun ei sitten niitä leluja tule ja niitäkin toivoo ja piemenpi taas ei pahemmin vaatetta saa kun niitä on liikaakin :( Mut minkäs teet kun mies on Paska!!!

No eroa. Sitten miehen on pakko osallistua lasten kuluihin ja voit ostaa heille vaatteita.

Ensiksi pitäisi mennä naimisiin, että voisi erota paskasta 😜😍😀😀

No mutta onhan miehellä elatusvelvollisuus vaikka ei olisi naimisissa ollutkaan 😜😍😁😁

Velvollisuuksia kyllä löytyy. Erota ei kuitenkaan voi, jos ei ole naimisissa. 😍😍😍😍

Elatusmaksuja vaan on helpompi vaatia jos ei asu saman katon alla.

Avoliitostakin voi muuten erota. Erota voi vaikka seurustelusuhteesta. Et vissiin tiennyt että on muitakin eroja kuin avioero.

Omassa kodissa voi myös mitoittaa menot vastaamaan omia tuloja. Ja hakea vaikka tarvittaessa asumistukea.

😍😍😍😍😘

Vierailija
66/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve. Ei muutakun tsemppiä kaverillesi jaksamiseen, on se ikävää kun ei kerkeä lounaille ystävien kanssa. Itse olen opiskelija, jolla ei olee varaa ikinä lounaaseen ystävien kanssa (ulkona, niin kuin oletin tässä olevan mielipahan aiheuttajana), saati sitten autoon. Eipä sillä, etten kyllä keksikään mitään jatkuvaa auton uusimista typerämpää sijoitusta varallisuudelle. Kärryn arvo puoliintuu sillä sekunnilla, kun ajat sen ulos liikkeestä. 

Lounasongelman olen ratkaissut sillä, että porukalla kokataan jotakin jonkun luona siten, että kaikki osallistuvat kustannuksiin, eikä kukaan oleta muiden maksavan sitä puolestaan. Näin ollen kaikki odotukset täyttyvät. Saa sitä lounasta ja vieläpä halvemmalla kuin ulkona ja näkee tämän em. toimituksen äärellä vielä ystäviään. Sehän tässä oli pointti, right?

Vierailija
67/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä maksat miehelle mitään??? Maksat siis HÄNEN asuntoa, HÄNEN lainaansa, josta et eron tullessa tule saamaan mitään, jos mies vain pystyy asiaan vaikuttamaan. Onko jo ruinannut sulta avioehdon? Lopeta nyt ja anna miehen hoitaa itse omat lainansa! Tiedät aivan tasan tarkkaan, että miehes ei maksais sulle senttiäkään, jos tilanne olisi toisinpäin.

Ihmettelen edelleen, kuinka säälittäviä vässyköitä suomalaiset naiset nykyään on! Ei olisi mun äitini ikäpolvella tullut tässäkin ketjussa kuvailtu taloudellinen hyväksikäyttö kuuloonkaan, sellaista yrittänyt mies olisi pistetty aisoihin, koko suvun toimesta. Älkääkä yhtään huijatko itseänne: se on hyväksikäyttöä, ja te vain hyväksytte sen! Uskomatonta.

Siis laskujen maksuun annan välillisesti että maksaa yhteiset kulut. Eli käytännössä maksan kaikki laskut paitsi asunnon. Voisin maksaa itsekin mutta tuskin toi luottaisi siihen että maksaisin, ja osa niistä yhteisitä menoista menee mieheltä suoraan palkasta.

Olen harkinnut monta kertaa lähdenkö nyt vai vähän myöhemmin.

Eli sinä maksat kaikki laskut. Eikö sun pitänyt maksaa vain puolet?

Niin siis, yhteisistä kuluista asuminen (50%) + muut laskut (50%), maksan vain jälkimmäisen.

Ok. Minä luulin että ne asumiskulut olivat lainakuluja miehen omistamaan asuntoon. Eli mies maksaisi pelkästään omaa asuntoaan ja sinä maksaisit kaikki elämisestä aiheutuvat kulut.

Vierailija
68/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään oikea mies, jos ei panosta omiin lapsiinsa vaan jättää ne kituuttamaan.

Vierailija
69/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te naiset oikein löydätte tällaisia "ihania" miehiä ja vielä suostutte itsellenne epäedullisiin järjestelyihin? Eikö voisi ennen yhteen muuttamista sopia raha-asioista kohtuudenmukaisesti ja mahdolliset poikkeustilanteet huomioiden? Jos yhdessä ollaan, kyllä enemmän tienaavan pitää maksaa enemmän myös yhteisistä kuluista.

Vierailija
70/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on erilaisia. Meillä on omat rahat ihan siitä syystä, että miehen harrastukset ovat kalliita ja niihin kuluu rahaa. Meillä kumpikin maksaa tietyn prosentin kassaan tulojensa mukaan ja niistä maksetaan kaikki talon ja lasten maksut. Tuohon kassaan menee myös lapsilisät. Se mitä jää itsellä yli voi kumpikin itsenäisesti päättää mihin tuhlaa. Mies harrastuksiin ja minä muuhun. Omat henkilökohtaiset menot kumpikin maksaa itse.

