Exän nykyinen. Mitä kuuluu kertoa ja mitä ei?
Olen eronnut vuosi sitten kahden pienen lapsen isästä. Eksä on joskus kesällä tavannut uuden naisen, joka ilmeisesti aika paljon oleilee eksän luona. Lapset ovat kertoneet minulle asioista, jopa minun kysymättä. En utele, enkä varsinkaan puhu negatiiviseen sävyyn tästä naisesta. Ei minulla mitään sitä vastaan ole. En ole mustasukkainen. Minä halusin meidän eroa, ja en ole katunut hetkeäkään. Lapset puhuvat vain hyvää tästä naisesta, ja selvästi tykkäävät hänestä.
Ongelma on siinä, että eksä ei ole itse puhunut asiasta mitään. Minun puolesta hän saa tapailla ja tehdä mitä lystää, mutta jos lasteni elämään astuu uusi ihminen, niin on minusta vähintäänkin kohteliasta kertoa, että tällainen ihminen on olemassa. Lasten mukaan tämä nainen asuu eksän luona. Tänään sitten kysyin asiasta eksältä suoraan. Nainen ei siis pysyvästi asu, mutta viettää aika paljon aikaa siellä.
Eksän mielstä ei ollut mitään syytä kertoa minulle. Kosta minäkään en kertonut miehestä, jota tapailin viime keväänä. Juu, minä tapailin kyllä muutaman kk:n ajan erästä miestä, mutta lapset eivät koskaan tavanneet sitä. Siinä on suuri ero minusta, mutta eksän mielstä kyse on samasta asiasta. Eksä tiesi tästä miehestä, kun kerran mainitsin hänelle, että olen tavannut jonkun. Eli en minäkään missään vaiheessa salaillut asiaa.
Entä jos se uusi nainen olisi vaikka lapsenvahtina, tai kuljettaisi autollaan minun lapsiani johonkin, ja jotain ikävää tapahtuisi? Olisi aika ikävä tilanne, jos kävisi ilmi, että tapahtumassa on ollut henkilö, josta minulla ei ole ollut mitään tietoa.
Liioittelenko teidän mielestä? Ei minun tarvitse sitä välttämättä tavata, mutta eikö ole asiallista kertoa, kun lapsetkin viettävät aikaa tämän kanssa?
Kommentit (42)
Open ei tarvitse kertoa sinulle itsestään, jos ei halua.
En väitä, että minun pitäisi tietää uudesta naisesta jotain yksityiskohtia, kyse onkin siitä, että minulle ei ole kerrottu, että on olemassa tällainen uusi ihminen.
Tai, no, lapsethan siitä on kertonut. Ekassa viestissä yritin tehdä selväksi, että harmitti, kun eksä ei ole itse puhunut uudesta suhteestaan, vaan lapsilta pelkästään olen kuullut.
ap
lasten ei pitäisi olla viestinviejiä
vaan aikuisten pitäisi jakaa asioita
miten aikuset ihmiset ei tule toimeen keskenään?
Miksi toiselle ei voi toivoa onnellisuutta ja jakaa asioita normaalisti, jos on kyse aikuisista jotka kaikki osallistuvat lasten huoltamiseen?
Ihme katkeroitunutta porukkaa "ei tarvi, piste/yhtä vähän tarvii kertoa kun opesta"
Okei...onnea elämäänne. Mitenhän sitä saisi vielä vähän vaikeammaksi?