Tietyn prosentin? Miksi? Minkä helkutin takia enempi tienaavan pitäisi maksaa euroakaan enempää? Ei se ole hänen syynsä että toinen ei hoida töitänsä.

Siis meillä kumpikin on nykyisin töissä ja on sovittu näin. Jos jotain jää yli, niin säästetään remontteihin, jos joku menee riki, matkoihin yms ylimääräisiin lasten kuluihin kuten harrastukset).

En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat tuolla toinen ei hoida töitänsä? Kyllä kotonakin on töitä, mutta palkka on vain huonompi. Itselläni on 5 lasta ja olen ollut yhteensä 3 kk hoitovapaalla. Olen maksanut pahimmillaan kolmen lapsen hoitomaksut yhtäaikaa, joten voin vannoa, että tuossakin tapauksessa elämiseen menevät kustannukset ovat hurjat ja suurin osa tuloista menee suoraan elämiseen.

Vierailija
71/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta miehestä kannattaa erota. Ja vaatia elatusmaksut kohdilleen oikeudessa, lapsi saa maksuttoman avustajan eli äidille ei tule kuluja.

Vierailija
72/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te naiset oikein löydätte tällaisia "ihania" miehiä ja vielä suostutte itsellenne epäedullisiin järjestelyihin? Eikö voisi ennen yhteen muuttamista sopia raha-asioista kohtuudenmukaisesti ja mahdolliset poikkeustilanteet huomioiden? Jos yhdessä ollaan, kyllä enemmän tienaavan pitää maksaa enemmän myös yhteisistä kuluista.

Ei vaan 50/50. Sitten kun sitä rahaa on enemmän niin kyllä ketuttaa jos mies ei edes yritä päästä uralla eteenpäin. Pitää maksaa suhteessa enemmän kun toinen lusmuille.

Vierailija
73/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perheessä tasa-arvo tarkoittaa sitä että kaikki maksetaan puoliksi. Paitsi lapsista aiheutuvat kulut, jotka kuuluvat yksin äidille.

Tätä en ole ikinä ymmärtänyt; miten lapsen kulut voi olla vain äidin vastuulla? Jotenkuten ymmärrän että kaksi aikuista päättää yhdessä että kaikki maksetaan 50-50; mutta en yhteisten lasten kulujen kuulumista vain äidille. Millaisen perhemallin saa nämä lapset; joilla isä elää ihan eri elämää kuin muu perhe?

Vierailija
74/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan viitsii olla naimisissa työttömän kanssa?

Vierailija
75/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on todella hyväpalkkaisessa duunissa, itse keskivertopalkalla. Minä kulutan rahani ruokaan ja ns käyttötavaraan, hän sijoittaa rahansa osakkeisiin/asuntoihin. Joskus harvoin, kun hän käy ruokakaupassa, ostaa kivennäisvettä/herneenpalkoja. Huolimatta tästä, kehtaa vielä valittaa meillä tarjottavasta ruoasta (itse ei laita ruokaa ollenkaan).

Vierailija
76/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi annat miehelle rahaa? Miksi ylipäänsä olet yhdessä Tuommoisen miehen kanssa? Onko se niin hyvä sängyssä vai millä konstilla hurmaa sinut?

Hyi.. ei edes hurmaa! Alunperin oli syy mutta asia ei ole enää olellinen. Oon vaan jumiutunut tähän. Odotan kai että se päättää lähteä ensin.

Hän kävi töissä,kun opiskelin.

Oho.

Vierailija
77/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on todella hyväpalkkaisessa duunissa, itse keskivertopalkalla. Minä kulutan rahani ruokaan ja ns käyttötavaraan, hän sijoittaa rahansa osakkeisiin/asuntoihin. Joskus harvoin, kun hän käy ruokakaupassa, ostaa kivennäisvettä/herneenpalkoja. Huolimatta tästä, kehtaa vielä valittaa meillä tarjottavasta ruoasta (itse ei laita ruokaa ollenkaan).

Mies elää täytenä loisena teillä siis. Tekeekö mitään kotitöitäkään tai lastenhoitoa? Jääkö sulle mitään omaisuuttakaan kun se päättää vaihtaa sut nuorempaan?

Vierailija
78/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis kyllähän mies on elatusvelvollinen omista lapsistaan ja jos olette naimisissa, niin puolisoilla on elatusvelvollisuus myös toisistaan. Käsittämätöntä ja sen lisäksi rikos

Puolison elatusvelvollisuus on lain mukaan myös avoliitossa.

Vierailija
79/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avioliitossa voi elää noin. Aviopuolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan.

Vierailija
80/130 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oikeasti hankitte lapsia tuollaisten ihmisten kanssa. Tyhmästä päästä kärsii koko elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän